Murutraktori ostuabi

ehitustööriistadega seonduv. Siia ei postita ostu-müügi kuulutusi!
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 4451
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 86 korda
On tänatud: 223 korda

Re: Murutraktori ostuabi

Lugemata postitus Postitas ping »

Urmas kirjutas: 05 Mär 2023, 17:37 ... Ei tea, mis ajastust on isendil peal aku, kuid võtsin pealt maha ja tõin oma staapi veidi soojemasse keskkonda. Aku on nn akuhape, poolläbipaistva kestalt vaadates on nivoo paar millimeetrit alla miinimumi....
... Staapi tuues näitas voltmeeter 12, millegagi volte. Aga noh, eks võib-olla oli aku vahetult enne müüki täis laetud. ....
Akude kõik näidud (peale külmkäivitusvoolu) on antud toatemperatuuri juures, +20C ja number pärast komakohta 12V juures on ka tähtis.

Kui aku on külmas, siis elektrolüüdi maht kahaneb ja lüüdi tase näibki väiksem olevat.
Kui aku on pikalt seisnud või tühi, siis on samamoodi elektrolüüdi tase normist madalam.
Mõni mm min nivoost madalam ei mängi rolli, kui akuplaatide ülemised servad ei ole kuival.

Kõigepealt lase akul soojeneda toatemperatuurini.
Kui plaadid on elektrolüüdiga kaetud, siis ära midagi peale kalla vaid lae aku täis, sest laadimise ajal tõuseb elektrolüüdi tase akus niigi.
Kui aku on kaua seisnud, siis lae seda 0,8A vooluga ca 24h, kuni pinge akul laadimise ajal on tõusnud 16V'ni.
:hello:
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
Urmas
autodidakt
Postitusi: 10857
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 309 korda
On tänatud: 383 korda

Re: Murutraktori ostuabi

Lugemata postitus Postitas Urmas »

aero kirjutas: 05 Mär 2023, 20:43 Külmkäivitus on külma (täielikult maha jahtunud) mootori käivitamine. Ma sinu asemel tekitaks gaasihoova käigu lõppu mingi mehaanilise takistuse, mis ei lase hooba KOGEMATA külmkäivituse asendisse lükata.
Jep, ma saan sellele kangikesele haagi põhimõttel kasvõi plekist piiraja ette teha.
Alexy kirjutas: 06 Mär 2023, 00:17 Kahjuks pole pilti, kuidas on see teostatud sinul,ma ei saa arugi, et jala alla seda süsteemi teha? Nunuh.Käigu osas on veel "põnevam" aku pildi põhjal seletada...alati võib r ehk rallikäigu panna, ainult kas peab? Minu "analoogil" on kiiruste-suunade jaoks kaks kangi, palju Urmasel on? Kiiruste kang on eraldi 1-5 ja seda venita kuda tahad sõidu aeg(kogu kiiruse reguleering toimub nendel isenditel rihma pingutamisega eelkõige, mitte mootori pööretega.

On kapoti peal kangike kilpkonnast jäneseni ja nende vahele jäävate kriipsukestega ning lõpus see klapi märk. See kangike sätib vist mootori pöördeid. Parema poritiiva küljes on suurem kang, mille kõrval tähistused R, N ja 1-5. See kang reguleerib kiirust. Kui sõidu ajal seda kangi sikutada, siis põhimõte tundub olevat sama, mis mäkkullokil, ainult mäkkullokil ei ole kangi, vaid on parema jala all kahe otsaga pedaal ehk vajutad ühte otsa, liigub edaspidi ja vajutad põhja, siis lausa kihutab ning kui vajutad pedaali teist otsa, siis liigub tagurpidi.
ping kirjutas: 06 Mär 2023, 02:03 Kõigepealt lase akul soojeneda toatemperatuurini.
Kui plaadid on elektrolüüdiga kaetud, siis ära midagi peale kalla vaid lae aku täis, sest laadimise ajal tõuseb elektrolüüdi tase akus niigi.
Kui aku on kaua seisnud, siis lae seda 0,8A vooluga ca 24h, kuni pinge akul laadimise ajal on tõusnud 16V'ni.
:hello:
Staabis just toatemperatuuri ei ole(12*), kuid hooaja alguseni aega veel on. Elektrolüüdid on vedelikuga kaetud. Jätan esialgu aku seisma, sest enne 3 nädalat mul nagunii ei ole aega sellega tegeleda. Eks peale seda proovin laadida aeglase laadijaga(mul laadijaid kaks tükki- üks aeglane ja teine stardiabiga) ja vaatan siis näitusid.
Eks mul enne hooaja algust vaja nagunii väike hooldus teha õli ja igatsugu filtrite näol.

