141. leht 151-st
Re: Elektriautodest
Postitatud: 27 Aug 2025, 22:41
Postitas ping
Urmas kirjutas: 27 Aug 2025, 22:02
.... vaatasin mu direktori praeguse Dacia Sandero hinda ja otsisin ka sarnase Dacia EV variandi hinda, kuid nagu aru sain, siis Sanderosid EV-na vist veel ei toodetagi. Või ei osanud õigesti otsida? ...
Dacia Spring (vedru) Eestis:
https://www.dacia.ee/ee/cars/spring/home.html
https://dacia.citymotors.ee/models/s1e_vp
Erinevate toetustega euroopas:
Springi pakuti Saksas Euronicsi poes 0 sissemaksuga ja 99eur/kuus (sisaldas kõiki makse) kuutasuga.
(Mul on salvestatud sealne reklaam ja selle selgitav artikkel.)
Itaalias oli uut Springi võimalik osta kasutades erinevaid riiklike ja regionaalseid (lõuna-Itaalia) soodustusi hinnaga alates 8000eur ja keskmiselt 10 000eur hinnaga.

Re: Elektriautodest
Postitatud: 27 Aug 2025, 22:45
Postitas Vko
Äkki on hoopis kevad, mitte vedru.

Re: Elektriautodest
Postitatud: 27 Aug 2025, 22:48
Postitas ping
Urmas kirjutas: 27 Aug 2025, 22:36
Ikka jäi mind vaevama küsimus, et mis on nende EV-de
max kiirus nende WLP sõiduulatuse pikendajatega?
Igasuguse liiklusvahendi max kiiruse määrab liikuri või selle rehvi tootja aga nii väikeste (8") rehvide max kiirus on näiteks minu haagisel 140km/h.
Kuna välbapikendajate põhiline eesmärk on "sõita kaugele", siis vaevalt keegi nendega läheb kiirendusvõistlustele ja suurema tõenäosusega sõidetakse ökonoomse kiirusega (ca 80-90km/h) maanteel.

Re: Elektriautodest
Postitatud: 27 Aug 2025, 22:52
Postitas ping
Vko kirjutas: 27 Aug 2025, 22:45
Äkki on hoopis kevad, mitte vedru.
Nii labast "lõhnaõlinime" nüüd küll ei usu, sest kuugel ka tõlgib tehnikas alati "vedru".

Re: Elektriautodest
Postitatud: 27 Aug 2025, 23:10
Postitas Urmas
ping kirjutas: 27 Aug 2025, 22:48
Kuna välbapikendajate põhiline eesmärk on "sõita kaugele", siis vaevalt keegi nendega läheb kiirendusvõistlustele ja suurema tõenäosusega sõidetakse ökonoomse kiirusega (ca 80-90km/h) maanteel.
Ehk sõita rekade "tuules"/vahel pikema WLP nimel? Milleks siis tuuakse tootja andmetes vinged kiirenduse numbrid 0-100km/h 5 sekundiga? Et saaks järgmise reka taha kiirendada?

Re: Elektriautodest
Postitatud: 27 Aug 2025, 23:18
Postitas ping
Urmas kirjutas: 27 Aug 2025, 23:10
ping kirjutas: 27 Aug 2025, 22:48
Kuna välbapikendajate põhiline eesmärk on "sõita kaugele", siis vaevalt keegi nendega läheb kiirendusvõistlustele ja suurema tõenäosusega sõidetakse ökonoomse kiirusega (ca 80-90km/h) maanteel.
Ehk sõita rekade "tuules"/vahel pikema WLP nimel? Milleks siis tuuakse tootja andmetes vinged kiirenduse numbrid 0-100km/h 5 sekundiga? Et saaks järgmise reka taha kiirendada?
See on umbes samasugune reklaamiargument nagu sinu viidatud mersu lingil, et "on 27mm pikem/kõrgem".

