137. leht 138-st

Re: Elektriautodest

Postitatud: 19 Aug 2025, 12:49
Postitas kaimagk
ping kirjutas: 19 Aug 2025, 12:17
Vko kirjutas: 19 Aug 2025, 12:06
ping kirjutas: 19 Aug 2025, 10:17 Loota et käesoleval kümnendil ostetud ja sihipäraselt pidevalt kasutuses olev rahvaauto oleks sama pika ekspluatatsiooniajaga on naiivsus, kui remontide maksumus hakkab ületama auto enda väärtust.
:hello:
Kui sellisel autol juhtub midagi mootoriga, mille remonti tootja ette ei näe ja ei müüda ka varuosi remondiks ning ainuke lahendus on osta uus mootor 5000eur eest mis 1000eur maksva auto enda turuväärtust ei tõsta, siis vast hakkad mõistma.

Õige mitmeid näiteid on ajaloos , kus varuosade puudusel tuleb vahetada kas mootor või käigukast, sest seda remontida ei saa.
Üks näide on mersu käigukast, kus (häälitsema hakkav) laager vahetati arenduse käigus plastpuksi vastu ja kui varem piisas uriseva laagri vahetusest (+ töö), siis plastpuksi lahkumisel purunesid kõik hammakad kastis ning ainuke lahendus oli osta uus käigukast.
:hello:
Inimene kirjutas ju et kasutab autot sõiduks mitte müügiks! Kuidas puutub siia auto turuväärtus? Aaa, õige jah, ei puutugi, saan lihtsalt midagi ulmelist kirjutada :)

Re: Elektriautodest

Postitatud: 19 Aug 2025, 13:02
Postitas Vko
ping kirjutas: 19 Aug 2025, 12:17 Kui sellisel autol juhtub midagi mootoriga, mille remonti tootja ette ei näe ja ei müüda ka varuosi remondiks ning ainuke lahendus on osta uus mootor 5000eur eest mis 1000eur maksva auto enda turuväärtust ei tõsta, siis vast hakkad mõistma.

Õige mitmeid näiteid on ajaloos , kus varuosade puudusel tuleb vahetada kas mootor või käigukast, sest seda remontida ei saa.
Üks näide on mersu käigukast, kus (häälitsema hakkav) laager vahetati arenduse käigus plastpuksi vastu ja kui varem piisas uriseva laagri vahetusest (+ töö), siis plastpuksi lahkumisel purunesid kõik hammakad kastis ning ainuke lahendus oli osta uus käigukast.
:hello:
Käigukast on mõned aastad tagasi vahetatud, terve kast 50 €, metallikokkuostust sain vana eest päris suure osa sellest tagasi (paks alumiiniumkorpus). :lol: Hetkeseisuga 40 000 km juba sõitnud sellega ja julgen öelda, et sõidab vähemalt sama veel. Mootorit pakuti 100 €-ga. Nende autodega/mootoritega on nii, et kui terve auto 200-300 € eest romulasse viiakse (või lihtsalt eraisiku poolt varuosadena laiali müüakse), siis enamasti on mootoril ressurssi veel kümnete tuhandete, tihti 100 000+ km jaoks. Eelmisel sajandil tehti autosid veidi teise kvaliteediga... :hello:

Re: Elektriautodest

Postitatud: 19 Aug 2025, 16:50
Postitas ping
kaimagk kirjutas: 19 Aug 2025, 12:49 ...
Inimene kirjutas ju et kasutab autot sõiduks mitte müügiks!
Kuidas puutub siia auto turuväärtus?
Aaa, õige jah, ei puutugi, saan lihtsalt midagi ulmelist kirjutada :)
See peaks vist küll lihtne matemaatika olema ja ei kujuta ette, et kui inimene ei oska seda arvutada, siis kuidas ta üldse on võimeline nii palju raha omama, et omale auto osta?

Liisinguga ostetud auto omamisekulu sõltub otseselt jääkväärtusest liisinguperioodi lõpul ja mida väiksem on jääkväärtus, seda suurem on liisuga ostetud auto igakuine omamisekulu.

