Uue garaazi põranda ehitus.

hmmxxx
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 2
Liitunud: 29 Okt 2016, 22:50

Uue garaazi põranda ehitus.

Lugemata postitus Postitas hmmxxx »

Tere! On plaan hakata järgmine suvi ehitama uut garaazi.
Üldiselt muudel asjadel polegi nii palju küsimusi või tähtsust kui seda on põrandal.

Igaljuhul tekib küsimus, et kui paks peab olema aluskiht, olen juba välja uurinud et seda peab tampijaga tihendama kihtidena, iga kihi paksus umbes 10cm, siit aga tekib juba uus küsimus kuidas ma selle liiva sinna enna tampimist ühtlaselt ära jaotan ? Ja mida üldse aluskihiks kasutada ? kas liiva või killutsikku ? Või mõlemat ehk siis juba ?

Ja kas siis tuleb kile mille peale läheb järgmisena soojustus ?

Soojustust paar kihti ja korras aga ma ei saa aru mis asi on põranda perimeeter, see tuleks siis seinast isoleerida.

Kahe posti tõstukile piisab 15cm paksusest betoonist ? Keermelatte vist kergem pärast betoonimist paigaldada.

Sinna juurde tuleb veel põrandasoojustus ja vee värk, nende torude sättimisel midagi rasket ei tohiks olla.

Ja kas viimase asjana siis tasanduskiht ja lihv või tuleks sama hind juba plaatimisel ?

Ehk keegi targem viitsib aidata mõelda. Ja kas on mingeid tähtsaid nüansse veel mida peaks jälgima ?

Kõrgus tuleks garaazil 6 meetrit.
Kasutaja avatar
anduke88
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 129
Liitunud: 27 Sept 2008, 14:16
Asukoht: TARTU
On tänatud: 2 korda
Kontakt:

Re: Uue garaazi põranda ehitus.

Lugemata postitus Postitas anduke88 »

Vabandust et teemat torgin, aga ennast huvitaks sama asi uuel aastal. Ehk mida rohkem infot, seda parem.
Omal võiks tulevikus tulla nii köetav ruum, kuid samas selline mis hoiaks talvel +5 kraadi vms sees (vbl ka miiused) ehk esialgu kindlasti külm garaaž.
Omal nö nullist tegemine, koos vundamendiga, aga vast umbes 6% kalde peale. Seega kaevetöid kõvasti.
Ehk mis oleks kiht-kihilt sobilik põranda paksus, selleks et posttõstuk peale panna. Omal nö sõiduautod kuskil 2000-2800 kg, paar suuremat asja on ka üle 3000 kg.
Minul ongi 3 mõtet selles asjus. Kas kanal või kanal + tõstuk või ainult tõstuk. Miskipärast arvan, et viimane odavam kui kanali kaevamine ja korralikult tegemine, nt pealt metallrestidega katmine jne.

Omal mõte ka see, et mis siis on, kui teha juurde drenaaz, nt kui peaks jooksma tehnilisi vedelikke, et juhtida need kuskile õlipüüdurisse/õlitünni vms. Mis siis põrandaga?
Nt kõrvalolev vana garaaž on üldse mingite 1x1,2 m vms mõõdus väga paksudest betoonplaatidest tehtud. Alla pole vaadanud, mis seal on või millest koosneb.

Ja teine asi. Kuidas teha kvaliteetne betoonist garaaži sissesõidu nö ramp madalate autode jaoks? Ala mingi 30 cm pikk. Millest võiks koosneda ja kui pikalt/sügavalt pinnasesse minna/vastu maja vundamenti?

Ja kui planeerida ka küte sisse, siis milline? Radikad? Põrand-vesi küte? Torustik kust vedada?
armering
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 227
Liitunud: 13 Sept 2009, 17:00

Re: Uue garaazi põranda ehitus.

Lugemata postitus Postitas armering »

tuleb endale selgeks teha kuhu,millist garaazi soovitakse,seejärel võtta ühendust inimestega kes seda oskavad ellu viia.Kevadeni ehk paber ja pliiats
Kõik betoonist ja kivist 53905131 Janno armering@carlnet.ee Viljandi
h.m.m
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 44
Liitunud: 27 Juun 2016, 00:28
On tänatud: 1 kord

Re: Uue garaazi põranda ehitus.

