150. leht 151-st

Re: Elektriautodest

Postitatud: 03 Okt 2025, 08:56
Postitas EH.INS.
võhik kirjutas: 03 Okt 2025, 08:29 https://carnewschina.com/2025/10/01/byd ... -rises-96/
Langust tingib konkurents aga ka PHEV sektor....
Kas see pole mitte märk, et PHEV kui mõttetu vahepala hakkab kaduma ?
Mingi märk on hoopis see...

Buffett’s Berkshire completely exits BYD...

Normaalne oleks kui turg otsustaks mis kaob ja mis mitte...

Re: Elektriautodest

Postitatud: 03 Okt 2025, 09:54
Postitas Prill
Kas üldse on võimalik adekvaatselt täna hinnata mis on õige või mis vale, rääkimata autotootjate ja nende müügi perspektiividest. USA-s laamendab Trump, alates globaalse majanduse lammutamisest, lõputud sanktsiooni- ja tollirallid ja ka USA-s sees muutused mis mõjutavad nii autotööstusi, -turgu, ja ka EV-de perspektiivi.

Euroopas pole samuti väljavaated paremad, kus euroopa riikide majandused seisakus, millest väljatuleku perspektiivi ei osata ennustada. Ka EL-i poliitiline stabiilsus on kannatanud, kus EL globaalse tegijana on kadunud, suuresti tegeletakse EL-i sisese protektsionismiga, lootuses juba pidevaks muutuvas konkurentsivõimetuses kaitsta enda firmasid ja tööstusi, lisaks üldine kurss muude- ja rohepoliitikate pealt panustada enam sõjatööstusele.

Ja Hiina on veel omaette nähtus, kus Hiina buumiv autotööstus, sealhulgas elektriautode tootjad, ei konkureeri enam niivõrd muu ilma tegijatega USA-st, Jaapanist, Lõuna-Koreast või euroopast, vaid kõige tihedam konkurents olevat Hiina sisene, kus pea iga suurem elektroonika- või muu tehnikatootja tahab siseneda ka sõidukite turule.
Osade hinnangute järgi on Hiina sisese konkurentsi probleem nii tõsine, mis võib lõppeda Hiina autosektorile tervikuna kollapsiga. Ületootmise tingimustes pakutavat toodetuid sõidukeid isegi alla omahinna, mis ei ole tervemõistuslik ega jätkusuutlik tegevus, ent mitmed autotootjad on suured firmad tuntud muu träni tootmise poolest ja seni kuni firmale mujalt raha peale tuleb, saab dumpinguga autosektorit püsti hoida.
Ent kardetakse kus sellises olukorras võivad kõik kaotada ja lõpuks võitjat ei olegi.
Ja mis see Hiina autobuum veel muu maailma kontekstis võiks tähendada, kus Hiinas võimatus konkurentsis olevad firmad võivad tunnetada tungi edu saavutamiseks panustada väljaspoole Hiinat.
Mitmed Hiina firmad plaanivad tootmise rajamist euroopasse, ikka EL-i tekitatud põhjustel, kus Hiinast EL-i imporditavatele pannakse tollid peale aga kui EL-is toota, saaks tolle vältida.
Ent ka see ei lähe päris muretult, kus Hiina tööstussektori võimekus nii suur, et nad tahaksid Hiinast toodud tööjõu ja tehnoloogia abil kiirkorras tehased püsti panna, aga EL-i bürokraatia rägastikus sedasi.. naiivsed ei tea mis neid siin ees ootab, kus kiiresti ja odavalt ei saa midagi :D

Suht ennustamatud või keeruliselt ennustamatud ajad, mina küll ei oskaks pakkuda, kus või kes on näiteks 10 aasta pärast autoturul tegijad. EV kadu pigem ei usu, usun EV-de seisu parendamisse, kus juba mitmed parendatud akutehnoloogiad raporteeritakse veel sellel kümnendil jõudvat masstootmisse.
Mis teisalt samuti pärsib EV-de müüki, kas täna on mõistlik osta endiselt suht kallivõitu EV, kui vbl 5-10 aasta pärast saab palju parema akutehnoloogiaga sõiduki, kus EV tänaseid puudusi (sõiduulatus, laadimine) on veelgi kahandatud.

Olen otsustanud, et järgmine sõiduk tuleb EV ja arvatavalt vist otsustan kasutusliisingu kasuks, a'la liisingu-garantiiaja sõita ja edasi jääb endiselt valikuvariant, kui kogemus osutus rahuldavaks, saab välja osta ja edasi tarbida, kui midagi ei meeldi või on paremaid arenguid silmapiiril saab muretult mujale liikuda.
Seda ka sellest vaatest, kus täna Eestis automaksu mõjuna ei ole uue auto soetamisel küsimus vaid uue valikus, vaid ka vana realiseerimine on isegi suurem probleem.
Jah, tean kuidas salongist uut ostes saab ka vana sissemaksuks jätta, väidetavalt 80% turuhinnast, mis reaalsetes pakkumistes pidavat olema kuskil 70-80% vahel ja kui sõiduki hindamisel ilmneb mistahes puudusi, vaja miski kriim-mõlk või midagi juppi vahetada, kärbitakse selle töö võrra veel hinda alla.

Enda viimane kogemus kui vana salongi andsin kahanes esialgu märgitud hind 1500€ pealt 500€ peale, kus 16 aasta vanal rahvaautol leiab vigu kõikjalt..
Ehk minna autosalongi kus suhtled automüügile spetsialiseerunud müügimeestega - sealt vist ei saagi "elu diiliga" välja astuda, hea meel, et peale ei pidanud maksma.

Vahemärkusena, oma 9 aastat vana Škoda Superbi peale olen sellel aastal esindusse jätnud hoolduse&remondi eest 6596€ (aasta ju veel ei ole läbi :!: ), remondid siis sellised, et sõidukit ei olnud võimeline sõitma ja tuli varuosi&remonte oodata üle kuu.
Ehk plaan, et ostan uue sõiduki, hooldan ja remondin seda eeskujulikult, lausa tehase volitatud esinduses, saan sõidukit tarbida pikaajaliselt - see käib liiga kõvasti rahakoti pihta. Viimase 2 aastaga remondile, et sõiduk saaks üldse sõita olen kulutanud koos hooldustega üle 10k, sarnaste sõidukite turuhinnad on 12-17k vahel.
Ma ei taha enam midagi kuulda hooratastest, veepumpadest, mehhatroonika plokkidest, DSG siduritest, kus iga jupi hinnad on 1-2k ja teine samapalju tööde eest otsa.
Ka garantiikorras olen saanud DSG kasti remont, uus aku, tankimisluugi avamismehhanism, generaatori sidur, tagatiibade-luugi ennetav roostetöötlus ja tagatiibade-luugi värvimine rooste põhjusel.
Aga üldiselt ei taha tänapäeva ICE autost midagi teada, vaatab proovib EV-d vahelduseks (va Škoda :) ).

Re: Elektriautodest

Postitatud: 03 Okt 2025, 10:06
Postitas EH.INS.
Suurepärane, et laamendab...
Võiks rohkem laamendada...

Õige / vale - mainitud: normaalne oleks kui seda otsustab turg

Re: Elektriautodest

Postitatud: 03 Okt 2025, 10:25
Postitas Prill
EH.INS. kirjutas: 03 Okt 2025, 10:06 Suurepärane, et laamendab...
Võiks rohkem laamendada...