Kui palju siin on selliseid, kes on valmis oma 7 aasta vanuse auto liisingu lõppedes otse romulasse tõukama ja leppima selle 0 jääkväätrusega?

Auto "ainult sõiduks kasutamine" tähendaks seda, autoga sõidetakse seni kuni kannatab ja siis rändab see kilohinnaga romulasse.

Iga asja tegelik omamise kulu selgub selle realiseerimisel ja hea on, kui ei pea utiliseerimise eest peale maksma.
:hello:

Re: Elektriautodest

Postitatud: 19 Aug 2025, 16:56
Postitas ping
Vko kirjutas: 19 Aug 2025, 13:02 ... Eelmisel sajandil tehti autosid veidi teise kvaliteediga... :hello:
Me ei ela enam 25 aastat "eelmises sajandis" ja see mis tookord tehti ei sobi enam ammu tänapäevasesse turusituatsiooni, kus on süsteemselt hoolitsetud, et tooted kestaks ainult nii kaua kui tootjale on kasulik.

Tooteid ei loo enam ammu mitte insenerid vaid raamatupidamine ja turundusosakonnad, lähtuvalt majanduslikust kasust.
:hello:

Re: Elektriautodest

Postitatud: 19 Aug 2025, 17:03
Postitas ping
Vko kirjutas: 19 Aug 2025, 13:02 Käigukast on mõned aastad tagasi vahetatud, terve kast 50 €, ...
Õnnitlen, vedas.
Aga vaata näiteks, et kas 1,4L bents Caddy/Polo käigukasti on kuskilt saada?
Neil oli üks nüanss, mida pidi hooldusel arvestama aga kuna seda tavavahetajad ei teadnud, siis lammarites on mootorid ja kered reas aga kaste ei ole kuskil.
:hello:

Re: Elektriautodest

Postitatud: 19 Aug 2025, 19:42
Postitas Vko
ping kirjutas: 19 Aug 2025, 17:03 Õnnitlen, vedas.
Aga vaata näiteks, et kas 1,4L bents Caddy/Polo käigukasti on kuskilt saada?
Neil oli üks nüanss, mida pidi hooldusel arvestama aga kuna seda tavavahetajad ei teadnud, siis lammarites on mootorid ja kered reas aga kaste ei ole kuskil.
:hello:
Kindlasti on olemas mõningaid teisigi, millele mingeid osi eriti saada pole. Tasub ka uurida, kas algselt mõne teise mootoriga olev kast asenduseks ei sobiks. Mitte et täpselt samasugust saada poleks olnud, aga mu jaoks mugavas asukohas oli saadaval teise mootori oma, mis väliselt on 1:1 sama, lihtsalt käikude ülekandearvud veidi erinevad ja antud juhul ütleksin, et erinesid mulle sobivas suunas. :)

Re: Elektriautodest

Postitatud: 19 Aug 2025, 21:32
Postitas A23
Odavate autode ostjatest üks arvestatav kontingent on noored, eriti, kui käivad veel koolis ja tööl mitte. Tütrele sai küll väike hübriid, aga poisile, kui load ära teeb, kaalukski mõnda second hand'i. Tutvusringkond tal pidavatki sõitma "romudega", enamusel korralikum, aga mõni sõitvat kuni remondivajaduseni ja siis ostab kõige odavamast hinnaklassist uue.
Teises otsas pensionärid - emale nt sai küll uuena ostetud, aga nüüd ka juba ca 10 a uhanud, läbisõit väike, tõrkeid pole, ise rahul, ei näe mingit mõistlikku põhjendust väljavahetamiseks.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 19 Aug 2025, 22:01
Postitas Walter2
ping kirjutas: 19 Aug 2025, 17:03 Aga vaata näiteks, et kas 1,4L bents Caddy/Polo käigukasti on kuskilt saada?
Neil oli üks nüanss, mida pidi hooldusel arvestama aga kuna seda tavavahetajad ei teadnud, siis lammarites on mootorid ja kered reas aga kaste ei ole kuskil.
:hello:
Klassikalised käigukastid on vag -il nn "hooldusvabad" aga kui nüanssidest rääkida siis sama nüanss oli ka 020 kastidel mida tavavahetajad ei teadnud, kuid miskipärast vedeles noid kaste lammarites reas erinevalt neist "kuulsatest" 1,4-se kastidest.. ?
:hello:

Re: Elektriautodest

Postitatud: 19 Aug 2025, 22:26
Postitas madis64
Walter2 kirjutas: 19 Aug 2025, 22:01 ... sama nüanss oli ka 020 kastidel mida tavavahetajad ei teadnud, ...
Tegemist ei ole auto24, vaid ehitusfoorumiga.

Ehk keegi valgustaks lugejat, mis see müstiline "nüanss" siis oli?

Re: Elektriautodest

Postitatud: 20 Aug 2025, 12:09
Postitas aero
madis64 kirjutas: 19 Aug 2025, 22:26
Walter2 kirjutas: 19 Aug 2025, 22:01 ... sama nüanss oli ka 020 kastidel mida tavavahetajad ei teadnud, ...
Tegemist ei ole auto24, vaid ehitusfoorumiga.

Ehk keegi valgustaks lugejat, mis see müstiline "nüanss" siis oli?
Ühest küljest autojutud siin lähevad liiale (?) aga teisest küljest tahaks ikka rohkem teada. Lõhestunud isiksus?

Re: Elektriautodest

Postitatud: 20 Aug 2025, 12:15
Postitas Küülaline
optimist88 kirjutas: 19 Aug 2025, 12:22päriselt tahaksid sõita nii õnnetute autodega, mis 7a pärast ainult utiili sobivad
Selliseid autosid minu teada ei toodetagi. Tehase garantii on ju enamasti juba 7 a.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 20 Aug 2025, 12:16
Postitas A23
aero kirjutas: 20 Aug 2025, 12:09
madis64 kirjutas: 19 Aug 2025, 22:26
Walter2 kirjutas: 19 Aug 2025, 22:01 ... sama nüanss oli ka 020 kastidel mida tavavahetajad ei teadnud, ...
Tegemist ei ole auto24, vaid ehitusfoorumiga.

Ehk keegi valgustaks lugejat, mis see müstiline "nüanss" siis oli?
Ühest küljest autojutud siin lähevad liiale (?) aga teisest küljest tahaks ikka rohkem teada. Lõhestunud isiksus?
Mind ka huvitaks mainitud "nüanss", kui see juba teemasse sisse toodud sai. Madis vist pidas auto24'le viidtes silmas, et sealsed foorumlased teavad "nüanssi" une pealt ja neile ei pea seda selgitama

Re: Elektriautodest

Postitatud: 20 Aug 2025, 15:51
Postitas Walter2
Ootame siis et akf! ping nüanssidesse laskuks.
:hello:

Re: Elektriautodest

Postitatud: 20 Aug 2025, 18:48
Postitas Urmas
Huvitav, et autoajakirjanikul on EV puhul samad probleemid, millest ise olen siin teemas jahunud. No ei ahvatle veel EV oma probleemidega.
Autoajakirjaniku jutt https://accelerista.com/proovisoidud/vw ... lev-kvaar/

Re: Elektriautodest

Postitatud: 20 Aug 2025, 20:51
Postitas madis64
aero kirjutas: 20 Aug 2025, 12:09 Ühest küljest autojutud siin lähevad liiale (?) aga teisest küljest tahaks ikka rohkem teada. Lõhestunud isiksus?
Mind normaalne autojutt ei sega, A23 sai mõttele pihta.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 21 Aug 2025, 07:56
Postitas A23
Urmas kirjutas: 20 Aug 2025, 18:48 Huvitav, et autoajakirjanikul on EV puhul samad probleemid, millest ise olen siin teemas jahunud. No ei ahvatle veel EV oma probleemidega.
Autoajakirjaniku jutt https://accelerista.com/proovisoidud/vw ... lev-kvaar/
Kes otsib, see leiab, tubli Urmas!
Lugesin artikli läbi, selle kohaselt tundub õnnetu ja toores auto olevat.
Kuigi - ka seda autorit ennast võtaks mõningaste reservatsioonidega. Näitena Waze probleemide omistamine autole. Tõenäoliselt kasutas välist telefoni läbi carplay. Et auto kahtlustuste alt välja jätta, oleks kõige lihtsam olnud lülitada carplay välja ja siis otse telefonist vaadata, kas Waze toimib.
Samas portaalis on ka artikleid, mis ei "kvalifitseeruks"? ;) ;)

