Elektriautodest

Siin arutletakse naljakate juhtumite üle ehitusvaldkonnas
EH.INS.
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 2064
Liitunud: 29 Juul 2024, 10:56
On tänatud: 56 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas EH.INS. »

Esindusest on saada uusi sisepõlemismootoriga autosid ka
Palun viiteid... Ja ära mingeid hübriide toppima hakka...

V70 räägitakse ikka Volvost?
Mina ICE-t ei leia
Kerghübriidi ja EV hinnavahe üle 20K
EH.INS.
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 2064
Liitunud: 29 Juul 2024, 10:56
On tänatud: 56 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas EH.INS. »

tabarabarap kirjutas: 17 Juun 2025, 09:23
EH.INS. kirjutas: 17 Juun 2025, 09:14 Püüa nüüd oma EV ja PV jms vaimustes mõista, et MINU jaoks pole olemas tasuvuspunkti...
Seda ei ole sest seda tasuvust ei saabu...
Väga tore, et SINU jaoks on - MINU jaoks ei ole
Ainuüksi summa mis tekib soetusvahest (või PV soetamisest) ei lase kunagi jõuda tasuvuspunkti - MINUL
Ka see ei ole EV omanike probleem, millest sa jahud :)
EV (ja PV) omanike probleem on selles, et ei näe midagi peale EV (või PV)
rst
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 382
Liitunud: 30 Okt 2013, 17:18
On tänanud: 16 korda
On tänatud: 16 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas rst »

EH.INS. kirjutas: 17 Juun 2025, 09:37
Esindusest on saada uusi sisepõlemismootoriga autosid ka
Palun viiteid... Ja ära mingeid hübriide toppima hakka...

V70 räägitakse ikka Volvost?
Mina ICE-t ei leia
Kerghübriidi ja EV hinnavahe üle 20K
Kas see on nüüd EV omanike mure, et autotootjad tavalisi sisepõlemismootoriga autosid ei tooda vaid ainult hübriide?

Palun viiteid ka, mis automarkidest ja mudelitest me üldse räägime.

EDIT: Midagi on ikka turult saada.
https://www.auto24.ee/kasutatud/nimekir ... =otsi&ak=0
Viimati muutis rst, 17 Juun 2025, 09:59, muudetud 1 kord kokku.
tabarabarap
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1409
Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 60 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas tabarabarap »

EH.INS. kirjutas: 17 Juun 2025, 09:38 EV (ja PV) omanike probleem on selles, et ei näe midagi peale EV (või PV)
Võib vabalt olla.

Mul endal on täna EV konkreetselt kulude optimeerimise pärast. Kui EV ei ole enam odav, siis tuleb hetk kus mul seda ei ole või on järgmine odav asi. Mul ei ole PV -sid ega muid akusid ja ma ei ole nende tasuvust arvutanud ma ei oska seda osa kommenteerida.
EH.INS.
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 2064
Liitunud: 29 Juul 2024, 10:56
On tänatud: 56 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas EH.INS. »

Kõigepealt räägid UUEST Volvost ja siis viitad sellele?

Tõin ka konkreetse näite Volvo baasil kerghübriid 71 770 vs EV 96 150
Vahe 24 380 - mitu % on see 71 770-st? Kui ma ei eksi siis 34%...
24 380 toob mulle aastas min 2000 / algsumma ise säilib...
2000 annab mulle ca 1250l bensiini
Viidatud 71 770 masinaga saan ma sõita ca 14000km
Ja see on kerghübriid mida ma ei soovi

Ei, see ei ole EV omanike mure - olen ka viidanud, et see on debiilse ideoloogia probleem...
Viide on sellele, et normaalset ICE-t polegi võtta seoses eelnevalt viidatud debiilsusega
Prill
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1294
Liitunud: 27 Veebr 2017, 10:36
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 80 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Prill »

See teema tõepoolest ikka ja jälle kordab end :)
EV vs ICE hind soetusel ja ekspluatatsioonil on ainult üks kriteerium välja kistud muust. Täpselt sama kriteeriumiga saab meelekohta puurida ka ICE vs ICE valikus, kus päriselt on inimesi kes ostavad vähekasutatud sõiduki 90 000€, sest 105 000€ tundus kallis. Aga tasuvus härrased, ka siin on palju rahvast kes elu sees ei kavatse auto eest maksta 10 000€ ning on nõus mustvalgel ära tõestama, et nende sõidukilomeeter tuleb odavam kui nende "lollide" "mitte arvutajate" oma kes ostavad 20k, 40k, 50k uusi salongist rääkimata nendest, kes põhimõtteliselt 50k hinnaga valiku hulgast pädevat ei leia ega hakka sealt allapoole üldse vaatamagi..

