Igaks juhuks toonitan üle, et spidod valetavad enamusel kõvasti + poolele. Ju on vaja anda infot, et liigutakse piisavalt kiiresti,
Elektriautodest
Siin arutletakse naljakate juhtumite üle ehitusvaldkonnas
-
kunn24
- Ehituspenskar

- Postitusi: 3943
- Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
- On tänanud: 43 korda
- On tänatud: 135 korda
Re: Elektriautodest
Sama rämedat aku % kahanemist ma olen nentinud BMW I3-ga, kui 110 alas 120 kelladele manada (reaalne kiirus spido tehase poolt valetama seadistamise tõttu ca 113).
Igaks juhuks toonitan üle, et spidod valetavad enamusel kõvasti + poolele. Ju on vaja anda infot, et liigutakse piisavalt kiiresti,
.
Igaks juhuks toonitan üle, et spidod valetavad enamusel kõvasti + poolele. Ju on vaja anda infot, et liigutakse piisavalt kiiresti,
Juhe teab kõike.
-
Urmas
- autodidakt
- Postitusi: 12854
- Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
- On tänanud: 404 korda
- On tänatud: 439 korda
Re: Elektriautodest
Aastake tagasi kirjutas üks ajakirjanik enda EV sõitmise kogemusest Saksamaa teedel. Üks tema soovitus oli õpetada auto sõitma reka taga tuulekotis, siis olevat samuti kulu väiksem.kunn24 kirjutas: 04 Nov 2024, 17:18 See oli hea:
Sõidad autobahnil 90ga välimises reas rekkade vahel, et akut säästa? Sorry, ma ei kujuta tegelt ettegi…
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! 
-
kaimagk
- Ehitusveteran

- Postitusi: 1390
- Liitunud: 02 Juun 2010, 17:53
- On tänanud: 112 korda
- On tänatud: 44 korda
Re: Elektriautodest
Kasutaja rs7, jah EA pole hetkel kõige okim pikkadeks sõitudeks, kui teema korrslikult läbi loeksid siis saaksid aru millisele ja kellele EA hea on. Ja mis su posti mõte oli , teades et sõita saab 300-400 km, sga lootsid ehk venitab 2000 ära vä? Kui enne natuke uuriksid kuidas aku mungitel tingimustel käitub siis sellist posti poleks ju vaja. Sulle ei sobi, ok, mulle ja paljudele teistele sobib. Mis nüüd siis teeme karjume koos et EA on pask vä?
-
trebla
- Ehituspenskar

- Postitusi: 3320
- Liitunud: 04 Aug 2009, 00:27
- On tänanud: 3 korda
- On tänatud: 66 korda
Re: Elektriautodest
Sakslased arutavad EA-de muude kasutusvõimaluste üle....

https://www.pv-magazine.de/2024/10/30/b ... entlasten/
"Kahesuunaline laadimine on väga tore. Tulevikus on trend teise ja kolmanda elektriauto suunas. Pere esimene elektriauto on elektriauto jaoks lahe, üsna kerge ja sportlik ning selle pardal on 50–75 kWh tulevikuenergiat. Autoga sõidetakse sageli. Teine auto on pimped kandevõimega ID Buzz ja sellega sõidetakse vaid vähe. Buzzli'l on kere all mobiilne 133 kWh, millest 100 kWh vabastatakse püsivalt bidi jaoks.
See säästab teid keldris statsionaarse akuhoidla omamisest.....
Arvestades, et tänagi on mobiilne aku statsionaarsest odavam, siis miks mitte - suure akupanga asemel osta omale ID-Buzz... Kui sellega reisima lähed, siis jätad oma E-Mustangi koju võrku stabiliseerima... ?

https://www.pv-magazine.de/2024/10/30/b ... entlasten/
"Kahesuunaline laadimine on väga tore. Tulevikus on trend teise ja kolmanda elektriauto suunas. Pere esimene elektriauto on elektriauto jaoks lahe, üsna kerge ja sportlik ning selle pardal on 50–75 kWh tulevikuenergiat. Autoga sõidetakse sageli. Teine auto on pimped kandevõimega ID Buzz ja sellega sõidetakse vaid vähe. Buzzli'l on kere all mobiilne 133 kWh, millest 100 kWh vabastatakse püsivalt bidi jaoks.
See säästab teid keldris statsionaarse akuhoidla omamisest.....
Arvestades, et tänagi on mobiilne aku statsionaarsest odavam, siis miks mitte - suure akupanga asemel osta omale ID-Buzz... Kui sellega reisima lähed, siis jätad oma E-Mustangi koju võrku stabiliseerima... ?
-
optimist88
- Ehitusspets