Re: Elektriautodest

Postitatud: 21 Aug 2025, 08:32
Postitas netmaster
Lugesin artikli läbi, selle kohaselt tundub õnnetu ja toores auto olevat
auto autoks, aga ma usun, et Urmas mõtles pigem seda, et seal toodi väga hästi välja pikema EV reisi “omapärad”. Väljapool suurimaid asulaid laadijaid lihtsalt ei ole, need on hõivatud või ei tööta. Ja siis jätadki auto kuhugi kus on võimalik laadida 7km/h ja muudkui kohvitad ja jalutad.

Ma olen seda siin ennegi öelnud, et niikaua kuni autoaku ei muutu vahetatavaks sama lihtsalt nagu akudrellil, ei muutu EV kasutamine massiliseks. On täiesti ebarealistlik, et tulevikus saab kõiki autosi kuskil nisa otsas mõistliku aja jooksul täis laadida.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 21 Aug 2025, 08:48
Postitas Urmas
netmaster kirjutas: 21 Aug 2025, 08:32 auto autoks, aga ma usun, et Urmas mõtles pigem seda, et seal toodi väga hästi välja pikema EV reisi “omapärad”.
Jep, said õigesti aru ja lisaks JOKK põhimõttel valetamine tootjate poolt märkides sõiduulatuse numbrite ette sõna "kuni". ;)

Re: Elektriautodest

Postitatud: 21 Aug 2025, 08:52
Postitas A23
netmaster kirjutas: 21 Aug 2025, 08:32
Lugesin artikli läbi, selle kohaselt tundub õnnetu ja toores auto olevat
auto autoks, aga ma usun, et Urmas mõtles pigem seda, et seal toodi väga hästi välja pikema EV reisi “omapärad”. Väljapool suurimaid asulaid laadijaid lihtsalt ei ole, need on hõivatud või ei tööta. Ja siis jätadki auto kuhugi kus on võimalik laadida 7km/h ja muudkui kohvitad ja jalutad.

Ma olen seda siin ennegi öelnud, et niikaua kuni autoaku ei muutu vahetatavaks sama lihtsalt nagu akudrellil, ei muutu EV kasutamine massiliseks. On täiesti ebarealistlik, et tulevikus saab kõiki autosi kuskil nisa otsas mõistliku aja jooksul täis laadida.
Laadija valmisolekut saab äpist vaadata, ei pea kohale sõtma. Artiklist jääb mulje, vähemalt osadel kordadel, et ilmuti laadija juurde ja seal alles veenduti, et ei saa laadida. Aga põhimõtteliselt nõus, kui laadida vaja ja seda ei saa teha, on jama küll. Mul ka maakonnalinnas kord sarnane asi juhtunud, äpist vaatad, et laadija vaba, ja siis näed, kuidas mõni sekund enne sind keerab "somm" ette. Tuli samuti minna teise laadija juurde ja eelnevalt planeeritust pikem jalutuskäik teha.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 21 Aug 2025, 11:22
Postitas võhik
Mina küsiks kõigepealt, et kas autoril enesel on elektriauto?
Või teeb sama välja, et mina läheksin näiteks tsikleid arvustama ( ma olen ühega kunagi sõitnud ja peale selle päris palju jalgrattaga)

Re: Elektriautodest

Postitatud: 21 Aug 2025, 11:54
Postitas ping
Walter2 kirjutas: 20 Aug 2025, 15:51 Ootame siis et akf! ping nüanssidesse laskuks.
:hello:
Kui varem asus käiguhoovastiku võlli sisend käigukasti peal ja käigukasti eluiga oli auto elueast pikem, siis mudeliuuendusega viidi see võll sisse kasti põhja lähedalt, õlinivoo alt.
Igal esinduses tehtud mootoriõlivahetusel vahetati (vaikimisi) ka käigukasti hoovastiku võlli semmer, mis oli õli nivoo all.

