2. leht 2-st

Re: Liugvärava hooldus, manual ja rikked

Postitatud: 16 Jaan 2024, 18:46
Postitas nexus4
remo22 kirjutas: 16 Jaan 2024, 18:30 Vahepeal mõni aasta tagasi sai bft jokleriga mootor vahetatud natuke võimsama magnet versiooni vastu. Deimos ultra 600 vms. Muidu nagu hästi, külma muret pole enam olnud, aga otäna avastasin, et kokku jooksnud värav ei toetu kopsikusse. Võiksin kindel olla, et enne on ta seal olnud, sest ka selliseid kulumis jälgi värvil. Et kes nüüd oskab seletada seda. Kas see jalg, mootori poolel, millel värav liigub toetub, see külmaga liikunud?
IMG_0172.jpeg
Kui kõik töötab ilusti siis pakuks et ehk kopsiku kruvid lahti ja alla liikunud. Vahe päris meeletu, kui üks tugiratas nii palju liikunud siis istuks hammaslatt kas hammasratta peal või õhus. Vaevalt et mõlemad tugirattad külmaga nii täpselt liikunud et värav ikka loodis?

Re: Liugvärava hooldus, manual ja rikked

Postitatud: 16 Jaan 2024, 18:50
Postitas remo22
Päris ilusti ei liigu, kergelt krõbiseb ja vahest jääb lõpp avatuks, umbes 50cm. Kopsik paistis kinni olema. Kinnises asendis ütleks, et on natuke üleval kui võrrelda värava postidega. Mootori poolses küljes on ca 1cm postist all pool, teises otsas posti otsaga nagu tasa.

Re: Liugvärava hooldus, manual ja rikked

Postitatud: 16 Jaan 2024, 18:58
Postitas nexus4
Siis soojalt riide, lood ja mutrivõti kätte ja õue :D

Re: Liugvärava hooldus, manual ja rikked

Postitatud: 16 Jaan 2024, 19:09
Postitas remo22
Ega ma teagi, ks seda kannatab kuskilt regullida? Mootori poolses otsas rattaid mis värava sees?

Re: Liugvärava hooldus, manual ja rikked

Postitatud: 16 Jaan 2024, 20:40
Postitas nexus4
IMG_20240116_203831.jpg
remo22 kirjutas: 16 Jaan 2024, 19:09 Ega ma teagi, ks seda kannatab kuskilt regullida? Mootori poolses otsas rattaid mis värava sees?

Re: Liugvärava hooldus, manual ja rikked

Postitatud: 16 Jaan 2024, 23:11
Postitas kunn24
Kui väidetav viga on 1 rullikualuse posti külmakerkest, siis kevadel vahjub tagasi. Mina ootaksin kevadet, kui talvel mingit tagajärge ei ole.

Re: Liugvärava hooldus, manual ja rikked

Postitatud: 17 Jaan 2024, 09:48
Postitas Walter2
Kerkibki vaikselt aastatega, tagasi ei taha vajuda - mul 15 aastat väraval turjal. Ma ka uurisin-puurisin ja ainuke reg.koht mis tuvastasin on mootori alt välimise rulliku tikkpoldid - selle jalg istub mutrite peal ja neid tuleks madalamale keerata. Vast võib ka sisemise rulliku alust kõrgemaks keerata, eks pead visuaalselt tuvastama kumba kerida. Sõltub muidugi kui palju seal regul.ruumi on jäetud. Selline paras suvine töö. Kehtib kui sul sama konstruiga värav aga pildilt ütleks et on. Varuosi sain Männikult asuvast firmast.
Midagi taolist peaks olema:
Pilt

Re: Liugvärava hooldus, manual ja rikked

Postitatud: 17 Jaan 2024, 13:09
Postitas nexus4
Walter2 kirjutas: 17 Jaan 2024, 09:48 mootori alt välimise rulliku tikkpoldid
Mis sa mõtled? Väraval on ju kaks rullikut mille peal ta kannab, need on värava alumise nelikant toru sees. Või mõtled, et "mootori all välimine" oleks pildi järgi siis vasakpoolne ja teine "sisemine" oleks pildi järgi parempoolne?

Re: Liugvärava hooldus, manual ja rikked

Postitatud: 17 Jaan 2024, 18:53
Postitas remo22
Täna korra vaatasin neid kinnitus kohti, aga külm
Ja näppida ei raatsinud. Aga paistab küll, et kinnises asendis oleks tagumist osa vaja tõsta. Millest siin see regull tehakse: lisan küljelt pildi. Otsisin ka mingeid juhendeid rullidele aga ei leidnud
Pilt

Re: Liugvärava hooldus, manual ja rikked

Postitatud: 17 Jaan 2024, 21:08
Postitas nexus4
See rullikute alus istub igast neljast nurgast ühe keermelatile keeratud mutri peal ja siis üleval mutter tõmbab selle plaadi alumise mutri külge kinni. Ülemised natuke lahti keerata ja siis alumiste kõrgusega reguleerida nelja Nurga kõrgust.

Re: Liugvärava hooldus, manual ja rikked

Postitatud: 17 Jaan 2024, 21:17
Postitas nexus4
IMG_20240117_211623.jpg

Re: Liugvärava hooldus, manual ja rikked

Postitatud: 17 Jaan 2024, 21:20
Postitas nexus4
Jälgida tuleb, et liigutamisega (kas ise reguleerides, vajumisest või külmakerkest - vahet pole) mootori hammasratta ja värava hammaslati vahele õige vahe. Kui see on liiga suur kannatavad hambad, kui liiga väike siis surub mootorile. See lubatud vahe on üsna täpne ja väike.