1. leht 1-st

Tänavakivi valik

Postitatud: 16 Apr 2023, 16:17
Postitas karukusti
Tere. Plaan garaazi põrandaks sillutuskivi laduda. Andke nõu kui paks kivi peaks olema kas 60 või 80 mm? Peaks vastu pidama T25 põkatsi raskusele. Tänud!

Re: Tänavakivi valik

Postitatud: 16 Apr 2023, 20:41
Postitas Urmas
karukusti kirjutas: 16 Apr 2023, 16:17 Tere. Plaan garaazi põrandaks sillutuskivi laduda. Andke nõu kui paks kivi peaks olema kas 60 või 80 mm? Peaks vastu pidama T25 põkatsi raskusele. Tänud!
Minu arvates kivi paksus ei oma mittemingisust tähtsust, vaid kõige tähtsam on kivide alune stabiilne aluspind. Tunne parem huvi, kuidas seda saavutada.

Re: Tänavakivi valik

Postitatud: 16 Apr 2023, 21:49
Postitas kaimagk
......kividel on kindlasti oluline nende paksus!(60 mm paksusega kivide puhul on maksimaalne teljekoormus 10 t, columbia-kivi). T25 kaalub kusagil 1,5 tonni, nii et väga suurt koormust ei anna.Ise pain maha muidu Ikodori, reakivi eriti ei tahetud soovitada kuna pidi rabe olema(äärekiviga sain kogemuse kätte,läks vahetusse) ja kuidugi kui raha poole rohkem ruudu jaoks on siis Columbia-Kivi

Re: Tänavakivi valik

Postitatud: 17 Apr 2023, 08:59
Postitas Walter2
Kui sinna põrandale midagi maha voolab kuidas seda sealt pragudest kätte saada - või pole vahet?

Re: Tänavakivi valik

Postitatud: 17 Apr 2023, 09:43
Postitas karukusti
Walter2 kirjutas: 17 Apr 2023, 08:59 Kui sinna põrandale midagi maha voolab kuidas seda sealt pragudest kätte saada - või pole vahet?
Mis sinna voolama peaks? 😀

Re: Tänavakivi valik

Postitatud: 17 Apr 2023, 11:57
Postitas Walter2
Eks oleneb mida garaazis tehakse. Kui kasutatakse asjade laona siis savi mis seal maas on. Kui hoitakse ja remonditakse tehnikat siis võib sinna igasugu vedelat maha sattuda. Tänavakivi on mu kogemuste järgi paras poorne ja endasse imav ning raskesti puhastatav. Ise nii ei teeks kuna on paremaid lahendusi.

Re: Tänavakivi valik

Postitatud: 18 Apr 2023, 08:21
Postitas karukusti
Walter2 kirjutas: 17 Apr 2023, 11:57 Eks oleneb mida garaazis tehakse. Kui kasutatakse asjade laona siis savi mis seal maas on. Kui hoitakse ja remonditakse tehnikat siis võib sinna igasugu vedelat maha sattuda. Tänavakivi on mu kogemuste järgi paras poorne ja endasse imav ning raskesti puhastatav. Ise nii ei teeks kuna on paremaid lahendusi.
Küsimus oli esitatud selliselt, kas traktori raskusele see 60mm kivi vastu peab.

Re: Tänavakivi valik

Postitatud: 18 Apr 2023, 10:18
Postitas rst
T25 kaalub 1500kg. Puusalt pakkudes 1/3 on esisillal ja 2/3 tagasillal, ehk ühelt tagarattalt mõjub 500kg koormust, mis on suht tühine.
Tänased pargimaasturid (nt. q7 või x5) kaaluvad umbes 2300-2500kg ehk siis nende ühelt rattalt mõjuv koormus on suurem, kui T25 tagarattalt.
Kas keegi teist julgeb sõita pargimaasturiga tänavakivide peal?

Re: Tänavakivi valik

Postitatud: 18 Apr 2023, 10:41
Postitas Walter2
karukusti kirjutas: 18 Apr 2023, 08:21 Küsimus oli esitatud selliselt, kas traktori raskusele see 60mm kivi vastu peab.
Vabandust, rohkem ei läbusta.. :oops:

Re: Tänavakivi valik

Postitatud: 18 Apr 2023, 12:36
Postitas karukusti
rst kirjutas: 18 Apr 2023, 10:18 T25 kaalub 1500kg. Puusalt pakkudes 1/3 on esisillal ja 2/3 tagasillal, ehk ühelt tagarattalt mõjub 500kg koormust, mis on suht tühine.
Tänased pargimaasturid (nt. q7 või x5) kaaluvad umbes 2300-2500kg ehk siis nende ühelt rattalt mõjuv koormus on suurem, kui T25 tagarattalt.
Kas keegi teist julgeb sõita pargimaasturiga tänavakivide peal?
Minu teada parklates kasutatakse 80mm tänavakivi, sest seal sõidavad ka kõiksugu kaubikud mille mass ei piirdu kaugeltki 2500kg-ga

Re: Tänavakivi valik

Postitatud: 18 Apr 2023, 20:45
Postitas Alexy
No pane siis 80mm kivi, süda rahul. Jeerum küll...kui põkast õli lekib, on tulem sama mis 60mm kiviga. Lihtne panna garaazi, 10-20a pärast mitte väga kena...seilasime-teame. Kui aluspõhi on korralik, siis kivi paksus "naerab". 10-15 tonni peal, 60mm kivi pole kordagi purunenud, küll aga "laines", algselt soovisin 2 tonnistele platsi, nüüd nutan ja ulun oma juhmust.


p.s. võid välja arvutada(kui soovi): kaalun 160kg, seisan ühel jalal ning ühel kivil mis on 60mm...ja siis teen sama 80mm kivil, kas on mingit vahet kividel? Ah jaa...viimase 15a jooksul olen "sunnitud" välja vahetama ca ruutmeetri kivides õli-rasva jms. plekkide pärast(nt. küpsetatud lõhest tuli tilk, auto mootorikattelt tuli mõni tilk, naisel kukkus kättekreem maha jms.) ja paar ruutu sipelgate tõttu on vajanud "renoveerimist-tõstmist "

Re: Tänavakivi valik

Postitatud: 18 Apr 2023, 21:56
Postitas ping
Kui kogu kiviparkett õliga üle võõbata, siis ei häiri üksikud õlitilgad.

Võiks kohe püstistest prussijuppidest põranda teha, nagu tankitehastes ja iga maha langenud õlilärakas teeb sellist puitpõrandat ainult tugevamaks.
:hello:

Re: Tänavakivi valik

Postitatud: 18 Apr 2023, 22:08
Postitas Urmas
ping kirjutas: 18 Apr 2023, 21:56 Võiks kohe püstistest prussijuppidest põranda teha, nagu tankitehastes ja iga maha langenud õlilärakas teeb sellist puitpõrandat ainult tugevamaks.
:hello:
Arvan, et tankitehastes põrandaks olevad prussijupid olid paigaldatud ikka püstiselt, siis kui pikad olid need prussijupid? :scratch: ;)

Re: Tänavakivi valik

Postitatud: 19 Apr 2023, 00:19
Postitas ping
Urmas kirjutas: 18 Apr 2023, 22:08
ping kirjutas: 18 Apr 2023, 21:56 Võiks kohe püstistest prussijuppidest põranda teha, nagu tankitehastes ja iga maha langenud õlilärakas teeb sellist puitpõrandat ainult tugevamaks.
:hello:
Arvan, et tankitehastes põrandaks olevad prussijupid olid paigaldatud ikka püstiselt, siis kui pikad olid need prussijupid? :scratch: ;)
Kuubikud ca 10x10x10cm, püsti, pikkikiudu.
Tehastes, kus liikusid roomikutel masinad, saab roomikutega puidul pöörata ja peale läinud õli muudab puidu ainult vastupidavamaks.

GAZ-AA'l olid mootori vända saaled puidust.
Vanadel saeraamidel olid raami liugpinnad puidust ja kui need töö ajal kuivasid, siis hakkasid suitsema ning pidin kohe õlitama neid.
:hello:

Re: Tänavakivi valik

Postitatud: 19 Apr 2023, 00:55
Postitas kunn24
Kui diisliõli lekib, mõistlik teha põrand hali-musta kivi segust.
Endal on maal sellisest kivist traktorikuuri põrand, peal püsib kenasti T40AM koos niiduki ja kopaga (ligi 5 tn kokku). Kivi paksus 6 cm, all saviliiv. Hankisin praakkive, ei viitsinud nende eest maksta, :) ja mittepraaki polnud ka saada (olid sellised ajad vahepeal). Et lõikamisi vältida, valisin servadesse sekka väiksemaid kive.

Re: Tänavakivi valik

Postitatud: 19 Apr 2023, 08:20
Postitas Prill
Idee poolest võiks betoonkivi saada õlikindlaks samade vahenditega millega valatud betoonpõrandaid õli kindlaks tehakse. Selles vaates ju ei ole vahet kas õli tilgub/imbub valatud betoonpõrandale või tänavakivile - mõlemal juhul koledad laigud.
Meelde jäänud, et tänavakivi õues parkimiskohtadel kannatavat samuti inetute õliplekkide all ja neid õliplekke olevat võimalik eemaldada, üks kodune 'lifehack' olla Fairi nõudepesuvahend ja survepesur. Igaljuhul Youtube täis erinevaid koduseid nippe, nii käsitsi harjaga küürimisest kuni profi keemia-pesuriteni välja.

Kivi paskuse 60mm vs 80mm vist kodustes tingimustes ei ole suurt vahet, lisaks koormusele peaks arvestama koormuse intensiivsust ehk on oluline vahe kas aata jooksul kivi koormatakse sama raskusega 365x või 365 000x, vähemalt teede-platside projekteerimisel on see argument. Kergliikus ehk jalgratta-kõnniteede kivi/asfalti kiht on samuti õhem kui sõidukite teede oma aga siiski ka kõnniteid hooldatakse päris suurte traktoritega (nt lumelükkamine) ja kergliikusteed sellest kohe alla ei anna, sest erinevus kasutuskoormuses kas traktor koormab teed 100x aastas või 100x päevas.

Üldiselt tänavakivi on mõistlik valik ka selles vaates, kerge on vigu kõrvaldada, olgu õli-värviga riknenud kivi või ära vajunud sõidujäljed on seda suhteliselt kerge kõrvaldada, eriti võrreldes valatud ja äravajunud põrandaga või asfaltiga - kivi saab kergesti üles võtta ja asendada/ tagasi panna.
Tean, et ka torustike-kommunikatsioonide ehitajatele tänavasillutise taastamine olla meele järgi, sest saavat sillutise taastamisega oma jõududega hakkama, aga asfalti puhul tuleb materjal/töö sisse tellida - asfalt tuleb osta, eritehnika asfalti laoturist kuni teerullideni ei tasu omal pidada jne.