Kui pärast garantii lõppu hakati tegema mootoriõlivahetusi töökojas, kus kastisemmeri vahetuse vajadust ei teatud ega tehtud, siis pärast neljandat õlivahetuskorda oli selle auto käigukast õlist tühi, vahevõlli laager laiali ja laiali paiskunud tükid hävitasid kõik käigukasti sisemuse.

Kui Saksa ADAC tõstatas probleemi oma autode rikkekindluse kokkuvõttes, siis Vag grupp vabandas ennast välja, et "semmer on kuluosa ja käigukastide massiline purunemine on vale hoolduse tagajärg" ning tootja ei ole midagi valesti teinud.
:hello:

Re: Elektriautodest

Postitatud: 21 Aug 2025, 11:59
Postitas ping
võhik kirjutas: 21 Aug 2025, 11:22 Mina küsiks kõigepealt, et kas autoril enesel on elektriauto? ...
Miks peaks sellise küsimusega näitama oma võhiklikust teemas, sest see autor on juba palju aastaid kirjutanud väga palju artikleid e-autode testidest mida on ise sooritanud ja see ei ole mitte sugugi tema "esimene kogemus" e-autodega.
:hello:

Re: Elektriautodest

Postitatud: 21 Aug 2025, 12:10
Postitas ping
Urmas kirjutas: 21 Aug 2025, 08:48
netmaster kirjutas: 21 Aug 2025, 08:32 auto autoks, aga ma usun, et Urmas mõtles pigem seda, et seal toodi väga hästi välja pikema EV reisi “omapärad”.
Jep, said õigesti aru ja lisaks JOKK põhimõttel valetamine tootjate poolt märkides sõiduulatuse numbrite ette sõna "kuni". ;)
Vastavalt EU normidele läbisõidu ulatuse avaldamisel tootja poolt ei ole teragi valet, sest see number ei ole mitte "lubadus kui palju ostja sõita saab" vaid "erinevate autode teoreetilise sõiduvälba võrdlemiseks labori tingimustes, (rullidel, arvestamata õhutakistust)".
Ja nii on kõigi autode puhul.
:hello:

Re: Elektriautodest

Postitatud: 21 Aug 2025, 13:27
Postitas kaimagk
Enne järgmist soga kirjutsmist loeks veits seda
https://auto.geenius.ee/rubriik/hea-nip ... arge-wltp/

Re: Elektriautodest

Postitatud: 21 Aug 2025, 13:27
Postitas Urmas
ping kirjutas: 21 Aug 2025, 12:10 Vastavalt EU normidele läbisõidu ulatuse avaldamisel tootja poolt ei ole teragi valet, sest see number ei ole mitte "lubadus kui palju ostja sõita saab" vaid "erinevate autode teoreetilise sõiduvälba võrdlemiseks labori tingimustes, (rullidel, arvestamata õhutakistust)".
Ja nii on kõigi autode puhul.
:hello:
Millegipärast mu Dacia reaalne kütusekulu vastab tootja poolt lubatule. Olen sõitnud hulgim kordi Šveitsi, Austriasse ja Saksamaale komandeeringusse ja niisama nii sügisel, talvel, kevadel kui ka suvel, erinevates ilmastikutingimustes ning iga kord on tulemuseks kodust täis paagiga startides esimene tankimine Varssavis. Artiklis ajakirjanik mainis EV "täis paagi" reaalseks läbisõidu ulatuseks maanteel ainult ca 60% lubatust. Miks?