Elektrikaabeldus

Siia ei postita ostu-müügi kuulutusi!
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 4451
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 86 korda
On tänatud: 223 korda

Re: Elektrikaabeldus

Lugemata postitus Postitas ping »

Prill kirjutas: 14 Aug 2023, 18:18 ... videos kaasasolnud juhend väidab 1000W, kuigi klotsil endal kirjas 16A ja võiks nõks rohkem kanda...
... Kui plaan neid rohkem seina kruvida, ehk tasuks üks eelnevalt ohverdada loomkatseteks, pannagi 16A koorumust järgi ja vaadata, kaua kestab :)

Amprites on lühiajaline max vool (toiteplokkide ja mootorite käivitusvoolu impulss) aga Wattides on pikemaajaline koormatavus.

Seadme lubatava töörežiimi teadasaamiseks ei pea seda mitte ärapõletama vaid võib laua peal panna tööle ja jälgida komponenteide temperatuuritõusu, arvestades et seina sees puudub jahutus.
:hello:
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
Kalvis
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 10643
Liitunud: 03 Veebr 2008, 14:02
On tänanud: 2 korda
On tänatud: 288 korda

Re: Elektrikaabeldus

Lugemata postitus Postitas Kalvis »

kunn24 kirjutas: 14 Aug 2023, 14:48
Kalvis kirjutas: 14 Aug 2023, 09:14 Wago kiirklemmidest soovitan hoiduda - valgustuse jaoks kõlbab, muuks mitte. Ei ole ajas püsivad ja natuke suuremal tarbimisel juba kuuled kuidas harutoosis särisevad. Puumajas aga võib see särisemine kergelt minna üle tulekahjuks. Kasuta kas kruviklemme või siis hüllssimist ja vaskjuhtmete puhul korralikku jootmist. Minu aravtes on kruviklemmid piisavad.
Kruviklemm ilma koonus-vedruseibita ei pinguta ennast peale erinevalt vedruklemmist. Pistikupesadel eelnimeatud puuduvad.
Isiklikke luulusid ei maksaks avalikku foorumi kirjutada. Kui väidad, et Wago toodab särisevat kräppi, siis pead kidlasti esitama tõendid, hetkel puhas laim.
Kruviklemm lihtlabasena töötab usaldusväärsemalt kui Wago liide.
Mul käis külas tehase esindaja, neil olid videod ja muu tõestusmaterjal olemas. Tegu ei ole laimuga vaid teaduslikult tõestatuga. Kuna ta videosi mulle kaasa ei andnud klemmide katsetustest laboris siis ma siia neid postitada ei saa (katsetus lihtne - lasti vool läbi - ampermeeter videos kõrval ja kruviklemmil ületas mitmekordselt ja wago läks juba väga madalatel voolutugevustel kärssama). Seega võid alusetud süüdistused tagasi võtta, tõestus on olemas. Ajas mittepüsivus tuleneb sellest - et wago klemm kaotab voolutugevusest tingitud soojenemisest oma vedru omadused, mistõttu kontaktsurve liites väheneb ja klemm hakkab veelgi enam kuumenema ja veelgi vähem voolu läbi laskma.
Ükski klemmiteheas ei anna Wago klemmile ajas kindluse sertifikaati aga kruviklemmile annab. Tõsi sellel on paigaldusjuhendis kirjas - kruviklemm tuleb kinnitada (50? kN) kruvikeerajaga vaid siis antakse ajas püsiva liite kinnitus.
systemre
Regulaarpostitaja
Regulaarpostitaja
Postitusi: 56
Liitunud: 05 Okt 2015, 09:43
On tänatud: 2 korda

Re: Elektrikaabeldus

Lugemata postitus Postitas systemre »

Mina olen aastaid kasutanud avatavaid wagosid pliitide ja keriste ühendamisel, seni ei ole keegi veel helistanud.
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 2052
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 32 korda
On tänatud: 68 korda

Re: Elektrikaabeldus

Lugemata postitus Postitas kunn24 »

Kalvis, sa kas esitad tõendid või lõpetad selle jama. Kui väidad üldlevinud probleemiks (väheseid tõrkeid võib olla iga tootega), siis peaks kaebusi olema lademes. Mina kinnitan, et pole probleeme veel kohanud ega kuskilt kõrbemaläinud Wagosid välja korjanud. Lisaks ei ole Wago ainukene vedruklemm, neid lisandub juba pea igasse seadmesse, mis viitab usaldusele.
dumbuser
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3777
Liitunud: 08 Jaan 2008, 23:08
On tänanud: 11 korda
On tänatud: 79 korda

Re: Elektrikaabeldus

Lugemata postitus Postitas dumbuser »

Kuidas ühekordne Wago piix keerata ?
Wago ühendust, mis on mitteavatav saab kasutada mitu korda. Selleks, et seda kaablit sealt kätte saada tuleb seda tasakesi keerata vasakule-paremale ja siis ka kergelt klemmist välja sikutada. Mõninga katsetamise peale peaks enamus tegelasi sellega hakkama saama ilma, et midagi ära lõhuks või joppima hakkaks. Väljatulev traat on sel juhul kergelt sakline. Ja nüüd ongi suurim viga mida tehakse, et seesama traat pannakse järgmisele ühendusele. Aga traadi pind on juba ebatasane ja see tekitab olukorra kus ühendus ei pruugi olla piisav. Lahenduseks on see kraabitud jupp maha lõigata ja kasutada seda osa mis ei ole kraabitud. Ma olen üsna kindel, et sellega ekisvad üsna mitmed. Korduvkasutuse puhul aga peab teadma, et iga kord kui seda traati sisse-välja loksutada siis ka klemm saab mingeid vigastusi. Ja siis on terve kari tegelasi, kes ei suuda kogu eelnevast aru saada või lükkavad sinna klemmi sisse kõvera traadi või ei lükka seda traati lõpuni. Wago on selle kontrollimiseks isegi läbipaistva kestani jõudnud. Ma aegajalt ikka koperdan mingite youtube videote otsa kus üleeelmise sajandi elektrikud kiruvad kõike mis on välja mõeldud peale nende sündimist, kuigi põhjus on selles, et kutid lihtsalt on õppimisvõimetud ja ei suuda aru saada, et igasugu traatide kokkuplätserdamine on kõige aeglasem meetod. Aga võib ka olla, et aega on nii rõvedalt palju, et selle sisustamisega ei saada kuidagimoodi hakkama. Ja siis kepitaksegi eelkõige iseenda ajusid. Ja kui keegi tuleb lalisema, et see kruviklemm on enamvähem maailma parim asi ja ülejäänu on puhas jama siis ma olen järjest enam veendunud, et tegelikult on sel ütlejal 10 pöialt ja needki kasvavad seal kus jalad kokku saavad.
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 4451
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 86 korda
On tänatud: 223 korda

Re: Elektrikaabeldus

Lugemata postitus Postitas ping »

dumbuser kirjutas: 15 Aug 2023, 18:11 ... ei suuda aru saada, et igasugu traatide kokkuplätserdamine on kõige aeglasem meetod. ...
Kindlasti saavad nad sellest aru aga nad teavad ka, et kui kaks traati on omavahel 8 keerdu kokkukruvitud ja üle tinutatud, siis sellise ühenduse töökindlus on vägagi kõrge ja eluiga samapikk kui ühendatud traadi soonel endal.
Muidugi ühendusi jootes teenust tehes, jääb tegija nälga.

Vanasti ühendati alujuhtmeid keerutades ja ots keevitati üle ning kui selline ühendus oli korralikult tehtud, siis oli see ka "igavene".
:hello:
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 2052
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 32 korda
On tänatud: 68 korda

Re: Elektrikaabeldus

Lugemata postitus Postitas kunn24 »

Vaske keevitati ka.
Kalvis
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 10643
Liitunud: 03 Veebr 2008, 14:02
On tänanud: 2 korda
On tänatud: 288 korda

Re: Elektrikaabeldus

Lugemata postitus Postitas Kalvis »

kunn24 kirjutas: 15 Aug 2023, 12:00 Kalvis, sa kas esitad tõendid või lõpetad selle jama. Kui väidad üldlevinud probleemiks (väheseid tõrkeid võib olla iga tootega), siis peaks kaebusi olema lademes. Mina kinnitan, et pole probleeme veel kohanud ega kuskilt kõrbemaläinud Wagosid välja korjanud. Lisaks ei ole Wago ainukene vedruklemm, neid lisandub juba pea igasse seadmesse, mis viitab usaldusele.
OK, saada teade Weidmülleri tehasesse. Ära süüdista mind ega klemmitootjaid valedes, sest tehas ise väitiski, et wago tüüpi klemmid on ohtlikud.
Vastupidi, mul on üdini kahju, et sina püüad valet levitada.
Kui sa temaatikat ei valda, ära parem sõna võta. Ma olen isklikult käinud klemmitootja tehases ja tean kõiki nüannsse kuidas neid toodetakse ja kus on puudused. Isegi katselaborit olen külastanud. Kas tahad väita, et Euroopa suuremad kontaktklemmide tootjad valetavad! Klemmitehase külastus muidugi oli väga huvitav - hiigeltsehh kus siis masinad ja inimesed neid toodavad. Valdavalt naised ja värvilised.
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 2052
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 32 korda
On tänatud: 68 korda

