Jõudu inimesele, kes ei suuda sedagi elementaarset asja mõista, et praegu ühe tarbija piires olev dünaamiline laadimine (rehepapi mängimine) ei lahenda ühe alajaama piirkonnas dünaamilist laadimist ja selle moderniseerimise maksavad võrgutasu tõusuga kinni 5-10 aasta pärast ka need tarbijad, kes autot isegi ei oma.madis64 kirjutas: 26 Jaan 2025, 23:03Upsti, ehk oleks kui oleks, siis äkki isegi midagist oleks?new1 kirjutas: 26 Jaan 2025, 22:53 .. ei oska öelda, ent midagi müstilist seal ei ole, seda julgen kindlasti väita ja saaksin ise sellise ploki loomisega ehk isegi hakkama, kui piisavalt tahtmist oleks.
....
Jõudu ja jaksu oma väidete arvutuslikul tõestamisel ja mudeldamisel.
Elektriautodest
Siin arutletakse naljakate juhtumite üle ehitusvaldkonnas
-
ping
- Ehituspenskar

- Postitusi: 6069
- Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
- On tänanud: 112 korda
- On tänatud: 294 korda
Re: Elektriautodest
Õppefilosoofia paradoks - õpetamine on tühi töö ja vaimu närimine, sest lollile ei jää nagunii midagi külge, andekas õpilane saab aga kõik ise selgeks, kui on loodud tingimused arenemiseks.
-
tabarabarap
- Ehitusveteran

- Postitusi: 1495
- Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
- On tänanud: 6 korda
- On tänatud: 64 korda
Re: Elektriautodest
Postitus Postitas tabarabarap »
palju peab olerma neid autosid , et tekiks probleem ühe alajaama piires?ping kirjutas: 27 Jaan 2025, 11:57 Jõudu inimesele, kes ei suuda sedagi elementaarset asja mõista, et praegu ühe tarbija piires olev dünaamiline laadimine (rehepapi mängimine) ei lahenda ühe alajaama piirkonnas dünaamilist laadimist ja selle moderniseerimise maksavad võrgutasu tõusuga kinni 5-10 aasta pärast ka need tarbijad, kes autot isegi ei oma.
![]()
Sinu vastuste puhul on eriti näha seda lõputut äärmuse, hirmu ja negatiivse külvamise hõngu. Ka päike kustub kunagi
-
kunn24
- Ehituspenskar

- Postitusi: 3934
- Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
- On tänanud: 42 korda
- On tänatud: 135 korda
Re: Elektriautodest
See ei ole ironiseerimise koht, kui fiidril on 200 A kaitsme taga ca 50 20A liitumist ja kui neist kas või veerand üritavad oma kärusid odava hinnaga laadida (lisaks tarbimise foonile, mida ka sel aja tõstetakse igasuguste Shellyde jms-ga), midagi head ei terenda.
Juhe teab kõike.
-
Prill
- Ehitusveteran

