Elektriautodest

Siin arutletakse naljakate juhtumite üle ehitusvaldkonnas
Urmas
autodidakt
Postitusi: 12731
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 402 korda
On tänatud: 438 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Urmas »

trebla kirjutas: 22 Sept 2025, 17:44 Kuna juba lõpetati, siis järelikult on kasvanud kriitilise massini...
Ja kasvab edasi...
Edasi kasvab küll, kuid Eesti Vabariik ei jõua seda kriitilist massi ära oodata ja kehtestab ennaktempos need mu eelkirjeldatud maksud, a'la nagu nõuka ajal viisaastaku plaani täitmine kolme aastaga. Huultelt lugeda oskad? ;)
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! ;)
Riio12
Regulaarpostitaja
Regulaarpostitaja
Postitusi: 86
Liitunud: 23 Okt 2008, 14:31
On tänanud: 7 korda
On tänatud: 4 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Riio12 »

Mis EV-d soovitate, käisin motomessil kaemas, aja kokkuhoiu mõttes, et saaks korraga valikust pildi ette.
BYD jättis hea mulje, kus paljud asjad tundusid rohkem tasakaalus kui mõnel teisel.
KIA-t pidasin ka favoriidiks aga reaalelus nagu ikka, ruumikaid EV-sid otsi tikutulega, kus tervel real brändidel tahtes ruumikust, tuleb kõige kõrgemat luksmudelit vaadata, kus hinnasildid 75-90 000€ algavad, 50-60 000 klassis ongi suuresti kas Tesla Model Y või BYD Sealion 7, kus Tesla on tehnoloogiliselt eesrindlikum ent BYD tundub igas muus mõõtmes mõistlikum isegi siis kui nö see aku ja tarkvara osa ei ole nii peen kui Teslal või mõnel teisel.

Võtsin aasta auto 2025 Kia EV3. 82kWh aku annab 600km läbisõitu. Plussidest V2L (bensiini generaator nüüd üle) ja 7a garantiid. Kasutus nädalas, maanteed 200km ja linnas 100 km, saab näidu 13kWh/100km (see siis suvel) ja maal PP-st laadimine. Piduri pedaali ei ole ammu tallanud. Jah , BYD parim hinna ja tehnoloogia osas, EU autodega võrdlust ei kannata. EV ruumikus, kui tihti tagaistmeid kasutusel? Olen kunagi 2 kotti jootebetooni kaevu mantli tihendamiseks transportinud! Urms. on jälle meteoriidid killuga mõõda pead saanud, jah mul on Tln. tasuta parkimine ja sõidan bussi rajal.
Urmas
autodidakt
Postitusi: 12731
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 402 korda
On tänatud: 438 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Urmas »

Riio12 kirjutas: 22 Sept 2025, 18:02 Võtsin aasta auto 2025 Kia EV3. 82kWh aku annab 600km läbisõitu. Plussidest V2L (bensiini generaator nüüd üle) ja 7a garantiid. Kasutus nädalas, maanteed 200km ja linnas 100 km, saab näidu 13kWh/100km (see siis suvel) ja maal PP-st laadimine. Piduri pedaali ei ole ammu tallanud. Jah , BYD parim hinna ja tehnoloogia osas, EU autodega võrdlust ei kannata. EV ruumikus, kui tihti tagaistmeid kasutusel? Olen kunagi 2 kotti jootebetooni kaevu mantli tihendamiseks transportinud! Urms. on jälle meteoriidid killuga mõõda pead saanud, jah mul on Tln. tasuta parkimine ja sõidan bussi rajal.
Ja millist EV-d soovitad mulle, mis oleks mahtuvuselt Dacia Dokker parameetritega ja sama pika läbisõiduga. Eesti Vabariigis sellist EV-d veel ei müüda. Ja kas sellist üldse ongi valmis tehtud? Riio12, kas sa oled nüüd enda arvates mingisse kõrgemasse klassi kuuluv kui sul on Tallinna sissekirjutus ja need soodustused? Häh, sinu selle kommentaari põhjal oled lihtsalt üks järjekordne "kadakasakslane", kes krooksub ainult enda mätta otsast vaadatuna. Kurb kui kuradima egoistlikud eestlased ikka on. :blush:
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! ;)
tabarabarap
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1483
Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 63 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas tabarabarap »

EH.INS. kirjutas: 22 Sept 2025, 13:12
trebla kirjutas: 22 Sept 2025, 11:09
..Mis EV-d soovitate,..
elektriauto elektrivõrgu stabiliseerijana ei tundugi enam kauge tulevik...