Re: Elektriautodest
Postitatud: 28 Aug 2025, 08:04
Postitas Vko
ping kirjutas: 27 Aug 2025, 22:52
Vko kirjutas: 27 Aug 2025, 22:45
Äkki on hoopis kevad, mitte vedru.
Nii labast "lõhnaõlinime" nüüd küll ei usu, sest kuugel ka tõlgib tehnikas alati "vedru".
Automudelite nimedel tihti(harilikult?) pole tehnikga mingit seost.

Re: Elektriautodest
Postitatud: 28 Aug 2025, 08:16
Postitas A23
Kaldun ka arvama, et pigem kevad, "vedru" vast kuigi hästi turunduskontseptsiooni ei sobituks
Kuigi, kui nüüd järele mõelda, ehk ongi tahtlikult kahemõttelisena jäetud. Et lisaks kevadvärskusele ka valmis kiirelt siia-sinna hüppamiseks.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 28 Aug 2025, 12:17
Postitas aero
Urmas kirjutas: 27 Aug 2025, 23:10
ping kirjutas: 27 Aug 2025, 22:48
Kuna välbapikendajate põhiline eesmärk on "sõita kaugele", siis vaevalt keegi nendega läheb kiirendusvõistlustele ja suurema tõenäosusega sõidetakse ökonoomse kiirusega (ca 80-90km/h) maanteel.
Ehk sõita rekade "tuules"/vahel pikema WLP nimel? Milleks siis tuuakse tootja andmetes vinged kiirenduse numbrid 0-100km/h 5 sekundiga? Et saaks järgmise reka taha kiirendada?
Pika wlp-ga saad minna reisile. Kiirendusega saad enamusele bemmidele jt, kelle nägu ei meeldi, koha kätte näidata. Igaühele midagi noh. Tavaliselt sa oled palju taibukam

Re: Elektriautodest
Postitatud: 28 Aug 2025, 12:21
Postitas kaimagk
No milleks mulle mulle kiirendused, saan sõita oma tatsiaga ote/peatumata 700+ km. Kiirendused on mõtetused ja rullnokkadele. Meil siin ‘ märjalmaal’ laadiaid ka pole, ja üleüldse on EA üks pask, midagi peale ei mahu jne.
Kas pole lugenud siis neid vastuseid mis iga 3 lk järel tuleb..
minu alevipoja mõistus saab küll sellest aru.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 29 Aug 2025, 08:16
Postitas A23
Urmas kirjutas: 27 Aug 2025, 22:36
Ikka jäi mind vaevama küsimus, et mis on nende EV-de max kiirus nende WLP sõiduulatuse pikendajatega?
Need haagisel või pakkiruumi paigaldatavad extenderid on rohkem koomikutele kasutamiseks mõeldud. Tõsisem liin, millest võiks miskit areneda, on sisseehitatud süsteemid, nagu i3 ja Mazdal. Sellega saab ka põhiaku mahtuvust (sh kaalu) optimeerida, siis extenderi blokk kogukaalu ei suurendagi.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 29 Aug 2025, 09:07
Postitas võhik
Autospetsialistid on eestlase (?) uue pereauto siin ära defineerinud:
https://forte.delfi.ee/artikkel/1204000 ... ipoja-lugu
Auto sai minu edetabelis 59 punkti, sama palju kui Mercedes-Benz E350de – mis on huvitav, sest mõlemad autod on mõeldud peredele, aga BMW võidab nädalavahetuse kategoorias:....
Ehk siis perel peab olema kaks autot... MB tööl käimiseks ja Bemm nädalavahetuseks...
Enamiku ajast veedad ju nagunii rooli taga... ..5000 eurot lisaks selle helisüsteemi eest on igati õigustatud...
Siis muidugi kui elabki autos .. .. siis pole maja või isegi mitte korterit vaja... hulk raha vabaneb investeerimiseks...
Re: Elektriautodest
Postitatud: 29 Aug 2025, 10:14
Postitas ping
A23 kirjutas: 29 Aug 2025, 08:16
Urmas kirjutas: 27 Aug 2025, 22:36
Ikka jäi mind vaevama küsimus, et mis on nende EV-de max kiirus nende WLP sõiduulatuse pikendajatega?
Need haagisel või pakkiruumi paigaldatavad extenderid on rohkem
koomikutele kasutamiseks mõeldud. ....
Kui "
Väikse riigi" kitsa silmaringiga koomik ei suuda mõista mõne asja väljamõtlemise mõtet, siis see ei tee seda asja veel "jamaks".
Haakes sõidupikendid leiutasid "Suure riigi" hajaasustuse elanikud, kes enamus vajalikke sõite tegid oma elektriga, oma farmi ümbruses aga mõned korrad kuus oli vaja sõita 100 miili kaugusesse suurde linna ja tagasi, ajal kui kiirlaadijaid veel igalpool ei olnud.
Suurde linna jõudes pargiti haagis sobivasse kohta, linnavahel sõideti "oma elektriga" ja tagasisõiduks haagiti haagis jälleauto taha, et kodu tagasi sõita.
Sõidupikenduse haagiseid on erineva tööpõhimõttega ja "
vedava sillaga, universaalsed" tehti automaatkastiga väikeauto ninast kasutades komplektselt selle auto veoagregaati ja kere ninaosa.
Töötava mootoriga ja
vedava sillaga haagis tõukab e-autot sirgel maanteel ning aitab vähendada vedava auto energiakulu nulli lähedale või võimaldab isegi sõidul laadida (regenereerimisega) e-auto akut, nii et sadade miilide läbimisel ei ole vaja laadijat kasutada.

