149. leht 151-st

Re: Elektriautodest

Postitatud: 28 Sept 2025, 14:25
Postitas kunn24
Kas on sinu maitse? See küll el autode teema, aga põhivaidlejale teeks äkki ajutise erandi. Minule need "kõrged kliirensid" ei istu, aga sa küsisid. https://www.auto24.ee/kasutatud/nimekir ... &otsi=otsi

Re: Elektriautodest

Postitatud: 28 Sept 2025, 14:59
Postitas EH.INS.
kunn24 kirjutas: 28 Sept 2025, 14:25 Kas on sinu maitse? See küll el autode teema, aga põhivaidlejale teeks äkki ajutise erandi. Minule need "kõrged kliirensid" ei istu, aga sa küsisid. https://www.auto24.ee/kasutatud/nimekir ... &otsi=otsi
Jäi mainimata
BMW on välistatud
Aga nt Volvo XC90 või Audi Q7
Ja aastaks võtaks ikka max 2023
Aga eks ma siis vaatasin ka mida pakkusid - kellasid ja vilesid ju täis?

Re: Elektriautodest

Postitatud: 28 Sept 2025, 15:10
Postitas kunn24
Keegi ei käsi neid kasutada ja vanematel pole vaja mööda ekraani rullida. Planku kesk- või premiumklassi masinat sa vaevalt leiad või isegi, kui midagi on, siis veel kord hoiatus: ilma nendeta on pärast teda ülimalt jama müüa. Volvodest ja Audidest ma ei tea midagi. Mersut ka ära unusta.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 28 Sept 2025, 15:32
Postitas EH.INS.
Seda ma räägingi, et pole võtta...
Vähe sellest - isegi tavalist ICE-t pole võtta
Ja seda ka mainisin, et järelturg ei huvita

Re: Elektriautodest

Postitatud: 28 Sept 2025, 15:50
Postitas optimist88
EH.INS. kirjutas: 28 Sept 2025, 14:59 Jäi mainimata
BMW on välistatud
Aga nt Volvo XC90 või Audi Q7
ÜHE margi välistad või on neid veel? Miks ühe välistad? Välimus, maine...

Re: Elektriautodest

Postitatud: 28 Sept 2025, 15:56
Postitas EH.INS.
Jah - ühe välistan ja see on BMW...
Ja mul on selleks omad põhjused (sh maine) millest ma rääkima ei hakka

Re: Elektriautodest

Postitatud: 28 Sept 2025, 21:31
Postitas kunn24
Ma kontrollisin üle, see teema on jätkuvalt huumorinurgas.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 28 Sept 2025, 21:41
Postitas EH.INS.
Tõsi...
Aga isiklikult mina praegu huumoriga ei tegele...

Re: Elektriautodest

Postitatud: 28 Sept 2025, 21:48
Postitas Äärenurk
EH.INS. kirjutas: 28 Sept 2025, 21:41 Tõsi...
Aga isiklikult mina praegu huumoriga ei tegele...
Kas vaatad praegu Fordile asendust?

Re: Elektriautodest

Postitatud: 28 Sept 2025, 21:50
Postitas EH.INS.
Äärenurk kirjutas: 28 Sept 2025, 21:48
EH.INS. kirjutas: 28 Sept 2025, 21:41 Tõsi...
Aga isiklikult mina praegu huumoriga ei tegele...
Kas vaatad praegu Fordile asendust?
Kust sellise mõtte peale tulla?
Ja isegi kui vaataaks?

Re: Elektriautodest

Postitatud: 01 Okt 2025, 18:43
Postitas EH.INS.
FORD CEO Jim Farley:

We've learned...
People are not willing to pay $30,000 premium for that big battery on $60,000 utility...

Re: Elektriautodest

Postitatud: 02 Okt 2025, 02:11
Postitas trebla
Laadimispesi saab ka nii disainida
https://insideevs.com/news/760953/curb- ... einmetall/
Ühe kommenteerija arvates USA-sse see ei sobi, sest nende juures levinud kehakujudega juhid ei ole puhtfüüsiliselt võimelised laadimiskaablit ühendama....