Lugemata postitus Postitas h.m.m »

mul mõistust piisavalt palju, et see ise teha, pole mõtet häält tõsta kui midagi tarka öelda pole
Elektritööd üle Eesti !

Tel. 5336neli63kaks
Kasutaja avatar
Chef
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 530
Liitunud: 22 Juun 2006, 11:27
On tänatud: 7 korda

Re: Uue garaazi põranda ehitus.

Lugemata postitus Postitas Chef »

Igaljuhul tekib küsimus, et kui paks peab olema aluskiht, olen juba välja uurinud et seda peab tampijaga tihendama kihtidena, iga kihi paksus umbes 10cm, siit aga tekib juba uus küsimus kuidas ma selle liiva sinna enna tampimist ühtlaselt ära jaotan ? Ja mida üldse aluskihiks kasutada ? kas liiva või killutsikku ? Või mõlemat ehk siis juba ?
V: kohe tekib küsimus, et kuidas aluskihi paksus lahtine olla saab? Mis vundament hoonel on/tuleb? Aluskiht mõistlik killustikuga teha, sõltub kihi paksusest, kui tagasitäite kiht paks, siis alt jämedama fraktsiooniga nt 32/64, pealt peenemaga nt 16/32. Min. aluskihi paksus võiks olla 200mm. Tihendatakse üldjuhul 200mm kaupa, sõltub taldvibra raskusest.

Ja kas siis tuleb kile mille peale läheb järgmisena soojustus ?
V: mõistlik on soojustus enne panna ja siis kile, et seguvesi soojustusplaadi vuukidesse ei jookseks. Soojus peab sobima nii koormustaluvuselt kui veeimavuselt põrandaalusesst konstruktsiooni.

Soojustust paar kihti ja korras aga ma ei saa aru mis asi on põranda perimeeter, see tuleks siis seinast isoleerida.
V: sõltub jälle vundamenditüübist, kui on lintvundament ja sokkel laotud, siis jah isoleerida põrandaplaat sokliseinast spets vuugilindiga, sobib ka õhuke jäigem villaplaat, aga see pigem vajalik siis kui soovitakse katkestada sammumüra ruumide vahel.

Kahe posti tõstukile piisab 15cm paksusest betoonist ? Keermelatte vist kergem pärast betoonimist paigaldada.
V: see ei ole koht kus puusalt tulistada. oluline on tõstuki tehniliselt lehelt täpsustada, mis max koormus võib tekkida ühe posti alla ja seejärel lasta kellelgi kiire arvutus teha, võialik, et antud kohas on plaadile vaja alla kohtpaksendust. lisaks arvestada soojustusega posti all, võimalik, et vajalik vähe kangem XPS. Keermelatid/kiilankrud on mõistlik valik, muidu on seda sihtimist armatuuri sidumise ajal ülearu ja tulemus ei pruugi ikka täpne tulla. Pigem kasutada keermelatte ja keemilisi ankruid.

Sinna juurde tuleb veel põrandasoojustus ja vee värk, nende torude sättimisel midagi rasket ei tohiks olla.

Ja kas viimase asjana siis tasanduskiht ja lihv või tuleks sama hind juba plaatimisel ?
V: sõltub otstarbest, üldjuhul garaažide põrand ikkagi puahs betoon pinnakõvendiga ülekäidud. Plaatimine on kallim ja pealegi kui mõni raskem tööriist õnnetult kukub on plaat puruks. Võimalus ka EPO põrand, ilmselt kalleim lahendus, samas tagab hea pinnakareduse ja ka maha läinud õli korral ei muutu põrand liuväljaks.

Ehk keegi targem viitsib aidata mõelda. Ja kas on mingeid tähtsaid nüansse veel mida peaks jälgima ?
V: plaatide valamisel tuleb vältida betooni väljakuivamist ehk peale valamist ja kopterdamist katta kilega, vajadusel kasta (eriti kui plaat tuleb 150mm+).
hmmxxx
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 2
Liitunud: 29 Okt 2016, 22:50

Re: Uue garaazi põranda ehitus.

Lugemata postitus Postitas hmmxxx »

Tänud sulle ja head vana aasta lõppu ! :)
Vasta