Pliidi, Ahju ja kohvimasina elektrivõrku ühendamine

Siia ei postita ostu-müügi kuulutusi!
Küülaline
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 6111
Liitunud: 02 Veebr 2009, 22:46
On tänanud: 65 korda
On tänatud: 136 korda

Re: Pliidi, Ahju ja kohvimasina elektrivõrku ühendamine

Lugemata postitus Postitas Küülaline »

Tähendab, sellesarnased, harukarpidesse?
c7136fd31d1cc10509d5a18bce3a9ddf (1).jpg
c7136fd31d1cc10509d5a18bce3a9ddf (1).jpg (11.42 KiB) Vaadatud 1996 korda
Küülaline
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 6111
Liitunud: 02 Veebr 2009, 22:46
On tänanud: 65 korda
On tänatud: 136 korda

Re: Pliidi, Ahju ja kohvimasina elektrivõrku ühendamine

Lugemata postitus Postitas Küülaline »

Vene ajal oligi peenikeste Al-soonte keevitamine ilmselt parim.
Jootmine ei tule vähegi suurema töö puhul kõne allagi ja eksimisvõimalused (külmjooted) on ka väga suured. Ei kujuta 6 m kõrgusel lae alla jootekolviga ukrainlast ka hästi ette.
dumbuser
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3777
Liitunud: 08 Jaan 2008, 23:08
On tänanud: 11 korda
On tänatud: 79 korda

Re: Pliidi, Ahju ja kohvimasina elektrivõrku ühendamine

Lugemata postitus Postitas dumbuser »

Kalvis kirjutas: 05 Apr 2020, 11:10Kruviklemme
Siis pole sa ikka mitte sittagi tööd ka teinud.
margsu
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 20
Liitunud: 02 Apr 2020, 15:20

Re: Pliidi, Ahju ja kohvimasina elektrivõrku ühendamine

Lugemata postitus Postitas margsu »

Vastuseks siinsetele ideedele. Esiteks võiks jääda viisakaks ka :)
Kruviliitega jääb väga hea ühendus ja vask soone puhul ei ole mitte mingit probleemi kui kruvi pitsitab soonele pisikese vao sisse. Peabki tegema! Kui tegu odava Poola kaabliga, siis jah olen kohanud olusid, kus plank soon murdub, kuna vask on liiga rabe. (Kruviliitesse ei soovita ma panna planku alumiiniumi, mis on peenem kui 16 ruutu.) Aga siinjuures peab silmas pidama, et kui remontida veneaegseid asju, siis seal muud kasutada ei saagi. Wago ehk OK kasutan siis nö liite nime vedrukeel ühendus kipub peenikes alumiiniumi ehk veneaegset lintkaabli alumiiniumit ajapikku pooleks vajutama. Endal kogemus puudub, kuid jällegi üks tuttav sai omad vitsad kätte. Seal on kruviklemm parim lahendus ja kui alumiiniumi vasega jätkata, siis peaks kasutama vaheseinaga kruviklemmi.
Kruviklemmi ei ole mina suutnud pooleks keerada kui kasutada OBO klemme ja seejuures ka mõistlikku kruvikeerajat koos mõistliku jõuga. Kruviliite poolepealt veel seda, et kui sinna panna peenkiud vaske, siis peab alati selle soone hülssima ja adekvaatse hülsipressiga kinni vajutama. Hülss ei tohi tõmmates soone pealt ära tulla.
Auto asjanduses kõige parem liide on joodis. Läbi isolatsiooni pressitud ühendus toimib ainult väga väikeste vooludega. Suurtel vooludel hakkab jällegi ühendus soojenema. Auto juures peab silmas pidama, et valgustusel näiteks on vool päris kõrge, kuna pirnid ca 30-50W ja pinge 12V ja sellest tulenevalt voolud 2,5 - 4,2 A.
Veel lõpetuseks, et need mahapõlenud Wagod olid Wagod!!! ehk originaalid, kuid siin sõber müügimees ütles, et viimase vb 5 aasta jooksul on Wago oma klemmide voolutaluvust tõstnud 24A peale. Need, mis maha põlesid kunagi olid 16A. Loodan, et selle 24A Wago toote sisu on siis tummisem kui kunagi oli.
Üks on kindel. Mitte ükski elektriline ühendus ei seedi halba kontakti ja siis hakkavad kohe liited kuumenema. Viimati põletasin jällega Wago avatava klemmi maha, kuid kuna pele mind oli veel keegi sinna ühe soone pistnud siis ei teagi kas oli minu hooletus, et üks ots oli kehvalt sees või see keegi teine keeras midagi kokku.
Riviliite puhul olen ka näinud teras keelega kruviliiteid, kus siis oli teras keel kruvi ja voolujuhi vahel.
Ahjah et kui keegi vana 2.5 ruuduse alumiiniumi otsa kruviliite keerab, siis ei ole mõtet imestada kui mõne aasta pärast on liide nö lahti. Alumiinium sureb ja vana vana vene alumiinium sureb eriti hästi!
Liidete poole pealt siiski mina mõtlen esiteks, mis sorti koormusega tegu, kui tihti kasutatakse ja vastavalt sellele võtan kas kruvi liite või vedruklemmi. Ehk et küttekehi mina vedruklemmi alla ei pane. Vat minu kiiks!
valgustusega jah nii ja naa. Olenevalt mida kuidas teha. Olen teinud ka led ribadega valguslahendust, kus ühe toiteploki taha ca 15A koormust läheb ja seal ma ei julgenud kohe kindlasti enam vedruklemmi kasutad. Valgustus põles seal 24/7.
dumbuser
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3777
Liitunud: 08 Jaan 2008, 23:08
On tänanud: 11 korda
On tänatud: 79 korda

Re: Pliidi, Ahju ja kohvimasina elektrivõrku ühendamine

Lugemata postitus Postitas dumbuser »

margsu kirjutas: 06 Apr 2020, 06:28 Vastuseks siinsetele ideedele. Esiteks võiks jääda viisakaks ka :)

Auto asjanduses kõige parem liide on joodis. Läbi isolatsiooni pressitud ühendus toimib ainult väga väikeste vooludega. Suurtel vooludel hakkab jällegi ühendus soojenema. Auto juures peab silmas pidama, et valgustusel näiteks on vool päris kõrge, kuna pirnid ca 30-50W ja pinge 12V ja sellest tulenevalt voolud 2,5 - 4,2 A.
Ja auto puhul täitsa tõsiselt räägid seda läbi isolatsiooni pressimise juttu ? Ma ei mäleta küll hetkel muud kui ainult RJ-10 ... RJ-45 pistikuid (ja mitte pesasid) kus ei pea isolatsiooni maha urgitsema.

Üldiselt tee enda elu palju lihtsamaks ja aja läbi nende vooludega mis ahela toitepoolses otas on. Auto puhul siis hakka rehkendama minimaalselt 10 apmriga. Aga kui seda traadijuppi vaadata siis võid ka rahulikult kordades suuremate vooludega arvestada. Kuniks seda ei tee siis niikaua jäädki lõpmatuseni virisema, kuidas midagi kuskil maha põleb.
margsu
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 20
Liitunud: 02 Apr 2020, 15:20

Re: Pliidi, Ahju ja kohvimasina elektrivõrku ühendamine

Lugemata postitus Postitas margsu »

Autode puhul on küll mingid hargnemise klemmid, mis on läbi isolatsiooni pressitavad. Olid sinist värvi ja autopoodides peaks täitsa müüdama.
Kalvis
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 10636
Liitunud: 03 Veebr 2008, 14:02
On tänanud: 2 korda
On tänatud: 288 korda

Re: Pliidi, Ahju ja kohvimasina elektrivõrku ühendamine

Lugemata postitus Postitas Kalvis »

Igasuguste klemmide maaletoojatelt endilt pärit info:
Kõige suurem max voolutugevus ja stabiilsus - kruviklemmid
Enam vähem juhtmele maksimaalselt lubatud voolutugevus ja stabiilsus - vedruklemmid
Juhtme ristlõikest maksimaalselt lubatust väiksem vool ja mitte mingisugust garanteeritud stabiilsust - nugaklemmid.
Stabiilsus tähendab liite vastupidavust ajas ja ka läbivate voolude suhtes.
Nugaklemmid on need kus juhtme klemmiauku pistes välja tõmmatest tegib terav ääris. Klemmi ehitus põhineb teravaks ihutud vasel mis lõikab juhtmeotsa nagu nuga.
Vedruklemmidel on sees omaette vedrud mis surub kontaktpinda.
Vasta