A23 kirjutas: 17 Juun 2025, 10:49
Kui ise peaks praegu valima, siis kaaluks tõsisemalt neid hübriide, mis aku pealt ca 100 km ära sõidavad. Sõltub muidugi kasutusvajadusest, päevastest läbisõitudest. Mul toimiks nädala sees puhtalt aku pealt ja pikematel pühapäevatiirudel bensuga, ei peaks võõrast laadijat külastama.
Hübriidid on olnud mu jaoks keeruline teema, algse filosoofia kohaselt ei liha ega kala, kus senisesse ICE tehnoloogiasse istutatud veel üks tehnoloogia 1000+ juppi mis peavad eesrindlikult koos toimima, mille riknemine on lisarisk ja kulu.
Lisaks hübriidide nö massidesse minekul on hakanud tilkuma ka puudusi, just töökindluse osas, kus see hübriidtehnoloogia ei olevat tegelikult nii primitiivne kui kasutajad seda ette kujutasid. A'la aku p.rsse läheb saan sõidukit edasi tarbida - ei saavat nii, mootorituli põleb sõiduk läheb avariiseadele ja heal juhul saad edasi longata.
Pistikhübriididega vist isegi üks Eesti enda esindus manitses, kuidas see tehnoloogia on mõeldud ikkagi kasutatama balansis akusõitu koos sisepõlemismootoriga sõiduga. Olevat juba juhtumeid, kus tehas lubab 110km aku pealt, praktikas see olevat rohkem 80km ja inimene ontlikult igapäev juhtmeotsas ja saab oma päevasõidud 50-60km aku pealt tehtud, nii nädalast-nädalasse kuni mingi rikkeni, kus tehase volitatud esindaja diagnoosib ekstreemkasutuse, mida tehas ei ole antud hübriidile ette näinud ning selline kasutus on viinud anomaaliate ja riketeni.
Hiljuti käis läbi ka miski Rumeenia päritolu kolmanda osapoole teenindus-remondi ettevõte kes oli just hübriidide akuprobleemidele spetsialiseerunud ja nende hinnang hübriidtehnoloogaite levimisele oli hävitav, mitmete tootjate poolt olevat müügis toored hübriidtehnoloogiad mis ekspluatatsioonis ei kesta ettenähtult ja nõuavad juba garantiiajal tehaselt kulukaid garantiiremonte. Lisaks nende uurimise põhjal vähemalt üks tootja manipuleerivat tarkvaraliselt, seda labaselt - kus auto ajusse salvestusid hübriidtehnoloogias, peamiselt akuga seonduvad hoiatused ja häired, mis viitasid tulevasele rikkele - volitatud esindus lihtsalt oli need häireteated süsteemselt ajust kustutanud, lootes sedasi tegeliku rikke avalduvat nt aasta-paari pärast kui sõiduk enam garantiikohustuse alla ei käi.
Kindlasti on tootjate- ja mudeli valikuti ka end tõestanud ja töökindlaid hübriidtehnoloogiaid, aga kes see osutab mis risk mis pädev, lisaks selliselt lähenedes piiran oma sõidukivalikut oluliselt, kui pinnale jääb nt üks tootja kelle hübriidi valikut võiks pidada end aastatega tõestanuks.
Mulle tundub kuidagi kahtlane, kus tänaseks hädaldatakse kuidas nö heitmetöötlusseadmete töökindlus ja keerukus on senised ICE mootorid muutnud probleemseks, kui mitte enne siis pikema kasutuse korral küll. Nüüd paaritame selle kõik veel elektrimootori&generaatori ja akuga, no mõistus tõrgub seda nimetavat lahenduseks, pigem tundub sügavamale ämbrisse astumisena

Iga kord kui miski hübriidi enda jaoks juba söödavaks mõtlen ja kuskilt konfiguraatorist läbi lasen saan hinnalipiku kus selle bübriidi hind küünitab EV hinnani, ja mõne teise brändiga võrreldes võib isegi ületada hinda. Arvestades kus hübriidide regamistasud&aastamaksud on küll nö kuidagi söödavad, aga EV puhul pigem sümboolsed, lahustub hübdiiditung kuidagi ära, ka tundub 2000 jupiga EV mõistlikum miski 10000 jupi kohitsetud heitmesüsteemi ja hübriidi kooslusega. Kus tegelikult EV ongi otse akuautona projekteeritud, on hübridiiteemade areng puhtalt tuginenud heitmete allasaamise eesmärgil, mis kannatab kogu varasema heitmeteema hädade ahelas, alates mootoris tugevate&raskemate metallide asendumisel kergematega, veel hilisemalt kergema metalli asendumisel plastidega, ehk isegi see ICE osa mis justkui oma evolutsioonis jõudis töökindluse tippu, on hiljem kärbitud kaalusäästu eesmärgil (kergem, kulub vähem kütust = vähem saastet), eespool märgitud heitmeohjamise tehnoloogiad, mis kõik lisavad hinda, keerukust, töökindlusprobleeme, hübriidiosa veel ka külge kõigele sellele - no ei tundu eduvalem, ei tundu..
Mis ei tähenda, et ka hübriid kooslus ei võiks aastate või kümnenditega saada töökindlamaks, odavamaks jne lihvitud.
Nii, et täna tunduks targem kulukama automaksuga miskis 5+ aasta nt volvo primitiivsema mootoriga diislipõletaja või siis täispangale maanduda EV peale, 5 aastat garantiid ja 8 aastat aku garantiid hirme nõks leevendab. Lõppeks ei ole keegi ka eksiotsuse puhul ka EV puhul oma sõidukiga laulatatud, kui ka EV laadimisteema, reklaamitust kesisemaks osutuv sõiduulatus talumatuks osutub - saab ju ka aasta või kolme pärast oma eksiotsust korrigeerida ja sobimatu sõiduk vahetada mõne sobivama vastu.
Igaljuhul mina ei ole suutnud EV maha kanda, ise omamata, ära proovimata, endiselt ei näe ka neid EV tagastajate masse, samuti EV-de müük ei olevat nulli kukkunud nagu eesrindlikumad rohevastasuse evangelistid kuulutavad, vaid akuautod nii EV kui hübriidina müüvatki ainult, peamiselt automaksu teene.
Ka mujal euroopas kus elektrikate müük pidurdunud ei ole nende surma paista, vaid müük olevat stabiliseerunud ja vaikselt juba tõusvat.
Seega EV-e ostupõlgus talupoja tarkusega tupikteest, ei tarvitse realiseeruda, vähemalt niipea veel mitte.
EV-isd nagu akutehnoloogiad endiselt arendatakse, toodetakse ja müüakse, globaalselt!
Elagu EV!