Re: Elektriautodest

Postitatud: 02 Okt 2025, 10:10
Postitas aero
EH.INS. kirjutas: 28 Sept 2025, 15:56 Jah - ühe välistan ja see on BMW...
Ja mul on selleks omad põhjused (sh maine) millest ma rääkima ei hakka
Väidad, et pole huumor aga huumori tunnused on. Tahan suurt ICE pargimaasturit aga välistan margi kus veel 2022. olid pädevad, töökindlad mootorid. Selle asemel vaatan XC90, kus pole pädevat, töökindlat ICE mootorit juba palju aastaid. 2,0 pole piisav sellele kolakale.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 02 Okt 2025, 10:14
Postitas EH.INS.
Aga võta siis huumorina - mul täiesti kama kaks
Samuti on kama kaks mida arvad XC90-st

Re: Elektriautodest

Postitatud: 02 Okt 2025, 10:40
Postitas ping
trebla kirjutas: 02 Okt 2025, 02:11 Laadimispesi saab ka nii disainida
https://insideevs.com/news/760953/curb- ... einmetall/
Ühe kommenteerija arvates USA-sse see ei sobi, sest nende juures levinud kehakujudega juhid ei ole puhtfüüsiliselt võimelised laadimiskaablit ühendama....
Meitekandis peab vist sellisel juhul e-autos olema laadija kasutamiseks ka lumelabidas ja jääraud?
Ehk meile ega liivatormidega kõrbesse sellised laadijad ei sobi.

Kes äpi kasutamise (negatiivset) elamust tahab kogeda, võib tanklas proovida äpiga haagist rentida. :grin:

Re: Elektriautodest

Postitatud: 02 Okt 2025, 11:06
Postitas A23
ping kirjutas: 02 Okt 2025, 10:40 ...

Kes äpi kasutamise (negatiivset) elamust tahab kogeda, võib tanklas proovida äpiga haagist rentida. :grin:
Kogetud mõned aastad tagasi, tulemuseks oli otsus isikliku käru hankimiseks.

(Küll aga oli suvel väga positiivne kogemus 12 m käru laenutamisega, seda küll mitte äpi kaudu.)

Re: Elektriautodest

Postitatud: 02 Okt 2025, 12:00
Postitas rs7
aero kirjutas: 02 Okt 2025, 10:10
EH.INS. kirjutas: 28 Sept 2025, 15:56 Jah - ühe välistan ja see on BMW...
Ja mul on selleks omad põhjused (sh maine) millest ma rääkima ei hakka
Väidad, et pole huumor aga huumori tunnused on. Tahan suurt ICE pargimaasturit aga välistan margi kus veel 2022. olid pädevad, töökindlad mootorid. Selle asemel vaatan XC90, kus pole pädevat, töökindlat ICE mootorit juba palju aastaid. 2,0 pole piisav sellele kolakale.
Maitse asi muidugi, aga kui tahaks läikivat uuema sordi SUV-d, siis BMW G05 X5 võiks olla täiesti valikus mu meelst ka. Kui bensukas, siis b58 R6 mootoriga. Kui disla, siis b57.
B58 mootor on üks kiidetumaid üle aastakümnete.
Sellel seerial kindlat pre LCI (uuena seda enam ei pakuta, muidugi). Facelift keeras G05 seeria käkki.
Kui tahad rohkem powerit, siis saadaval ju ka X5 M 4.4 V8 isend S63 mootoriga. Aga M-seeria ja V8 tuleb teatava ülalpidamiskuluga, kui UM-i või Inchcape vaja viia :D

Kui ökomat 2.0, siis vb X3 b48/b47.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 02 Okt 2025, 12:23
Postitas kunn24
V-mootoreid sellel ei maksaks soovitada, iga veidi suurema jupi vahetuseks tuleb mootor koos veermikuga välja lasta. Täiesti ajuvaba lahendus. Ja üldse bensukad on paljudel tootjatel ikaldused ja benss on tanklas ka kallim. Kust selle B58 kiituse tõmbasid- no esimene 100 000 vb olla, aga pärast garantiid? Valvetronicuga- kui sellist ikaldust märkad, siis jalad tööle ja enne ei peatu, kui asja enam ei näe. Selle süsteemiga kulub 1 klapp või ajam paar sajandikku rohkem, silindri täiteaste kohe muutub ja vahelejätmised (misfire) platsis. Bensu kõrgrõhuga otsepritse- no tere talv jne.
Lihtne, R4 või R6 diisel ilma liigsete turboteta (1 on tal siiski vajalik).

Re: Elektriautodest

Postitatud: 02 Okt 2025, 12:25
Postitas ping
EH.INS. kirjutas: 28 Sept 2025, 15:32 Seda ma räägingi, et pole võtta...
Vähe sellest - isegi tavalist ICE-t pole võtta
Ja seda ka mainisin, et järelturg ei huvita
Üks artikkel avaldatud, statistikast kaasaegsete "akusid kasutavatest" autode remonditavusest, tekitab mõtteainet autovalikul:
https://evclinic.eu/2025/01/19/ultimate ... IP5SFm8koA
Vast ei ole vaja tõlkida?
:hello:

Re: Elektriautodest

Postitatud: 02 Okt 2025, 13:08
Postitas EH.INS.
@ ping

Pole asjatundja
Niipalju tean, et minu / kaasa autode "remont" on piirdunud hooldusega, piduriklotsidega ja mingid stabvardad olid kaasal veel
Lihtsustatult - ei näe mingit probleemi

Re: Elektriautodest

Postitatud: 02 Okt 2025, 13:42
Postitas rs7
kunn24 kirjutas: 02 Okt 2025, 12:23 V-mootoreid sellel ei maksaks soovitada, iga veidi suurema jupi vahetuseks tuleb mootor koos veermikuga välja lasta. Täiesti ajuvaba lahendus. Ja üldse bensukad on paljudel tootjatel ikaldused ja benss on tanklas ka kallim. Kust selle B58 kiituse tõmbasid- no esimene 100 000 vb olla, aga pärast garantiid? Valvetronicuga- kui sellist ikaldust märkad, siis jalad tööle ja enne ei peatu, kui asja enam ei näe. Selle süsteemiga kulub 1 klapp või ajam paar sajandikku rohkem, silindri täiteaste kohe muutub ja vahelejätmised (misfire) platsis. Bensu kõrgrõhuga otsepritse- no tere talv jne.
Lihtne, R4 või R6 diisel ilma liigsete turboteta (1 on tal siiski vajalik).
V8 oli justnimelt selle reservatsiooniga öeldud.
B58 pole enam teab mis uus, see on juba jupp aega tootmises olnud. Üldiselt on tgasiside ja omanike raportid olnud positiivsed, eriti võrreldes sellest eelmise põlvkonna N seeriaga, kus alagsid tõsised probleemid enne garantiiaja läbisõitu. Tüüpiliselt pika või ülelastud hooldusvälba tõttu.
Samuti pole eriti lugeda olnud nimetatud mootori ja Valvetronicu laialdaselt esinevatest probleemidest. Kui viitsid, siis selgita vb täpsemalt, mis seal siis nii hirmasti kulub pärast 100k km või jagad mõne viite? Ja mis oleks sellisel juhul preventatiivne hooldus/permanentne remont?
Valvetronicuga on olnud teinekord lugeda, et selle mootor annab otsad pikapeale.
Aftermarketi jupina saadaval.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 02 Okt 2025, 13:53
Postitas kunn24
Ma ei viitsi siin ehitusfoorumis lahata mingi bemmi asja pikemalt, me võime ju jääda sõbralikult eriarvamusele ja nii jääbki. Googel ka abiks ja kui tõesti kiidetakse, siis on hästi, bemm on lõpuks jälle tomiva bensumootoriga hakkama saanud. Aga hetkel ma rohkem sel teemal ei taha peatuda.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 02 Okt 2025, 14:05
Postitas rs7
kunn24 kirjutas: 02 Okt 2025, 13:53 Ma ei viitsi siin ehitusfoorumis lahata mingi bemmi asja pikemalt, me võime ju jääda sõbralikult eriarvamusele ja nii jääbki. Googel ka abiks ja kui tõesti kiidetakse, siis on hästi, bemm on lõpuks jälle tomiva bensumootoriga hakkama saanud. Aga hetkel ma rohkem sel teemal ei taha peatuda.
Hästi, las jääb nii.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 02 Okt 2025, 15:13
Postitas Vko
Ja uute bemmide ostjad üldiselt ei ole ka need kõige vaesemad, kes kortermaja ees parlas ise autot üritavad remontida, et nende jaoks see teema probleemiks oleks: "iga veidi suurema jupi vahetuseks tuleb mootor koos veermikuga välja lasta." :lol: :wave:

Re: Elektriautodest

Postitatud: 03 Okt 2025, 08:29
Postitas võhik
https://carnewschina.com/2025/10/01/byd ... -rises-96/
Langust tingib konkurents aga ka PHEV sektor....
Kas see pole mitte märk, et PHEV kui mõttetu vahepala hakkab kaduma ?