- Postitusi: 1466
- Liitunud: 27 Veebr 2017, 10:36
- On tänanud: 7 korda
- On tänatud: 84 korda
Re: Elektriautodest
Norras kuidagi nad toimetavad ja saavad ka laaditud, seda statistika valguses kus eelmine aasta uute sõiduautode müügist moodustasid elektriautod 88.9% vs Eesti 12.7% ehk kümnest norrakast üheksa lahkub autopoest EV sõidukiga ja Eestis üks kümnest.kunn24 kirjutas: 27 Jaan 2025, 13:51 See ei ole ironiseerimise koht, kui fiidril on 200 A kaitsme taga ca 50 20A liitumist ja kui neist kas või veerand üritavad oma kärusid odava hinnaga laadida (lisaks tarbimise foonile, mida ka sel aja tõstetakse igasuguste Shellyde jms-ga), midagi head ei terenda.
Samas meil hüsteeria ja mure elektriautostumise pärast on suur igas kommentaariumis ja foorumis.
Peaks grupireisi tegema Norra, kaasata elektriala spetsialistid uurima, kuidas norrakas saab oma elektrikad laetud aga eestlane kellel elektrikat ei ole, ei saa seda isegi teoorias-hüpoteetiliselt laetud
-
Urmas
- autodidakt
- Postitusi: 12839
- Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
- On tänanud: 404 korda
- On tänatud: 439 korda
Re: Elektriautodest
Need andmed, mis sa AI-le söötsid, ei kehti Minu Dacia kohta. Mu Dacia keskmine on 5,5l/100km kohta ja kütuse hind on mul viimased 3-4 aastat olnud tanklate postihindadest 13 senti odavam. Kui mul on vaja sõita Ida-Virumaale(sai sealsetel objelktidel käia mingi 4 kuud), siis ma kohe kuidagi ei pääse vahepealsest "sundpuhkusest" ja "sundpuhkuse" ajal on elektri hinnaks 0,29-0,59€/kWh. Ja kui "sundpuhkus" satub veel tööajale, siis lisandub mingi % ka minu teenus tunnihindest. Ära unusta kuluarvestuses ka näiteks EV puhul kõrgemaid kindlustuse ja kasko ning remonditööde hindasid.tabarabarap kirjutas: 27 Jaan 2025, 10:07https://chat.deepseek.com/
Palun vasta eesti keeles ja aita arvutada EV ja ICE auto rahalise kütusekulu erinevus ja hinnavahe 40k km läbimisel. EV tarbib 19kWh energiat 100km kohta ja ICE auto tarbib 6l diislikütust 100km kohta. 1 kWh elektrit maksab 0.19€ ja 1l diislikütust maksab 1.5€. : ....
Ahjaa, veel, ära unusta AI-le algandmetesse söötmast ka ICE ja EV hinnavahet! ICE kohe välja ostes jääb mul rahakotti 20-25000€ alles. Mitu kilomeetrit ma saan selle hinnavahega sõita?
Avalike laadijate hinnad esimesest ettejuhtunud viitest https://elektriautod.ee/kiirlaadijate-v ... k-punktid/
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! 
-
tabarabarap
- Ehitusveteran

- Postitusi: 1495
- Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
- On tänanud: 6 korda
- On tänatud: 64 korda
Re: Elektriautodest
Postitus Postitas tabarabarap »
Urmas me juba teame, et sa ei suuda neid 5 klassi tekstülesanedeid lahendada , sellepärast ma andsingi lingi AI -le mis seda sinu eest teha oskab
* EV -l ei ole kallim kindlustus
* EV -l ei ole kallim hoolduskulu
-
tabarabarap
- Ehitusveteran

- Postitusi: 1495
- Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
- On tänanud: 6 korda
- On tänatud: 64 korda
Re: Elektriautodest
Postitus Postitas tabarabarap »
No väga tore, siis oleks ju ka päeval tipptarbimisel probleem ju olemas või ongi täna see probleem juba tipptarbimisel ja ilma EV -deta ? Või on see probleem ainult öösel? Probleem on vist sõltumatu hinnast?kunn24 kirjutas: 27 Jaan 2025, 13:51 See ei ole ironiseerimise koht, kui fiidril on 200 A kaitsme taga ca 50 20A liitumist ja kui neist kas või veerand üritavad oma kärusid odava hinnaga laadida (lisaks tarbimise foonile, mida ka sel aja tõstetakse igasuguste Shellyde jms-ga), midagi head ei terenda.
Kui 200 A kaitsme taga ca 50 20A liitumist ja kui neist kas või veerand üritavad oma vett elektriboileriga soojendada, samal ajal õ/v pumbaga kütta, elektriradikatega kütta ja muna praadida ? Lihtsamalt kui kõik üritavad üheaegselt tarbida on probleem?
-
tabarabarap
- Ehitusveteran

