Plaan siis kevadel maja ehitusega alustada. Sellega seoses olen juba ca. pool aastat vaevanud pead õige vundamendi lahenduse leidmisega. Panen siis oma plaanid ja küsimused ritta ning ehk saab targemaks . Ootaks väga ka Hr. Piirfeldi kommentaare.
Maja 1,5 kordne Aeroc ecotherm 300 + kivivill 75 mm. Pinnas selline savi ja liiva segune,labidaga kaevata väga raske . Hetke plaan siis selline: koorin pealt huumuskihi, kaevan 40 cm laia,ca 1,0 m sügava kraavi kandvate seinte alla. Kuna asukoht kerge kallaku peal ,siis teen maapeale saalungi, mis siis maapinna kõrgemast kohast ulatub 20 cm üle maapinna ning maapinna madalamast kohast siis rohkem,kui palju, ei oma hetkel tähtsust,peaasi oleks saada 1,2 m sügavust ja pealt loodi. Siis sätiksin kraavi põhja 3 x 12 mm armatuurvarrast kogu perimeetris ja kandva vaheseina alla kaa, tõstaks armatuuri ca 3-5 cm õhku. Siis segupirn kohale ja kraav betooni täis, samal ajal kive sisse loopides, et betooni kogust vähendada. Vundamendi ülemise osa sisse sätiks ka kogu perimeetris 3 x 12 mm armatuuri. See oleks nüüd vundamendi maaalune osa, eemaldaks saalungid ja planeeriks maapinna, (kaldega majast välja poole )selle müüri ülemise ääreni välja. Nüüd küsimused selle ehitise kohta: 1.Kas kraavi peaks panema kile, et vähendada betoonist vee jooksu panemist? 2. Kuidas oleks õige siduda kandev vahesein perimeetriga, soov oleks selle vaheseina alust vundamendi rajamissügavust vähendada, et säästa betooni ehk raha - kuidas oleks selle sõlme õige lahendus? 3. Kas peaks kraavi põhja tampima mingi kihi jämedat kildu, aitab see vähendada vajumeid?4. Kas võib drenaazi tegematta jätta, kuna selle lahenduse puhul peaks siis kaks korda kaevama,või on see vältimatu, kuna savikas pinnas.
Edasi siis sokkel. See on juba keerulisem teema. Variant 1: teha vundamendi peale hüdro, siis saalungid, 40 cm kõrged ja laiusega 30 cm, sinna sisse korralikult rauda. Kui valatud, siis saalungid ära ning mõlemalt poolt sokli seina vertikaalne hüdro üles ning pealt ka hüdroga kinni. Nüüd võiks sellele isoleeritud soklile liimida välja poole 50 või 80 mm epsi ja krohvida. Variant 2. Sama asi, aga hüdrot ja soojustust ei tee, kui siis vaid vundamendi ja sokli vaheline hüdro ning kindlasti sokli ja aeroci vahele hüdro.
Seest teeks tagasitäite liivaga kihtide kaupa tihendades.Tagasitäide sokli ülemise ääreni(s.o. siis ca. 60 cm paksune kiht,minimaalselt), kuna plaanis põrand tõsta seinte vahele ning pinnasele toetuv . Seejärel kogu ehitis aastaks seisma(ma arvan, et väga oluline). Nüüd küsimused: 1. Kui teha variant 1.,kuidas saab pinnase niiskus maja alt välja, või pole see nii oluline, kuna liivakiht üsna paks peal? 2. Kuidas saab niiskus välja vundamendist ehk maaalusest osast?3. Kas variant nr 1. on majanduslikult otstarbekas ehk kas see joonkülmsild on tõesti nii võimas, mis ilma soojustuseta variandi puhul mööda aerocit üles ronib.Ehk pole see nii hull ,kuna põrand tõstetud seinte vahele(50 + 50 peno, seina ja põrandaplaadi vahele ka 30 mm eps, 70-80 mm betoon )
Viimaks siis põrand. Plaan siis tõsta põrand ca 25 cm aeroc seinte vahele, põrandakütet ei tee(vist - naine ei taha
 ). Konstruktsioon: Kui seinad on püsti ja katus peal, siis laotan liivale, mis selleks ajaks peaks juba üsna tihe olema, kaks kihti ehituskilet, nii on kirjas Tiit Masso- Väikemajades, et peatab küll kapillaarniiskuse, ei tohi unustada, et all on ca 60 cm liiva. Siis laotan kahes kihis 50 + 50 mm xpsi . Sellele uuesti kile, et betoonist vesi ära ei kaoks. Siis armatuurvõrk 6 või 8 mm ning 80 mm betoon, seintest plaat eraldatud 30 mm peno ribaga.Plaadi peale lappi 8 x 4 cm prussid, samm 40 cm(kivi ja puidu vahele isolatsioon loomulikult) ning lõpuks laudpõrand. Küsimused : 1. Kas xpsi on küllalt.  2.Kas niiskus tungib majja? 3. Kas selle lahenduse puhul on siis mõtet soklit soojustada või on see soojakadu nii väike, et ei tasu end iialgi ära.
 ). Konstruktsioon: Kui seinad on püsti ja katus peal, siis laotan liivale, mis selleks ajaks peaks juba üsna tihe olema, kaks kihti ehituskilet, nii on kirjas Tiit Masso- Väikemajades, et peatab küll kapillaarniiskuse, ei tohi unustada, et all on ca 60 cm liiva. Siis laotan kahes kihis 50 + 50 mm xpsi . Sellele uuesti kile, et betoonist vesi ära ei kaoks. Siis armatuurvõrk 6 või 8 mm ning 80 mm betoon, seintest plaat eraldatud 30 mm peno ribaga.Plaadi peale lappi 8 x 4 cm prussid, samm 40 cm(kivi ja puidu vahele isolatsioon loomulikult) ning lõpuks laudpõrand. Küsimused : 1. Kas xpsi on küllalt.  2.Kas niiskus tungib majja? 3. Kas selle lahenduse puhul on siis mõtet soklit soojustada või on see soojakadu nii väike, et ei tasu end iialgi ära.Saan aru, et jutt läheb pikaks, aga ehk saab keegi siit veel abi ja ma tõesti vajan tarkade inimeste kommentaare nende konstruktsioonide kohta, muidu lähen TTÜ-sse ehitust õppima
 
 Head isadepäeva
 
 Lugupidamisega
Andraes.










 Mis puutub majasisese vundamendi sõgavuse vähendamisse, siis seda võib teha VAID astmeliselt ,infoallikas:
  Mis puutub majasisese vundamendi sõgavuse vähendamisse, siis seda võib teha VAID astmeliselt ,infoallikas: