Re: Elektriautodest
Postitatud: 20 Okt 2025, 18:07
Mul ei ole vaja midagi leida - uued EV-d põruvad...
Mul on info käes
Sina tahtsid midagi tõestada mitte mina
Mul on info käes
Sina tahtsid midagi tõestada mitte mina
Korralik remondimees võtab klotside/ketaste/pidurivedeliku vahetamisel kolvid ning sadula liugurid lahti ning puhastab ära, vajadusel paneb uued osad. Kuna pidurivedelikku soovitatakse vahetada 2 aasta tagant, siis isegi kui autot vähe kasutatakse, on see periood piisav kolbide kinni jäämise vältimiseks.Prill kirjutas: 20 Okt 2025, 15:24 Tegelikult ka ICE autodel tahaksid pidurid rohkem hoolt kui vaid klotside-ketaste kulumisel tähelepanu pööramine.
Endal paar kogemust, kunagise Golfiga, kus üks tagumine pidur kippus peale jääma ja hakkas velge kuumutama. Remondimees seletas ilusti kuidas see olla VAG grupi masinate viga, kus piduritolm, rooste jm hakkab mõju avaldama ja see klotse lükkav pidurisilinder ei taha enam mansetis hästi tagasi liikuda.
Selle vastu muud rohtu ei olevat kui masinatel mis vähese läbisõiduga, tulebki aegajalt pidureid "hooldada" ehk lahti koukida, puhastada ja aidata liikuma osad mis peaks liikuma.
Äkki läheks vaataks ikka oma silmaga enne neid EA pidureid, siis ei peaks sellist jamaPrill kirjutas: 20 Okt 2025, 15:24
EV-de puhul spekuleeriks, kus pidurite probleem võib osalt tulla ka disainist, kus EV-de puhul on erilise tähelepanu all just kõik tuuletakistusega seonduv, mis liigses energiakulus väljendub, ehk lühemas läbisõiduulatuses jm.
Kui ICE-de puhul lausa tehakse eraldi võresid ja kanaleid, kus sõites õhk pääseks ka pidureid jahutama, ehk ka neile tolmu jm kogunemist raskendama, siis EV puhul kuumenemise probleem väiksem või isegi olematum, kus pidurduse kineetiline energia ei lähe kuumuseks, vaid suuresti regenereeritakse aku laadimiseks.
Seega EV pidurid võivad lisaks vähemale liikuvusele kasutuses olla ka "umbsemad".
Kus ma neid vaatankaimagk kirjutas: 20 Okt 2025, 19:30 Äkki läheks vaataks ikka oma silmaga enne neid pidurureid, siis ei peaks sellist jamasiia kirjutama.
Kuna need rakenduvad oluliselt vähem kui ICE-de puhul, siis nad lihtsalt "jäävad kinni" - loogiline?Prill kirjutas: 20 Okt 2025, 20:09 Mingi seletus ju peab olema, miks EV-de puhul pirduririkked sagedasemad kui ICE puhul.
Kuna uued autod ei läbi ülevaatust sama tihti, kui vanemad autod, siis väga palju e-autosid ei ole veel jõudnud isegi oma esimesele ülevaatusele.tabarabarap kirjutas: 20 Okt 2025, 15:37Sa oled ikka eriline kloun, väga suur hulk on siis mitu % ülevaatusel põrunud koguhulgast? Kui koguhulk ise oli marginaalne (ka marginaalsest ev koguarvust).ping kirjutas: 20 Okt 2025, 12:19 Sujuval sõidul laetakse pidurdusenergia akusse tagasi, mitte ei kasutata pidureid.
Aga avariilised pidurdused toimuvad ikkagi mehaanilise pidurdusega ja kui mõne ratta pidurite tööpinnad ei toimi nii nagu vaja, siis sellel autol ei toimi hädapidurdusel ka sõiduabid nii nagu tootja programm on ette näinud.
Ehk kaasajal liikleb teedel suur hulk väga raskeid moodsaid autosid (ka need mis veel ei ole ülevaatusel käinud), millede pidurid võivad hädapidurdusel toimida sammuti nagu 50 aasta vanusel Sapakal millel kunagi ei tea, et kuhu poole auto hädapidurdusel liigub või kas üldse pidama saab.
See on sama ohtlik kui sõita läbilõigatud turvavööga ja loota et äkki seekord veel ei rebene.
![]()
Vau, milline hea konstanteering mõningates mõistetes vahe tegemiseks.optimist88 kirjutas: 20 Okt 2025, 22:06 Ajud võiksid jääda elusolenditele. Autodel on juhtplokid e. riistvara ja tarkvara.
Väitega tuldi siin üsna dramaatilisel kujul välja, mõtlesin, et äkki keegi on ka sisulise poole vastu veidi huvi tundnud, et mis konkreetsed tõrked / mittevastavused siis sagedamateks osutusid ja viitsiks seda siin refereerida.tabarabarap kirjutas: 20 Okt 2025, 15:38See statistika on avalik transppordiameti kodulehel, võta välja ja analüüsi kasvõi ice osas.A23 kirjutas: 20 Okt 2025, 14:41 Küsimus oligi ju kas on täpsemat infot konkreetsete probleemide kohta. Fossiilil saavad pidurid pidevalt vatti, elektrikal oluliselt vähem. Kas võib põhjus olla, et vähesest koormusest ära pahtunud, et trummelpidurid kasutuses vms
Kas mõni oskab siinseid kommentaare lugeda ka nii, et ei võta neid isiklikult? Inimesel peaks olema nagu kaks kõrva, kus ühest läheb info sisse, vahepeal on väike filter(aju hallrakud) ja kui filter midagi olulist ei tuvasta, siis teisest kõrvast välja.A23 kirjutas: 21 Okt 2025, 08:45 Väitega tuldi siin üsna dramaatilisel kujul välja, mõtlesin, et äkki keegi on ka sisulise poole vastu veidi huvi tundnud, et mis konkreetsed tõrked / mittevastavused siis sagedamateks osutusid ja viitsiks seda siin refereerida.
Ma ei hakka ju mobla pealt sulle seda lusikaga söötma, linke toksima ja statistikat ümber kopeerima. seal ongi tableau tööriistana, segmentides ja filtreeritav, sööge ise, väga lihtne.A23 kirjutas: 21 Okt 2025, 08:45Väitega tuldi siin üsna dramaatilisel kujul välja, mõtlesin, et äkki keegi on ka sisulise poole vastu veidi huvi tundnud, et mis konkreetsed tõrked / mittevastavused siis sagedamateks osutusid ja viitsiks seda siin refereerida.tabarabarap kirjutas: 20 Okt 2025, 15:38See statistika on avalik transppordiameti kodulehel, võta välja ja analüüsi kasvõi ice osas.A23 kirjutas: 20 Okt 2025, 14:41 Küsimus oligi ju kas on täpsemat infot konkreetsete probleemide kohta. Fossiilil saavad pidurid pidevalt vatti, elektrikal oluliselt vähem. Kas võib põhjus olla, et vähesest koormusest ära pahtunud, et trummelpidurid kasutuses vms
Omal nii suurt huvi pole, et ise hakkaks uurima, mul elektrikas sõidab ja pidurdab probleemivabalt. (Sama ka fossiilidega.)![]()
No saad ju naljast jätkuvalt aru, mutta tõmmata suva sita pealt ok ja natuke teemal peatudes leiate, et ei ole piisavalt infot. Seal kus info on keegi kontrollimas ei käi. Kloinid.ping kirjutas: 20 Okt 2025, 23:00Kuna uued autod ei läbi ülevaatust sama tihti, kui vanemad autod, siis väga palju e-autosid ei ole veel jõudnud isegi oma esimesele ülevaatusele.tabarabarap kirjutas: 20 Okt 2025, 15:37Sa oled ikka eriline kloun, väga suur hulk on siis mitu % ülevaatusel põrunud koguhulgast? Kui koguhulk ise oli marginaalne (ka marginaalsest ev koguarvust).ping kirjutas: 20 Okt 2025, 12:19 Sujuval sõidul laetakse pidurdusenergia akusse tagasi, mitte ei kasutata pidureid.
Aga avariilised pidurdused toimuvad ikkagi mehaanilise pidurdusega ja kui mõne ratta pidurite tööpinnad ei toimi nii nagu vaja, siis sellel autol ei toimi hädapidurdusel ka sõiduabid nii nagu tootja programm on ette näinud.
Ehk kaasajal liikleb teedel suur hulk väga raskeid moodsaid autosid (ka need mis veel ei ole ülevaatusel käinud), millede pidurid võivad hädapidurdusel toimida sammuti nagu 50 aasta vanusel Sapakal millel kunagi ei tea, et kuhu poole auto hädapidurdusel liigub või kas üldse pidama saab.
See on sama ohtlik kui sõita läbilõigatud turvavööga ja loota et äkki seekord veel ei rebene.
![]()
Kui vanemad autod läbivad tehnoülevaatuse igal aastal ja noored autod kolmandal aastal ning (autojuhid peaks teadma) et pidurite tööpinnad kattuvad nädalaga roostekihiga, siis enamus probleemsete piduritega autodest ei olegi veel jõudnud ülevaatust läbida ja tegelikku protsenti me veel ei teagi.
![]()
Kas see artikkel on tehtud mu siinsete kommetaaride põhjal?Prill kirjutas: 20 Okt 2025, 20:09 Norra uudiseid ka: https://novaator.err.ee/1609834386/norr ... triautosid
Ma ei saa nüüd üldse aru. Kas oli mulle mõeldud? Mina vähemalt küll ei võta siin miskit isiklikult. Puht tehniline huvi, kuna poleemika tõusis, siis kas keegi teemasse ka üldse süvenes. Mul kama2, mitu % elektrikaid sõidab või ei sõida.Urmas kirjutas: 21 Okt 2025, 08:51Kas mõni oskab siinseid kommentaare lugeda ka nii, et ei võta neid isiklikult? Inimesel peaks olema nagu kaks kõrva, kus ühest läheb info sisse, vahepeal on väike filter(aju hallrakud) ja kui filter midagi olulist ei tuvasta, siis teisest kõrvast välja.A23 kirjutas: 21 Okt 2025, 08:45 Väitega tuldi siin üsna dramaatilisel kujul välja, mõtlesin, et äkki keegi on ka sisulise poole vastu veidi huvi tundnud, et mis konkreetsed tõrked / mittevastavused siis sagedamateks osutusid ja viitsiks seda siin refereerida.Või on filter umbes.
![]()
Ei pea midagi söötma. Huvitas lihtsalt, kuna diskussioon tõusis, kas keegi ka asjasse üldse süvenes või käib niisama tühja paugutamine.tabarabarap kirjutas: 21 Okt 2025, 08:55Ma ei hakka ju mobla pealt sulle seda lusikaga söötma, linke toksima ja statistikat ümber kopeerima. seal ongi tableau tööriistana, segmentides ja filtreeritav, sööge ise, väga lihtne.A23 kirjutas: 21 Okt 2025, 08:45Väitega tuldi siin üsna dramaatilisel kujul välja, mõtlesin, et äkki keegi on ka sisulise poole vastu veidi huvi tundnud, et mis konkreetsed tõrked / mittevastavused siis sagedamateks osutusid ja viitsiks seda siin refereerida.tabarabarap kirjutas: 20 Okt 2025, 15:38See statistika on avalik transppordiameti kodulehel, võta välja ja analüüsi kasvõi ice osas.A23 kirjutas: 20 Okt 2025, 14:41 Küsimus oligi ju kas on täpsemat infot konkreetsete probleemide kohta. Fossiilil saavad pidurid pidevalt vatti, elektrikal oluliselt vähem. Kas võib põhjus olla, et vähesest koormusest ära pahtunud, et trummelpidurid kasutuses vms
Omal nii suurt huvi pole, et ise hakkaks uurima, mul elektrikas sõidab ja pidurdab probleemivabalt. (Sama ka fossiilidega.)![]()
Ei-ei, kohe kindlasti ei mõelnud sind isiklikult. Lihtsalt ei viitsi tsiteeringu mõtet üldistades iga kord mainida, ei ei midagi isiklikku.
Samas aga ega ei lähe enne hooldusesse "torkima", kui auto ise vajadusest ei teavita, täpselt sama ka fossiilidega.rs7 kirjutas: 21 Okt 2025, 15:56 Olen siin tont teab mitu postitust ja lehte tagasi kirjutanud, et pole olemas täiesti hooldusvaba sõidukit, kuigi EV praegused ja tulevased omanikud näikse nii arvavat. Oma tuttavate EV omanike hulgas olen seda sentimenti kuulnud palju kordi. Kui oma EV eest ei hoolitseta ja trööbatakse kuni müügini, siis järgmine saab mingi rondi kätte, ülevaatusel on korduv, remont on kulukas ja nii saab niigi kõikuv EV järelturg järjekordse miinuse kui “mittevastupidav”. Selle jutuga, et puhta hooldusvaba tehakse pigem karuteene EV-de mainele üldiselt.
Analoogia korras eelmisele jutule võiks tuua automaatkäigukastiga autode seisupidurid. Tavaline on panna auto lihtsalt parkingu peale ja mägistardil lihtsalt pidur all. Kässarit ei kasutata ja need kipuvad kinni jääma, eriti talvel, kui ei hooldata.
Miks ta seal on? Elekter ju tuleb, milles probleem?EH.INS. kirjutas: 21 Okt 2025, 22:43 Kirjutab mees kelle panust energeetika peessekeeramisel on võimatu alahinnata...
Ja mida selle võimsusega teha Tallinnas, sõites hommikul peale kella 8 mööda Vabaduse pst kesklinna?võhik kirjutas: 22 Okt 2025, 16:28 Asjast enesest kah :
https://electrek.co/2025/10/22/yasa-rec ... lux-motor/
12,7 kg mootor, mis arendab 750 kW (1000+ hj) lühiajalist tippvõimsust - võimsustihedus 59 kW/kg,...