- Postitusi: 1495
- Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
- On tänanud: 6 korda
- On tänatud: 64 korda
Re: Elektriautodest
Postitus Postitas tabarabarap »
et su elu oleks lihtsam las Hiinlane pingutab :
ja ennetamaks su järgmist küsimustEV kütusekulu:
Tarbimine: 19 kWh/100 km
Kogu tarbitud energia:
(40 000 km / 100) * 19 kWh = 7 600 kWh
Kulu:
7 600 kWh * 0,29 €/kWh = **2 204 €**
ICE kütusekulu:
Tarbimine: 6 L/100 km
Kogu tarbitud kütus:
(40 000 km / 100) * 6 L = 2 400 L
Kulu:
2 400 L * 1,37 €/L = **3 288 €**
Hinnavahe ja protsentuaalne erinevus:
Kütusekulude vahe:
3 288 € (ICE) − 2 204 € (EV) = **1 084 €**
Protsentuaalne erinevus:
[(ICE kulu − EV kulu) / ICE kulu] * 100 = [(3 288 € − 2 204 €) / 3 288 €] * 100 ≈ **33,0%**
Kokkuvõte:
Kui diislikütuse hind on 1,37 €/L ja elektri hind 0,29 €/kWh, siis elektriauto kütusekulu on ~33% väiksem (ehk 33,0% odavam) võrreldes diiselautoga 40 000 km läbimisel.
Sääst on 1 084 €.
Et hinnavahet ei tekiks, peavad elektri- (EV) ja diiselauto (ICE) kütusekulud 40 000 km läbimisel olema võrdsed.
ICE kütusekulu:
Kulu: 3 288 € (eelmisest arvutusest, kui diisli hind on 1,37 €/L).
EV kütusekulu:
Kogu tarbitud energia: 7 600 kWh (40 000 km läbimisel).
Kulu peab olema võrdne ICE kütusekuluga: 3 288 €.
Elektri hind (x):
7 600 kWh * x = 3 288 €
x = 3 288 € / 7 600 kWh ≈ **0,433 €/kWh**
Kokkuvõte:
Et hinnavahet ei tekiks, peaks 1 kWh elektri hind olema ~0,433 €. Kui elektri hind on sellest kõrgem, on diiselauto odavam; kui elektri hind on sellest madalam, on elektriauto odavam.
-
kunn24
- Ehituspenskar

- Postitusi: 3934
- Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
- On tänanud: 42 korda
- On tänatud: 135 korda
Re: Elektriautodest
Prooviks aru saada 3-f vs 1-f ühenduse koormamismustritest. EV puhul koormatakse väga tihti KESTVALT 11 kW laadijaga kõiki 3-e faasi ehk kui tuleb juba igasse faasi 16 A koormus ja seda üritatakse küsida kohe ca 15-le majale, lisaks ka muu kraam, siis.... Süsteemid on mõningas osas üle koormatavad, trafod külmaga kuni 2,5 korda jne, kuid kuskil tuleb piir ette, kus võib öösel mõni sular maha kärsata ja siis imege midagi. Kui tahad aru saada, saad. jaurata ma siin küll ei viitsi.
Muideks, kui üritate Norrat siin eeskujuks tuua, siis seal on 1-f laadmispistikute vool normeeritud 10 A peale (2,3 kW). Ka nii saab elada, kuid mis elu see on. 2 korda päevas poeskäimiseks, laste sõidutamiseks ja lõpuks tööle/ tagasi veeremiseks vb olla isegi sobib. Kuid ma ei kujuta hästi ette, kuidas kasutada EV-d polaarjoone lähedal või taga. See peab olema täielik suitsiidik, kui riskib sellisega minna trassile nii nagu nad seal tihti on, eriti mägedes.
Muideks, kui üritate Norrat siin eeskujuks tuua, siis seal on 1-f laadmispistikute vool normeeritud 10 A peale (2,3 kW). Ka nii saab elada, kuid mis elu see on. 2 korda päevas poeskäimiseks, laste sõidutamiseks ja lõpuks tööle/ tagasi veeremiseks vb olla isegi sobib. Kuid ma ei kujuta hästi ette, kuidas kasutada EV-d polaarjoone lähedal või taga. See peab olema täielik suitsiidik, kui riskib sellisega minna trassile nii nagu nad seal tihti on, eriti mägedes.
Viimati muutis kunn24, 27 Jaan 2025, 16:41, muudetud 2 korda kokku.
Juhe teab kõike.
-
Urmas
- autodidakt
- Postitusi: 12839
- Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
- On tänanud: 404 korda
- On tänatud: 439 korda
Re: Elektriautodest
Mina jälle loen, et on kallim ja seda kirjutab kindlustusfirma.tabarabarap kirjutas: 27 Jaan 2025, 16:02 * EV -l ei ole kallim kindlustus
* EV -l ei ole kallim hoolduskulu
Samas võivad elektriautode omanikud olla üllatusega märganud ka, et elektriauto kaskokindlustuse hind on tavalise sisepõlemismootoriga auto omast oluliselt kõrgem.
Tsitaatide allikas https://www.if.ee/eraklient/kindlustuse ... stuse-hindNeed kaks faktorit tõstavad elektriauto kaskokindlustuse hinda järgmistel põhjustel.
1. Elektriautode keskmine kindlustushüvitis on suurem
2. Õnnetused elektriautodega on sagenenud
Või liikluskindlustuse kohta.
Tsitaadi allikas https://iizi.ee/uudised/elektriauto-lii ... rra-kallimElektriautodel on suurem mass ja kiirendusvõime, nendega juhtub keskmisest rohkem kahjusid ja nende remondikulu on suurem, mistõttu on kallim ka nende liikluskindlustus, kinnitavad kindlustusfirmad, kelle sõnul võib sellise auto kindlustushind umbes viiendiku võrra suurem olla.
Huvitav, mis nurgataguses garaažis sa käid oma autot hooldamas?
Hindade allikas https://www.citymotors.ee/hinnakiriHooldus- ja remonditööd (normtund), Laagri/Lasnamäe 87 €
Elektriautode hooldus- ja remonditöö ( normtund) 99 €
Või üks teine firma
Teise firma hinnakirja allikas https://www.topauto.ee/et/teeninduse-hinnakiri-tallinnHooldus- ja remonditööd (üle 5-aastastele sõidukitele -10% ja üle 7-aastastele -20% allahindlust)
89.00 €/h
Hooldus- remonditööd ja diagnostika elektriautole
115.00 €/h
Kas kõik tsiteeringute autorid valetavad ja tegelikult on õigus ikkagi sinul?
Viimati muutis Urmas, 27 Jaan 2025, 17:40, muudetud 1 kord kokku.
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! 
-
tabarabarap
- Ehitusveteran