EV eristumine on ikkagi keskkonnaalane, kus mõõdupuuks on ekspluatatsioonis tekkivad heitmed. EV-d on võimalik tarbida heitmevabalt, nt rohelise energia pakett jm. ICE puhul võiks ainuke pädev kriteerium samale mõõdupuule jõuda, põlemisheitmete suunamine nt läbi salongi - kui suudetakse fossiilide põlemisjäägid puhastada saastevabaks, lausa tasemel, kus neid võib ohutult sisse hingata - palun väga kasutage-põletage fossiile, sest teete seda vastutustundlikult, reostamata minu ja minu järeltulevate põlvede õhku, atmosfääri, planeeti.
Natuke võrreldav suitsetamise teemaga, kus veel mitte väga ammu oli loomulik tossata kontorites, kui kodus laste vahel, on täna passiivse suitsetamise teemal jõutud olukorrani, kus suitsetajad ei tohi teiste sissehingatavat õhku rikkuda, suitsetajad on kompromissina suunatud selleks eraldi ehitatud boksidesse, reeglina pigem ebamugavad ja tülikad oma pahet harrastada. Ja see ei ole juhtunud loomulikul teel vaid erinevate brüsseli&stenbocki diktaadi ja trahvi sunnil, sekka regulatsioonid tubakatoodete kättesaadavusele ja kõrgelt maksustamisele.

Võibolla oleks sõidukite kaasneva saastega sama skeemi kohaldamine - ei ole OK, et teised oma eelistustele tuginevalt, olgu need religioosne usk ICE-sse või majanduslikud kaalutlused (saab saastavalt odavamalt kulgeda) saastavad ka minu õhku.
Ja kui liidame sisepõlemismootori jääkide puhastamise tasemele kus see oleks ohutu hingata - võib see viia puhastustehnoloogiate juurutamise&kasutamiseni, mis avalduvad sõiduki oluliselt kõrgemas soetushinnas, ja/või küsitavas töökindluses ehk kõrgenenud remondikuluni ekspluatatsioonis.
Tegelikult on see juba tänaste tahmafiltrite jm probleemiks, kus need tehnoloogiad on rikkealtid, remont kulukas ja võimalusel neid tehnoloogiaid eemaldatakse ja kui enam ei saa eemaldada on kasutatud sõiduki ostu puhul saanud üheks riskikohaks, kus uuel omanikul järgmisel ülevaatusel võib kallilt üllatada nii puuduv katalüsaator või muud väsinud osised mis heitgaase piisavalt ei ohja.

Samuti olevat täna eriti uute sõidukite ostul reaalsus automaksuga kaasnev, kus paljude jaoks on päriselt kaalutlemiskoht, kas aastamaks on 50-150€ või 450-850€ ehk kas 10 aastaga maksan oma ostuvalikule otsa 1000€ või nt 6000€. Kusjuures on selgelt mõista antud, et tänased tariifid ei ole kivisse raiutud, vaid valitsus jätab omale vabaduse neid juba lähitulevikus "üle vaadata". Igaühe enda riigiusu küsimus, kas võimu maksumuudatusi kohendavad pigem alamale rõõmuks või pigem kiputakse manipuleerima riigieelarvelisi vahendeid kasvatavalt ja alamate rahakotti kurnavalt..
Ka minul seisab ees paratamatu autovahetus, ja ei saa üle ega ümber, kuidas pendeldan kõige vahet alates 5 aastat peetud diidel volvo, kuni uue Teslani, vahele jalaga segada igasugu hübriide.
Krt ei ole ühtset tõde, ühega ühed riskid ja kaasnevad kulud, teisega teised :mrgreen:
Sisetunne ütleb, et prooviks EV ära, Tesla vs BYD hetkel laual, paari peaks veel kaaluma..
Tesla kahjuks - puudub igasugune tehasetugi Eestis, ka väikseim garantiiline probleem võib nõuda teise riigi külastasmist koos paaripäevase reisukuluga. BYD on tehnoloogiliselt soorituselt tagasihoidlikum, väidetavalt ka külmades oludes toimimine pidada probleemsem olema, roostejutu kohta ei suuda kinnitusi leida, kui loetud aastad euroopa turul olnud, kas roostetamise kohta veel kogemust olla saab (nt Eestis popi skoda kohta enda kogemuselt 7 aastal värv lotendas ja mullitas ohtralt - sai garantii alla värvimisse aga mida see roostekindluse kohta ütleb..). BYD samas pakub kohapealset tuge ja üllatavalt ka pikemat garantiid vs Tesla :roll:
EH.INS.
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 2064
Liitunud: 29 Juul 2024, 10:56
On tänatud: 56 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas EH.INS. »

Prill - tõsiselt - mine oma keskkonna jutuga kuu peale...
Sõitke seal Tallinnas oma EV-dega ja olge rahul puhta õhuga
EV eristumine on ikkagi keskkonnaalane, kus mõõdupuuks on ekspluatatsioonis tekkivad heitmed
Sellega olen nõus, et tegemist on ideoloogilise protsessiga
Aga nagu iga ideoloogia - tehakse ainult 1/10 rehkendusest...
A23
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1211
Liitunud: 05 Mär 2023, 01:06
On tänanud: 21 korda
On tänatud: 38 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas A23 »