(tuleme selle kommentaari juurde näiteks 5 aasta pärast tagasi)
Palun ära räägi lollusi...
Miks, Austraalias täna reaalsus ja mul tuttav kasutab ka osaliselt oma autot juba maja toitena tipuaja ühtlustamiseks. Ka seal on sarnane hinnasurve nagu meil ja akud teemaks.
EH.INS.
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3185
Liitunud: 29 Juul 2024, 10:56
On tänatud: 75 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas EH.INS. »

tabarabarap kirjutas: 22 Sept 2025, 21:28
EH.INS. kirjutas: 22 Sept 2025, 13:12
trebla kirjutas: 22 Sept 2025, 11:09
..Mis EV-d soovitate,..
elektriauto elektrivõrgu stabiliseerijana ei tundugi enam kauge tulevik...

(tuleme selle kommentaari juurde näiteks 5 aasta pärast tagasi)
Palun ära räägi lollusi...
Miks, Austraalias täna reaalsus ja mul tuttav kasutab ka osaliselt oma autot juba maja toitena tipuaja ühtlustamiseks. Ka seal on sarnane hinnasurve nagu meil ja akud teemaks.
Reaalsuses leiabki hetkel kõiksugu lollusi - nt PV...
EH.INS.
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3185
Liitunud: 29 Juul 2024, 10:56
On tänatud: 75 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas EH.INS. »

trebla kirjutas: 22 Sept 2025, 17:44 Kuna juba lõpetati, siis järelikult on kasvanud kriitilise massini...
Ja kasvab edasi...
Sama kommentaar - lollus...
trebla
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3299
Liitunud: 04 Aug 2009, 00:27
On tänanud: 3 korda
On tänatud: 66 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas trebla »

Et mida ?
Kas elektriautode arv hakkas vähenema või?
Prill
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1432
Liitunud: 27 Veebr 2017, 10:36
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 83 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Prill »

Võiks arvata kus Trumpi juhitud USA peegeldab ka nende rohepoliitika põlgust, ent lekib uudiseid nagu https://majandus.postimees.ee/8327708/a ... poliitikas

Samuti ICE autode töökindluse ja pikaealisusega on probleeme https://www.youtube.com/watch?v=gIKb9Ga_fjc
Seda tunnen ka omal nahal kus uuena ostetud, nö esinduse hooldus&remondi ajalooga skoda 160 000 km läbisõiduga eelmisel aastal nõudis remondiks üle 4000€ ja kui lootsin, et suure kulutuse peale saan mõnda aega rahulikumalt läbi, üllatas see aasta 2500€ hooldus&remondiarvega ja kaks nädala pärast tekkis kolin ja nüüd sõiduk seisab kuu jagu varuosa ootel ja ootab järgmist 2500€ remonti.
Kas tahan midagi teada enam ICE-st ja skodast - ei taha.
Kusjuures turvusringkonnas kellele sama nutulaulu lasen on ka erinevat rahvast alates nendest rahatarkadest, kes üle garantiiaja ei pea ühtegi autot ja alla 75k hinnasildi ei peeta üldse autodeks mille rooli end alandada, kuni nendeni kes iial ei osta uut autot sest turg on täis1000-5000€ sõidukorras autosid, millest mõni kestab suurema kulutuseta aastaid.
Aga on ka neid kelle jaoks 2-3000e hoolduskulud ei ole võõrad ja ei saa aru miks ma lärman.. :roll:
Urmas
autodidakt
Postitusi: 12731
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 402 korda
On tänatud: 438 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Urmas »

Prill kirjutas: 23 Sept 2025, 07:29 Kas tahan midagi teada enam ICE-st ja skodast - ei taha.
Osta madalate hoolduskuludega ja murevaba Dacia! :)
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! ;)
EH.INS.
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3185
Liitunud: 29 Juul 2024, 10:56
On tänatud: 75 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas EH.INS. »

trebla kirjutas: 23 Sept 2025, 05:16 Et mida ?
Kas elektriautode arv hakkas vähenema või?
Kas oled kursis, et selleks, et müüa ICE autot on kvoodid?
Kas oled kursis, et EV-le on nö sundtootmine?
Kas oled kursis autotöösturite kommentaaridega?
Kas jälgid mida teevad autotootjate aktsiad?