Tänan veelkord kõiki selgitamast ja kommenteerida võib edasi kui ma arusaamisega teie kommentaaridest väga mööda olen pannud. ;)
Prill
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1114
Liitunud: 27 Veebr 2017, 10:36
On tänanud: 5 korda
On tänatud: 63 korda

Re: Murutraktori ostuabi

Lugemata postitus Postitas Prill »

Käiguvahetus oleneb, mis käigusüsteem kasutusel on, odavamatel on tavaliselt kiirus/revers käsitsivahetatav rihmülekandega variaatori põhimõttega, sisuliselt käiguvahetusega muudetakse rihmaratta suurust, millest muutub ülekanne/kiirus. Pedaaliga käiguvahetus on vist hüdrostaatilise automaatkastiga masinatel valdavalt kasutusel, ega ma ka neid kõiki nüansse ei tea.
Mäletan nagu kuskil olevat lugenud, et need variaatoriga käiguvahetusteks tuleb masin peatada, siduripedaal lõpuni alla suruda ja siis käiguvahetus sooritada. Kuna aga see käiguvahetus praktikas kipub toimima ka ilma siduripedaalita siis paljud sidurit ei pressi ja traktorit ei peata käiguvahetuseks. Sõidupealt käiguvahetus pidavat aga kulutama seda variaatori süsteemi ja lõpuks rikkega lõppema.
Juhend: https://bsintek.basco.com/BriggsDocumen ... 35jbp796Dq

Kuidas mootorit käivitada:
HOIATUS: Elektrisüsteemi on paigaldatud juhi kohaloleku detektor, mis sisaldab istmeandurit. See andur teatab
elektrisüsteemile, kas juht asub niiduki istmel. Kui juht istmelt lahkub, seiskab süsteem mootori. Ohutuse huvides
veenduge, et antud süsteem töötaks.
MÄRKUS: Mootor ei käivitu, kui Te pole vajutanud piduripedaali alla ega viinud lõiketerade pöörlemise juhtimisseadist DISENGAGE asendisse.
1. Vajutage clutch/brake clutch/brake pedaal
lõpuni alla. Hoidke jalg pedaalil.
2. Seadke käigukang vabaasendisse (N).
3. Veenduge, et lõiketerade pöörlemise juhtimisseadis on DISENGAGE asendis.
4. Lükake gaasihoob ette CHOKE või FAST
asendisse. Mõnel mudelil on eraldi õhuklapi
nupp. Tõmmake õhuklapi nupp lõpuni välja.
5. Keerake süütevõti asendisse START.
MÄRKUS: Kui mootor nelja-viie katse järel
ei käivitu, seadke gaasihoob asendisse
FAST. Püüdke uuesti mootorit käivitada.
Kui mootor ei käivitu, vt VEAOTSINGU
TABELIT.
6. Viige gaasihoob aeglaselt asendisse SLOW.
7. Sooja mootori käivitamiseks seadke gaasihoob asendite FAST ja SLOW vahepeale.

Kuidas kasutada käigukangi (joonis 5)
Seadme kiiruse või edasi-tagasi suuna muutmiseks järgige allpool toodud juhiseid.
ETTEVAATUST: Enne käigukangi liigutamist vajutage siduri/piduripedaal lõpuni ette, et niidukit peatada. Kui niiduk ei peatu võib käigukast olla rikkis.
1. Vajutage siduri/piduripedaal (2) lõpuni alla,
et niidukit peatada. Hoidke jalg pedaalil.
2. Asetage gaasihoob (7) asendisse SLOW.
3. Edasiliikumiseks seadke käigukang (4)
edasiliikumise asendisse. Tagasiliikumiseks
seadke käigukang (4) tagurdamisasendisse.
4. Vabastage aeglaselt siduri/piduripedaal (2).
Ärge jätke jalga pedaalile.
5. Viige gaasihoob (7) asendisse FAST
Walter2
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 447
Liitunud: 11 Juun 2016, 21:54
On tänanud: 3 korda
On tänatud: 19 korda

Re: Murutraktori ostuabi

Lugemata postitus Postitas Walter2 »

Kui aku läheb väljavahetamisele siis endal panin sinna poolpiduse standardist kitsama nn. japside aku - 45Ah on ikka parem kui see originaal. Plastist aku kast tuli ära võtta ja uued met. vitsadest riputusklambrid teha, mahub ilusti ja ketrab kenasti.
Mul on peal Kohleri kone ja selle sees olev pöörete regulaator, mis on ühendatud gaasihoovastikuga jõnksutab (ilmselt vigane) ning kiiret minekut ei luba teha, suretab välja. Plaanisin ka teha otse gaasihoova ühenduse karpaga aga realiseerida pole jõudnud.
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 2052
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 32 korda
On tänatud: 68 korda

Re: Murutraktori ostuabi

Lugemata postitus Postitas kunn24 »

Prill kirjutas:
Mäletan nagu kuskil olevat lugenud, et need variaatoriga käiguvahetusteks tuleb masin peatada, siduripedaal lõpuni alla suruda ja siis käiguvahetus sooritada.
Ära loe igatsugu jama, variaatoril puudub reaalne käiguvahetus ja on mõeldud koormuse all ülekandearvu muutma.
Kuidas kasutada käigukangi (joonis 5)
Seadme kiiruse või edasi-tagasi suuna muutmiseks järgige allpool toodud juhiseid.

2. Asetage gaasihoob (7) asendisse SLOW.

5. Viige gaasihoob (7) asendisse FAST
Sellist jama ei täida keegi. Murutraktoril võib täiesti vabalt vahetada käike sõidupealt, tuleb vaid nii sättida, et kasti ei ragiseks lülitamisel. Kui on variaator, siis reaalseid käike üldse ei ole nagu ülevalpool mainisin.
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 4451
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 86 korda
On tänatud: 223 korda

Re: Murutraktori ostuabi

Lugemata postitus Postitas ping »

Urmas kirjutas: 05 Mär 2023, 17:37 ... Ja käiguvahetused on minu jaoks veel tume maa. Käigukangil märgised R, N ja 1-5-ni, aga kas käike võib vahetada üles-allapoole ka hoo pealt? No ei mõtle, et edaspidi 5 pealt saaks kohe panna taguspidi(R) käigu. ...
Ei ole variaator!
Mudelil 385047 on tavaline ilma sünkronisaatoriteta hammasratastega käigukast ja kindlasti peab käiguvahetusel olema mootor siduriga lahutatud.

Varuosade kataloog detail nr 36:
https://www.jackssmallengines.com/jacks ... tion-drive
Pilt
5 käigulise käigukasti sisu näeb välja analoogne mootorratta eellülitatud hammasratastega käigukastiga, millel lisaks on tagurpidi käiguks kettülekanne ning erinevused on laagerdustes ja materjali kvaliteedis:
Pilt
https://wxgreens.en.made-in-china.com/p ... actor.html
:hello:
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 4451
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 86 korda
On tänatud: 223 korda

Re: Murutraktori ostuabi

Lugemata postitus Postitas ping »

Kuna selle masina elektriskeemis puudub tavamõistes "laadimist kontrolliv pingeregulaator" (on ainult 1 diood), siis aku olukorra kontrollimine nõuab pidevat kasutaja hoolt, olenemata aku suurusest.
Pilt
https://www.jackssmallengines.com/jacks ... cal-system
:hello:
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
Urmas
autodidakt
Postitusi: 10857
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 309 korda
On tänatud: 383 korda

Re: Murutraktori ostuabi

Lugemata postitus Postitas Urmas »

Prill kirjutas: 06 Mär 2023, 11:21 HOIATUS: Elektrisüsteemi on paigaldatud juhi kohaloleku detektor, mis sisaldab istmeandurit. See andur teatab
elektrisüsteemile, kas juht asub niiduki istmel. Kui juht istmelt lahkub, seiskab süsteem mootori. Ohutuse huvides
veenduge, et antud süsteem töötaks.
Müüjal oli see istmenupp teibiga kinni seotud ja ka mulle see variant meeldib. Kuue aastane mäkkullokiga kogemus ütleb, et no ei viitsi starterit kogu aeg klõpsida kui korraks midagi kärusse tõsta või muru niitmisel mõni rohust paistev laste mänguasi üles korjata. Kuidas istmikunupp töötab- lahutab või ühendab? Kiire pilguheit "uue traktori" isktmikunupule tuvastas sealt kolm väljuvat kollast värvi juhet. Tahaks teha kuidagi statsionaarsemaks ja sama ka mäkkullokiga. Ohutus jääb minu vastutusalasse. ;)
Urmas
autodidakt
Postitusi: 10857
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 309 korda
On tänatud: 383 korda

Re: Murutraktori ostuabi

Lugemata postitus Postitas Urmas »

ping kirjutas: 06 Mär 2023, 16:50 Kuna selle masina elektriskeemis puudub tavamõistes "laadimist kontrolliv pingeregulaator" (on ainult 1 diood), siis aku olukorra kontrollimine nõuab pidevat kasutaja hoolt, olenemata aku suurusest.
Mida see kohustus tähendab? Et võiks olla mingi poolpidune aku igaks juhuks aidas nurgas tagavaraks? :scratch: Tegelikult rändab aeglane laadija suvehooajaks nagunii igaks juhuks maale. Ega meie "ükssarviku" akugi ei ole kõige esimesemas nooruses. ;)
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 4451
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 86 korda
On tänatud: 223 korda

Re: Murutraktori ostuabi

Lugemata postitus Postitas ping »

Urmas kirjutas: 06 Mär 2023, 17:04
ping kirjutas: 06 Mär 2023, 16:50 Kuna selle masina elektriskeemis puudub tavamõistes "laadimist kontrolliv pingeregulaator" (on ainult 1 diood), siis aku olukorra kontrollimine nõuab pidevat kasutaja hoolt, olenemata aku suurusest.
Mida see kohustus tähendab? Et võiks olla mingi poolpidune aku igaks juhuks aidas nurgas tagavaraks? :scratch: ...
Pole mõtet veel lisaks ühte halba akut omada, kui autol on nagunii aku olemas, kust vajadusel abi saab.

Aku normaalne pinge (järgmisel päeval pärast laadimist) on 12,4V - 12,7V.
Enne tööle hakkamist mõõdad aku pinge ja töö lõpetamisel mõõdad uuesti, kui pärast tööd on akupinge kõrgem kui enne, siis tähendab et mootori töötamise ajal laadimine toimus ning võib eeldada, et kõik on korras.
Mootori töötamise ajal poole mõtet akupinget mõõta, sest ühest dioodist tekkiv pulsatsioon paneb tavalise testri valetama ja õige näidu nägemine on vähetõenäoline.

Kui starteri jõud käivitamisel jääb väikseks või kord nädalas mõõtes, enne käivitamist aku pinge on alla 12,4V, siis laed juurde.
Tühja akuga pole mõtet käivitada, sest võib põletada starteri.
:hello:
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
Urmas
autodidakt
Postitusi: 10857
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 309 korda
On tänatud: 383 korda

Re: Murutraktori ostuabi

Lugemata postitus Postitas Urmas »

Kas kasutaja ping viidete põhjal pean teadmiseks võtma ja ära õppima manuaalkäigukastiga murutraktoriga sõitmise, sest mäkkullok oleks nagu automaatkäigukastiga? Loodan, et olen veel õpivõimeline. ;)
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 4451
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 86 korda
On tänatud: 223 korda

Re: Murutraktori ostuabi

Lugemata postitus Postitas ping »

Urmas kirjutas: 06 Mär 2023, 06:42 ... On kapoti peal kangike kilpkonnast jäneseni ja nende vahele jäävate kriipsukestega ning lõpus see klapi märk. See kangike sätib vist mootori pöördeid. Parema poritiiva küljes on suurem kang, mille kõrval tähistused R, N ja 1-5. See kang reguleerib kiirust. ...
Urmas kirjutas: 07 Mär 2023, 06:36 Kas kasutaja ping viidete põhjal pean teadmiseks võtma ja ära õppima manuaalkäigukastiga murutraktoriga sõitmise, sest mäkkullok oleks nagu automaatkäigukastiga? Loodan, et olen veel õpivõimeline. ;)
"Traktor", kui töötegemise masin on ehitatud teistsuguse juhtimise jaoks, kui auto või "kiirniiduk".

"Kilpkonna-jänese" kang on käivituseks ja mootori pööreteregulaatoriga soovitud etteantud mootoripöörete hoidmiseks.
Ehk sellega sead paika mootori max pöörded, mida pööreteregulaator peab hoidma edasise töö käigus. Mootor on ökonoomne teatud pööretevahemikus ja pöördeid liiga kõrgele tõstmisest töötegemisel suurt kasu ei ole suureneva kütusekulu ja mootori kulumise tõttu.

Enne liikuma hakkamist sead paika käigu, et millise max. kiirusega soovid järgnevat tööd teha ja liikumisel kiiruse alandamine toimub veorihma (rihmsidur) libistamisega.
Tööliikumisel tavaliselt käiku ei vahetata.

Ehk kangidega sead paika max fikseeritud kiiruse ja veorihma libistades (sidurdades) vähendad masina liikumise kiirust, samas proovi rihma minimaalselt libistada, sest libistades kulub rihm kiiresti ja puruneb.

Siduri veorihm on spetsiaalne kuluosa ja see on mõistlik kohe varuks otsida, et kui puruneb, siis saab vajadusel ise, tööpäeva katkestamata äravahetada.
:hello:
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 2052
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 32 korda
On tänatud: 68 korda

Re: Murutraktori ostuabi

Lugemata postitus Postitas kunn24 »

Ping, mis rihma libistamise juttu sa nüüd toodad? Mitte ühegi rihmülekandega pole rihma kestev libistamine ette nähtud. Sul vist on veidi sassi läinud meh kasti ja variaatoriga niiduki jõuülekande juhtimine.

Kuna tänapäeva traktorid on paljuski hüdraulilise (nimetatakse ka hüdrostaatilise- kuigi staatika tähendab üldjuhul seismist) kastiga, siis on 3. variant veel juurde.

Lisaks on vale jutt, et valitakse pöördeid. Niitmisel ei valita, pöörded põhja ja tööle, sest niiduk vajab kvaliteetse tulemuse jaoks tera joonkiirust. Kui on tahtmine niisama muru ülesõitmise näitemängu mängida, siis võib töristada nn valitud mootoripööretega. Naisele hea demoda, et töö käib.
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 4451
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 86 korda
On tänatud: 223 korda

Re: Murutraktori ostuabi

Lugemata postitus Postitas ping »

kunn24 kirjutas: 07 Mär 2023, 11:18 Ping, mis rihma libistamise juttu sa nüüd toodad? Mitte ühegi rihmülekandega pole rihma kestev libistamine ette nähtud. ...
Rihmsiduri kestev libistamine pidevalt polegi ettenähtud, nii nagu autol, et sidur libiseb ainult selle lahutumisel ja ühendamisel.
(Olen oma esimesel traktorisõidul kohe, esimesel äkilisel liikumahakkamisel, selle veorihma puru tõmmanud ja remondikojas loeti sõnad peale, et tuleb sujuvalt libistades liikuma hakata, et mehaanikat ei lõhuks. Ja seepärsast julgen õelda, et veorihm on kuluosa.)
kunn24 kirjutas: 07 Mär 2023, 11:18 ... Lisaks on vale jutt, et valitakse pöördeid. Niitmisel ei valita, pöörded põhja ja tööle, sest niiduk vajab kvaliteetse tulemuse jaoks tera joonkiirust. ...
"Põhjas pöörded" ongi tehases eelseadistatud, sellele mootorile sobiv nominaalne pöörlemiskiirus (ca 3500rpm) ja kangist saab pöördeid ainult mõningal määral vähendada kui on vaja aeglasemat liikumiskiirust.
Need väikemootorid ei ole ettenähtud töötama laias pööretevahemikus nagu sõiduautomootorid ja seega pole mingit mõtet tavakasutusel sellist väikemootorit (pööreteregulaatorit modides) 5000rpm juurde ajada.
:hello:
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 2052
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 32 korda
On tänatud: 68 korda

Re: Murutraktori ostuabi

Lugemata postitus Postitas kunn24 »

Pööreteregulaator ongi tal seadistatud ca 3000 p/min peale ja kehtib see "gaas põhjas" režiimi kohta. 5000 p/min on pigem saagide/ trimmerite mootorid, kuna neis on vaja head võimsuse- massi suhet.
Alexy
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 286
Liitunud: 26 Mär 2008, 12:46
On tänanud: 36 korda
On tänatud: 11 korda

Re: Murutraktori ostuabi

Lugemata postitus Postitas Alexy »

"Traktor", kui töötegemise masin on ehitatud teistsuguse juhtimise jaoks, kui auto või "kiirniiduk".

"Kilpkonna-jänese" kang on käivituseks ja mootori pööreteregulaatoriga soovitud etteantud mootoripöörete hoidmiseks.
Ehk sellega sead paika mootori max pöörded, mida pööreteregulaator peab hoidma edasise töö käigus. Mootor on ökonoomne teatud pööretevahemikus ja pöördeid liiga kõrgele tõstmisest töötegemisel suurt kasu ei ole suureneva kütusekulu ja mootori kulumise tõttu.

Enne liikuma hakkamist sead paika käigu, et millise max. kiirusega soovid järgnevat tööd teha ja liikumisel kiiruse alandamine toimub veorihma (rihmsidur) libistamisega.
Tööliikumisel tavaliselt käiku ei vahetata.

Ehk kangidega sead paika max fikseeritud kiiruse ja veorihma libistades (sidurdades) vähendad masina liikumise kiirust, samas proovi rihma minimaalselt libistada, sest libistades kulub rihm kiiresti ja puruneb.

Siduri veorihm on spetsiaalne kuluosa ja see on mõistlik kohe varuks otsida, et kui puruneb, siis saab vajadusel ise, tööpäeva katkestamata äravahetada.
:hello:


Paluks selgitust, kuidas saab "sidurdada"? Mul on traktoril peal rihm ostuaastast(2005), kordagi pole vahetanud ja 90% kordadest olen kiirust sõidul reguleerinud k.a. niitmise käigus. Mida ma valesti olen teinud, et rihm pole purunenud(erinevalt niiduorgani omadest, neid kulub 1-2 hooaja jooksul). Murutraktori puhul ökonoomsus on ka võõras väljend :P

Ehk peab oma "tarbitava" kirja panema, muidu räägib üks aiast ja teine august. Minu isend on AT100-kollane, kõige odavam omalajal poes(analooge on hiljem olnud ka teiste tootjate nimedega, punased-mustad).
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 4451
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 86 korda
On tänatud: 223 korda

Re: Murutraktori ostuabi

Lugemata postitus Postitas ping »

Alexy kirjutas: 07 Mär 2023, 16:00 ...
Paluks selgitust, kuidas saab "sidurdada"? Mul on traktoril peal rihm ostuaastast(2005), kordagi pole vahetanud ja 90% kordadest olen kiirust sõidul reguleerinud k.a. niitmise käigus. Mida ma valesti olen teinud, et rihm pole purunenud(erinevalt niiduorgani omadest, neid kulub 1-2 hooaja jooksul).

Ju siis pole omanik midagi valesti teinud sest hea juht suudab iga masinaga ilma sidurita sõita.
Murutraktori puhul ökonoomsus on ka võõras väljend :P

Hobikasutajal võibki olla "ökonoomsus" võõras väljend aga neil, kes pidevalt pikki päevi masinat sihipäraselt kasutavad sisaldab see sõna mitte ainult kütusekulu, vaid ka hoolduskulusid ja masina üldist ressursi iga.
(Kui sulane suudab masina ühe suvega nii läbisõita, et selle remont "üldise kulumise" pärast garantii alla ei kuulu, siis omandab sõna "ökonoomsus" laiema mõtte.)
:hello:
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 4451
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 86 korda
On tänatud: 223 korda

Re: Murutraktori ostuabi

Lugemata postitus Postitas ping »

Alexy kirjutas: 07 Mär 2023, 16:00...
Ehk peab oma "tarbitava" kirja panema, muidu räägib üks aiast ja teine august. Minu isend on AT100-kollane, kõige odavam omalajal poes(analooge on hiljem olnud ka teiste tootjate nimedega, punased-mustad).
Ikka, kohe peab kirjutama mudeli numbrid välja, muidu jäämegi "aiaaukudest" rääkima.
Kui sinu põka on MTD-100 sellise sildiga:
Pilt
Siis sellel masinal puudub tavamõistes käigukast, on vaid reversiga peaülekanne tagasillas ning kiirust muudetakse rihmadega variaatoriga. (Muutuva kujuga vaheratas on joonisel detail nr.4.)
Ehk oluliselt erinev kasutatavuselt Urmase 5 käigulisest käsikastist.
https://www.motoruf.com/n/partslists.ht ... t=14820729

Tagasilla sisu:
https://www.motoruf.com/n/partslists.html?id=635568

Varuosade kataloog:
https://www.motoruf.com/n/partslists.html?id=635502
:hello:
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
Alexy
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 286
Liitunud: 26 Mär 2008, 12:46
On tänanud: 36 korda
On tänatud: 11 korda

Re: Murutraktori ostuabi

Lugemata postitus Postitas Alexy »

Mkmm...mtd "tuli" hiljem sellesse segmenti, kus AT-100 oli(eraldi tänud joonise eest) põhimõte võiks sobida küll. Miks ma ökonoomsuse jutuks tõin: oli "au" olla 90-ndeta alguses haljastuse eest vastutaja, kuni 2003 aastani. Raha see aeg ei olnud, vald seadis tingimused...kõigil oli kitsas. See aeg suutsime osta jonseredi traktori ja aasta hiljem tsehhide vikatniiduki. Kogu aruandlus käis käest läbi, ökonoomne oli sel real vikat mehe-naisega. Jonsered oli ulme(ma tegin isiklikult mitu hektarit uudismaad muruplatsiks)...tegelikult ja minu at-l on veel tiba minna, suve jagu ehk. Miks tõin ökonoomsuse mängu: tavalise abisõidukina aias tänapäeva murutraktorina on ta uskumatult kütust kulutav! Julgen võrrelda parralleelselt kasutuses oleva kawa 750-se ateveega...tühikäikudel.


Pingile igatahes suured tänud!

Selgitan: motonetimaal tehakse tühjendusmüüki, ja vennas soetas sealt 3 vajaliku rihma, 9 euri eest....siin oleks lett 120...saab taas kaks aastat ehk pügada :P

p.s. palju teil kulub kütust aastas <"pügamisele"? Minul on kulunud max hooajal 125l.Elektri riistad on ...ka olemas, nende osas ei ole veel arvamust Mida rohkem on andmeid, seda lihtsam on ju võrrelda...Traktor ja üks lükatav, "hõljuvate" küte on eraldi.
Urmas
autodidakt
Postitusi: 10857
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 309 korda
On tänatud: 383 korda

Re: Murutraktori ostuabi

Lugemata postitus Postitas Urmas »

Alexy kirjutas: 07 Mär 2023, 18:44 p.s. palju teil kulub kütust aastas <"pügamisele"? Minul on kulunud max hooajal 125l.
Ei ole küll täpselt statistikat teinud, kuid arvan, et ca 50-70l hooaja peale. Püüan oma hallrakke elustada ja mälu järgi läheb nii, et kevadel võtan 20l kanku kaasa ja vahepeal on sama kogus veel juurde tuua + vahepeal veel 1-2 5l kankut. Sealhulgas on on ka kahele saele ja trimmerile kuluv kütus. Murutraktoriga kogu platsi üle käimiseks kulub ca 1,5 paagitäit. Niidetud saab hooaja jooksul 4-6 korda olenevalt rohu kasvust ja meie platsi väljanägemise tingimuseks ei ole kogu aeg "inglise muru" kõrgus.
Loodan, et transpordiks kasutatava murutraktori ostuga kütusekulu osas midagi ei muutu, kuid mäkkulloki niiduorgani tervise huvides kindlasti, sest ei ole maal olev pind just jalgpalliväljaku tasasusega. Vähemalt nüüd võin julgelt üle kärutada ka suurtest, maapinnast välja ulatuvatest lehise-, pärnade-, kase- ja männijuurikatest ja kividest. Näiteks puude saagimis/-lõhkumisplatsilt saunani on 100+m kindlasti ja süles või käsikäruga tassida on paras vaev. Jah, mis teha, laiskus maksab. ;)
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 4451
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 86 korda
On tänatud: 223 korda

Re: Murutraktori ostuabi

Lugemata postitus Postitas ping »

Alexy kirjutas: 07 Mär 2023, 18:44 ... motonetimaal tehakse tühjendusmüüki, ja vennas soetas sealt 3 vajaliku rihma, 9 euri eest....siin oleks lett 120...saab taas kaks aastat ehk pügada :P ...
Siin on küll kallim (Kevlar), kui eelpool toodud 9eur rihm, aga ka mitte 120eur.
https://oregon.ee/rihmad/1381-rihm-40-1 ... 4038-.html
:hello:
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
Prill
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1114
Liitunud: 27 Veebr 2017, 10:36
On tänanud: 5 korda
On tänatud: 63 korda

Re: Murutraktori ostuabi

Lugemata postitus Postitas Prill »

kunn24 kirjutas: 07 Mär 2023, 13:05 Pööreteregulaator ongi tal seadistatud ca 3000 p/min peale ja kehtib see "gaas põhjas" režiimi kohta.
2007 aastal oma esimese murutraktori ostsin, oli müüa lahke mees ja seletas kõik kenasti lahti, kuidas tagurpidi niitmiseks tuleb üks andur isoleerida/lahti ühendada ja kui tahan rohkem võimsust saab mootori pöördeid juurde reguleerida, sest Euroopa Liitu sissetoodavatel traktoritel on mootori pöörded allapoole reguleeritud, et vastata liidus kehtivale max 100dB mürapiirangu nõuetele. Kas see tõele vastab, ei oska arvata aga võib ka täitsa tõsijutt olla, kus aiatehnikat toodetakse globaalsele turule ja regionaalsed piirangutele/reeglitele vastamiseks on lihtsam mootoripöördeid piirata kui hakata uut sumbutit tootma või vaiksemat mootorit arendama.
Alexy
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 286
Liitunud: 26 Mär 2008, 12:46
On tänanud: 36 korda
On tänatud: 11 korda

Re: Murutraktori ostuabi

Lugemata postitus Postitas Alexy »

Tänud veelkord, ping! Olen kogu aeg rihmad ostnud Hortulusest ja tundub, et on tõesti odavamaks tagasi läinud. Minule sobilik on koodiga 75-569 5/8" x 69.Eelmisest aastast on arve alles 36 euri, nüüd taas nagu "vanasti" 24 raha tükk. 120 oli "jäme" kolme rihma hind versus 3euri rihm motonetist. Hiinast tellisin ka, aga neil veits "lühikesed tollid" :D (kolm versus kakskümmend neli võrdub kaheksakordne hinnavahe)

Usun, et Urmas oled juba välja nokkinud, aga külmkäivituseks lükkad nö. jänesekangi põhja ja peale mootori töölehakkamist tõmbad sujuvalt jänku asendisse. Oootama jäädes hakkab puterdama ja sureb välja. Sama on keset päeva:kui "poolest pöördest" ei käivitu, korraks õhk kinni ja siis tagasi. Mingit haaki sinna teha, jalale ümberehitada....milleks? Kui on "oht", et riista tarbib keegi teine, lisa õpetus paari sõnaga.
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 4451
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 86 korda
On tänatud: 223 korda

Re: Murutraktori ostuabi

Lugemata postitus Postitas ping »

Kuna mootorit mõõdetakse erinevatel pööretel, siis tekkivad ka erinevad numbrid.
Tõlge pildilt:
Individuaalsete bensiinimootorite mudelite brutovõimsus on märgistatud vastavalt SAE (Society of Automotive Engineers) koodile J1940 Small Engine Power & Torque Rating Procedure ning see on hinnatud vastavalt standardile SAE J1995. Pöördemomendi väärtused on tuletatud pööretel 2600 p/min nende mootorite puhul, mille sildil on märgitud "rpm" ja kõigi teiste puhul 3060 pööret minutis; hobujõu väärtused on tuletatud 3600 p/min juures. Koguvõimsuse kõveraid saab vaadata aadressil www.BRIGGSandSTRATTON.COM. Puhasvõimsuse väärtused võetakse paigaldatud väljalaske- ja õhupuhastiga, samas kui koguvõimsuse väärtused kogutakse ilma nende lisadeta.
Mootori tegelik brutovõimsus on suurem kui mootori netovõimsus ja seda mõjutavad muu hulgas ümbritsevad töötingimused ja mootoritevahelised erinevused. Arvestades laia valikut tooteid, millele mootorid on paigutatud, ei pruugi bensiinimootor antud jõuseadmes kasutamisel saavutada nimivõimsust. See erinevus on tingitud paljudest teguritest, sealhulgas, kuid mitte ainult, mootori komponentide mitmekesisus (õhupuhasti, heitgaas, laadimine, jahutus, karburaator, kütusepump jne), rakenduse piirangud, ümbritsevad töötingimused (temperatuur, niiskus) , kõrgus merepinnast) ja mootoritevaheline varieeruvus. Tootmis- ja võimsuspiirangute tõttu võib Briggs & Stratton selle mootori asendada suurema nimivõimsusega mootoriga.

Murutraktori mootorite tüüpilised väändemomendi diagrammid:
TRAKT_VÄÄNE.png
https://www.briggsandstratton.com/conte ... 8_31R9.pdf
https://www.briggsandstratton.com/eu/en ... gines.html
:hello:
Viimati muutis ping, 08 Mär 2023, 17:58, muudetud 1 kord kokku.
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 2052
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 32 korda
On tänatud: 68 korda

Re: Murutraktori ostuabi

Lugemata postitus Postitas kunn24 »

Pigem momendigraafik.
Vasta