2. leht 2-st

Re: Palun tagasisidet maasoojuspumba seadistusele.

Postitatud: 17 Jaan 2024, 14:05
Postitas Ac457765
rye kirjutas: 17 Jaan 2024, 12:18
Ei ole asjatunda ja targutan niisama loogika baasilt.
Ühelt poolt ütleb loogika, et kulumine võiks olla võrdeline kumulatiivse pöörete arvuga?
Teiselt poolt on vahe, kas pöörleb külm või kuum kompressor.
Ehk siis palju start-stoppe tähendab rohkem külmemaid pöördeid ja rohkem kulumist ?
Eks kusagil on see piir, vaevalt et keegi seda täpselt öelda oskab. Arvatavasti näiteks X käivitust ööpäevas ja 12 tundi tööd on parem kui 0 käivitust ja 24 tundi tööd.

Re: Palun tagasisidet maasoojuspumba seadistusele.

Postitatud: 17 Jaan 2024, 14:29
Postitas ping
Ac457765 kirjutas: 17 Jaan 2024, 14:05
rye kirjutas: 17 Jaan 2024, 12:18
Ei ole asjatunda ja targutan niisama loogika baasilt.
Ühelt poolt ütleb loogika, et kulumine võiks olla võrdeline kumulatiivse pöörete arvuga?
Teiselt poolt on vahe, kas pöörleb külm või kuum kompressor.
Ehk siis palju start-stoppe tähendab rohkem külmemaid pöördeid ja rohkem kulumist ?
Eks kusagil on see piir, vaevalt et keegi seda täpselt öelda oskab. Arvatavasti näiteks X käivitust ööpäevas ja 12 tundi tööd on parem kui 0 käivitust ja 24 tundi tööd.
Insenerid vist selliseid asju ikka arvutavad ja kulumine sõltub ka detailide vahelisest erisurvest.
Näiteks sisepõlemismootori silindriseinale (kolb/silinder) mõjuvad jõud olevat ruutsõltuvuses mootori väändemomendist.
:hello:

Re: Palun tagasisidet maasoojuspumba seadistusele.

Postitatud: 17 Jaan 2024, 16:20
Postitas Kalvis
Mootoritel on antud minimaalne käivituste arv aga väga põdema selle 20 korra eest päevas ei pea. See on kõvasti alla lubatud. Käivitamine muud halba ei tee kui sel hetkel kuumutab mähiseid ja kui maha jahtuda ei saa siis tuleb flogiston välja. Jahtub piisavalt ruttu ja parematel kompressoritel on termokaitse peal.

Re: Palun tagasisidet maasoojuspumba seadistusele.

Postitatud: 17 Jaan 2024, 16:37
Postitas kunn24
Näiteks sisepõlemismootori silindriseinale (kolb/silinder) mõjuvad jõud olevat ruutsõltuvuses mootori väändemomendist.
Pigem siis juba pöörlemissagedusest.