- Postitusi: 1495
- Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
- On tänanud: 6 korda
- On tänatud: 64 korda
Re: Elektriautodest
Postitus Postitas tabarabarap »
See sõltub sellest mille vastu võrreldaUrmas kirjutas: 27 Jaan 2025, 16:20 Kas kõik tsiteeringute autorid valetavad ja tegelikult on õigus ikkagi sinul?![]()
![]()
-
Urmas
- autodidakt
- Postitusi: 12839
- Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
- On tänanud: 404 korda
- On tänatud: 439 korda
Re: Elektriautodest
Möh? Mis elektritöödest sa räägid? Tsitaadis on minu arvates konkreetselt, teine rida kehtib EV-le tehtavate tööde kohta. Või ei oska ma tõesti aru saada?tabarabarap kirjutas: 27 Jaan 2025, 16:41 Lisaks sa tood elektritööde hinnad. Veermiku, keretööde remont on ju sama.
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! 
-
tabarabarap
- Ehitusveteran

- Postitusi: 1495
- Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
- On tänanud: 6 korda
- On tänatud: 64 korda
Re: Elektriautodest
Postitus Postitas tabarabarap »
MA ei jauragi teie teadmiste või olemasolevate süsteemide vastu. Te ise kipute seda tegema, kes rohkem kes vähem ja võtad 11kW laadijad kohe kõik taha ja polaarjoone taga vms. Võtad võrrandisse kohe äärmused. Reaalsuses ei lase keegi kellelgil ju võrku lõhki laadida/tarbida ja ennem sekkutakse ja neil ei lubata täisvõimsusega laadida ja peavad laadima madalama võimsusega või tarbima vähem.
Selgelt jagad kõlike koormamismustritest, aga arengu välistad
-
tabarabarap
- Ehitusveteran

- Postitusi: 1495
- Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
- On tänanud: 6 korda
- On tänatud: 64 korda
Re: Elektriautodest
Postitus Postitas tabarabarap »
Ilmselt ei oska sa aru saada või nemad ennast väljendada, et seal mõeldaks elektirtöid sisaldavaid tegevusi. Selline hinnastamine oleks ju vastasel juhul tarbijakaitse keiss.Urmas kirjutas: 27 Jaan 2025, 17:20Möh? Mis elektritöödest sa räägid? Tsitaadis on minu arvates konkreetselt, teine rida kehtib EV-le tehtavate tööde kohta. Või ei oska ma tõesti aru saada?tabarabarap kirjutas: 27 Jaan 2025, 16:41 Lisaks sa tood elektritööde hinnad. Veermiku, keretööde remont on ju sama.![]()
-
kunn24
- Ehituspenskar

- Postitusi: 3934
- Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
- On tänanud: 42 korda
- On tänatud: 135 korda
Re: Elektriautodest
Tabarapap kirjutas:
Kui see tõesti realiseeruks, siis jõuaksime sinna, mida kiruvad jänkid. Kõrvuti on 10 laadimiskohta ja võimus on nende vahel ära jagatud. Tulevad 10 käru korraga, saavad vaid 1/10 võimsust per kärss. See on juba seal tegelikkus. Ning kitkuvad kubemest karvu või ähvardavad kõrvallaadijale augu pähe lasta kui kiirelt "uttu ei tõmba".
Kes piirab? Pole vaja ajada abstraktset juttu (maakeeli: umbluu), selline juhtimine eeldab, et iga viimase astme trafo juures oleks nn nodede'le commander piirata võimsust (näiteks PLC kaudu) jne.Reaalsuses ei lase keegi kellelgil ju võrku lõhki laadida/tarbida ja ennem sekkutakse ja neil ei lubata täisvõimsusega laadida ja peavad laadima madalama võimsusega või tarbima vähem.
Kui see tõesti realiseeruks, siis jõuaksime sinna, mida kiruvad jänkid. Kõrvuti on 10 laadimiskohta ja võimus on nende vahel ära jagatud. Tulevad 10 käru korraga, saavad vaid 1/10 võimsust per kärss. See on juba seal tegelikkus. Ning kitkuvad kubemest karvu või ähvardavad kõrvallaadijale augu pähe lasta kui kiirelt "uttu ei tõmba".
Viimati muutis kunn24, 27 Jaan 2025, 17:57, muudetud 1 kord kokku.
Juhe teab kõike.
-
Urmas
- autodidakt
- Postitusi: 12839
- Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
- On tänanud: 404 korda
- On tänatud: 439 korda
Re: Elektriautodest
Muutsin seda hinnakirjadega postitust ja rõhutasin punasega sõna "elektriauto", et oleks arusaadavam. Vähemalt minu jaoks ei ole hinnakirjas kaksipidi arusaamist, et kas elektritööd või ikkagi elektriauto.tabarabarap kirjutas: 27 Jaan 2025, 17:25 Ilmselt ei oska sa aru saada või nemad ennast väljendada, et seal mõeldaks elektirtöid sisaldavaid tegevusi. Selline hinnastamine oleks ju vastasel juhul tarbijakaitse keiss.
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! 
-
trebla
- Ehituspenskar

- Postitusi: 3319
- Liitunud: 04 Aug 2009, 00:27
- On tänanud: 3 korda
- On tänatud: 66 korda
Re: Elektriautodest
Ärge müstifitseerige üle. Ma läheneks asjale teisest küljest.
Maksimaalne energiakulu 500 000 auto 10 000 km aastaläbisõidu laadimiseks à 20 kWh/100 km teeb 1 TWh.
Praegu on Eesti tarbimine 8 TWh. On olnud ka 10 TWh.
Isegi seda 1 TWh-d poleks ilmselt problemaatiline olemasolevasse võrku (reeglina väljaspoole tipptundi, sest kes see ikka palju maksta tahab kui saab ka odavamalt) ära mahutada, aga pole ka lähemal 10 aastal vajadust.
Hea kui 10 aastaga ka 200 000 elektriautoni jõuame?
Ioniq 6 promoti kuskil hinnaga alates 25 000 €, kuni 500 km laadimisga.
promotakse ka 600 km laadimisega, aga see on Audi..
Maksimaalne energiakulu 500 000 auto 10 000 km aastaläbisõidu laadimiseks à 20 kWh/100 km teeb 1 TWh.
Praegu on Eesti tarbimine 8 TWh. On olnud ka 10 TWh.
Isegi seda 1 TWh-d poleks ilmselt problemaatiline olemasolevasse võrku (reeglina väljaspoole tipptundi, sest kes see ikka palju maksta tahab kui saab ka odavamalt) ära mahutada, aga pole ka lähemal 10 aastal vajadust.
Hea kui 10 aastaga ka 200 000 elektriautoni jõuame?
Ioniq 6 promoti kuskil hinnaga alates 25 000 €, kuni 500 km laadimisga.
promotakse ka 600 km laadimisega, aga see on Audi..
Viimati muutis trebla, 27 Jaan 2025, 23:06, muudetud 1 kord kokku.
-
tabarabarap
- Ehitusveteran

- Postitusi: 1495
- Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
- On tänanud: 6 korda
- On tänatud: 64 korda
Re: Elektriautodest
Postitus Postitas tabarabarap »
Sa ju ise kirjutasid juba ära kes piirab, äärmuses põleb maha. Mu jutt ei saagi olla täpsem ,sest meil ei ole täna piisavalt EV -sid. Teie jutt näiks olevat konkreetne: ei ole võimalik, ei ole vaja, ei tasu ära ja seda ikkagi äärmuste pealt. On kas 0 või 200% p*rses.kunn24 kirjutas: 27 Jaan 2025, 17:41 Tabarapap kirjutas:Kes piirab? Pole vaja ajada abstraktset juttu (maakeeli: umbluu), selline juhtimine eeldab, et iga viimase astme trafo juures oleks nn nodede'le commander piirata võimsust (näiteks PLC kaudu) jne.Reaalsuses ei lase keegi kellelgil ju võrku lõhki laadida/tarbida ja ennem sekkutakse ja neil ei lubata täisvõimsusega laadida ja peavad laadima madalama võimsusega või tarbima vähem.
Kui see tõesti realiseeruks, siis jõuaksime sinna, mida kiruvad jänkid. Kõrvuti on 10 laadimiskohta ja võimus on nende vahel ära jagatud. Tulevad 10 käru korraga, saavad vaid 1/10 võimsust per kärss. See on juba seal tegelikkus. Ning kitkuvad kubemest karvu või ähvardavad kõrvallaadijale augu pähe lasta kui kiirelt "uttu ei tõmba".
-
Urmas
- autodidakt
- Postitusi: 12839
- Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
- On tänanud: 404 korda
- On tänatud: 439 korda
Re: Elektriautodest
Kui arvestada avalike laadijate hindasid, siis Õismäe "hiina müüri" elaniku jaoks on ICE isegi odavam kui arvestada just mõlema variandi autode soetusmaksumust. Või jälle on mul matemaatikaga lood kehvad?tabarabarap kirjutas: 27 Jaan 2025, 16:12Kokkuvõte:
Et hinnavahet ei tekiks, peaks 1 kWh elektri hind olema ~0,433 €. Kui elektri hind on sellest kõrgem, on diiselauto odavam; kui elektri hind on sellest madalam, on elektriauto odavam.
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! 
-
tabarabarap
- Ehitusveteran

- Postitusi: 1495
- Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
- On tänanud: 6 korda
- On tänatud: 64 korda
Re: Elektriautodest
Postitus Postitas tabarabarap »
Just, peaks küsima mis on selle põhjus, kas roolivardast võib tulla elektrilöök või on selle ahetamiseks vaja elektrikku?Urmas kirjutas: 27 Jaan 2025, 17:51Muutsin seda hinnakirjadega postitust ja rõhutasin punasega sõna "elektriauto", et oleks arusaadavam. Vähemalt minu jaoks ei ole hinnakirjas kaksipidi arusaamist, et kas elektritööd või ikkagi elektriauto.tabarabarap kirjutas: 27 Jaan 2025, 17:25 Ilmselt ei oska sa aru saada või nemad ennast väljendada, et seal mõeldaks elektirtöid sisaldavaid tegevusi. Selline hinnastamine oleks ju vastasel juhul tarbijakaitse keiss.
-
kunn24
- Ehituspenskar