Õige / vale - mainitud: normaalne oleks kui seda otsustab turg
Sanktsioonid, tollitariifid, keelud&käsud, toetused siseturu ja globaalse positsiooni kaitseks on kaugel turumajandusest.
Sisuliselt USA-l ei eksisteeri sektorit, mis ei oleks seotud julgeolekuga, kõik alates kiipidest, droonidest, energiakandjatest, tiktokini on seotud julgeolekuteemaga, mis võimaldab riigil turureegleid ja konkurentsi eirata ehk kehtestada piiranguid või jagada heldeid toetusi.
Nt kiibitööstuste rajamiseks USA pinnale makstakse 50 miljardit kiibifirmadele selle teostamiseks, lisaks koos toetusega kaasnevad reeglid, kus kiibifirma peab järgima toodangus USA sanktsioonipoliitikaid, ehk kui täna saab tehas müüa toodangut kuhu tahes, võib USA selle päevapealt keelustada ja see on täitmiseks.
Tõsi USA siseturg ja majandus on piisavalt suur, kus ka väliste piirangutega, siseturul saab tekkida konkurents mis võib paista vaba turumajanduse konkurentsina.
Ent enamiku riikidele sama loogika ja vabaduse ülekandmine ei kehtiks, a'la Eesti tahtes arendada oma rahvuslikku auto- ja kiibitööstust, paneme alustuseks Eestisse toodavatele kiipidele ja sõidukitele 300% tollimaksu ja miljard-paar kohalikele tootmise alustamise abiks ning kohalik kiip ja sõidukitööstus muutub meil hoobilt atraktiivseks sektoriks - no ei ole ju turumajandus kuskilt otsast. Samamoodi täna ei ole kaitsetööstusse maksumaksja raha toppimisel mingit pistmist turumajandusega, kuigi kaitsetööstuse buumist ja suurest tulevikutulust selle kõrvale jutustatakse.

Hiina autod USA turul vist on samuti välistatud, kus tänapäeva sõidukid (nt eesrindlikuim Tesla) on varustatud 360 kraadi kaameratega ja püsiva telemeetria ehk internetiühendusega, ehk Tesla tehas või Hiina EV-de levikul nende sõidukid saavad riikide luurevektoriks, kus nt Tesla uus süsteem suudab kaamerapiltidest luua kolmemõõtmelise tehisreaalsuse. https://www.notateslaapp.com/news/3131/ ... ugh-patent
Mõelda kuidas sõitvatest Tesladega saab üle ilma luua fotorealsitliku suhteliselt kiiresti uueneva virtuaalreaalsuse, kus see info luure- ja militaari käes oleks hindamatu infovektor, kus sisusliselt saaks postkasti pilust ukses taparelvi tööd tegema saata.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 03 Okt 2025, 10:39
Postitas EH.INS.
@ Prill

Strateegia tundub tuttav sõna?
Otse loomulikult kehtivad USA-le ja Hiinale teised reeglid kui EL-le / rääkimata Eestist...
Mõnel on mõjuvõimu / enamusel see puudub

Jätkuvalt - suurepärane, et laamendab...

Re: Elektriautodest

Postitatud: 04 Okt 2025, 23:36
Postitas aero
EH.INS. kirjutas: 28 Sept 2025, 15:56 Jah - ühe välistan ja see on BMW...
Ja mul on selleks omad põhjused (sh maine) millest ma rääkima ei hakka
Võta siis Porsche.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 04 Okt 2025, 23:53
Postitas Urmas
Elektriautode kehva taset on täheldatud ka ülevaatuspunktis. Probleemi algpõhjus on see, et elektriautod on ehitatud platvormidele, mis ei arvesta piisavalt auto kaalu koos akuga ja konstruktsioonide kulumist aja jooksul.

Rattavedrustuse defektid on elektriautodel väga levinud. Õõtshoobade liigendid ehk puksid on auto šassiis suure koormuse all, selgitab põhjuseid Järvenpää Easy Inspectioni ülevaatuspunkti juhataja Henri Lohilahti.
Kas meite mail on veel nii vähe EV-d, et sellist statistikat ei ole?
Ja intervjueeritav möönab, et
Millist jõuallikat ülevaataja ise juhib?

Praegu sobib minu sõiduprofiilile kõige paremini diisel. See on absoluutne valik, sest sõidan pikki vahemaid ja mul on taga autohaagis, ütleb Lohilahti.
Tsitaadid siit https://eestinen.fi/2025/10/soome-uleva ... utod-labi/