Kogu Sinu jutt põhineb sisuliselt "entusiasmil" milles puudub elementaarne loogika...
Ja mainin veelkord - reaalsus täna sisasldabki kõiksugu lollusi / see ei täenda, et nii peaks jäämagi
A23
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1451
Liitunud: 05 Mär 2023, 01:06
On tänanud: 22 korda
On tänatud: 45 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas A23 »

Kui jätame hinnad, roheteemad, poliitikad kõrvale, kas keegi vaidleb vastu, kui väidan, et elektrikas on kõigis muus osas parem fossiilist, välja arvatud akuga seonduv. Viimasega on paraku veel piisavalt arenguruumi. Eriti energiatiheduse (kaaluühiku) osas, aga ka sõltuvus t°'st, vananemisest, laadimise aeg.
aero
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 2104
Liitunud: 27 Mai 2010, 10:40
On tänanud: 86 korda
On tänatud: 86 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas aero »

Prill kirjutas: 23 Sept 2025, 07:29 Samuti ICE autode töökindluse ja pikaealisusega on probleeme https://www.youtube.com/watch?v=gIKb9Ga_fjc
Toodud näited on ICE autodest aga üldine loogika - tootjad teevad tarkvaralisi sigadusi, panevad teenuseid lukku, küsivad kuutasusid jne - kehtib KOGU tänasele autotööstusele. EV-l on võimalusi trikitamiseks rohkemgi kui ICE-l.
Prill kirjutas: 23 Sept 2025, 07:29Seda tunnen ka omal nahal kus uuena ostetud, nö esinduse hooldus&remondi ajalooga skoda 160 000 km läbisõiduga eelmisel aastal nõudis remondiks üle 4000€ ja kui lootsin, et suure kulutuse peale saan mõnda aega rahulikumalt läbi, üllatas see aasta 2500€ hooldus&remondiarvega ja kaks nädala pärast tekkis kolin ja nüüd sõiduk seisab kuu jagu varuosa ootel ja ootab järgmist 2500€ remonti.
Tasuta lõunaid pole kunagi olnud. Škoda lubab odavaid lõunaid aga paistab, et need pole ka tegelt odavad. Meie kobedama brändi pereauto küsis hooldusele üldiselt 300-500€ aastas (arvestamata rehve). Mõni aasta kerkis ka 700-800€ peale. Nt kui oli õhkpatjade vahetus (300€+töö/tk) või pidurite remont (kallimad kettad-klotsid - kindla peale minek) või (hooldusvaba :D) atm.kasti vabatahtlik, ennetav (!) õlivahetus koos loputusega (500€). Mootoriõli vahetati muide tihedamalt kui tehas nõuab. Läks müüki läbisõiduga 250k.

Mulle tundub nii, et tuleb teha õiged valikud, vältida teatud mootoreid-kaste (DSG) ja lisasid (aktiivstabikad-vedrustused, 4-ratta roolimised) ja suure tõenäosusega pääsed üllatustest nagu 4-5k remondile aastas.
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 5999
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 112 korda
On tänatud: 290 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas ping »

A23 kirjutas: 23 Sept 2025, 08:24 .... kas keegi vaidleb vastu, kui väidan, et elektrikas on kõigis muus osas parem fossiilist, ...
Kõik noored tüdrukud on ilusad aga kuskohast need hullud vanamutid tekkivad? :roll:
(Kui esimest korda uut "kõrvadega" sapakat tänaval nägin, siis see tundus ka vägagi moodne ja äge auto.
Ehk teatud elukogemusega enam "kena säärejooksuga" ära ei peta.)
aero kirjutas: 23 Sept 2025, 10:09
Prill kirjutas: 23 Sept 2025, 07:29 Samuti ICE autode töökindluse ja pikaealisusega on probleeme https://www.youtube.com/watch?v=gIKb9Ga_fjc
Toodud näited on ICE autodest aga üldine loogika - tootjad teevad tarkvaralisi sigadusi, panevad teenuseid lukku, küsivad kuutasusid jne - kehtib KOGU tänasele autotööstusele. EV-l on võimalusi trikitamiseks rohkemgi kui ICE-l.

Mulle tundub nii, et tuleb teha õiged valikud, vältida teatud mootoreid-kaste (DSG) ja lisasid (aktiivstabikad-vedrustused, 4-ratta roolimised) ja suure tõenäosusega pääsed üllatustest nagu 4-5k remondile aastas.
See on ju inseneeria põhitõde, et "seadme töökindluse protsent on pöördvõrdeline selle seadme komponentide hulgaga", et mida rohkem detaile, seda väiksem on töökindlus.
Urmas kirjutas: 23 Sept 2025, 07:54 Osta madalate hoolduskuludega ja murevaba Dacia! :)
Ega Dacia'gi viimased mudelid lähevad moevooluga (tekitatud turunõudlusega) kaasa ja et saada head Daciat oleks pidanud ostma selle juba mõned aastad tagasi ning jälgima, et millise tehase toodanguga on tegu.
:hello:
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
aero
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 2104
Liitunud: 27 Mai 2010, 10:40
On tänanud: 86 korda
On tänatud: 86 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas aero »

Prill kirjutas: 23 Sept 2025, 07:29autode töökindluse ja pikaealisusega on probleeme https://www.youtube.com/watch?v=gIKb9Ga_fjc
10a vana mazda roostetab vähem kui 5a vana audi?! - meie tänavapildist on mulle vastupidine mulje jäänud
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 5999
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 112 korda
On tänatud: 290 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas ping »

aero kirjutas: 23 Sept 2025, 11:05
Prill kirjutas: 23 Sept 2025, 07:29autode töökindluse ja pikaealisusega on probleeme https://www.youtube.com/watch?v=gIKb9Ga_fjc
10a vana mazda roostetab vähem kui 5a vana audi?! - meie tänavapildist on mulle vastupidine mulje jäänud
Ei maksa lasta ennast välise värvi ja vaha läikest petta.
Hiljuti uurisin 4 aasta vanust Mersut, läbisõiduga ca 50 000km ja tagatiibadel on juba värvi ülespunnitavad roostekahjustused aga eemalt paistab auto nagu uus.
:hello:
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
rs7
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 179
Liitunud: 16 Juul 2021, 22:15
On tänanud: 7 korda
On tänatud: 6 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas rs7 »

Prill kirjutas: 23 Sept 2025, 07:29 Seda tunnen ka omal nahal kus uuena ostetud, nö esinduse hooldus&remondi ajalooga skoda 160 000 km läbisõiduga eelmisel aastal nõudis remondiks üle 4000€ ja kui lootsin, et suure kulutuse peale saan mõnda aega rahulikumalt läbi, üllatas see aasta 2500€ hooldus&remondiarvega ja kaks nädala pärast tekkis kolin ja nüüd sõiduk seisab kuu jagu varuosa ootel ja ootab järgmist 2500€ remonti.
Kas tahan midagi teada enam ICE-st ja skodast - ei taha.
Kui oled remondiarvetega vasta püksa saanud, siis viska kivi teenindussalongi kapsaaeda.
Kui lähed sinna “kolinaga” ja kolinat ei leita või vahetatakse targu igaks juhuks välja kõik poolteljed ja kardaan, aga hiljem leitakse, et kolises piduriplekk, siis tasub vb kaks korda see asi üle vaadata..
Suured remondiarved ei ole mingi ICE eripära. Valik on ju lai teenindusjaamade kui ka sõidukite osas. On neid, mis peavad vastu ja neid, mis ei pea. Minu isiklik eelistus markide osas on bmw olnud juba pikemat aega ja võin öelda, et teatud aastakäigud peavad hästi, regulaarne hooldus on siin võtmesõna.
Enda e91 330d on minu käes olnud 10-11a, sõitnud minu all 300 000km. Enne seda oli kellal nagu eestis ikka ca 200 000 midagi. Ostuhind oli omalajal 6000 kanti.
Selle ajaga olen vb juppide alla pannud laias laastus vb 3000 eurot. Enamus töid olen ise putitanud kui aega on. Kui pole aega või peab auto tõstukile ajama, siis olen lasnud teha.
Hetkel on aega laialt käes ja tegin eelmine nädal esimesed ja tagumised pidurid ära. Kettad, klotsid, andurid, uued õhutuskruvid, liugurid, voolikud, piduriplekid, klambrid, uus pidurivedelik. Vaatasin kolvid üle, õnneks olid tip-top, puhastasin ja läksid tagasi. Juppide peale kokku ca 200-250 euri. Kui läheks united motorsisse, siis ma ei tea.. vb 2000 euri? Vb rohkem? Minu ajakulu umbes 4h.

