1. leht 1-st

3 faasilise mootori ühendamine

Postitatud: 08 Juul 2015, 21:45
Postitas 1337
Probleem 3 faasilise mootori ühendamisega, sai ta lahti võetud kuna välja tulev juhe oli 3 soonega, et ilmselt 220v peale ühendatud. Kuna pole enne 3 faasilise vooluga kokkupuudet olnud, on natuke probleeme ühendamisest aru saamisega. Mis süsteemiga ta praegu ühendatud on ja kuidas peaks ühendama et kolme faasi pealt töötaks?

Pilt

Re: 3 faasilise mootori ühendamine

Postitatud: 08 Juul 2015, 22:20
Postitas 1337
http://www.ene.ttu.ee/leonardo/elektro_ ... siline.pdf

Siit üritan ennast harida, aga ikka jääb arusaamatuks, mis süsteemiga ta praegu on ühendatud. Kui tähtühendus kas siis ei peaks neutraal ka nende kolme juhtmega olema ühendatud? Kas välja peabki ainult 3 juhet minema?

Re: 3 faasilise mootori ühendamine

Postitatud: 08 Juul 2015, 22:51
Postitas Külaline
Välja tuleb ainult kolm juhet.N pane ühendus karbis oleva korpuse kinnituse kruvi alla.Aga need vanad vene mootorid töötavad ka ilma selleta.

Re: 3 faasilise mootori ühendamine

Postitatud: 09 Juul 2015, 01:46
Postitas Külaline
Külaline kirjutas:Välja tuleb ainult kolm juhet.N pane ühendus karbis oleva korpuse kinnituse kruvi alla.Aga need vanad vene mootorid töötavad ka ilma selleta.
Palun ära elektriteemadel nõu anna!

Re: 3 faasilise mootori ühendamine

Postitatud: 09 Juul 2015, 09:00
Postitas Kalvis
Osadel mootoritel mähistele klemmkarbis ligi ei saanudki, nad olidki mingile pingele juba tehases ühendatud, kuid sel juhul ühendad oma 3 faasi iga klemmi alla. Lõhnab kangesti selle juhtumile.
Sel juhul ühendad PE kere külge ja N ei kasuta. Looda vaid, et see pole mingi ürgaegne kolmnurk 220 V mootor siis võib suits välja ilmuda.
Sümmeetrilisel koormusel (elektrimootor seda on) N nagunii voolu ei jookse ja kui on nõrk ebasümmeetria siis vähe. Kui aga on näha, et mootor on tähtühenduses siis võib 5 juhtme olemasolul N sinna ühendada, kuid suurt midagi ei muutu (voolu seal tavaoludes ei jookse). PE ühendatakse kere külge. Kolmnurkühenduses pole selle N midagi teha, jääbki ühendamatta.

Re: 3 faasilise mootori ühendamine

Postitatud: 09 Juul 2015, 09:55
Postitas Külaline
Külaline kirjutas:
Külaline kirjutas:Välja tuleb ainult kolm juhet.N pane ühendus karbis oleva korpuse kinnituse kruvi alla.Aga need vanad vene mootorid töötavad ka ilma selleta.
Palun ära elektriteemadel nõu anna!
Aga palun anna siis ise,mitte ära targuta!
Kolm faasi ainult ühendataksegi,nagu ka Kalvis eelpool kirjeldas.Enamusel maakohtades puudub kordusmaandus ehk PE ja seal on juba aastakümneid kasutatud esimese kommenteerija kirjutatud meetodi

Re: 3 faasilise mootori ühendamine

Postitatud: 09 Juul 2015, 21:58
Postitas 1337
Tänud vastajatele. Saingi ta nii tööle nagu ta eelnevalt oli ühendatud, lihtsalt kolme faasiga.

Re: 3 faasilise mootori ühendamine

Postitatud: 09 Juul 2015, 22:03
Postitas Küülaline
1337 kirjutas:Saingi ta nii tööle ... lihtsalt kolme faasiga.
Ära siis ainult töötavat mootorit palja käega puutu. Eriti veel paljajalu.

Re: 3 faasilise mootori ühendamine

Postitatud: 10 Juul 2015, 10:47
Postitas 1337
Maandus sai ka ikka korpuse külge ühendatud. Kas midagi valesti?

Re: 3 faasilise mootori ühendamine

Postitatud: 10 Juul 2015, 13:19
Postitas Kalvis
EI. Ju mõeldi, et nii tihti on mõni selle pisiasja ära unustanud.
Eks see sõltub kas tähtühendus ürgaegse lahendusega on oma nullpunkti kere külge teinud. Kaasaegsetel mootoritel on kõik mähised kere suhtes isoleeritud ja isegi kui PE jätsid ühendamata siis tõenäosus laksu saamiseks on väike (mingi mahtuvuslik komponent on siiski).

Re: 3 faasilise mootori ühendamine

Postitatud: 13 Juul 2015, 14:42
Postitas Külaline
Mina aretasin omale korraliku 5 juhtmega pistikupesa posti külge ja panin pistikule kolmefaasilise RVK ette, nagu peab.

Siis laenasin naabrimehelt veneaegset kreissaagi, ja pikendusjuhet, mis temal muidugi oli 4-sooneline.

ühendasin siis selle 4. soone N-ga ja sae mootori korpusega, ja saagida sai ainult kuiva ilmaga, sest muidu kippus RVK-d välja lööma...

Aga nüüd ostsin omale ise sae...

Re: 3 faasilise mootori ühendamine

Postitatud: 14 Juul 2015, 19:55
Postitas Külaline
RVKL tegi oma tööd. sinu õnn, et ta olemas oli.

Re: 3 faasilise mootori ühendamine

Postitatud: 14 Juul 2015, 20:25
Postitas A.S.
Külaline kirjutas:ühendasin siis selle 4. soone N-ga ja sae mootori korpusega, ja saagida sai ainult kuiva ilmaga, sest muidu kippus RVK-d välja lööma...
Meil siin naaberkülas on samasugune ullikene, samuti peale RVK-d olev N (PE pesani mineval kaablil puudub) läheb sae korpuse külge. Kusjuures pole vaja isegi mitte saagida, piisab sellest kui pistik on pesas ja majapidamises suvalise suurema tarbija sisselülitamine viskab RVK (üks 3-faasiline terve majapidamise peale ongi) ilusasti välja. Ma saaks aru kui tõesti vaesus uksest ja aknast sisse roniks, aga sellel tegelasel ei tohiks ka seda probleemi olla. Aga ju talle säherdune sado-maso värk siis lihtsalt meeldib, maitse üle ei vaielda.
 

Re: 3 faasilise mootori ühendamine

Postitatud: 14 Juul 2015, 20:28
Postitas dumbuser
Mismoodi see tüüp siis oma elektrividinaid kasutab kui iga asja peale RVK erutub ja maja pimedaks teeb ?

Re: 3 faasilise mootori ühendamine

Postitatud: 14 Juul 2015, 20:32
Postitas A.S.
Üritab võimaluse korral sae pistiku väljas hoida. Lisaks tegi sea alla laudadest alusel. :P