Staabis pahega tegeledes samaaegselt lugesin uudisele lisa, et selles samas juhtumis ühe(!) EV põlengu tõttu sai kannatada ka veel 40-50 samas parkimismajas olnud autot. Mind pani mõtlema see, et ma nagu ei oleks kuulnud ühe ICE põlengu pärast oleks saanud kannatada nii suur hulk teisi autosid ehk ICE annaks nagu kustutada.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 05 Okt 2025, 01:50
Postitas tabarabarap
Kui see pahe on seal staabis joomine, siis selgitab, aga muidu ikka lampi.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 05 Okt 2025, 09:20
Postitas Prill
Urmas kirjutas: 04 Okt 2025, 23:53 Staabis pahega tegeledes samaaegselt lugesin uudisele lisa, et selles samas juhtumis ühe(!) EV põlengu tõttu sai kannatada ka veel 40-50 samas parkimismajas olnud autot. Mind pani mõtlema see, et ma nagu ei oleks kuulnud ühe ICE põlengu pärast oleks saanud kannatada nii suur hulk teisi autosid ehk ICE annaks nagu kustutada.
https://eestinen.fi/2025/10/tamperes-la ... -50-autot/
Nägin ka seda uudist, artiklis kirjas, et hübriidi põleng "Politsei kahtlustab, et tulekahju sai alguse laadimisel olnud hübriid-elektriautost.", edasi on topoloogia küsimus kas hübriidid on rohkem EV või ICE tõugu :)

Lugesin ka seda EV-de ülevaatusel põrumise uudist, kus mõtted on kahetised. Ühtepidi ka Tesla algusaegadel räägiti kuidas nö uuel tegijal, kes üritab arvuti ja aku ümber uuesti autot ehitada, võib tekkida lastehaigusi, mida aastakümneid autotootjatel kogemuse pagasile tuginevalt tekkida ei saa. Sama räägitakse ka täna Hiina elektroonika-tööstushiidude kohta kes kibelevad tolmuimejate ja muu nutipluti kõrvale ka oma elektriautot tahtma müüa.
Teisalt tänapäeva globaalses tööstusmajanduses pidavat niigi "kõik omast majast" nappima, kus konkureerivad autotootjad ristkasutavad nii veermikuplatvorme kui mootoreid, käigukaste, isegi see moodne ja vihaseks ajav elkraanimajandus ei olevat sugugi iga tehase enda inseneride töö, vaid sisseostetud niisamuti kui ostetakse sisse sissepritsesüsteemidest kuni käigukastide disainist kuni tootmiseni.

Muidu sellest, et "elektriautod on raskemad ja seepärast veermikud kuluvad nüüd ICE-st rohkem" ma hästi aru ei saa, ka ICE-de puhul ju veermik ja vedrustus projekteeritakse ja tehakse vastavalt sõiduki enda kaalule ja selle koormale, kus kaubikute, veoautode, kallurite veermik ja vedrustus on projekteeritud vastavalt koorumusele teine kui väiksel sõiduautol. Samuti üle ilma tuhanded töökojad ehitavad tehase sõidukeid ümber nt ralliks, maastikusõiduks, soomusautoks, ja ka veermik&vedrustus ehitatakse tulevasasi koormusi arvestades tugevamaks.
Selles vaates elekriautode suurem kaal ja sellest lisakoormus veermikule ei tohiks olla inimkonnale tundmatu teema, vaid vastupidi suht tuntud teema, kus isegi isenokitsejad võivad oma rahvaautole leida komplekte mis teevad veermiku-vedrustuse-pidureid mistahes suunas paremaks tehasepakutavast.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 05 Okt 2025, 11:57
Postitas ping
Prill kirjutas: 05 Okt 2025, 09:20 ... Muidu sellest, et "elektriautod on raskemad ja seepärast veermikud kuluvad nüüd ICE-st rohkem" ma hästi aru ei saa, ka ICE-de puhul ju veermik ja vedrustus projekteeritakse ja tehakse vastavalt sõiduki enda kaalule ja selle koormale, kus kaubikute, ...
... Selles vaates elekriautode suurem kaal ja sellest lisakoormus veermikule ei tohiks olla inimkonnale tundmatu teema, vaid vastupidi suht tuntud teema, ...
Kui inimene maksab auto eest kümneid tuhandeid rohkem, et saada kiirendust "5sek sajani", siis ta kindlasti kasutab oma ostetut "täie raha eest".
Aga kui palju oled näinud kaubikujuhte, kes oma 75kW mootoriga loodavad selliseid kiirendusi saavutada?
Kuna e-autode raskuskese on madalamal, siis saab nendega ka kurve kiiremini läbida, kui koormatud kaubikuga ja kui e-auto juht naudib vägevaid kiirendusi, siis läbib ka kurve agressiivsemalt.
Erinevate detailide kulumine ülekoormuse tõttu on jah vägagi tuntud teema ja sama tuntud on ka teadmine, et "jõudsid osta kalli masina, siis jõuad seda ka remontida".
E-autod ja kaubikud on konstrueeritud erineva lähteülesande alusel.
:hello:

Re: Elektriautodest

Postitatud: 06 Okt 2025, 08:39
Postitas A23
ping kirjutas: 05 Okt 2025, 11:57 ...
Kuna e-autode raskuskese on madalamal, siis saab nendega ka kurve kiiremini läbida, ...
Selles suhtes on Pingil õigus, elektrikaga sõites unustad ära, et auto võib kurvis kalduda. ;)

Re: Elektriautodest

Postitatud: 07 Okt 2025, 07:21
Postitas ping
EU's on väljatöötamisel standart väikeste e-autode tootmiseks, midagi analoogset Jaapani key autode taolist. (Turvanõuded?)

Dacial on valmis kontseptauto, mis paljudele oleks lähitranspordiks oodatav valik aga paljud ei pea sellist "mänguasja" üldse autoks.
https://auto.geenius.ee/rubriik/elektri ... -oli-tore/
Kerge, elektriline ja täiesti ilma “pompöössuseta”, loodud vaid ühele funktsioonile: viia sind punktist A punkti B. Ka tehniliste andmete ja kogu idee on pandud punktidesse.

Lühidalt tehnikast:
Pikkus – 3,00 m
Kaal – < 800 kg (20% kergem kui Dacia Spring)
Sõiduulatus – umbes 150 km, Type2
Tippkiirus – ~ 90 km/h
Kohti – 4
Pagasiruum – 70 l (kuni 500 l alla lastud istmetega)

Dacia.ee lehelt:
https://www.dacia.ee/ee/discover-dacia/ ... ncept.html
Pilt
https://www.google.com/search?q=dacia+h ... e&ie=UTF-8
:hello:

Re: Elektriautodest

Postitatud: 07 Okt 2025, 08:16
Postitas A23
ping kirjutas: 07 Okt 2025, 07:21 EU's on väljatöötamisel standart väikeste e-autode tootmiseks, midagi analoogset Jaapani key autode taolist. (Turvanõuded?)

Dacial on valmis kontseptauto, mis paljudele oleks lähitranspordiks oodatav valik aga paljud ei pea sellist "mänguasja" üldse autoks.
https://auto.geenius.ee/rubriik/elektri ... -oli-tore/
Kerge, elektriline ja täiesti ilma “pompöössuseta”, loodud vaid ühele funktsioonile: viia sind punktist A punkti B. Ka tehniliste andmete ja kogu idee on pandud punktidesse.

Lühidalt tehnikast:
Pikkus – 3,00 m
Kaal – < 800 kg (20% kergem kui Dacia Spring)
Sõiduulatus – umbes 150 km, Type2
Tippkiirus – ~ 90 km/h
Kohti – 4
Pagasiruum – 70 l (kuni 500 l alla lastud istmetega)

Dacia.ee lehelt:
https://www.dacia.ee/ee/discover-dacia/ ... ncept.html
Pilt
https://www.google.com/search?q=dacia+h ... e&ie=UTF-8
:hello:
Type2 viitab vist kiirlaadimisvõimekuse puudumisele? See võib mõnele takistuseks saada.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 07 Okt 2025, 09:51
Postitas Vko
Huvitav miks need elektriautod nii rõvedad välja peavad nägema, ongi meelega tehtud, et inimesi eemale peletada? MiEV-ga samas "klassis" see pildil olev. :roll: :lol:

Re: Elektriautodest

Postitatud: 07 Okt 2025, 10:00
Postitas Walter2
Pikkus 3m - eks ta kitsaste linna oludega arvestatud. Kui viib p.A p.B -ni siis on oma ülesande täitnud. Uus länkkar ka umbes sarnase esiotsaga - elik mingi disainer neil läheduses vast ikka on viibinud. :)

Re: Elektriautodest

Postitatud: 07 Okt 2025, 12:00
Postitas ping
Vko kirjutas: 07 Okt 2025, 09:51 Huvitav miks need elektriautod nii rõvedad välja peavad nägema, ongi meelega tehtud, et inimesi eemale peletada? MiEV-ga samas "klassis" see pildil olev. :roll: :lol:
Mul on ajaga süvenenud kindel veendumus, et isikud, kes seavad esmaseid eelistusi välimuse järgi, ei suuda asjade sisu mõista, ei tehnikas, inimsuhetes ega poliitikas.