- Postitusi: 423
- Liitunud: 22 Mai 2022, 13:41
- On tänanud: 26 korda
- On tänatud: 12 korda
Re: Elektriautodest
Postitus Postitas optimist88 »
Jah, uurime igaüks omaette ja pole üldse midagi vaja siia kirjutada, onju. Ma olen igatahes väga rahul, et rs7 selle posti kirjutas. Just täpselt selliste ice-kasutajate reaalseid kogemusi ma siit teemast ootan (muuhulgas). Ma ei oota siit Vko labast trollimist koos järgneva kemplemisega.kaimagk kirjutas: 04 Nov 2024, 18:16 Kasutaja rs7, jah EA pole hetkel kõige okim pikkadeks sõitudeks, kui teema korrslikult läbi loeksid siis saaksid aru millisele ja kellele EA hea on. Ja mis su posti mõte oli , teades et sõita saab 300-400 km, sga lootsid ehk venitab 2000 ära vä? Kui enne natuke uuriksid kuidas aku mungitel tingimustel käitub siis sellist posti poleks ju vaja.
Ev "range anxiety" on ka minu jaoks suur miinus. Küllap ma ise ka jõllitaks seda km numbrit ja põeksin. Õnneks on mõned sellised kohad ka, kus ei pea tanklamenüüd sööma. Täkupoiss ja Tikupoiss näiteks, küllap neid on veel.
Viimati muutis optimist88, 04 Nov 2024, 19:41, muudetud 2 korda kokku.
-
kaimagk
- Ehitusveteran

- Postitusi: 1390
- Liitunud: 02 Juun 2010, 17:53
- On tänanud: 112 korda
- On tänatud: 44 korda
Re: Elektriautodest
Aga mis teed selle teadmisega kui tootja ütleb et saad sõita 300 km, sul vaja 500, pead laadima vahepeal. Nii, mis nüüd saab siis? Kes või mis siis nüüd. Mina ja minu pere on aasta vurand, kõik rahul. No kirjutan ka siis nii. Mis teed selle teadmisega? Kas otsustad auto ostu selle põhjsl kui keegi üritab autost leida seda mida ta ei suuda. Kas muidu ise selle peale ei tulekski vä?
-
optimist88
- Ehitusspets

- Postitusi: 423
- Liitunud: 22 Mai 2022, 13:41
- On tänanud: 26 korda
- On tänatud: 12 korda
Re: Elektriautodest
Postitus Postitas optimist88 »
See, mida ma oma teadmistega teen, sind ilmselt ei aita. Lepi sellega.
-
rs7
- Korralik postitaja

- Postitusi: 199
- Liitunud: 16 Juul 2021, 22:15
- On tänanud: 7 korda
- On tänatud: 9 korda
Re: Elektriautodest
Noh, ei. Mis selle mõte on? Miks ma sellise mõttetu postituse tegin? Noh, teema pole minu püstitatud, ma jagasin oma natuke pikemat ja praktilist kogemust elektriautoga sõitmisest. Mul tegelt suht kama kaks, mis sulle meeldib või ei meeldi. Sobib? No, ole õnnelik. Meie nädalane puhkusetuur EV-gaeestis on meil meeles “mäletad küll, see oli see reis, kui me teslaga käisime” - tuurina. See oli korralik “avasta eestimaa tanklaid” reis. Seega - meeldejääv ja tagantjärgi absurdsena tunduvalt naljakas.kaimagk kirjutas: 04 Nov 2024, 18:16 Kasutaja rs7, jah EA pole hetkel kõige okim pikkadeks sõitudeks, kui teema korrslikult läbi loeksid siis saaksid aru millisele ja kellele EA hea on. Ja mis su posti mõte oli , teades et sõita saab 300-400 km, sga lootsid ehk venitab 2000 ära vä? Kui enne natuke uuriksid kuidas aku mungitel tingimustel käitub siis sellist posti poleks ju vaja. Sulle ei sobi, ok, mulle ja paljudele teistele sobib. Mis nüüd siis teeme karjume koos et EA on pask vä?
Tesla Y annab km ca 550 kanti. Reaalselt minu hinnagul umbes 400-450 suvisel ajal, kliimaga ja mitte püsika teel vähem. Aga see ongi reaalne kogemus. EV ja tavaauto pole kasutajakogemuse osas samad asjad. Nagu taktor ei ole sõiduauto ja kombainiga ei lähe euroopa tuurile… noh, igathes.. edu! Mulle ei sobi. Ma ei viitsi planeerida +1h mingi tallinn-tartu otsa peale, okei?
Aga mis see kogemus siis olema peab tulles oma ICE auto pealt? Neli ratast, rool, sõidab, viis istekohta, B kategooria.. Võiks vähemalt olla sama kasutajakogemus, kuigi progressi mõttes võiks ju turule tulla parema lahendusega. Aga reaalsuses on EV ju veerand tavaauto kasutuskogemusest. See on reaalselt limiteeritud versioon autost nagu me seda aastakümneid tunneme. Nagu ma mainisin, siis 50 km raadiuses sõite teha on vb fain. Korra nädalas laadides. Või kodus päikese pealt… aga selleks pean enda marsruute muutma või sootuks ära jätma.
Aga objektiivselt hinnates, ütle mulle, palun, mis minu jutus oli valesti?
Viimati muutis rs7, 04 Nov 2024, 20:09, muudetud 4 korda kokku.
-
rs7
- Korralik postitaja

- Postitusi: 199
- Liitunud: 16 Juul 2021, 22:15
- On tänanud: 7 korda
- On tänatud: 9 korda
Re: Elektriautodest
Tikupoiss on nagu EV sõitjate meka. Paljud EV omanikud nimetavad selle suure rahuloluga ära.
No, peab ka kiitma. See oli üks meeldivamaid peatusi-ootamisi.
-
kaimagk
- Ehitusveteran

- Postitusi: 1390
- Liitunud: 02 Juun 2010, 17:53
- On tänanud: 112 korda
- On tänatud: 44 korda
Re: Elektriautodest
Minu postituse mõte oli selles, et võtsid ‘kassi’ aga lootsid ‘ koera’, ja siis tegid mingid järeldused, milleks. Neid oleks ka saanud niisama ju teada. Sama hästi mine tiri sapagaga mingit 5 tonnist käru enda järel ja tule kurtma( kogemust jagama) et mõtetu auto, midagi vadada ei saagi.
Aga üldiselt
Aga üldiselt
-
kunn24
- Ehituspenskar

- Postitusi: 3943
- Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
- On tänanud: 43 korda
- On tänatud: 135 korda
Re: Elektriautodest
Ta ei võtnud sellise eeldusega, võttis lihtsalt, et tutvuda.
Tsitaat eelmiselt lehelt:
"No, igatahes, mul sõbramees läks paariks nädalaks reisule ja palus mul oma majapidamisel aeg-ajalt silma peal hoida ja pakkus, et tesla jääb hoovi, võtmed on laual, kui tahan, võtku. Okei. Võtsin, tahtsin ära proovida, et siis teaks."
Tsitaat eelmiselt lehelt:
"No, igatahes, mul sõbramees läks paariks nädalaks reisule ja palus mul oma majapidamisel aeg-ajalt silma peal hoida ja pakkus, et tesla jääb hoovi, võtmed on laual, kui tahan, võtku. Okei. Võtsin, tahtsin ära proovida, et siis teaks."
Juhe teab kõike.
-
rs7
- Korralik postitaja

- Postitusi: 199
- Liitunud: 16 Juul 2021, 22:15
- On tänanud: 7 korda
- On tänatud: 9 korda
Re: Elektriautodest
Ei saa täpselt aru. Tegemist on ikka autoga, eksole? Saame me sellest ikka ühtmoodi aru?kaimagk kirjutas: 04 Nov 2024, 20:07 Minu postituse mõte oli selles, et võtsid ‘kassi’ aga lootsid ‘ koera’, ja siis tegid mingid järeldused, milleks. Neid oleks ka saanud niisama ju teada. Sama hästi mine tiri sapagaga mingit 5 tonnist käru enda järel ja tule kurtma( kogemust jagama) et mõtetu auto, midagi vadada ei saagi.
Ei defineeri autot kuidagi teisiti? Sõiduauto - mõeldud liiklemiseks ja sõitudeks? Saame ikka üht moodi aru? Eeldan, et saame.
Nii - kas kasutajakogemus ice ja ev autodel on sama? Noh, seni kuni tankima-laadima ei pea on praktiliselt identsed. Probleemid tekivad laadimise ja sõiduulatusega. Nende kahe asja kombinatsioon annab totaalselt erineva lähenemise, kuidas ja milleks sa seda autot kasutada saad ja kui mugav saab olema sinu teekond. Rõhutan, et siin on rõhk sõnal “saad”.
Osaline piirang on infrastruktuur, ja teine pool vana akude tehnoloogia. Mitte, et autod hirmus kehvad oleksid iseenesest vaid lihtsalt see nõuab totaalselt ümberharjumist oma teekonna planeerimisel. Ja see on asi, mida ma küll teha ei viitsi. Mingeid tanklakohti mööda kaarti taga ajada nagu janune kõrbes ja sellega suurem osa teekonnast ka kulgeb. Nagu varem kirjutasin, siis tartu-tallinn otsa peale ei viitsi küll +1-2h juurde arvestada. Tahaks neljarealist teed ja -2h hoopis lahutada.
Viimati muutis rs7, 04 Nov 2024, 20:22, muudetud 1 kord kokku.
-
kunn24
- Ehituspenskar

- Postitusi: 3943
- Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
- On tänanud: 43 korda
- On tänatud: 135 korda
Re: Elektriautodest
rs7 kirjutas:
Selline suhtumine, et uus tehakse vältimatult (vähemalt autokasutajate jaoks) kehvem kui oli vana, on küllaltki valdav teeremontide puhul. Kuskil pannakse juurdepääs kinni, kiirus madalamaks, rajad kitsmaks jne. Paras sado/ maso ilming.Võiks vähemalt olla sama kasutajakogemus, kuigi progressi mõttes võiks ju turule tulla parema lahendusega. Aga reaalsuses on EV ju veerand tavaauto kasutuskogemusest. See on reaalselt limiteeritud versioon autost nagu me seda aastakümneid tunneme.
Juhe teab kõike.
-
ping
- Ehituspenskar

- Postitusi: 6070
- Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
- On tänanud: 112 korda
- On tänatud: 294 korda
Re: Elektriautodest
Kas just "arvavad" aga kui siia kõrvale panna keskmise palga kaart, siis võib arvata et kas "põllumees põline rikas" on pankade jaoks aktsepteeritav klient.
Teine kaart oleks esinduste remondikodade paiknemine.
Ja esimene Eesti peab kõva kihutustööd tegema, et sellele teisele Eestile oma vanad autod maha müüa.
Õppefilosoofia paradoks - õpetamine on tühi töö ja vaimu närimine, sest lollile ei jää nagunii midagi külge, andekas õpilane saab aga kõik ise selgeks, kui on loodud tingimused arenemiseks.
-
kaimagk
- Ehitusveteran

- Postitusi: 1390
- Liitunud: 02 Juun 2010, 17:53
- On tänanud: 112 korda
- On tänatud: 44 korda
Re: Elektriautodest
Ja kui mina ja teised kirjutame et küll EA on ikka hea auto oma igapäevadteks sõitudeks , siis tuleb küll kohe mingi lalin et sitt , ei saa ju 2000 km jutti sõita. Nagu uued ‘ vasikad’ tulevad masilma avastama. See on iseenesest ok, aga milleks siia juurde ‘ karjuv’ toon, et EA ei kõlba autoks.
-
kunn24
- Ehituspenskar

- Postitusi: 3943
- Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
- On tänanud: 43 korda
- On tänatud: 135 korda
Re: Elektriautodest
1 troll karjub, ei maksa haakuda. Selle peale modedele teade saadetud. Kuigi viimane "EV on p***?"- küsimus oli sinu algatatud.
Juhe teab kõike.
-
Ardi
- Ehitusguru

- Postitusi: 851
- Liitunud: 26 Okt 2006, 21:32
- Asukoht: Raplamaa,Juuru
- On tänanud: 1 korda
- On tänatud: 3 korda
Re: Elektriautodest
Kus ta odavam on? LiFePO4 akud 60kwh on hinnaga 3776eur+saatmine+bms-id+ käibemaks, ehk kusagil 5000eur kokku, Ainuüksi samasuuri kasutatud EV akusid müüakse ca 5500eur eest. Kusjuures LiFePO4 aku kannatab rohkem laadimistsükleid ja on ohutum.trebla kirjutas: 04 Nov 2024, 18:42 Sakslased arutavad EA-de muude kasutusvõimaluste üle....
https://www.pv-magazine.de/2024/10/30/b ... entlasten/
"Kahesuunaline laadimine on väga tore. Tulevikus on trend teise ja kolmanda elektriauto suunas. Pere esimene elektriauto on elektriauto jaoks lahe, üsna kerge ja sportlik ning selle pardal on 50–75 kWh tulevikuenergiat. Autoga sõidetakse sageli. Teine auto on pimped kandevõimega ID Buzz ja sellega sõidetakse vaid vähe. Buzzli'l on kere all mobiilne 133 kWh, millest 100 kWh vabastatakse püsivalt bidi jaoks.
See säästab teid keldris statsionaarse akuhoidla omamisest.....
Arvestades, et tänagi on mobiilne aku statsionaarsest odavam, siis miks mitte - suure akupanga asemel osta omale ID-Buzz... Kui sellega reisima lähed, siis jätad oma E-Mustangi koju võrku stabiliseerima... ?
![]()
https://eu.nkon.nl/rechargeable/lifepo4 ... ade-a.html
Müün küttepuid,osutan kallurveoteenust(3T).5280616
Osutan ka palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
Osutan ka palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
-
rs7
- Korralik postitaja

- Postitusi: 199
- Liitunud: 16 Juul 2021, 22:15
- On tänanud: 7 korda
- On tänatud: 9 korda
Re: Elektriautodest
Jah, 2000km võiks saada 10min laadimise peale, siis oleks asjal jumetkaimagk kirjutas: 04 Nov 2024, 20:24 Ja kui mina ja teised kirjutame et küll EA on ikka hea auto oma igapäevadteks sõitudeks , siis tuleb küll kohe mingi lalin et sitt , ei saa ju 2000 km jutti sõita. Nagu uued ‘ vasikad’ tulevad masilma avastama. See on iseenesest ok, aga milleks siia juurde ‘ karjuv’ toon, et EA ei kõlba autoks.
Sitt auto? Pole öelnud. Ei kõlba autoks? Minule mitte (järeldus - loe esimest postitust), karjun? Ei ole karjunud, sa oled vist üleliia tundlik oma auto osas
Vasikad maailma avastamas? No, tegelikult on tegemist regressiga sellisel kujul nagu meile seda täna võimaldatakse. Lühemad vahemaad, kesisem infrastruktuur, ebastandardsed laadimislahendused (tankur on üks universaalne toru kõigile mootoriga masinatele), pikema ajakuluga teekond, raskemad autod jne. Oleks siis midagi tehnilises ja praktilises mõttes uut, siis oleks vasikavaimustust rohkem. Praegu tundub nagu arhviarmastuse moodi olevat.
Kuigi, kui ev oleks peres olemas ja see oleks paratamatus, siis ilmselt muutuks see pikapeale loomulikuks igapäevaseks kohustusek nagu linnakorteris koera omamine. Et kelle kord on koeraga jalutama minna, kelle kord on autot laadima viia..
Aga see kaart seal üleval on suht proportsionaalses korrelatsioonis demograafiaga, muud midagi. Ilmselt on kõiki sõiduautosid tallinnas ka kusagil umbes sama protsent ja muudes linnades ka. Lihtsalt inimesi on rohkem. Linnas on e-kulguriga kindlasti kergem kui maal. Selle üle ilmselt puudub vaidlus.
Viimati muutis rs7, 04 Nov 2024, 22:36, muudetud 3 korda kokku.
-
Vko
- Ehitusspets