Prill kirjutas: 17 Juun 2025, 10:26 ... ei saa üle ega ümber, kuidas pendeldan kõige vahet alates 5 aastat peetud diidel volvo, kuni uue Teslani, vahele jalaga segada igasugu hübriide.
...
Kui ise peaks praegu valima, siis kaaluks tõsisemalt neid hübriide, mis aku pealt ca 100 km ära sõidavad. Sõltub muidugi kasutusvajadusest, päevastest läbisõitudest. Mul toimiks nädala sees puhtalt aku pealt ja pikematel pühapäevatiirudel bensuga, ei peaks võõrast laadijat külastama. Enamasti saan küll elektrikaga hakkama, aga aastas mõned pikemad otsad saab ikka fossiiliga ette võetud.
Võta erinevaid proovisõiduautosid, saad maitse suhu ;)
optimist88
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 299
Liitunud: 22 Mai 2022, 13:41
On tänanud: 18 korda
On tänatud: 10 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas optimist88 »

EH.INS. kirjutas: 16 Juun 2025, 23:42 2,5h - 250 EUR...
Täpsustus: koos maksudega...
Igaks juhuks küsin üle - kui Palangalt Pärnusse sõites läheb EV-ga rohkem aega kui ICE-ga, siis sinu jaoks on häving 100€/h miinus maksud? Perega automatkal olles mõtled, kuidas kiiremini koju jõuda ja raha teenima?

Aga kord nädalas aknaid üle pestes sa ei arvuta hävingut kokku? Aknapesuteenus oleks kindlasti odavam kui 100€/h miinus maksud. Ehitusfoorumile kuluv aeg...
rst
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 382
Liitunud: 30 Okt 2013, 17:18
On tänanud: 16 korda
On tänatud: 16 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas rst »

EH.INS. kirjutas: 17 Juun 2025, 10:19 Kõigepealt räägid UUEST Volvost ja siis viitad sellele?

Tõin ka konkreetse näite Volvo baasil kerghübriid 71 770 vs EV 96 150
Vahe 24 380 - mitu % on see 71 770-st? Kui ma ei eksi siis 34%...
24 380 toob mulle aastas min 2000 / algsumma ise säilib...
2000 annab mulle ca 1250l bensiini
Viidatud 71 770 masinaga saan ma sõita ca 14000km
Ja see on kerghübriid mida ma ei soovi

Ei, see ei ole EV omanike mure - olen ka viidanud, et see on debiilse ideoloogia probleem...
Viide on sellele, et normaalset ICE-t polegi võtta seoses eelnevalt viidatud debiilsusega
Ei käi sinu pihta.
Kuid 72000€ auto hind tooks ca 6000€ aastas sisse, kui seda investeerida.
Selle summa eest saab ju lausa kaks vinks-vonks volvo V70 20+a vanust diislit osta iga aasta ja sõita rahumeeli 4L kuluga ümbermaailma kasvõi.

Muideks BMW M-seeria ja Audi RS-seeria peaks olema veel osaliselt vähemalt hübriidi vaba. Mõned mudelid on küll kahjuks seal ka juba hübriidid.

Life is too short to drive boring cars.
optimist88
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 299
Liitunud: 22 Mai 2022, 13:41
On tänanud: 18 korda
On tänatud: 10 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas optimist88 »

rst kirjutas: 17 Juun 2025, 09:47
EH.INS. kirjutas: 17 Juun 2025, 09:37
Esindusest on saada uusi sisepõlemismootoriga autosid ka
Palun viiteid... Ja ära mingeid hübriide toppima hakka...
EDIT: Midagi on ikka turult saada.
https://www.auto24.ee/kasutatud/nimekir ... =otsi&ak=0
Vaatasin ja ei mõista EH.INS hädaldamist. Bensuka saab alates 16500€. Lk 2 algavad huvitamad autod Mini Cooper, Subaru Outback, BMW 120 ja X1, MB C-klass, Audi Q3 ja A5, Octavia RS, Cupra Formentor ja Terramar näiteks. Kui need on liiga edevad siis karjakaupa tavasedaane, -luukpärasid, -pargimaastureid ka. Tegelt sul vist automargist-mudelist oli suva, peaasi et total cost of ownership oleks maailma parim?
Küülaline
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 6441
Liitunud: 02 Veebr 2009, 22:46
On tänanud: 99 korda
On tänatud: 142 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Küülaline »

RaJy kirjutas: 17 Juun 2025, 00:38elektri võrgu liitumine 1x24 A
Mis eriline liitumine see on?
EH.INS.
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 2064
Liitunud: 29 Juul 2024, 10:56
On tänatud: 56 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas EH.INS. »

Ma ei saa teist meestest aru...
Võrdlete siga ja kägu
Nt aknapesu vs EV
Ei ole oluline total cost of ownership
Oluline on total cost of ownership ICE vs EV
16500 ei saa mina masinat mida tahan
Mini Cooper - tõsiselt???
Cupra - ei sobi - kliirens
Subaru - väike
Tavasedaan - ei sobi - kliirens
Mida veel?

Viitasin konkreetselt Volvole... XC90 / EX90
Pakkuge sinna kanti

Minu "hädaldamine" tuleneb konkreetsest probleemist MINU jaoks
Ma ei väida, et see on probleem teiste jaoks
Viimati muutis EH.INS., 17 Juun 2025, 12:06, muudetud 1 kord kokku.
Prill
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1294
Liitunud: 27 Veebr 2017, 10:36
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 80 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Prill »

A23 kirjutas: 17 Juun 2025, 10:49 Kui ise peaks praegu valima, siis kaaluks tõsisemalt neid hübriide, mis aku pealt ca 100 km ära sõidavad. Sõltub muidugi kasutusvajadusest, päevastest läbisõitudest. Mul toimiks nädala sees puhtalt aku pealt ja pikematel pühapäevatiirudel bensuga, ei peaks võõrast laadijat külastama.
Hübriidid on olnud mu jaoks keeruline teema, algse filosoofia kohaselt ei liha ega kala, kus senisesse ICE tehnoloogiasse istutatud veel üks tehnoloogia 1000+ juppi mis peavad eesrindlikult koos toimima, mille riknemine on lisarisk ja kulu.
Lisaks hübriidide nö massidesse minekul on hakanud tilkuma ka puudusi, just töökindluse osas, kus see hübriidtehnoloogia ei olevat tegelikult nii primitiivne kui kasutajad seda ette kujutasid. A'la aku p.rsse läheb saan sõidukit edasi tarbida - ei saavat nii, mootorituli põleb sõiduk läheb avariiseadele ja heal juhul saad edasi longata.
Pistikhübriididega vist isegi üks Eesti enda esindus manitses, kuidas see tehnoloogia on mõeldud ikkagi kasutatama balansis akusõitu koos sisepõlemismootoriga sõiduga. Olevat juba juhtumeid, kus tehas lubab 110km aku pealt, praktikas see olevat rohkem 80km ja inimene ontlikult igapäev juhtmeotsas ja saab oma päevasõidud 50-60km aku pealt tehtud, nii nädalast-nädalasse kuni mingi rikkeni, kus tehase volitatud esindaja diagnoosib ekstreemkasutuse, mida tehas ei ole antud hübriidile ette näinud ning selline kasutus on viinud anomaaliate ja riketeni.

Hiljuti käis läbi ka miski Rumeenia päritolu kolmanda osapoole teenindus-remondi ettevõte kes oli just hübriidide akuprobleemidele spetsialiseerunud ja nende hinnang hübriidtehnoloogaite levimisele oli hävitav, mitmete tootjate poolt olevat müügis toored hübriidtehnoloogiad mis ekspluatatsioonis ei kesta ettenähtult ja nõuavad juba garantiiajal tehaselt kulukaid garantiiremonte. Lisaks nende uurimise põhjal vähemalt üks tootja manipuleerivat tarkvaraliselt, seda labaselt - kus auto ajusse salvestusid hübriidtehnoloogias, peamiselt akuga seonduvad hoiatused ja häired, mis viitasid tulevasele rikkele - volitatud esindus lihtsalt oli need häireteated süsteemselt ajust kustutanud, lootes sedasi tegeliku rikke avalduvat nt aasta-paari pärast kui sõiduk enam garantiikohustuse alla ei käi.

Kindlasti on tootjate- ja mudeli valikuti ka end tõestanud ja töökindlaid hübriidtehnoloogiaid, aga kes see osutab mis risk mis pädev, lisaks selliselt lähenedes piiran oma sõidukivalikut oluliselt, kui pinnale jääb nt üks tootja kelle hübriidi valikut võiks pidada end aastatega tõestanuks.
Mulle tundub kuidagi kahtlane, kus tänaseks hädaldatakse kuidas nö heitmetöötlusseadmete töökindlus ja keerukus on senised ICE mootorid muutnud probleemseks, kui mitte enne siis pikema kasutuse korral küll. Nüüd paaritame selle kõik veel elektrimootori&generaatori ja akuga, no mõistus tõrgub seda nimetavat lahenduseks, pigem tundub sügavamale ämbrisse astumisena :|
Iga kord kui miski hübriidi enda jaoks juba söödavaks mõtlen ja kuskilt konfiguraatorist läbi lasen saan hinnalipiku kus selle bübriidi hind küünitab EV hinnani, ja mõne teise brändiga võrreldes võib isegi ületada hinda. Arvestades kus hübriidide regamistasud&aastamaksud on küll nö kuidagi söödavad, aga EV puhul pigem sümboolsed, lahustub hübdiiditung kuidagi ära, ka tundub 2000 jupiga EV mõistlikum miski 10000 jupi kohitsetud heitmesüsteemi ja hübriidi kooslusega. Kus tegelikult EV ongi otse akuautona projekteeritud, on hübridiiteemade areng puhtalt tuginenud heitmete allasaamise eesmärgil, mis kannatab kogu varasema heitmeteema hädade ahelas, alates mootoris tugevate&raskemate metallide asendumisel kergematega, veel hilisemalt kergema metalli asendumisel plastidega, ehk isegi see ICE osa mis justkui oma evolutsioonis jõudis töökindluse tippu, on hiljem kärbitud kaalusäästu eesmärgil (kergem, kulub vähem kütust = vähem saastet), eespool märgitud heitmeohjamise tehnoloogiad, mis kõik lisavad hinda, keerukust, töökindlusprobleeme, hübriidiosa veel ka külge kõigele sellele - no ei tundu eduvalem, ei tundu..
Mis ei tähenda, et ka hübriid kooslus ei võiks aastate või kümnenditega saada töökindlamaks, odavamaks jne lihvitud.
Nii, et täna tunduks targem kulukama automaksuga miskis 5+ aasta nt volvo primitiivsema mootoriga diislipõletaja või siis täispangale maanduda EV peale, 5 aastat garantiid ja 8 aastat aku garantiid hirme nõks leevendab. Lõppeks ei ole keegi ka eksiotsuse puhul ka EV puhul oma sõidukiga laulatatud, kui ka EV laadimisteema, reklaamitust kesisemaks osutuv sõiduulatus talumatuks osutub - saab ju ka aasta või kolme pärast oma eksiotsust korrigeerida ja sobimatu sõiduk vahetada mõne sobivama vastu.
Igaljuhul mina ei ole suutnud EV maha kanda, ise omamata, ära proovimata, endiselt ei näe ka neid EV tagastajate masse, samuti EV-de müük ei olevat nulli kukkunud nagu eesrindlikumad rohevastasuse evangelistid kuulutavad, vaid akuautod nii EV kui hübriidina müüvatki ainult, peamiselt automaksu teene.
Ka mujal euroopas kus elektrikate müük pidurdunud ei ole nende surma paista, vaid müük olevat stabiliseerunud ja vaikselt juba tõusvat.
Seega EV-e ostupõlgus talupoja tarkusega tupikteest, ei tarvitse realiseeruda, vähemalt niipea veel mitte.
EV-isd nagu akutehnoloogiad endiselt arendatakse, toodetakse ja müüakse, globaalselt!
Elagu EV! :D
EH.INS.
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 2064
Liitunud: 29 Juul 2024, 10:56
On tänatud: 56 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas EH.INS. »

Hübriidid on olnud mu jaoks keeruline teema, algse filosoofia kohaselt ei liha ega kala, kus senisesse ICE tehnoloogiasse istutatud veel üks tehnoloogia 1000+ juppi mis peavad eesrindlikult koos toimima, mille riknemine on lisarisk ja kulu.
Siin nõustun Prilliga täielikult!
tabarabarap
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1409
Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 60 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas tabarabarap »

EH.INS. kirjutas: 17 Juun 2025, 12:05 Viitasin konkreetselt Volvole... XC90 / EX90
Pakkuge sinna kanti

Minu "hädaldamine" tuleneb konkreetsest probleemist MINU jaoks
Ma ei väida, et see on probleem teiste jaoks
No aga võta siis ise ka siga mis ei ole kägu, sest üks on 184 kW/250 hj ja teine on 380 kW/517 hj ja selge, et seal on ühe auto hind veel vahel. Sama ka pea kõikide tesite markidega. BMW -l saad suht võrreldavad hinnad, aga võimsuse vahe erineb pea 2x

näide Toyotalt, vahe ei ole 24k€ :) kasutatud autode vahe kaob veelgi väiksemaks:
https://www.elke.ee/et/toyota/rav4-plug-in-hybrid/
https://www.elke.ee/et/toyota/bz4x/
https://www.elke.ee/et/toyota/rav4/

Nüüd segment kes ostab seda xc90 (mul oli see kunagi 2018 aasta mudel, Saksast tõin, müüsin õnneks selle kasuga maha kui hinnad olid laes) on tiba teine juba selles lõikes kes ostab selle uuena, kes ostab heas varustuses ja kes ostab selle 100k läbisõiduga ja hea varustusega Saksast. Võimalusi on tegelt palju.

EV võit on eelkõige neile kes elavad linnas, sõidavad 15k km aastas (nagu 95% meie sõidukitest) ja ostavad selle 25k - 35k vahemikus sõiduki liisingusse (ja eelnevalt on siia toodud ka meie statistika, see on enamus uute ja kasutatud autode liisingutest) ja seal toimibki see lihtne matemaatika kus ühe kulu on lihtsalt kordades väiksem ja teine lihtsalt maksab rohkem. Nad ei tee nende autodega midagi erilist, läbivad sama vahemaad, neil on samad liisingu või kasutusrendi tingimused jne. Teine segment on see kes toob selle kasutatud EV ise Saksast ja seal on võit veelgi suurem, sest hirmud löövad hinnad alla.

Urmas ei osta, dj ray ei osta, sinu mure ei ole on sinu häda vms ja kedagi ei koti kliima seal ümber. See on sama hea nagu oma kodulaen refinantseerida 2.1% + euribor teises pangas 1,3%+ euribor. Pangad on kõrvuti, üks lihtsalt pakub parema diili. Oleks läbisõit 40k :) krt keskmine palk aastas viskavad vennad maha, kodus magamise ajal laadimise eest makstakse peale.

Need ei ole jätkuvalt EV omanike probleemid. EV osakaal turust näitab kui mõttetu segment see on.
A23
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1211
Liitunud: 05 Mär 2023, 01:06
On tänanud: 21 korda
On tänatud: 38 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas A23 »

EH.INS. kirjutas: 17 Juun 2025, 12:05 Ma ei saa teist meestest aru...
Võrdlete siga ja kägu
Nt aknapesu vs EV
Ei ole oluline total cost of ownership
Oluline on total cost of ownership ICE vs EV
16500 ei saa mina masinat mida tahan
Mini Cooper - tõsiselt???
Cupra - ei sobi - kliirens
Subaru - väike
Tavasedaan - ei sobi - kliirens
Mida veel?

Viitasin konkreetselt Volvole... XC90 / EX90
Pakkuge sinna kanti

Minu "hädaldamine" tuleneb konkreetsest probleemist MINU jaoks
Ma ei väida, et see on probleem teiste jaoks
Kui Sind lohutab, siis Tesla-eelsel-ajastul oli elektrika fännide elu veelgi "hädalisem" kui Sul praegu. Osteti fossiil, visati mootor välja, startupid tootsid vastavaid elektrika "kitte", mis pandi asemele, pakiruum ja vaba ruum kapoti all topiti akusid täis ja sõideti mõnikümmend miili, seejärel pandi kogu ülejäänud päevaks jälle laadima :)
A23
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1211
Liitunud: 05 Mär 2023, 01:06
On tänanud: 21 korda
On tänatud: 38 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas A23 »

Prill kirjutas: 17 Juun 2025, 12:06
A23 kirjutas: 17 Juun 2025, 10:49 Kui ise peaks praegu valima, siis kaaluks tõsisemalt neid hübriide, mis aku pealt ca 100 km ära sõidavad. Sõltub muidugi kasutusvajadusest, päevastest läbisõitudest. Mul toimiks nädala sees puhtalt aku pealt ja pikematel pühapäevatiirudel bensuga, ei peaks võõrast laadijat külastama.
Hübriidid on olnud mu jaoks keeruline teema, algse filosoofia kohaselt ei liha ega kala, kus senisesse ICE tehnoloogiasse istutatud veel üks tehnoloogia 1000+ juppi mis peavad eesrindlikult koos toimima, mille riknemine on lisarisk ja kulu.
Lisaks hübriidide nö massidesse minekul on hakanud tilkuma ka puudusi, just töökindluse osas, kus see hübriidtehnoloogia ei olevat tegelikult nii primitiivne kui kasutajad seda ette kujutasid. A'la aku p.rsse läheb saan sõidukit edasi tarbida - ei saavat nii, mootorituli põleb sõiduk läheb avariiseadele ja heal juhul saad edasi longata.
Pistikhübriididega vist isegi üks Eesti enda esindus manitses, kuidas see tehnoloogia on mõeldud ikkagi kasutatama balansis akusõitu koos sisepõlemismootoriga sõiduga. Olevat juba juhtumeid, kus tehas lubab 110km aku pealt, praktikas see olevat rohkem 80km ja inimene ontlikult igapäev juhtmeotsas ja saab oma päevasõidud 50-60km aku pealt tehtud, nii nädalast-nädalasse kuni mingi rikkeni, kus tehase volitatud esindaja diagnoosib ekstreemkasutuse, mida tehas ei ole antud hübriidile ette näinud ning selline kasutus on viinud anomaaliate ja riketeni.

Hiljuti käis läbi ka miski Rumeenia päritolu kolmanda osapoole teenindus-remondi ettevõte kes oli just hübriidide akuprobleemidele spetsialiseerunud ja nende hinnang hübriidtehnoloogaite levimisele oli hävitav, mitmete tootjate poolt olevat müügis toored hübriidtehnoloogiad mis ekspluatatsioonis ei kesta ettenähtult ja nõuavad juba garantiiajal tehaselt kulukaid garantiiremonte. Lisaks nende uurimise põhjal vähemalt üks tootja manipuleerivat tarkvaraliselt, seda labaselt - kus auto ajusse salvestusid hübriidtehnoloogias, peamiselt akuga seonduvad hoiatused ja häired, mis viitasid tulevasele rikkele - volitatud esindus lihtsalt oli need häireteated süsteemselt ajust kustutanud, lootes sedasi tegeliku rikke avalduvat nt aasta-paari pärast kui sõiduk enam garantiikohustuse alla ei käi.

Kindlasti on tootjate- ja mudeli valikuti ka end tõestanud ja töökindlaid hübriidtehnoloogiaid, aga kes see osutab mis risk mis pädev, lisaks selliselt lähenedes piiran oma sõidukivalikut oluliselt, kui pinnale jääb nt üks tootja kelle hübriidi valikut võiks pidada end aastatega tõestanuks.
Mulle tundub kuidagi kahtlane, kus tänaseks hädaldatakse kuidas nö heitmetöötlusseadmete töökindlus ja keerukus on senised ICE mootorid muutnud probleemseks, kui mitte enne siis pikema kasutuse korral küll. Nüüd paaritame selle kõik veel elektrimootori&generaatori ja akuga, no mõistus tõrgub seda nimetavat lahenduseks, pigem tundub sügavamale ämbrisse astumisena :|
Iga kord kui miski hübriidi enda jaoks juba söödavaks mõtlen ja kuskilt konfiguraatorist läbi lasen saan hinnalipiku kus selle bübriidi hind küünitab EV hinnani, ja mõne teise brändiga võrreldes võib isegi ületada hinda. Arvestades kus hübriidide regamistasud&aastamaksud on küll nö kuidagi söödavad, aga EV puhul pigem sümboolsed, lahustub hübdiiditung kuidagi ära, ka tundub 2000 jupiga EV mõistlikum miski 10000 jupi kohitsetud heitmesüsteemi ja hübriidi kooslusega. Kus tegelikult EV ongi otse akuautona projekteeritud, on hübridiiteemade areng puhtalt tuginenud heitmete allasaamise eesmärgil, mis kannatab kogu varasema heitmeteema hädade ahelas, alates mootoris tugevate&raskemate metallide asendumisel kergematega, veel hilisemalt kergema metalli asendumisel plastidega, ehk isegi see ICE osa mis justkui oma evolutsioonis jõudis töökindluse tippu, on hiljem kärbitud kaalusäästu eesmärgil (kergem, kulub vähem kütust = vähem saastet), eespool märgitud heitmeohjamise tehnoloogiad, mis kõik lisavad hinda, keerukust, töökindlusprobleeme, hübriidiosa veel ka külge kõigele sellele - no ei tundu eduvalem, ei tundu..
Mis ei tähenda, et ka hübriid kooslus ei võiks aastate või kümnenditega saada töökindlamaks, odavamaks jne lihvitud.
Nii, et täna tunduks targem kulukama automaksuga miskis 5+ aasta nt volvo primitiivsema mootoriga diislipõletaja või siis täispangale maanduda EV peale, 5 aastat garantiid ja 8 aastat aku garantiid hirme nõks leevendab. Lõppeks ei ole keegi ka eksiotsuse puhul ka EV puhul oma sõidukiga laulatatud, kui ka EV laadimisteema, reklaamitust kesisemaks osutuv sõiduulatus talumatuks osutub - saab ju ka aasta või kolme pärast oma eksiotsust korrigeerida ja sobimatu sõiduk vahetada mõne sobivama vastu.
Igaljuhul mina ei ole suutnud EV maha kanda, ise omamata, ära proovimata, endiselt ei näe ka neid EV tagastajate masse, samuti EV-de müük ei olevat nulli kukkunud nagu eesrindlikumad rohevastasuse evangelistid kuulutavad, vaid akuautod nii EV kui hübriidina müüvatki ainult, peamiselt automaksu teene.
Ka mujal euroopas kus elektrikate müük pidurdunud ei ole nende surma paista, vaid müük olevat stabiliseerunud ja vaikselt juba tõusvat.
Seega EV-e ostupõlgus talupoja tarkusega tupikteest, ei tarvitse realiseeruda, vähemalt niipea veel mitte.
EV-isd nagu akutehnoloogiad endiselt arendatakse, toodetakse ja müüakse, globaalselt!
Elagu EV! :D
Täitsa võimalik, et mingeid miinuseid on. Enne kui millegi konkreetse kasuks otsustada, tasuks teha võimalikult põhjalik "taustauuring". Mida kallim ost, seda põhjalikum. Ise olen seda meelt, et auto peab olema töökindel, olgu tal +1000 või +10 000 lisajuppi, olgu elektrikas, fossiil või hübriid. Garantii ka võimalikult pikk.
EH.INS.
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 2064
Liitunud: 29 Juul 2024, 10:56
On tänatud: 56 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas EH.INS. »

No hakkame kuhugi jõudma...
EV võit on eelkõige neile kes elavad linnas, sõidavad 15k km aastas (nagu 95% meie sõidukitest) ja ostavad selle 25k - 35k vahemikus sõiduki liisingusse...
... kedagi ei koti kliima seal ümber...
EV osakaal turust näitab kui mõttetu segment see on
OK - võrdleme RAV-i (minu jaoks liiga väike)
Hübriid pole valik
EV - Hind alates 41 500
Bensiin - Hind alates 34 900 €
Vahe - 6600
Vahe protsentuaalselt (aluseks bensiin) ca 20%
6600 annab aastas min 600 - selle eest kütust ca 380l - läbisõit sellega ca 6700km
Ja 6600 on alles
optimist88
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 299
Liitunud: 22 Mai 2022, 13:41
On tänanud: 18 korda
On tänatud: 10 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas optimist88 »

EH.INS. kirjutas: 17 Juun 2025, 12:05 Ma ei saa teist meestest aru...
Võrdlete siga ja kägu
Nt aknapesu vs EV
Kohati sa oled nagu kuu pealt kukkunud. EV-d ei saa osta, sest 2,5h kallist aega võib perega reisil kaduma minna. Olgu. Aga kui küsida - miks aeg on sinu jaoks probleem perereisil aga ei ole probleem aknaid pestes või foorumis jutustades - siis sisulise vastuse asemel räägid seast ja käost.
EH.INS. kirjutas: 17 Juun 2025, 12:05 Mini Cooper - tõsiselt???
Räägiti AUTODEST, sa küsisid viiteid. Anti link müügikuulutustele. Huvitamad - s.h. Cooper - loomulikult pean silmas ennast. Sa ilmselt eeldad, et vestlus tohib keerelda ainult sinu isiku ümber. Volvo pargimaasturite viidet selles postis ei ole. MItu lehekülge ma peaksin tahapoole läbi kammima sinu arvates?
EH.INS. kirjutas: 17 Juun 2025, 09:37
Esindusest on saada uusi sisepõlemismootoriga autosid ka
Palun viiteid... Ja ära mingeid hübriide toppima hakka...