Niisamuti said vahetatud üle-eelmine aasta esimesed ja tagumised amordid, vedrud, läbilöögipuksid jms korraliku bilstein b4 ringi vastu. Rääkimata õõtshoobadest ja stabikavarrastest, rattalaagritest jms, mis tee peale jäi tookord. Sõidab nagu kulda. Raha? Vb 500 euri tuuri terve ring. Esinduses oleks mis? Vb 3-4k sama tiir.
Samuti on aja jooksul mootoriplokk, klapikaan jms liitekohad tihendatud hermeetikuga. Õlilekked on vanematel bmw-l põhiline nuhtlus. Esinduses hermetsiga ei mäkerdatagi minuteada, aga oleks vaja.
Sp ma arvan, et minu autoke on vb keskmksest eestis liikuvast e91-st tehniliselt paremas seisus.
Suht kindel, et vastupidavam kui uus škoda või mistahes uus bmw sama seeria. Kuigi G seeria B-põlvkonna mootorid annavad ka lootust…

Mis sellel kõigel ev teemaga seost on? See siis vastukseks sellele, et ICE tuleb automaatselt kõrgete kuludega ja EV sõidab justkui nagu iguliikur. Võiks siinjuures arvesse võtta, et mu autol on kella peal 500k km. 1/3 sellest kilometraažist on pea iga teine EV suht õhtal. Nii et lühikeses elueas ei saa minu ICE-d enam ammu süüdistada. Üks mees sai siinsamas teemas oma kolm korda noorema leafi akuvahetuseks 15-20k pakkumise? Eks kuluvad ju kõik liikuvad masinad. Kas taod 5 aastaga 50k auto liisinguintressi või teed mingi teise otsuse, on õnneks veel vaba valik. Eks siis lõpuks arvestad, mis tuli auto omamise 1 km hinnaks, kui liidad kõik kulud kokku ja jagad kilometraažiga. Ongi pmst kõik kulude koha pealt öeldud.
kaimagk
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1358
Liitunud: 02 Juun 2010, 17:53
On tänanud: 109 korda
On tänatud: 43 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas kaimagk »

Oot, see kui sina ise remondi ei tähenda et kogu elanikond seda teeb. Sama võrdlus et oo, näe hoidsin milli kokku, kuda, eeee jätsin bentli ostmata.
Ja täpselt selle EA’ ga ongi nii, 7 aastat sõidan ja saangi kütusele kuluva hinna vahega EA’ ga sõita, nii minul see arvutus oligi laias-laastus.
rs7
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 179
Liitunud: 16 Juul 2021, 22:15
On tänanud: 7 korda
On tänatud: 6 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas rs7 »

Täpselt see mu point ongi, mida alati jutustatakse EV seisukohalt. Et “MUL ON!” No, mul on ka.. teatud eelised vastupidavat ja võimekat ICE-d pidada.
See, et keegi oma kodutares börisihinda ajatab, ei tähenda, et kogu elanikkond seda teha saab, eksole.
Kõigel on mingi tingimus ja kui tingimused klapivad sinu võimalustega, leiab kokkuhoiuvõimalusi mõlemalt poolt.
See on see point.
On ju nähtud neid “lasnaka unistusi”, mis tossavad sinist nagu vanakura, sest klapisääre tihendite vahetuseks on mehaaniku oskused napid või paar-kolm tuhat puudu. Tihendid maksavad ise mõnikümmend euri. Tööriistad umbes sott.
Sama on osta liisingusse 40-50k maksev EV, uus.. murevaba.. tuhat euri kuus liising + kiirtanklate kw hind.
“Tehnomuredest vaba” on ka uus 40-50k maksev ICE. Kui on…
Mis saab mõlemast pärast garantiiaega, on suhteline.
rst
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 405
Liitunud: 30 Okt 2013, 17:18
On tänanud: 18 korda
On tänatud: 17 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas rst »