- Postitusi: 509
- Liitunud: 20 Veebr 2024, 13:15
- On tänanud: 3 korda
- On tänatud: 15 korda
Re: Elektriautodest
Kala asemel saab konna ka süüa ja kõht saab täis, aga maitse on s***. See kõik tähendab, et ElektriVankriga on võimalik kuidagi sõita küll, aga tänasel päeval (veel) on ta ikka palju kehvem.kaimagk kirjutas: 04 Nov 2024, 20:24 Ja kui mina ja teised kirjutame et küll EA on ikka hea auto oma igapäevadteks sõitudeks , siis tuleb küll kohe mingi lalin et sitt , ei saa ju 2000 km jutti sõita. Nagu uued ‘ vasikad’ tulevad masilma avastama. See on iseenesest ok, aga milleks siia juurde ‘ karjuv’ toon, et EA ei kõlba autoks.
-
tabarabarap
- Ehitusveteran

- Postitusi: 1495
- Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
- On tänanud: 6 korda
- On tänatud: 64 korda
Re: Elektriautodest
Postitus Postitas tabarabarap »
Ev "range anxiety" on nagu Volvo XC60 bensiinikas mis linnas sõitis 450kmoptimist88 kirjutas: 04 Nov 2024, 19:21 Ev "range anxiety" on ka minu jaoks suur miinus. Küllap ma ise ka jõllitaks seda km numbrit ja põeksin.
-
tabarabarap
- Ehitusveteran

- Postitusi: 1495
- Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
- On tänanud: 6 korda
- On tänatud: 64 korda
Re: Elektriautodest
Postitus Postitas tabarabarap »
Tahtsid sõita "kusemata Kaunasesse" autoga mis selleks ei olnud mõeldud, seal ei ole midagi valesti, lihtsalt kogemuse puudumine.rs7 kirjutas: 04 Nov 2024, 19:36 See on reaalselt limiteeritud versioon autost nagu me seda aastakümneid tunneme. Nagu ma mainisin, siis 50 km raadiuses sõite teha on vb fain. Korra nädalas laadides. Või kodus päikese pealt… aga selleks pean enda marsruute muutma või sootuks ära jätma.
Aga objektiivselt hinnates, ütle mulle, palun, mis minu jutus oli valesti?
EV on mõeldudki selleks päevaseks sõiduulatuseks mida aku pealt välja annad , seistes (öösel, tööl jne) laed ja statistika on seni näidanud, et see on ~90% autode kasutusmuster. Sõidavad vähem sellest sõiduulatusest päevas ja seisavad rohkem , kui laadimiseks vaja. Kui sul on täna vaja päevas sõita rohkem, kui see sõiduulatus , siis üle 2x sõiduulatuse pead tõesti kulutama juba laadimisele rohkem aega (kui sa ei ühilda laadimist mingite teiste tegevustega) ja paratamatult saad selle kogemuse mis sa said.
ICE autode osas on diislitel väga hea sõiduulatus, bensakatel see sõiduulatus enam nii väga hea ei ole samas ikka enamus elektrikatest rohkem . Langeb talvel päris kühvlisse mõnel (mu enda kogemuse järgi). Mu enda aotodest oli BMW diislil väga hea sõiduulatus maanteel ~1200km vms ja samas bensakal talvel ja linnas oli kulu ja sõiduulatus ikka väga masendav. Keegi sellele sõiduulatusele ei mõtle kuna tanklad igal nurgal, lihtsalt kulud olid oluliselt suuremad.
Ja siin on kõikide jutus ka väga selged äärmused kus ühelt poolt eeldatakse tanklat kodus ka lasnaka 16 korrusel ja teiselt poolt väidetakse , et elektirkas on räigelt kallis ja samas on kõigil väga suva sellest ICE tankimiskulust , sest sõiduulatus päevas suurem kui rekkal vms. Vkol on konkreetselt see kõik juba kõvaks ajanud, muutub pedeks jne.
EV omanikuna on kogemus see, et meil ei ole vaja selle sõiduulatuse pärast Eestis muretseda ja kellel kulud on olulised , selle jaoks ka raha lihtsalt ICE vs EV valiku korral maas vedelemas. Keegi seda ICE teilt ära ei võta
-
kunn24
- Ehituspenskar