(Meenub anekdoot tudengist kitsekarjuste juures.)
:hello:

Re: Elektriautodest

Postitatud: 07 Okt 2025, 13:23
Postitas Urmas
Vko kirjutas: 07 Okt 2025, 09:51 Huvitav miks need elektriautod nii rõvedad välja peavad nägema, ongi meelega tehtud, et inimesi eemale peletada?
On ka viisaka välimusega EV-d, kuid ega see Dacia mudel vist ei olegi välja töötatud naiste lantimiseks. Rohkem nagu kirikuõpetaja proua pühapäeviti kirkusse sõitmise autoks disainitud/mõeldud. Nädala jooksul peaks laadima kasvõi aknast rippuva pikendusjuhtmega aku täis küll. ;)

Re: Elektriautodest

Postitatud: 07 Okt 2025, 14:08
Postitas Vko
ping kirjutas: 07 Okt 2025, 12:00 Mul on ajaga süvenenud kindel veendumus, et isikud, kes seavad esmaseid eelistusi välimuse järgi, ei suuda asjade sisu mõista, ei tehnikas, inimsuhetes ega poliitikas.

Milleks valida 2 (või enama) muus osas üsnagi võrdse variandi seast see mis on välimuselt kole? Mingil huvitaval põhjusel paraku on nii, et enamik elektriautosid on koledad, seevastu enamik sisepõlemismootoriga/hübriidid OK. :scratch:

Re: Elektriautodest

Postitatud: 07 Okt 2025, 14:26
Postitas ping
Vko kirjutas: 07 Okt 2025, 14:08
ping kirjutas: 07 Okt 2025, 12:00 Mul on ajaga süvenenud kindel veendumus, et isikud, kes seavad esmaseid eelistusi välimuse järgi, ei suuda asjade sisu mõista, ei tehnikas, inimsuhetes ega poliitikas.

Milleks valida 2 (või enama) muus osas üsnagi võrdse variandi seast see mis on välimuselt kole? Mingil huvitaval põhjusel paraku on nii, et enamik elektriautosid on koledad, seevastu enamik sisepõlemismootoriga/hübriidid OK. :scratch:
Milline konkureeriv 3m pikkune ja ilma ekraanita, viledeta e-auto , kuhu mahub pagasnikusse külmik, ei ole "kole"?
:hello:

Re: Elektriautodest

Postitatud: 07 Okt 2025, 16:30
Postitas Vko
Ei ole väga e-autode spets. :lol: Ja kui see ongi ainuke "omas klassis", ei tee see fakt teda ilusamaks, päris rõve ikkagi, nagu enamik teisi elektriautosid. :doh:

Re: Elektriautodest

Postitatud: 07 Okt 2025, 16:52
Postitas A23
Oluline, et sees oleks ok, välimus väga ei koti. :)
Mind häirib pigem liiga lai A-piilar, otseselt sõiduohutusega seonduv.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 07 Okt 2025, 17:00
Postitas Vko
A23 kirjutas: 07 Okt 2025, 16:52 Oluline, et sees oleks ok, välimus väga ei koti. :)
Oled MiEV-it ka proovinud, äkki on seest väga OK? :lol: Isegi kui oleks, ealeski ei ostaks, ka tasuta ei võtaks sellist oksekäru vastu. :sick:

Re: Elektriautodest

Postitatud: 08 Okt 2025, 07:36
Postitas A23
Vko kirjutas: 07 Okt 2025, 17:00
A23 kirjutas: 07 Okt 2025, 16:52 Oluline, et sees oleks ok, välimus väga ei koti. :)
Oled MiEV-it ka proovinud, äkki on seest väga OK? :lol: Isegi kui oleks, ealeski ei ostaks, ka tasuta ei võtaks sellist oksekäru vastu. :sick:
See oli rohkem üldine põhimõte … konkreetne asi tundub ka seest üsna spartalik olema, mugavustest väga rääkida ei anna.
(Aga olen ka nt Vectrat omanud, oli lõbus aeg, töökaslased said järjepidevalt Opeli nalju pilduda😊)

Re: Elektriautodest

Postitatud: 08 Okt 2025, 09:07
Postitas Prill
See "odav-lihtne" vs "kallim-tehnoloogiliselt edev" on lahendamatu teema. EV-de puhul aga ICE puhul on justkui rahvast kes nõuavad lihtsat-töökindlat-taskukohast-nutiplutita sõidukit, ent kui kuskil selline sõiduk silmapiirile ilmub, on kohe foorumid-kommentaariumid täis rahvast kus selline autot meenutav põhjakaabe ei ole auto nime vääriline, ja tuleb lõputu loetelu kõigest mis sellel puudu on ja teistel olemas on, kuni klassikani, kus sama raha eest saab 10 aastat vana lukspilli, kus on kõik enesehinnagut tõstev ja prestiižne varustuses ja isegi kui ei jaksa pidada ja kunagi raha ei jagu täispaaki osta, olevat see ikkagi õigem ost.
Võimalik, et erinevad sihtgrupid käivad kommenteerimas seda mida ei peaks, ehk kui tahad luksust-edevust vm ruumikust-disaini - ilmselgelt iga odavsõiduk ei ole sinu jaoks, ja vastupidi.

Mina olen seda meelt enamus meie karjast ja ka me ise oleme edevad ja kadedad nende peale kes saavad lubada endale rohkem. Enamik meid piiravad meie võimalused, kus ka Dacia või muu odavklassi sõiduk võib olla suurepärane ja sobiv. Ent kui oleks piiramatult raha, kas siis keegi ostaks neid odavautosid, ilmselt ka see rahul Dacia kiitja leiaks end kergesti proovimas kordi kõrgema hinnaklassi sõidukeid, ise rahulolust mõmisedes :)
Nt ma olen ka igasugu luks sportautosid pidanud edevuse ja ebamõistlikuse/ebaratsionaalsuse tunnuseks, ent ma ei ole ühtegi proovinud, vbl kui mul ei oleks vaja, et prussid sõiduautosse mahuks ja võiks vähe kütet võtta ja hooldus-remont ei oleks sportauto mõõtu, ehk kannataks sõita ka sportautoga, vbl isegi meeldiks.

EV teemasse tagasi, siis Tesla tuli tarbija soovidele vastu, tuua turule veel odavamat Teslat, selleks kärbiti Model 3 ja Model Y nii, et saaks pakkuda veel soodsamat Teslat. Ja juba märkasin uudist kuidas sellised kärbitud Teslad on pälvinud EV ringkondades pahameelt, et ikkagi ei ole seda ja teist. Ehk nagu ei suudeta ikkagi seda keskteed leida, kus odavama sõiduki tahtjad tahaks varustatud-võimekat sõidukit aga tahaks lihtsalt sedasama odavamalt. Ja tootja(d) ei suuda seda pakkuda, kõik ponnistused teha odav sõiduk kipuvad olema piisavalt suured kompromissid, mida tarbija hinnata ei mõista.