Re: Elektriautodest
Postitatud: 29 Aug 2025, 10:30
Postitas A23
ping kirjutas: 29 Aug 2025, 10:14
A23 kirjutas: 29 Aug 2025, 08:16
Urmas kirjutas: 27 Aug 2025, 22:36
Ikka jäi mind vaevama küsimus, et mis on nende EV-de max kiirus nende WLP sõiduulatuse pikendajatega?
Need haagisel või pakkiruumi paigaldatavad extenderid on rohkem
koomikutele kasutamiseks mõeldud. ....
Kui "
Väikse riigi" kitsa silmaringiga koomik ei suuda mõista mõne asja väljamõtlemise mõtet, siis see ei tee seda asja veel "jamaks".
Haakes sõidupikendid leiutasid "Suure riigi" hajaasustuse elanikud, kes enamus vajalikke sõite tegid oma elektriga, oma farmi ümbruses aga mõned korrad kuus oli vaja sõita 100 miili kaugusesse suurde linna ja tagasi, ajal kui kiirlaadijaid veel igalpool ei olnud.
Suurde linna jõudes pargiti haagis sobivasse kohta, linnavahel sõideti "oma elektriga" ja tagasisõiduks haagiti haagis jälleauto taha, et kodu tagasi sõita.
Sõidupikenduse haagiseid on erineva tööpõhimõttega ja "
vedava sillaga, universaalsed" tehti automaatkastiga väikeauto ninast kasutades komplektselt selle auto veoagregaati ja kere ninaosa.
Töötava mootoriga ja
vedava sillaga haagis tõukab e-autot sirgel maanteel ning aitab vähendada vedava auto energiakulu nulli lähedale või võimaldab isegi sõidul laadida (regenereerimisega) e-auto akut, nii et sadade miilide läbimisel ei ole vaja laadijat kasutada.
Pidasin silmas lahendust, millel oleks eeldust laiemalt levida.
Hobikorras ja huvi olemasolul võib igasugu asju teha.
Ka lisa-akupakke on juurde poogitud, küll pakiruumi, küll haagisele, need pole samuti "päris" extenderid. Humoristid on (aastaid tagasi) ka fossiile elektrikateks ümber ehitanud.
Sinu viidatud farmeril oleks lihtsam autorongi ehitamise asemel olnud oma fossiilist väikeauto alles jätta ja pikemad sõidud sellega teha. Kindlalt oli vaid tegemise huvi põhjuseks ja mitte reaalne kasu.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 30 Aug 2025, 05:14
Postitas EH.INS.
optimist88 kirjutas: 19 Aug 2025, 12:22
EH.INS. kirjutas: 19 Aug 2025, 09:03
Miks ei arvestata, et 7a vanune auto ongi utiil???
Sa muidu finantsteemadel nii tark ja tubli ja nüüd selline lammas küsimus. Või lausa väide. Keskmine uue auto kasutaja minu teada sõidab selle ajaga ca 140 k km. Kas sa päriselt tahaksid sõita nii õnnetute autodega, mis 7a pärast ainult utiili sobivad? S.t. jääkväärtus = vanametalli hind.
Ma ei ole siiani näinud majanduslikku mõtet liisida uusi autosid kui järelturul (mõtlen DE, BE, NL jne) on piisavalt 3-4 a vanuses premium kraami, titevead ravitud ja ressurssi jagub ka minust järgmisele kasutajale. Selliste autodega viimased ~20 a. Üllatusi pole olnud. Ma pole "excelimees" kel iga sent max tootlusega paigutatud. Auto saab õlivahetuse vähemalt 2x tihedamalt kui tootja välp.
Pead autot INVESTEERINGUKS???
Mida veel - oma maja???
PV-d???
TULE TAEVAS APPI...
Esitan väite ka - auto on tarbeese ja kogu lugu...
Täpselt sama nagu minu suitsupakk - ja ongi kõik...
Re: Elektriautodest
Postitatud: 30 Aug 2025, 07:22
Postitas trebla
Käisin eile tiiru Hiiumaal - hommikul Tallinnast minema ja õhtuks oma voodisse tagasi .... navi ekraanil oli mõningaid suurema võimsusega laadijaid märgata, aga nagu öeldud - Eestis pole minul neid seni kunagi kasutada vajadust olnud.
Siia sobib üks artikkel Hiinast
https://www.pv-magazine.com/2025/08/29/ ... w-by-july/
(no ei jõua nad oma paneelidega Eestile per kärss järele... 1,119 MW-ni jõudsime meie juba pool aastat tagasi ja eile Risti juures askeldati sealse pargi laiendamisega) nimelt:
Jiangsu arengu- ja reformikomisjon on kehtestanud oma esimesed elektrienergia hinnakujunduse eeskirjad, et toetada laiaulatuslikku sõidukite võrku ühendamist (V2G). Avalikel ja elamute V2G katserajatistel lubatakse elektrit võrku tagasi laadida, tipptunni tariifid ulatuvad 1,2245 Hiina jüaani/kWh. Kasutusaja erinevuste põhjal võiksid elektriautode kasutajad laadimise pealt teenida umbes 0,85 Hiina jüaani/kWh.
300 km, 20 kWh/100 (tegelikkuses vähem) - hiina variandis oleks selle sõidu eest praamipileti hind (57 €) peale makstud..
Nii, et mitte "K...mata Kaunasesse ! " vaid " Tasuta Tahkuna tiir !"