- Postitusi: 3943
- Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
- On tänanud: 43 korda
- On tänatud: 135 korda
Re: Elektriautodest
Mul oli kunagi vedelgaasiga auto, mis sõitis heal juhul 400 km. Tanklad olid tavaliselt kuskil nurgataga peidus ja osa neist vaid tööajal lahti. Õnneks oli alternatiivina võimalik ka bensu peal sõita. Selle autoga sai kenasti korduvalt läbi mängitud situatsiooni: "Kuidas tunne on, kui kütus lõpeb?" Huvitav oli,
.
Juhe teab kõike.
-
Vko
- Ehitusspets

- Postitusi: 509
- Liitunud: 20 Veebr 2024, 13:15
- On tänanud: 3 korda
- On tänatud: 15 korda
Re: Elektriautodest
Mida EL 2035 teha plaanib? Sisuliselt just ära võtta ja ElektriVankritega asendada.
-
tabarabarap
- Ehitusveteran

- Postitusi: 1495
- Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
- On tänanud: 6 korda
- On tänatud: 64 korda
Re: Elektriautodest
Postitus Postitas tabarabarap »
Ja sa ennustad 10 aastat ette, et kõik lähebki täpselt nii. Vbl ikka ei lähe, sest nad ei taha oma majandusi veel päris kotti lasta, Saksa VW tehastega saavad kohe varsti vitsad kätte ja lööb õhu puhtamaks. Pärast maksavad ise veel peale, et tootmine tagasi tuleks. Kui lähebki nii, et uutest enam ei piisa, siis 10 aastaga tehakse akud ehk paremaks , 2000km ehk ei saa, aga 1000km vast ikka pressitakse akusse (täna juba prototüübidki sellised olemas).Vko kirjutas: 04 Nov 2024, 23:57 Mida EL 2035 teha plaanib? Sisuliselt just ära võtta ja ElektriVankritega asendada.
Tulevikus on ICE maailmale ikkagi väga palju tormipilvi:
* 2027. aastast lisanduvad bensiini ja diisli hinnale CO2 kvoodid
* 2030. aastaks tõuseb taastuvenergia kohustus transpordis praeguselt 7,5 protsendilt 29 protsendini. Prognoos halvima võimaluse korral, sest s*itad äärmused teile meeldivad, et mootorikütuse hind kasvab 1.8€ võrra (lisanduks praegusele hinnale) liitrist.
* 2035 Uusi ICE ei tohi siis eeldatavalt enam müüa, aga vanasid võib ja laod ostetakse ennem nii täis, et saab veel 10 aastat neid autosid siin müüa. Vana auto muutub väärtuslikuks, järelturu hind muutub väga heaks ja enamus sõidetakse lõpuni. Paide autoaiale tuleb ehitada ümber uus vallimägi, et defkat kaupa keegi varastada ei saaks.
Kõik ei ole muidugi läbi ja ainsa kiirena särab Urmas oma Daciaga 200km/h kiirusel Saksa bahnil , sest korraks oli vaja Märjamaalt veel peale tööd läbi põigata järgmise kliendi juurest
-
rs7
- Korralik postitaja