Re: Elektrikaabeldus

Lugemata postitus Postitas kunn24 »

See kõlab nagu, et rohkem, kui 1-korruselised majad on ohtlikud.
Tegelikult bemmid, kärbseseened, puugid, rästikud jms-d on ka ohtlikud.
dumbuser
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3777
Liitunud: 08 Jaan 2008, 23:08
On tänanud: 11 korda
On tänatud: 79 korda

Re: Elektrikaabeldus

Lugemata postitus Postitas dumbuser »

Nojah. See on ikka väga tõsine argument. Vahepeal võib ka mõelda teemal milline tootja ei ütle, et konkurendi asi on jama ?
Imelik
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1360
Liitunud: 13 Dets 2008, 00:41
On tänanud: 33 korda
On tänatud: 83 korda

Re: Elektrikaabeldus

Lugemata postitus Postitas Imelik »

Kalvis, ma ei tea mida Weldmüller Sulle esitles aga see jutt on täielik jama. Millist ühendust kujutab endast Sinu arvates pistikupesa, kui mitte vedruklemm ühendust (arvestades seda et seda veel pidevalt ühendatakse/lahutatakse)? Torix? Kilbi vedruklemmid ...jne.
vooteleaer
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 15
Liitunud: 02 Aug 2009, 13:46

Re: Elektrikaabeldus

Lugemata postitus Postitas vooteleaer »

Teemaalgataja võiks valgustada, kas tal on need pesad olemas ja saab kahe juhtme ühendamise võimalusi vaadata.
Jah, nagu ka enne mainisin, on mul neid mõned installitud ka korterisse ja võin kinnitada, et on ühekordsed klemmid kõik 3.
Muidu tundub väga soliidne tükk - sel on sisseehitatud pinge ja voolu mõõtmine ja ülekoormuse kaitse, mis mul ka ühe korra on rakendunud - 30a vana pesumasin suutis selle piigi tekitada. Saab ka konfida, kas paneelil olevad nupp ja led teevad miskit või mitte. Ja loomulikult eemalt sisse-välja lülitamine.
Toimib ka zigbee extenderina.
elektron
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 427
Liitunud: 03 Sept 2019, 16:51
On tänanud: 4 korda
On tänatud: 27 korda

Re: Elektrikaabeldus

Lugemata postitus Postitas elektron »

Kalvis kirjutas: 16 Aug 2023, 08:52 sest tehas ise väitiski, et wago tüüpi klemmid on ohtlikud.
Kas wago-tüüpi või konkreetselt Saksa Wago tehase toodang?

Et siis üle miljardise aastakäibega Wago tehases pole ühtegi testlaborit ja nüüd tegi konkureeriv kruviklemmitootja suure avastuse? Ma usun, et neid Wagosid on testitud, väänatud, vanutatud ja üle koormatud ikka lademetes, enne kui üldse masstootmise peale mõtlema hakati.


Tulles teemasse tagasi, siis mul jookseb korteris kilbist kogu seinapistikumajandus ühe16A kaitsme tagant välja, toast-tuppa. Iga pistiku kõrval on harutoos, kus kolmeste Wagodega jookseb elekter pistikusse ja edasi järgmise harutoosi juurde, kokku ca 10 pistikut, ehk siis ka 10 Wago. Julgen ka viimases toas 2kw seadmeid kasutada ja Kalvis võib tulla külla veenduma, kas harutoosides käib ilutulestik või mitte.
Küülaline
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 6112
Liitunud: 02 Veebr 2009, 22:46
On tänanud: 66 korda
On tänatud: 136 korda

Re: Elektrikaabeldus

Lugemata postitus Postitas Küülaline »

elektron kirjutas: 19 Aug 2023, 20:01Iga pistiku kõrval on harutoos
Seinas on siiski pistikuPESAD, pistikud on seadmete ühendusjuhtmete otsas.
Urmas
autodidakt
Postitusi: 10857
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 309 korda
On tänatud: 383 korda

Re: Elektrikaabeldus

Lugemata postitus Postitas Urmas »

vooteleaer kirjutas: 19 Aug 2023, 17:56 Ja loomulikult eemalt sisse-välja lülitamine.
Toimib ka zigbee extenderina.
Kas keegi oskab mulle mõistlikult selgitada selle eemalt sisse-välja lülitamise vajalikkust? Milleks on neid "pikendusi" vaja? Olen ka mina mugav ja laisk ja ehk mind võiks võtta ka nende omaduste etalonideks, aga ikkagi. ;) Kardinate liigutamine, toas valguse reguleerimine, kusagilt sauna sisselülitamine jnejne. Mida te teete selle ajaga, mis jääb järgi nutifunktsioone kasutades? Ei viitsi diivanilt tõusta, et kardinat ette tõmmata ja selleks on vaja kõigepealt telefon üles otsida, sealt omakorda funktsioon ja kardin ees nagu niuhti. Või toa valgust heledamaks-pimedamaks.;) Kui telefon suveõhtul ennast kotti viskab, mida siis teete? Öö otsa ärkvel, sest toas valge, käsitsi ei saa kardinat ette tõmmata ja hommikul magamatusest silmaalused kottis? :scratch: ;)
Ühe asja kasutusmugavus seisneb kasutuslihtsuses ja -sõltumatuses, mitte mingist/kellestki kolmandast, kelle üle sul võimu ei ole. Panna ennast vabatahtlikult kellestki sõltuvusse? Ja siis hädaldatakse, et jälitakse teie toimetamisi. Ise ju annate jälitajatele selle võimaluse vabatahtlikult! Unustage ära, et neid nutiseadmetes olevaid äppe ei kasutata mingil eesmärgil, kohe kindlasti kasutatakse. Lihtsalt minu arvamus.
dumbuser
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3777
Liitunud: 08 Jaan 2008, 23:08
On tänanud: 11 korda
On tänatud: 79 korda

Re: Elektrikaabeldus

Lugemata postitus Postitas dumbuser »

Ma arvan, et igaüks on kadedusest roheline kui sa räägid kuidas olles reisil kuskil Argentiinas häkkisid naabirimehe nutikodusse ja panid tal seal kesest ööd prill-laua kütte kinni. Aga ma olen ka kohanud tegelasi kes hullu õhinaga seletavad kuidas nad konfisid NB! 3 päeva mingit raskestiloetava ja hääldamatu nimega asja mis annab teada mis kraad õues on. Parim asi mis ka suuremate tootjate puhul omaduste alla kirja pannakse on "Külmiku avatud ukse häire" No türi ja paide ja mäo ja orgita ja ... pane sinna siis kuradima mootor mis ukse kinni tõmbab. Vabandust kui nüüd teemast väga kaugele läks.
Kalvis
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 10643
Liitunud: 03 Veebr 2008, 14:02
On tänanud: 2 korda
On tänatud: 288 korda

Re: Elektrikaabeldus

Lugemata postitus Postitas Kalvis »

elektron kirjutas: 19 Aug 2023, 20:01
Kalvis kirjutas: 16 Aug 2023, 08:52 sest tehas ise väitiski, et wago tüüpi klemmid on ohtlikud.
Kas wago-tüüpi või konkreetselt Saksa Wago tehase toodang?
Just klemmi tüüp. Nad ise toodavad kah "ohtlikke" klemme. Spetsifikatsioonis on see peidetud numbrite taha - enamus ju neid ei vaata ja vaid spetsialist leiab ülesse.
Kalvis
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 10643
Liitunud: 03 Veebr 2008, 14:02
On tänanud: 2 korda
On tänatud: 288 korda

Re: Elektrikaabeldus

Lugemata postitus Postitas Kalvis »

Imelik kirjutas: 17 Aug 2023, 22:15 Kalvis, ma ei tea mida Weldmüller Sulle esitles aga see jutt on täielik jama. Millist ühendust kujutab endast Sinu arvates pistikupesa, kui mitte vedruklemm ühendust (arvestades seda et seda veel pidevalt ühendatakse/lahutatakse)? Torix? Kilbi vedruklemmid ...jne.
Kui sa viitsiksid kasvõi minimaalselt liitühenduste hingeellu süüvida siis sa võtaksid oma sõnad tagasi.
Vedruklemmid on täiesti omaette liik ja neid ei süüdistata (vedruklemm - on sees eraldi vedru, mida vool ei läbi).
Imelik
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1360
Liitunud: 13 Dets 2008, 00:41
On tänanud: 33 korda
On tänatud: 83 korda

Re: Elektrikaabeldus

Lugemata postitus Postitas Imelik »

Kalvis kirjutas: 20 Aug 2023, 08:41 Kui sa viitsiksid kasvõi minimaalselt liitühenduste hingeellu süüvida siis sa võtaksid oma sõnad tagasi.
Vedruklemmid on täiesti omaette liik ja neid ei süüdistata (vedruklemm - on sees eraldi vedru, mida vool ei läbi).
Tohoh??? Et need 65A arvestid on ülimalt ohtlikud ja ebaturvalised ning tuleks keelata? Kõik mis on elektrilises kontaktis vooluahelaga on pingestatud kuid vedru läbiv vool on selle juures enamasti tähtsusetu, sama on ka Wago klemmidega-Pilt.
Näiteks Torix klemmidega tundub et see nii ei ole (vedruklemmi suure kontaktpinna tõttu) aga siiski ei loeta nõuetekohaseks Torix ühendust kus juhtmed ei ole sees tihedalt keerdunud.
Imelik
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1360
Liitunud: 13 Dets 2008, 00:41
On tänanud: 33 korda
On tänatud: 83 korda

Re: Elektrikaabeldus

Lugemata postitus Postitas Imelik »

Kalvis kirjutas: 20 Aug 2023, 08:36 Just klemmi tüüp. ....... Spetsifikatsioonis on see peidetud numbrite taha - enamus ju neid ei vaata ja vaid spetsialist leiab ülesse.
Äkki siis valgustad konkreetselt , mis numbrid spetsis muret teevad?
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 4451
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 86 korda
On tänatud: 223 korda

Re: Elektrikaabeldus

Lugemata postitus Postitas ping »

Vast tasuks arvutada välja kontaktpindala vedruklemmi ja 2,5mm2 juhtmesoone vahel ning arvutada, et kui suur voolutihedus on kontaktpinnal, näiteks 10A korral?
:hello:
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
Küülaline
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 6112
Liitunud: 02 Veebr 2009, 22:46
On tänanud: 66 korda
On tänatud: 136 korda

Re: Elektrikaabeldus

Lugemata postitus Postitas Küülaline »

Kas sa arvad, et klemmide tootjad ei ole neid arvutusi teinud?
elektron
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 427
Liitunud: 03 Sept 2019, 16:51
On tänanud: 4 korda
On tänatud: 27 korda

Re: Elektrikaabeldus

Lugemata postitus Postitas elektron »

Küülaline kirjutas: 20 Aug 2023, 22:07 Kas sa arvad, et klemmide tootjad ei ole neid arvutusi teinud?
Loomulikult pole nad neid arvutusi teinud ja lubatud amprid on lihtsalt laest võetud. Ilmselt ootavad Wago insenerid pikkisilmi neid arvutusi siit foorumist.
Kalvis
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 10643
Liitunud: 03 Veebr 2008, 14:02
On tänanud: 2 korda
On tänatud: 288 korda

Re: Elektrikaabeldus

Lugemata postitus Postitas Kalvis »

Imelik kirjutas: 20 Aug 2023, 14:46
Kalvis kirjutas: 20 Aug 2023, 08:36 Just klemmi tüüp. ....... Spetsifikatsioonis on see peidetud numbrite taha - enamus ju neid ei vaata ja vaid spetsialist leiab ülesse.
Äkki siis valgustad konkreetselt , mis numbrid spetsis muret teevad?
Lubatud voolutugevus. Korduvalt seda öeldud. Vedruklemmil ja kruviklemmil on see suurem kui juhtme ristlõige järgi ja klemmi on ohutu kasutada. Nugaklemmil on see väiksem ja mis veel hullem ajas vähenev. Liide kuumeneb üle.
Kalvis
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 10643
Liitunud: 03 Veebr 2008, 14:02
On tänanud: 2 korda
On tänatud: 288 korda

Re: Elektrikaabeldus

Lugemata postitus Postitas Kalvis »

elektron kirjutas: 20 Aug 2023, 22:37
Küülaline kirjutas: 20 Aug 2023, 22:07 Kas sa arvad, et klemmide tootjad ei ole neid arvutusi teinud?
Loomulikult pole nad neid arvutusi teinud ja lubatud amprid on lihtsalt laest võetud. Ilmselt ootavad Wago insenerid pikkisilmi neid arvutusi siit foorumist.
Tootjatel on kõik arvutused tehtud. Nad teavad 100% mis on klemmidele lubatud ja mis mitte. Tehase esindaja ei varja ega peta oma toodangus kedagi. Just tehase esindaja kinnitaski - nugaklemmid on ohtlikud.
Vasta