Re: rihmülekandega kompressor
Postitatud: 18 Juul 2025, 13:06
Ainult rõhurelee piiramisele ei tohi neid asju teha. Kaitseklapp peab olema. Hetkel on su tegu seadme ohutuse seadusega vastuolus ja ilmselgelt su "mängu" võib ka sekkuda täie tõsidusega TTJA. Kuna tõstsid siiski rõhku ja klapi lõhkusid ära, tuleks tuua poest veesüsteemi kaitseklapp 8 bar või äärmisel juhul 10 bar seadega.Urmas kirjutas: 18 Juul 2025, 12:55 Keerasin ära paagi küljes olnud originaal avariiklapi, lõikasin relakaga pooleks, viskasin sisu välja, keevitasin mõlemast otsas augu kinni ja keerasin tagasi. Rõhurelee reguleerisin nii, et jääb seisma 7bar peale ja uuesti hakkab tööle umbes 4,2bar pealt.
Rõhurelee alumine väärtus on liiga madal, tavaliselt antakse deltaks 15 kuni 20 % (ülemine 7 ja alumine seega 5,95 kuni 5,6). Kuigi meeles tuleb pidada, et tootja lubas siiski kuni 6 bar ja vähendada tuleks hoopis ülemist väärtust.
Relee ühendamist ma ei viitsi uurida, kuid tavaline lahendus on, et relee abil lastakse kompressori väljundist rõhk maha ja kompressori toru sisenemise eel mahutisse on tagasilöögiklapp. Kui soovid, võin lisada pildi tööstusliku kompressori lahendusest. Kompressori uus käivitus toimub seega rõhuvabalt ja õhk ei jää lekkima läbi kompressori enda klappide.
Iseenesest on su tegu tore, kuid survemahutite ohutuse eiramise tõttu ma ei saa 100% kiitvat hinnangut anda.
Ahjaa, rihmakattel on peal nool, see tähendab kompressori ettenähtud pöörlemissuunda. Kui teistpidi käima lased, jääb väntvõll õlituseta.