- Postitusi: 199
- Liitunud: 16 Juul 2021, 22:15
- On tänanud: 7 korda
- On tänatud: 9 korda
Re: Elektriautodest
Jah. Tahaks tõesti sõita kusemata Kaunasesse ja kui kusehäda peale ei tule, siis kasvõi Varsavisse, hotelli, sööma, jooma ja puhkama. Aga reaalselt võttes tuleb selle aja peale ikka häda peale.
EV-ga vist isegi mitu häda.. lürbid bensukas kohvi, vett ja kotletisaia, see ajab ikka paari tunniga välja ja siis ongi paras aeg teha uus tankimine, kohv ja sai… et siis jälle 200 km pärast sama korrata pool tundi. Nii ta on jah. Võiks saada kusemata vähemalt Riigagi, nii kaua peaks ikka pidamist olema.
Aga ei. Pissipeatus Pärnus, kakapeatus iklas jne. Oleneb ilmast. Talvekogemus mul EV-ga puudub, seega siinkohal sõna ei võta, aga ma kaldun arvama, et +20C kuivast suvisest ilmast asi paremaks ei lähe. Eks sa täpsusta.
Muidugi olen kuulnud elektrikate omanikelt lugusid, kuidas tegelikult ongi palju mõnusam tihti pikemaid peatuseid teha, saab netflixist mingi sarja ära vaadata, jalga sirutada, ringutada, puhata.. aga tegelikult ma tean, et kohv ja neli suitsu on see passimine
Aga EV müüjad võiksid eestis autosid reklaamida disclaimeriga, et “kusemata kaunasesse ei saa!” saksas, prantsumaal, et “sinu jaoks on parem rida autobahnil”, hispaanias nii, et “gibraltarini välja ei vea. Võta vesi, kuivained ja kusepudel kaasa” jne. Ehk siis.. see auto ei ole sõitmiseks, see on linnavurr. Need disainid on selgelt pereauto sedaani segmendis. Nii neid turustatakse ja nii neid ka arendatakse. Ja kui kasutaja on lõpuks kimbatuses, siis öelda, et “loll olid, kui tahtsid kusemata kuutsemäele, halamata haanjasse või vandumata vastseliinasse” ei ole ikka päris okei lahendus.
Kae nalja! Mees mõtles, et saab oma autoga sõrve säärde maakodusse minna! Mees, see pole see auto, loll oled v??
Muidugi näitab mingi statistika, et 90% nendest autodest nii kaustatakse. Kes see ohmu siis e-autoga tallinnast riiga tahab sõita? Ikka kodu läheda, kui voolik tuleb eramaja küljest, siis hommikuks ikka vunk sees, pood-kontor-koolimaja marsa.
No, ma kaldun ka arvama, et ega seda ice-d tõesti keegi lõpuks ikka ära ei võta. Kuigi, mis seal salata, plaanid on suured.. aastaks 2030-35 nullheitme eesmärgid, autotootjate maailmapäästmise fassaad, et ice-ga lõpp teha jne. See ajabki ilmselt enamustel karva turri, kui sunnitakse, nügitakse ja müksatakse töötavte lahenduste asemel sind poolküpsete lahenduste poole. Maksustatakse vana töötav asi nii ära, et peadki lõpuks leppima sellega, mis on vaeste osa. Samal ajal otseste rahaliste totatsioonidega aidatakse osta 50-60k eur maksvaid autosid, bussirea ja tasuta parkimise privileegid, taklakettide infra väljaehitamise riiklikud ja EL totatsioonid jne.
Kokku võttes ära sõida, sul pole seda vaja. Siingi käib ju arutelu selle üle, mis kellelgi mõne arvates on vaja ja mida mitte. Millise tee peale on kellelgi asja või kuidas keegi midagi kasutama peaks.
Nagu ma ka juba varem mainisin, siis Eesti territoorium on suht max, mida EV välja kannatab. Eriti, kui käimisi on vähe.
Viimati muutis rs7, 05 Nov 2024, 01:29, muudetud 1 kord kokku.
Hüppa
- Ehitusfoorum
- ↳ Üldfoorum
- ↳ Ahjud, kaminad, korstnad
- ↳ Aiad, väravad
- ↳ Aknad, uksed
- ↳ Betoon ja betoonitooted
- ↳ Ehitustööriistad
- ↳ Ehitusmaterjalid
- ↳ Elekter, elektriseadmed
- ↳ Energiamärgis ja energiaaudit
- ↳ Fassaadide arutelu
- ↳ Katused, laed
- ↳ Hüdroisolatsioon
- ↳ Kaevud
- ↳ Konstruktsioonid, seinad
- ↳ Küttesüsteemid
- ↳ Palkmajad
- ↳ Projekteerimine, projektid
- ↳ Põrandad
- ↳ Puit ja puidutooted
- ↳ Restaureerimine
- ↳ Seadusandlus
- ↳ Soojustus, isolatsioon
- ↳ Saunad, dussiruumid, vannitoad, sanitaartehnika
- ↳ Siseviimistlus, värvid, plaatimistööd
- ↳ Ventilatsioon
- ↳ Veevarustus, kanalisatsioon, käimlad
- ↳ Vundamendid
- ↳ Naljanurk
- ↳ Arhiiv
- Ärifoorumid
- ↳ Otsin tööd
- ↳ Pakun tööd
- ↳ Ostu-müügifoorum
- ↳ Annan/võtan rendile
- ↳ Hinnapäring