V70 räägitakse ikka Volvost?
Mina ICE-t ei leia
Kerghübriidi ja EV hinnavahe üle 20K
Viimati muutis optimist88, 17 Juun 2025, 13:00, muudetud 1 kord kokku.
EH.INS.
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 2064
Liitunud: 29 Juul 2024, 10:56
On tänatud: 56 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas EH.INS. »

Kohati sa oled nagu kuu pealt kukkunud. EV-d ei saa osta, sest 2,5h kallist aega võib perega reisil kaduma minna. Olgu. Aga kui küsida - miks aeg on sinu jaoks probleem perereisil aga ei ole probleem aknaid pestes või foorumis jutustades - siis sisulise vastuse asemel räägid seast ja käost.
Jäta kõrvale KÕIK muu
Võrdle AINULT ICE vs EV
Kõik muu on minu kiiks, minu rahulolutunne jms - ei puutu asjasse
optimist88
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 299
Liitunud: 22 Mai 2022, 13:41
On tänanud: 18 korda
On tänatud: 10 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas optimist88 »

EH.INS. kirjutas: 17 Juun 2025, 12:59
Kohati sa oled nagu kuu pealt kukkunud. EV-d ei saa osta, sest 2,5h kallist aega võib perega reisil kaduma minna. Olgu. Aga kui küsida - miks aeg on sinu jaoks probleem perereisil aga ei ole probleem aknaid pestes või foorumis jutustades - siis sisulise vastuse asemel räägid seast ja käost.
Jäta kõrvale KÕIK muu
Võrdle AINULT ICE vs EV
Kõik muu on minu kiiks, minu rahulolutunne jms - ei puutu asjasse
Kui su isiklik kiiks tegelikult asjasse ei puutu, n2hhui sa sellest siis kirjutad siin teemas üldse.
EH.INS.
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 2064
Liitunud: 29 Juul 2024, 10:56
On tänatud: 56 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas EH.INS. »

Miks kirjutan...
Sest üritan selgeks teha, et EV vs ICE võrdlus on jabur aru saamata mida millega võrrelda
Ja viitan EV omanike piiratud nägemusele
Nahhui...
tabarabarap
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1409
Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 60 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas tabarabarap »

EH.INS. kirjutas: 17 Juun 2025, 12:46 No hakkame kuhugi jõudma...
EV võit on eelkõige neile kes elavad linnas, sõidavad 15k km aastas (nagu 95% meie sõidukitest) ja ostavad selle 25k - 35k vahemikus sõiduki liisingusse...
... kedagi ei koti kliima seal ümber...
EV osakaal turust näitab kui mõttetu segment see on
OK - võrdleme RAV-i (minu jaoks liiga väike)
Hübriid pole valik
EV - Hind alates 41 500
Bensiin - Hind alates 34 900 €
Vahe - 6600
Vahe protsentuaalselt (aluseks bensiin) ca 20%
6600 annab aastas min 600 - selle eest kütust ca 380l - läbisõit sellega ca 6700km
Ja 6600 on alles
Uus auto EU -s on läbisõit < 6k km või vanus < 6 kuud . Sellise Toyota EV saad alla bensiinika (ja ka hübriidi) hinnast, kui vaatad hinda teisest esindusest/edasimüüjalt https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... =428102758 ja seda vahet ei olegi järsku enam alles, see vahe on juba EV kasuks.

Nüüd ka selle 6600 vahega ja nende autodega tekib tasakaalupunkt 85k km juures kus see hinnavahe on kütuse hinnalt tasa teeninud. 40k läbisõidul on see vahe 2 aastat. Keskmise läbisõiduga sõidukile (15k km aastas) ~5.5 aastat. ~470000km pärast oleks hinnavahe auto maksumuse viinud 0 jne, tõsi, absurdselt kauge maa sõita. Olukorras kus sa saad osta ICE ja EV sama/sarnase hinnaga on ühel 6600 5,5 aastat 0 ja teisel 5,5 aastat 6600 plussis. Mõlemad autod saad osta siin kohapeal liisingusse. Tõsi kohapealsest esindusest saad tõenäoliselt parema % liisingu.

Äa arva, et ma ei saa sellest aru, et sind EV ei huvita. Saan väga hästi aru. See ei häirigi mind üldse lihtsalt need teemad mida te siin käsitlete ei ole EV omanike mured, te imete ühte *nni lihtsalt erinevast poosist ja ketrate, tegelikkuses:

* laadimine ei ole probleem
* sõiduulatus ei ole probleem
* hind ei ole probleem
* töökindlus ei ole probleem
* pikad vahemaad ei ole probleem
* keskkond ei ole probleem
EH.INS.
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 2064
Liitunud: 29 Juul 2024, 10:56
On tänatud: 56 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas EH.INS. »

No kena, et Sulle pole miski probleem ja leiad "tasuvuspunkti" ja sõidad EV-ga...
Mulle ei sobi...
Mitte midagi muud ei soovi öelda...
Va arvatud see, et pean põhjendamatuks EV privileege maksumaksja arvelt
Vasta