- Postitusi: 3934
- Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
- On tänanud: 42 korda
- On tänatud: 135 korda
Re: Elektriautodest
Ok, et ootame nn laadimisummikud ära ja siis vb olla keegi asub tegutsema? Kah mõte. Variant pista pakiruumi kokkupandav kastiratas või norrakate kombel, jämedate kummidega ratas, ja edasi kulgeda. Põnevaks läheb kindlasti ja kus ikka nalja saab, kui ise ei tee.Mu jutt ei saagi olla täpsem ,sest meil ei ole täna piisavalt EV -sid.
Juhe teab kõike.
-
ping
- Ehituspenskar

- Postitusi: 6069
- Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
- On tänanud: 112 korda
- On tänatud: 294 korda
Re: Elektriautodest
Norras ja Soomes, kus elekter on odav, on elurajoonide jaotusvõrgud ehitatud nii, et majad oleksid võimalikult otseelektriküttega ja autod elektrisoojendustega.Prill kirjutas: 27 Jaan 2025, 14:53Norras kuidagi nad toimetavad ja saavad ka laaditud, seda statistika valguses kus eelmine aasta uute sõiduautode müügist moodustasid elektriautod 88.9% vs Eesti 12.7% ehk kümnest norrakast üheksa lahkub autopoest EV sõidukiga ja Eestis üks kümnest.kunn24 kirjutas: 27 Jaan 2025, 13:51 See ei ole ironiseerimise koht, kui fiidril on 200 A kaitsme taga ca 50 20A liitumist ja kui neist kas või veerand üritavad oma kärusid odava hinnaga laadida (lisaks tarbimise foonile, mida ka sel aja tõstetakse igasuguste Shellyde jms-ga), midagi head ei terenda.
Samas meil hüsteeria ja mure elektriautostumise pärast on suur igas kommentaariumis ja foorumis.
Peaks grupireisi tegema Norra, kaasata elektriala spetsialistid uurima, kuidas norrakas saab oma elektrikad laetud aga eestlane kellel elektrikat ei ole, ei saa seda isegi teoorias-hüpoteetiliselt laetud![]()
Kuna viimasel ajal on nende majades kasutusele võetud soojuspumbad, siis nendes võrkudes on ka suur reserv olemas mida praegu saab sobivalt e-autode laadimiseks kasutada.
Aga meie elamuvõrgud on arvestatud lühiaegsete koormustega - elektripliit.
Õppefilosoofia paradoks - õpetamine on tühi töö ja vaimu närimine, sest lollile ei jää nagunii midagi külge, andekas õpilane saab aga kõik ise selgeks, kui on loodud tingimused arenemiseks.
-
tabarabarap
- Ehitusveteran

- Postitusi: 1495
- Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
- On tänanud: 6 korda
- On tänatud: 64 korda
Re: Elektriautodest
Postitus Postitas tabarabarap »
https://www.transpordiamet.ee/soidukite-statistika > täna on meil registris 8388 EV -d ja 7568 Daciat (nende seas ka 53 elektrilist) ja ma ei usu, et me jõuaks 10 aastaga 200k EV või Daciani.trebla kirjutas: 27 Jaan 2025, 17:53 aga pole ka lähemal 10 aastal vajadust.
Hea kui 10 aastaga ka 200 000 elektriautoni jõuame?
Lineaarse kasvuprognoosi põhjal me jõuaks ehk kuskile 18000 EV -d 10 aasta pärast ja ekspodentsiaalne (5% aastane kasv, võtsin näiteks eelmise aasta andmed) ennustus viiks meid ~110k EV lähedale.
-
ping
- Ehituspenskar

- Postitusi: 6069
- Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
- On tänanud: 112 korda
- On tänatud: 294 korda
Re: Elektriautodest
Jah, ongi nii, et suvaline õlinina võib oma tarkusega oma või teiste elu ja vara ohustada ning seepärast peab personal olema eraldi koolitatud.tabarabarap kirjutas: 27 Jaan 2025, 18:03Just, peaks küsima mis on selle põhjus, kas roolivardast võib tulla elektrilöök või on selle ahetamiseks vaja elektrikku?Urmas kirjutas: 27 Jaan 2025, 17:51Muutsin seda hinnakirjadega postitust ja rõhutasin punasega sõna "elektriauto", et oleks arusaadavam. Vähemalt minu jaoks ei ole hinnakirjas kaksipidi arusaamist, et kas elektritööd või ikkagi elektriauto.tabarabarap kirjutas: 27 Jaan 2025, 17:25 Ilmselt ei oska sa aru saada või nemad ennast väljendada, et seal mõeldaks elektirtöid sisaldavaid tegevusi. Selline hinnastamine oleks ju vastasel juhul tarbijakaitse keiss.
Jah, elektriauto pädevusega isik valmistab töökoha ette ja alles siis lubatakse lukksep auto ligi.
Kusjuures kuna e-auto remondil on ohutuseeskirjade järgi ettenähtud teatud ohutsoonid ümber auto, siis e-auto remondikoht vajab suuremat põrandapinda kui tavaauto.
Õppefilosoofia paradoks - õpetamine on tühi töö ja vaimu närimine, sest lollile ei jää nagunii midagi külge, andekas õpilane saab aga kõik ise selgeks, kui on loodud tingimused arenemiseks.
-
tabarabarap
- Ehitusveteran

- Postitusi: 1495
- Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
- On tänanud: 6 korda
- On tänatud: 64 korda
Re: Elektriautodest
Postitus Postitas tabarabarap »
Paratamatult ju paljuski meil nii läheb, vaata ka rattateed ja kunstlikud liikluspiirangud Tallinnas. Nalja ju saab ka sellega juba täna. Kusjuures 40km sõiduulatusega elektritõuks auto pagassis on suth tavaline nähe.kunn24 kirjutas: 27 Jaan 2025, 18:08Ok, et ootame nn laadimisummikud ära ja siis vb olla keegi asub tegutsema? Kah mõte. Variant pista pakiruumi kokkupandav kastiratas või norrakate kombel, jämedate kummidega ratas, ja edasi kulgeda. Põnevaks läheb kindlasti ja kus ikka nalja saab, kui ise ei tee.Mu jutt ei saagi olla täpsem ,sest meil ei ole täna piisavalt EV -sid.![]()
Samas laadimisummikute aega peab veel pikalt ootama. Tüüpiliseim laadimisummik täna on laadimiskohale pargitud teine sõiduk (mis parasjagu ei lae või ei ole elektriline).
Hüppa
- Ehitusfoorum
- ↳ Üldfoorum
- ↳ Ahjud, kaminad, korstnad
- ↳ Aiad, väravad
- ↳ Aknad, uksed
- ↳ Betoon ja betoonitooted
- ↳ Ehitustööriistad
- ↳ Ehitusmaterjalid
- ↳ Elekter, elektriseadmed
- ↳ Energiamärgis ja energiaaudit
- ↳ Fassaadide arutelu
- ↳ Katused, laed
- ↳ Hüdroisolatsioon
- ↳ Kaevud
- ↳ Konstruktsioonid, seinad
- ↳ Küttesüsteemid
- ↳ Palkmajad
- ↳ Projekteerimine, projektid
- ↳ Põrandad
- ↳ Puit ja puidutooted
- ↳ Restaureerimine
- ↳ Seadusandlus
- ↳ Soojustus, isolatsioon
- ↳ Saunad, dussiruumid, vannitoad, sanitaartehnika
- ↳ Siseviimistlus, värvid, plaatimistööd
- ↳ Ventilatsioon
- ↳ Veevarustus, kanalisatsioon, käimlad
- ↳ Vundamendid
- ↳ Naljanurk
- ↳ Arhiiv
- Ärifoorumid
- ↳ Otsin tööd
- ↳ Pakun tööd
- ↳ Ostu-müügifoorum
- ↳ Annan/võtan rendile
- ↳ Hinnapäring