A23 kirjutas: 22 Sept 2025, 09:04
AI'st võib teinekord ka kasu olla, nt erinevate andmehulkade baasil kokkuvõtteid ja analüüse teha. Saab tulemuse kordades kiiremini, võrreldes vanakooli käsitsi tegemisega. Muidugi tuleb asi enne avaldamist läbi lugeda, et "vigureid" sisse ei jääks. Aga suudab aru saada ka poolikult vormistatud, mustandversioonis andmetest, millega hoopis "inimassistendil" võib raskusi olla!
Suva need "vigurid", kes varsti neid AI vorbitud analüüse ja kokkuvõtteid ikka lugeda viitsib - teine AI

Lisaks AI on jura üldistusena ei päde, väidetavalt olla juba tuhandeid või kümneid tuhandeid väiksemaid ja suuremaid AI mudeleid treenitud - väita ühe pinnalt, et kõik on kõnts võib olla ennatlik ja ebapädev.
Ehk kui "peksab segast" ja teeb "vigureid" tuleks väga täpselt viidata, et milline AI ja mis versioon.
Nt sõjalennukile treenitud AI analüüsimas kogu sensorinfo pilti ja suvaline AI juturobot - mõlemad on AI ent samas täiesti erinevad.
Ise kasutan peamiselt googeldamise asemel, et saada kiiremini miski pilt ette millestki, ent jah, ei ole täiuslik.
Ega ma ei saa sellest AI-st lõpuni aru ka, kevadel nt üritasin testiks nüri järjekindlusega ChatGPT-lt küsida, mis on parasjagu ETV eetris - ei ole nagu raketiteadus või salajane info, kuidas ka ei suunanud ja üritanud täpsustada, ei õnnestunud õiget vastust saada.
See tekitaks kahtlusi, kuidas AI üldse töötab, kohati on jäänud mulje, kui 2025 aastal kasutan 2023 aasta seisuga treenitud mudelit, siis see AI mudel ei tea midagi 2024-2025 aasta infost, sest ta ei ole seda "õppinud" ja ei saagi teada

Samuti käib ju suurte vahel suur sõda, mille pinnalt&abil AI üldse õppida tohib, sest ka interneti inforämpsul on omanikud, allikad ja isegi kui info on vabalt kättesaadav ei tarvitse selle info kasutamine olla vaba.
Lisaks laial skaalal tsensuur, mida AI teenuste levitajad peavad erinevate osapoolte nõudmisel järgima, alates õigest ajaloo kujutamisest, kuni varjama saladust kuidas kõigel lihtsam (tuuma)pommi, arvutiviirust või tõhusat valeinfoprojekti valimiskampaaniaks luua.
Ja nagu tavaks kõik see mis lihtinimesele ebamoraalne, taunitav, karistatav, on riikide arsenalis relv, millega edendada enda huvides alamte ja maailma kujundamist.
Ise olen ka seda meelt, kus tahaks ikkagi nii, et ma saaks AI abi valida või keelduda, aga see ei paista võimalik olema, kus nt telefonide ja arvutite operatsioonisüsteemidesse surutakse AI juba täna peale, ehk isegi kui ei taha saad ikka. Ja e-kaubandus, pilve-sotsiaalmeediaplatvormide analüütika sinu andmete üle on ka nagunii AI pärusmaa paratamatult.
Ja oma riik ei taha ka maha jääda, kus maksuamet nõudleb ligipääsu kõikide firmade ja alamate kontodele, et AI saaks sealt leida anomaaliaid või ministeeriumite tung ühtse superandmebaasi järele kus oleks koos kõikide-inimeste-loomade-registrite ja päriselu virtuaalne info, mille pinnalt saaks AI abil tõhusamalt valitseda.
Ja meile meeldib see nagu meile meeldib meie e-riik kus inimese kirjeldamiseks andmebaasides unikaalne isikukood ongi sisult inimese mahutamine IT reeglistikku, kirjeks ja andmereaks, umbes sama nagu selle asemel, et õpetada masin inimese käekirja lugema, õpetati inimene kasutama klaviatuuri, mis unustab käekirja ja on adapter masinaga suhtlemiseks, mis üheselt tähed-sõnad-numbrid kodeerib nullideks ja ühtedeks protsessorile töötluseks.
Kusjuures on huvitav kuulda, kuidas maailmas on riike, kes e-riik ei taha edeneda pelgalt põhjusel, kus inimeste nummerdamist ei peeta võimalikuks ehk on alandav, kus ajalooliselt numbrite eelistamine nime asemel on olnud inimese alandamise teema, nt vangistuses, kus nimi unustati ja kinnipeetuid käideldi numbritega või ka armeede kahuriliha kultuuris ei ole isiksustel kohta vaid iga elu on vaid ohverdatav ühik võimu säilitamise või suurendamise nimel.
Mis EV-d soovitate, käisin motomessil kaemas, aja kokkuhoiu mõttes, et saaks korraga valikust pildi ette.
BYD jättis hea mulje, kus paljud asjad tundusid rohkem tasakaalus kui mõnel teisel.
KIA-t pidasin ka favoriidiks aga reaalelus nagu ikka, ruumikaid EV-sid otsi tikutulega, kus tervel real brändidel tahtes ruumikust, tuleb kõige kõrgemat luksmudelit vaadata, kus hinnasildid 75-90 000€ algavad, 50-60 000 klassis ongi suuresti kas Tesla Model Y või BYD Sealion 7, kus Tesla on tehnoloogiliselt eesrindlikum ent BYD tundub igas muus mõõtmes mõistlikum isegi siis kui nö see aku ja tarkvara osa ei ole nii peen kui Teslal või mõnel teisel.