Re: Elektriautodest
Postitatud: 30 Aug 2025, 07:33
Postitas kunn24
EH.INS. kirjutas: 30 Aug 2025, 05:14
TULE TAEVAS APPI...
Esitan väite ka - auto on tarbeese ja kogu lugu...
Täpselt sama nagu minu suitsupakk - ja ongi kõik...
Ei taha moraali lugeda, kuid geniaalset aju ei tasu sigaretivinguga mürgitada.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 30 Aug 2025, 23:45
Postitas optimist88
EH.INS. kirjutas: 30 Aug 2025, 05:14
optimist88 kirjutas: 19 Aug 2025, 12:22
EH.INS. kirjutas: 19 Aug 2025, 09:03
Miks ei arvestata, et 7a vanune auto ongi utiil???
Sa muidu finantsteemadel nii tark ja tubli ja nüüd selline lammas küsimus. Või lausa väide. Keskmine uue auto kasutaja minu teada sõidab selle ajaga ca 140 k km. Kas sa päriselt tahaksid sõita nii õnnetute autodega, mis 7a pärast ainult utiili sobivad? S.t. jääkväärtus = vanametalli hind.
Ma ei ole siiani näinud majanduslikku mõtet liisida uusi autosid kui järelturul (mõtlen DE, BE, NL jne) on piisavalt 3-4 a vanuses premium kraami, titevead ravitud ja ressurssi jagub ka minust järgmisele kasutajale. Selliste autodega viimased ~20 a. Üllatusi pole olnud. Ma pole "excelimees" kel iga sent max tootlusega paigutatud. Auto saab õlivahetuse vähemalt 2x tihedamalt kui tootja välp.
Pead autot INVESTEERINGUKS???
Mida veel - oma maja???
PV-d???
TULE TAEVAS APPI...
Esitan väite ka - auto on tarbeese ja kogu lugu...
Täpselt sama nagu minu suitsupakk - ja ongi kõik...
Huvitav, kumb siin soovida jätab, kas minu väljendusoskus või mõne lugeja võime loetut mõista? Auto on tarbeese muidugi. Excelit ja tootlust mainisin kuna sa tundud olema seda tüüpi tarbija, kes oma esemeid hooldab täpselt niipalju nagu tootja intervall ette näeb. Linnuke kirja ja rohkem ei huvita. Mina hooldan oma esemeid paremini ja tundub, et kestavad paremini kui sul. Investeeringuteks jääb mõni sent vähem, elan üle. Erinevalt sinust (?) eelistan ma tarbida sellise kvaliteediga esemeid, mis näiteks 10 aastaga ei amortiseeru. Sõitsin 7a-ga 150k maha ja müües sain 10a vanuse tarbeeseme eest 5-kohalise summa tagasi. Sinu suitsud on ka tore võrdlus, oma konide eest sa vist päris niipalju ei saa.
Minu postis oli küsimus, mille sa sujuvalt vastamata jätsid. Räägi ikka lähemalt, mis autod need sul sellised on ja kuidas sa need 7 aastaga utiiliks suudad muuta?
Re: Elektriautodest
Postitatud: 31 Aug 2025, 00:02
Postitas Vko
optimist88 kirjutas: 30 Aug 2025, 23:45Sõitsin 7a-ga 150k maha ja müües sain 10a vanuse tarbeeseme eest 5-kohalise summa tagasi. Sa oma suitsukonide eest vist päris selliseid summasid ei saa?
Mitmekohaline see summa on, pole mingi näitaja. Räägi parem ostu- ja müügihinna vahest ehk kui palju viiekohalisi numbreid selle 7 aasta eest pidid maksma. Arvestades ka liisingu sissemaksu/jääkväärtust kui oli niimoodi ostetud.

Re: Elektriautodest
Postitatud: 31 Aug 2025, 00:14
Postitas optimist88
Vko kirjutas: 31 Aug 2025, 00:02
optimist88 kirjutas: 30 Aug 2025, 23:45Sõitsin 7a-ga 150k maha ja müües sain 10a vanuse tarbeeseme eest 5-kohalise summa tagasi. Sa oma suitsukonide eest vist päris selliseid summasid ei saa?
Mitmekohaline see summa on, pole mingi näitaja.
Küsimus oli/on - kas tarbeauto muutub 7a-ga utiiliks. Selles kontekstis on konkreetse, kokku 10a tarbitud auto, turuväärtus täpselt see, mis määrab - kas on utiil või mitte.
Suitsupakk on väga asjalik võrdlus, see ei kesta 7 päevagi. /s
Re: Elektriautodest
Postitatud: 31 Aug 2025, 06:23
Postitas vuuk
Investeering on kasu saamise eesmärgil tehtud pikaajaline kapitalimahutus.
Laiemas tähenduses ka haridusse või näiteks tootmiseks, aga ka teenuste osutamiseks mõeldud varasse ja miks mitte autosse raha paigutust saab tõlgendada investeeringuna.
Mina võtan asja nii, et igasugusesse töövahendisse raha paigutus, mis aitab raha juurde tekitada, võib olla investeering. Kusjuures minu jaoks tõsisemalt võetav investeering, kui mõnesse kahtlasesse fondi või väärtpaberisse paigutatud raha.
Loe rohkem siit:
https://et.wikipedia.org/wiki/Investeering
Re: Elektriautodest
Postitatud: 31 Aug 2025, 11:46
Postitas Vko
optimist88 kirjutas: 31 Aug 2025, 00:14
Küsimus oli/on - kas tarbeauto muutub 7a-ga utiiliks. Selles kontekstis on konkreetse, kokku 10a tarbitud auto, turuväärtus täpselt see, mis määrab - kas on utiil või mitte.
Suitsupakk on väga asjalik võrdlus, see ei kesta 7 päevagi. /s
Ei ole, oleneb algväärtusest. 100 000 eur maksnud auto võib 10 000 eurose väärtuseni jõudes utiil olla, 20 000 eurot maksnud aga 10 000 juures veel päris hea.

Re: Elektriautodest
Postitatud: 01 Sept 2025, 08:34
Postitas optimist88
Tundub, et mõiste utiil vajab täpsustamist.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 04 Sept 2025, 19:53
Postitas pancho villa
optimist88 kirjutas: 19 Aug 2025, 12:22
Sa muidu finantsteemadel nii tark ja tubli ja nüüd selline lammas küsimus. Või lausa väide. Keskmine uue auto kasutaja minu teada sõidab selle ajaga ca 140 k km. Kas sa päriselt tahaksid sõita nii õnnetute autodega, mis 7a pärast ainult utiili sobivad? S.t. jääkväärtus = vanametalli hind.
Ma ei ole siiani näinud majanduslikku mõtet liisida uusi autosid kui järelturul (mõtlen DE, BE, NL jne) on piisavalt 3-4 a vanuses premium kraami, titevead ravitud ja ressurssi jagub ka minust järgmisele kasutajale. Selliste autodega viimased ~20 a. Üllatusi pole olnud. Ma pole "excelimees" kel iga sent max tootlusega paigutatud. Auto saab õlivahetuse vähemalt 2x tihedamalt kui tootja välp.
Kogu selle mulli peale lausuks, et see 3-4a vana "premium kraam" on saanud heal juhul kaks õlivahetust mootoris ja null õlivahetust igal pool mujal. Mu tutikal Vitol on õlivahetusvälp 40 tuhat. 2x tihedamalt on 20 tuhat, ka sitaks palju. Sestap võtsingi kasutusrenti ja viie aasta pärast läheb esindusse tagasi.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 05 Sept 2025, 09:50
Postitas A23
pancho villa kirjutas: 04 Sept 2025, 19:53
optimist88 kirjutas: 19 Aug 2025, 12:22
Sa muidu finantsteemadel nii tark ja tubli ja nüüd selline lammas küsimus. Või lausa väide. Keskmine uue auto kasutaja minu teada sõidab selle ajaga ca 140 k km. Kas sa päriselt tahaksid sõita nii õnnetute autodega, mis 7a pärast ainult utiili sobivad? S.t. jääkväärtus = vanametalli hind.
Ma ei ole siiani näinud majanduslikku mõtet liisida uusi autosid kui järelturul (mõtlen DE, BE, NL jne) on piisavalt 3-4 a vanuses premium kraami, titevead ravitud ja ressurssi jagub ka minust järgmisele kasutajale. Selliste autodega viimased ~20 a. Üllatusi pole olnud. Ma pole "excelimees" kel iga sent max tootlusega paigutatud. Auto saab õlivahetuse vähemalt 2x tihedamalt kui tootja välp.
Kogu selle mulli peale lausuks, et see 3-4a vana "premium kraam" on saanud heal juhul kaks õlivahetust mootoris ja null õlivahetust igal pool mujal. Mu tutikal Vitol on õlivahetusvälp 40 tuhat. 2x tihedamalt on 20 tuhat, ka sitaks palju. Sestap võtsingi kasutusrenti ja viie aasta pärast läheb esindusse tagasi.
Kui pikalt sealmaal garantii kehtib ja kas ka garantiipikendusi pakutakse?