rs7 kirjutas: 23 Sept 2025, 13:28 Täpselt see mu point ongi, mida alati jutustatakse EV seisukohalt. Et “MUL ON!” No, mul on ka.. teatud eelised vastupidavat ja võimekat ICE-d pidada.
See, et keegi oma kodutares börisihinda ajatab, ei tähenda, et kogu elanikkond seda teha saab, eksole.
Kõigel on mingi tingimus ja kui tingimused klapivad sinu võimalustega, leiab kokkuhoiuvõimalusi mõlemalt poolt.
See on see point.
On ju nähtud neid “lasnaka unistusi”, mis tossavad sinist nagu vanakura, sest klapisääre tihendite vahetuseks on mehaaniku oskused napid või paar-kolm tuhat puudu. Tihendid maksavad ise mõnikümmend euri. Tööriistad umbes sott.
Sama on osta liisingusse 40-50k maksev EV, uus.. murevaba.. tuhat euri kuus liising + kiirtanklate kw hind.
“Tehnomuredest vaba” on ka uus 40-50k maksev ICE. Kui on…
20a vana bemm ei ole kõigi silmis nii võimekas auto, millega soovitakse igapäevaselt liigelda.

Raha on nii vana asi, et seda peaks küll kõigil juba olema.
rs7
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 179
Liitunud: 16 Juul 2021, 22:15
On tänanud: 7 korda
On tänatud: 6 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas rs7 »

rst kirjutas: 23 Sept 2025, 13:36 20a vana bemm ei ole kõigi silmis nii võimekas auto, millega soovitakse igapäevaselt liigelda.
Raha on nii vana asi, et seda peaks küll kõigil juba olema.
Liikuge selle võimekusega, mis teile ära kulub ja on piisav. 3.0 170kw on nõks “üle keskmise” sõiduauto jaoks. Igapäevaseks ok jooksev kulu ja jõuab midagi treila peal ka vedada pikemat maad. Mootori jõudlusest jääb rohkem kui üle, aga kolmas seeria on ju kergeke. Sama m57 mootoriga x5-e peale lubatakse tonn raskemat piduritega haagist.
Sellest üle, 200+ kw ostmiseks peaks juba nagu mingi põhjus olema. Minu meelest.
PS. Kui oled sõitnud saksa kiirteel e39 M5-ga, mis on tänaseks päevaks ca 30 aastat vana, siis saad vb aru, miks sellest platvormist siiani veel lugu peetakse ja miks nende hinnad kasvavad ajas, mitte ei kahane. Sama generatsiooni e46 m3 on peaaegu et võimatu leida ja neid müüakse juba luksusautode salongides vastava hinnasildiga.

Aga rahast räägi neile, kes remondiarvete pärast nutavad. Peaks ju olema. Asi see 20k uue aku eest maksta või 4000 vale ICE diagnoosi eesti.
Viimati muutis rs7, 23 Sept 2025, 16:39, muudetud 2 korda kokku.
EH.INS.
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3185
Liitunud: 29 Juul 2024, 10:56
On tänatud: 75 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas EH.INS. »

A23 kirjutas: 23 Sept 2025, 08:24 Kui jätame hinnad, roheteemad, poliitikad kõrvale, kas keegi vaidleb vastu, kui väidan, et elektrikas on kõigis muus osas parem fossiilist, välja arvatud akuga seonduv. Viimasega on paraku veel piisavalt arenguruumi. Eriti energiatiheduse (kaaluühiku) osas, aga ka sõltuvus t°'st, vananemisest, laadimise aeg.
Oota - siga ja kägu võrdleme?
Mis me veel võiks välja jätta?
Hind ja sõiduulatus sh taristu olemasolu ühed põhilisemad ei ole?
kaimagk
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1358
Liitunud: 02 Juun 2010, 17:53
On tänanud: 109 korda
On tänatud: 43 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas kaimagk »

Ei tea kumb see kägu on ? :)
rs7
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 179
Liitunud: 16 Juul 2021, 22:15
On tänanud: 7 korda
On tänatud: 6 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas rs7 »

Muide, mingi aeg tagasi jäi Tesla ametlik varuosade leht ette.
https://epc.tesla.com/en-GB/catalogs/5c ... S6SB658224

Selle lingi all on 2025 aasta Y mudeli vedrustus.
Kui ma mõned postitused tagasi mainisin, et mu auto vedrustuse ring läks juppide osas maksma 500 v nii, siis sealt lehelt näeb, et nii odavalt läbi ei aja. Hinnad on suhteliselt tavalised ametliku esinduse juppide hinnad, ei midagi ebanormaalset, aga vedrustuse ring läheks ilmselt ikkagi 5k kanti :D
Ja kui nüüd kuulata ja vaadata seda, kuidas praegused ja tulevased EV omanikud hüüavad autoteeninduse arvetele kooris: EI IIAL ENAM! Siis võib ette kujutada, millises seisus on 100-150k sõitnud autopark. Nagu EV-del polekski pukse ega laagreid ja amortisatsioon neid ei mõjutaks.

Ma vahetan enda auto esimesed stabikavardad 20 euri ja poole tunniga. Tehtav veljepadruni ja ühe 16mm silmusvõtmega kasvõi kortermaja ees. Neli polti lahti, neli kinni. Huvitav, mis Tesla esindus pakub?
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 5999
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 112 korda
On tänatud: 290 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas ping »

rs7 kirjutas: 23 Sept 2025, 18:01 Muide, mingi aeg tagasi jäi Tesla ametlik varuosade leht ette.
https://epc.tesla.com/en-GB/catalogs/5c ... S6SB658224

Selle lingi all on 2025 aasta Y mudeli vedrustus.
Kui ma mõned postitused tagasi mainisin, et mu auto vedrustuse ring läks juppide osas maksma 500 v nii, siis sealt lehelt näeb, et nii odavalt läbi ei aja. Hinnad on suhteliselt tavalised ametliku esinduse juppide hinnad, ei midagi ebanormaalset, aga vedrustuse ring läheks ilmselt ikkagi 5k kanti :D
Ja kui nüüd kuulata ja vaadata seda, kuidas praegused ja tulevased EV omanikud hüüavad autoteeninduse arvetele kooris: EI IIAL ENAM! Siis võib ette kujutada, millises seisus on 100-150k sõitnud autopark.
Nagu EV-del polekski pukse ega laagreid ja amortisatsioon neid ei mõjutaks.
...
Kuni 5 aasta vanustele autodele vast kehtib veel garantii ja nendega ei tohiks raha olemasolul probleemi olla aga vaataks vanemaid mudeleid.
Eriti kui Tesladel kohustuslikku hooldust (mida Eestis ei tehtagi) ei ole ette nähtud, siis palju õnne uuele omanikule "mitte kordagi remonditud" auto soetamisel.

Auto24 on praegu pakkumises 10 aasta vanused Teslad ca 20 000 hinnaga, millede laenukalkulaator arvestab max perioodi 8 aasta puhul jääkväärtuseks optimistlikult 4500eur (18 aasta vanuse auto puhul?).

Aga kui uurida eelviidatud Tesla autotootja enda varuosade lehte, siis on näha, et paljusid kriitilisi ja ekspluatatsiooniks vajalikke originaalosi kuni 2016 aasta Tesladele enam üldse ei pakutagi.
https://epc.tesla.com/fi-FI/catalogs/25 ... croll=true

Ehk kui näiteks salongisoojendus või ekraan üles ütleb ja ametlik tootja varuosa ei paku, siis tuleb varuosa hakata otsima üle maailma lammutustest, koos sellega kaasneva loteriiga.

Odavamad vanad Teslad on juba aasta müügis olnud sest rikas "teise vana" ei osta ja "kellast kellani töötav" inimene peab väga riskilembeline või rumal olema, et sellist "ühekordselt kasutatavat autot" omale sellise raha eest põhisõidukiks osta.

10 aasta vanuse auto eest, millele ei ole võimalik soetada kriitilisi, arvutivõrguga seotud (tarkvara versiooni sobivus?) varuosi, maksta isegi 10 000eur on minu arvates palju.
:hello:
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3782
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 42 korda
On tänatud: 132 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas kunn24 »

Elektrooniliste juppide külgepookimisega on VIN-i ja igasuguste muude koodide- tehase autoriseerimiste kadalipp. Paljudel asjadel, eriti elektrikärudel saad mingi mooduli siis vahetatud, joodad rutiinselt prosed ringi. Kui need on ka surnud, siis võid palvetama jäädagi.
Juhe teab kõike.
Vasta