Küsiks nõu ka, mis strateegia oleks kõige parem sõiduki ostul hinna alla kauplemiseks. Enda kogemuse pealt - ma ei oska :oops:
Meenub nii 30 aastat tagasi Tartu autoturul seal lennuväljal kus laupäeviti müügihuvilised rivistasid oma sõidukeid müügiks, üritasin ka alla kaubelda, nagu sobiv sõiduk ainult mul raha vähem (oli ka vähem), müüa oli vastutulelik, et saab ikka hinda alla teha, ainult maki võtab välja ja valuvelgede asemel lähevad mingid kulunud rehvidega natuke roostes plekkveljed mis tal pidid olemas olema. See kahandas mu ostuhuvi, sest raadio-maki ja pädevad rehvid peaksin soetama ehk selleks lisa raha leidma.
Aga kuidas uue sõiduki ostult pädevalt hinda alla saada, siit-sealt kuuleb ulme lugusid kuidas suudetakse märkimisväärselt hinda alla saada. Enda kogemuse pinnalt 3x uut sõidukit soetanud, 5% hinnaalandust on alati hinnapakkumises juba sees olnud, nagu etikett või miski reegel, et ostja vaataks hinnapakkumist positiivse pilguga, et näe sai veel hinda allagi.
Või siis ikkagi minusugustel sendiveeretajatel on juba näkku kirjutatud, et mul pikk kodutöö tehtud ja tulin täpselt seda sõidukit ostma, ja ma ei jäta seda ostmata isegi juhul kui mulle mitte milleski vastu ei tulda - miks peakski.. :roll:
Kasutatud sõidukite müügil kõrva taha pannud, kus hinda kaubeldakse alla mistahes vigade ja puudustega ning ka ajaline faktor olla oluline, kui ikka miski sõiduki kuulutus on pikki kuid üleval, võib olla argument müüja jaoks ka see, et oled reaalselt ostja ja kui hinnas kokkuleppele saab, on see ka tema jaoks lahendus ja võit tegelikult.
Sest ka automüük on paljudele suht tülikas, tahta hinda saada, hoia puhas-korras, kuuluta, vasta kõnedele, käi näitamas ja proovisõite tegemas, lisaks igaühel ei ole eelmist sõidukit ka kuskil hoida, müük pikale venib tuleb ka ülevaatused, rehvivahetused jm tülinaid kulutusi jooksvalt teha, samuti sõidukid suudavad laguneda ka seistes.
Automüük on isegi probleemsem kui auto ost :D Vbl peaks kasutusliisingu poole vaatama, maksab iga kuu igavesti suht kopsakat liisingutasu, ent samas sõidukit pead garantiiaja, ehk remondikulu riskid sh avariid (kasko) on minimiseeritud ja samas sõidad koguaeg "uue sõidukiga" ja ei pea mõtlema, et kuidas raipest lahti saab.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 08 Okt 2025, 11:10
Postitas ping
Prill kirjutas: 08 Okt 2025, 09:07 See "odav-lihtne" vs "kallim-tehnoloogiliselt edev" on lahendamatu teema. EV-de puhul aga ICE puhul on justkui rahvast kes nõuavad lihtsat-töökindlat-taskukohast-nutiplutita sõidukit, ent kui kuskil selline sõiduk silmapiirile ilmub, on kohe foorumid-kommentaariumid täis rahvast kus selline autot meenutav põhjakaabe ei ole auto nime vääriline, ja tuleb lõputu loetelu kõigest mis sellel puudu on ja teistel olemas on, ....
...
Meenub nii 30 aastat tagasi Tartu autoturul seal lennuväljal kus laupäeviti müügihuvilised rivistasid oma sõidukeid müügiks, ....
Oli tootmises selline auto nagu Audi A100 C3.
https://www.google.com/search?newwindow ... 99&dpr=1.5
Kõige lihtsam mudel oli ilma igasugu lisadeta ja sama kaaluga, nagu Golf3 Variant (1170kg) aga väliselt nägi välja samasugune nagu Audi V8 https://et.wikipedia.org/wiki/Audi_V8 , mis kaalus 2100kg.
Ehk auto osteti vajaduse põhiselt ja väliselt oli suht keeruline auto luksuse klassi eristada.

Siis seoses elatustaseme tõusuga avastati, et reklaamides igasugu (tarbetuid?) lisasid saab rohkem teenida ja autoajakirjanike abil hakati aktiivselt "ostjat kasvatama".

Tänapäeval oleme jõudnud sinna, kus asja kasutatavust arvestamata kohe halvustavalt parastatakse, et "see on odav", sest paljudel on vajadus näida jõukamana kui tegelikult ollakse kasvõi "klaashelmeste" abil ja lihtsamaid tooteid halvustades saab kritiseerija tõsta enesehinnangut.
See nähtus ei ole mitte ainult autode teemas olemas.
:hello: