Vähemalt on kõva(sti)eerik2 kirjutas: 16 Veebr 2025, 16:22Ma ei öelnud, et on hobiauto, ma ütlesin nagu hobiauto. Funktsionaalne eesti keele oskus. Minu maastur ei ole ka näituseauto vaid praktiline töömasin. Sai ka igapäevaselt tööl käidud, kui väike masin katki oli. Ja arvan, et tõenäoliselt on sellise auto omanikke veelgi vähem, kui mainitud 1%. Kui palju on Eestis inimesi, kes jaksavad uut autot liisingusse osta? Mina ei jaksa. Minu palk ei ulatu Eesti keskmise palgani. Ja minusuguseid on oi kui palju.... rohkem, kui neid, kes jaksavad osta... kõvasti rohkem...tabarabarap kirjutas: 16 Veebr 2025, 15:57 * ta ongi 1.1% turust , väga marginaalne osa
* ei ole veidi rikkama inimese auto sest selles hinnaklassis müüakse enamus uusi autosi ja liisingusse
* ei ole nõus, et hobiauto
Elektriautodest
-
tabarabarap
- Ehitusveteran

- Postitusi: 1495
- Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
- On tänanud: 6 korda
- On tänatud: 64 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas tabarabarap »
-
EH.INS.
- Ehituspenskar

- Postitusi: 3419
- Liitunud: 29 Juul 2024, 10:56
- On tänanud: 1 korda
- On tänatud: 82 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas EH.INS. »
Just, täpselt nii ongi, igas teemas ajan jama (IGAS)tabarabarap kirjutas: 16 Veebr 2025, 16:26see on subjektiivne, vbl me aint ajame seda siin najlanurgas, sa paned igas teemasEH.INS. kirjutas: 16 Veebr 2025, 16:24Ja mille krdi pärast siis debiilsed postitused???![]()
-
eerik2
- Korralik postitaja

- Postitusi: 107
- Liitunud: 04 Veebr 2024, 00:19
- On tänanud: 6 korda
- On tänatud: 4 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas eerik2 »
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas elmut66 »
-
kunn24
- Ehituspenskar

- Postitusi: 3927
- Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
- On tänanud: 42 korda
- On tänatud: 134 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas kunn24 »
https://auto.geenius.ee/rubriik/uudis/v ... le-truuks/
Näiteks langes nõudlus Audi elektriautode osas 7,8%, Volkswagenil aga 2,7%. Viimasel puhul pole tegemist suure kukkumisega, kuid siiski löögiga – eeldati ju püsivat kasvu, selle asemel aga langus.
-
Urmas
- autodidakt
- Postitusi: 12830
- Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
- On tänanud: 404 korda
- On tänatud: 439 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas Urmas »
Ei saa aru, kuidas endi arvates nii targad VW grupi juhid jäid uskuma roheliste juttu ja valede eeldustega peršše läksid?kunn24 kirjutas: 18 Veebr 2025, 23:07 Viimasel puhul pole tegemist suure kukkumisega, kuid siiski löögiga – eeldati ju püsivat kasvu, selle asemel aga langus.
-
Walter2
- Ehitusspets

- Postitusi: 600
- Liitunud: 11 Juun 2016, 21:54
- On tänanud: 7 korda
- On tänatud: 29 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas Walter2 »
VW Grupil oli suur osalus Northvolti tehases, mis nüüd pankroti veerel - eks siit ka see mahtude langus.Urmas kirjutas: 19 Veebr 2025, 06:49 Ei saa aru, kuidas endi arvates nii targad VW grupi juhid jäid uskuma roheliste juttu ja valede eeldustega peršše läksid?![]()
https://www.err.ee/1609529452/euroopa-s ... tiavalduse
-
Prill
- Ehitusveteran

- Postitusi: 1463
- Liitunud: 27 Veebr 2017, 10:36
- On tänanud: 7 korda
- On tänatud: 84 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas Prill »
Kuna õiguslik raamistik või tulevik on olnud ette teada, on see ka tööstuse&tootmise jaoks omamoodi raamistik, millest oma tulevikku kujundada.
Lisaks euroopa mitmed riigid nt Saksamaa on aastakümneid olnud ka tehnoloogias&tööstuses omamoodi liiderriik globaalselt, sh saksa autotööstus on tuntud üle ilma. Mis omakorda lisab usku, kui keegi üldse rohetehnoloogiates midagi läbi närib siis Saksamaal on selleks mitmeid eeldusi.
Tänase roheseisaku ja otsuste ümbervaatamise läte ei tarvitse olla "lollid roheusulised", ega saamatu saksa autotööstus, vaid strateegilised majanduslikud tõsiasjad, täpsemalt euroopa sidumine Ukraina Venemaa sõtta, kus euroopa lõikas end ära Venemaa energiakandjatest ja toormest, mis mõjutas eelkõige tööstusel panustanud riike nagu Saksamaa, Eesti jah teenus-, ring, ja e-majandusega saab praalida, et pole meil asja odava energia ega toormega ning kõik peaks meist juhinduma. Aga Saksamaal on teisiti, juba paar aastat on hädaldatud, kuidas saksa tööstused eriti energiamahukas keemia- ja materjalitööstus pakib asju kokku ja kolitakse saksast minema. Suures pildis euroopal Venemaa rikkalik energiakandja- ja toore oligi pea ainuke strateegiline eelis mida sai väärindada, odavat tööjõudu nagu aasias euroopas ei ole (ja noorte töökate meeste (massi)sisseränne ei pälvinud poolehoidu), innovatsiooni&teaduse ja patendiliidri roll oli USA pärusmaa, täna ka Hiina juba tehnoloogias paistab silma.
Lisada juurde, et just Saksamaa tööstus panustas märkimisväärselt ka Venemaaga ühisfirmadesse, piltlikult Venemaal oli nii saksa, kui ka teiste auto-, rehvi-, kodukeemia- pea kõike toodeti, paljut sellest kanti sõja järel maha või tuli nö seisma panna ehk tootmise&äri mõttes kahjumit kandma - praktikas on sellel firmadele otsene kahjulik mõju, võimalik ka jätkusuutlikuse vaates kui pikalt panustatud ja arvestadud investeeringud tuleb osas poliitilistel nõudemistel korstnasse kirjutada.
Kui majandus ei edene ja väljavaated on kesised, ei ole loomulikult edeva rohepöörde pressimine enam aktuaalne, VW vist oli silmitsi lausa pankrotiohuga, kus tuli tehaseid seisata ja vist üks tehas lausa nö likvideerida, sest toodangule ei ole turgu. Ehk suuresti kärpeaja otsused, kus tegeletakse ellujäämise aga mitte niivõrd tuleviku innovatsiooni panustamisega.
Nõudluse hädad tulenevad samast, ka elanikud ei torma uusi asju ostma, liisinguid ja kohustusi võtma, sest tulevik ja sissetulek on ebakindel. Kõik on kuskil omavahel seotud ja positiivse sünergia asemel kus 1+1=4 võib sama juhtuda negatiivse energiaga, kus üksikuna kellegi langus ei ole justkui katastroofiline aga kõik kokku võimendub pärssivalt. Ehk nagu meie enda rahajumal Ligi manitses, kuidas meie majandust pärsib enim meedia, kes vahendab ja võimendab majandusest negatiivset kuvandit, mis omakorda mõjutab inimesi tarbima ettevaatlikult ja ettevõtteid investeeringuid edasi lükkama - tuleb end lihtsalt langusest välja uskuda
-
EH.INS.
- Ehituspenskar

- Postitusi: 3419
- Liitunud: 29 Juul 2024, 10:56
- On tänanud: 1 korda
- On tänatud: 82 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas EH.INS. »
Juba tükk aega on näha, et seda ka tunnistatakse
Tänasel päeval, eelkõige USA juhtimisel on teema veel aktuaalsem
EU sisuliselt hävitab oma konkurentsivõime
Lisaks muidugi täielik impotentsus kaitsevõimes
-
ping
- Ehituspenskar

- Postitusi: 6069
- Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
- On tänanud: 112 korda
- On tänatud: 294 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas ping »
Tugeva "usu" vastu füüsikaga ei saa!
"Usk" ei tekitab virtuaalset raha juurde ainult võlakirjade turul aga ei loo reaalseid, raha eest müüdavaid väärtusi.
-
EH.INS.
- Ehituspenskar

- Postitusi: 3419
- Liitunud: 29 Juul 2024, 10:56
- On tänanud: 1 korda
- On tänatud: 82 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas EH.INS. »
Majandust pärsib bürokraatia nt ESG (millest taganetakse sama kiiresti kui nn "rohepöördest" ja eelkõige USA juhtimisel) / ideoloogia / energiahinnad (energiamahukatel ettevõtetel odavam toota juba nt Rootsis)
Sel teemal soovitaks kuulata ettevõtjaid mitte poliitikuid / ideolooge jms
-
Urmas
- autodidakt
- Postitusi: 12830
- Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
- On tänanud: 404 korda
- On tänatud: 439 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas Urmas »
Urmas on käinud valimis, aga ei ole kunagi andnud oma häält sellele, kelle huultelt olen suutnud välja lugeda rohelisusega seotut ja seega ei saa mulle midagi ette heita. Minu hääl jäi hüüdja hääleks tühjas kõrbes.Prill kirjutas: 19 Veebr 2025, 09:54 Ei ole sellist asja nagu "roheliste jutt", mida keegi justkui uskuma jääks, on konkreetsed euroopa seadusandlikud aktid, direktiivid vist lausa kohustuslikud, ka Eesti riik on võtnud nende alusel nn rohekohustusi (demokraatias kui Hr Urmas on valmimas käinud on andnud poliitikutele lausa mandaadi enda eest roheotsuseid teha- kes tegi ise tegid!) , kus riik peab astuma nii regulatiivseid kui rahalisi samme roheteemade elluviimiseks.
-
trebla
- Ehituspenskar

- Postitusi: 3315
- Liitunud: 04 Aug 2009, 00:27
- On tänanud: 3 korda
- On tänatud: 66 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas trebla »
https://www.pv-magazine.com/2025/02/20/ ... ovoltaics/
Pärast aastat 2030 siis vaatame ja loeme numbrid kokku, kuidas on läinud...
-
EH.INS.
- Ehituspenskar

- Postitusi: 3419
- Liitunud: 29 Juul 2024, 10:56
- On tänanud: 1 korda
- On tänatud: 82 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas EH.INS. »
Kas see on tõesti ainuke allikas kust midagi vaatad???trebla kirjutas: 21 Veebr 2025, 17:56 Siin nüüd üks teistpidi vaatenurk.
https://www.pv-magazine.com/2025/02/20/ ... ovoltaics/
Pärast aastat 2030 siis vaatame ja loeme numbrid kokku, kuidas on läinud...
Midagi pole öelda - targad poisid - tunnevad autotööstust (ja ka akutööstust) oluliselt paremini kui tootjad iseWe can confidently expect that most new vehicle sales in the 2030s will be electric...
-
ping
- Ehituspenskar

- Postitusi: 6069
- Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
- On tänanud: 112 korda
- On tänatud: 294 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas ping »
https://www.err.ee/1609612856/ajale-jal ... laienemist
-
trebla
- Ehituspenskar

- Postitusi: 3315
- Liitunud: 04 Aug 2009, 00:27
- On tänanud: 3 korda
- On tänatud: 66 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas trebla »
Mis puutub päikesepaneelide turu kasvu, on see ajakiri alati oma ennustustega mööda pannud - ja enamasti alla ennustanud.
Nii nagu see "Tagasi tulevikku" film. Kui seal kujutatud aasta kätte jõudis, siis selgus, et mõned asjad olid veel leiutamata. Aga samal ajal olid mõned seal filmis näidatud asjad jõutud juba ära unustada...
Üheks variandiks ongi siis Setumaale sõites oma elekter autoga kaasa võtta?ping kirjutas: 21 Veebr 2025, 21:31 Huvitav, et kuna Setumaale elektriautode aeg jõuab, kui kohalikul ettevõttel ei ole võimalik saada juurde isegi 200A, sest regiooni võrgus ei ole vaba võimsust?
https://www.err.ee/1609612856/ajale-jal ... laienemist
![]()
-
Urmas
- autodidakt
- Postitusi: 12830
- Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
- On tänanud: 404 korda
- On tänatud: 439 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas Urmas »
Kas see on midagi sarnast, et kui naturaalsest emmist ei piisa, siis võiks 1in2 olla ka see https://kirg.ee/et/seksapteek/vedelad-vibraatorid? Või need, et jõuda järgmisse punkti?https://loveshop.ee/tooted/dildod/trebla kirjutas: 21 Veebr 2025, 21:39 Sellest ühest lausest ei maksa hoogu minna - esimeses lõigus olev link viib allikale, kus elektrilise autona käsitletakse ka hübriide.
Et oma sõnumi tähtsust tõsta, siis ütlen, et pool oma elueast olen elanud võõrvõimu all.
-
EH.INS.
- Ehituspenskar

- Postitusi: 3419
- Liitunud: 29 Juul 2024, 10:56
- On tänanud: 1 korda
- On tänatud: 82 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas EH.INS. »
Juhuelektri tootjatel peaks olema KOHUSTUS välja ehitada proportsionaalne reserv, salvestus, võrgud jne
Ja siis räägime hinnast edasi...
Alar Konist:
...kui me räägime kallist gaasienergiast, siis selle gaasienergia hinna sees on ka süsteemiteenused – ta on juhitav, pakub sagedust ja on sõna otseses mõttes varustuskindluse oluline komponent.
Kui võtame juhitamatud või juhuelektritootjad, siis seal süsteemiteenuseid sees pole, sinna on vaja juurde investeerida: salvestusse, sageduse hoidmisse. Ning võrgud on vaja sellest lähtuvalt ümber ehitada.
-
kunn24
- Ehituspenskar

- Postitusi: 3927
- Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
- On tänanud: 42 korda
- On tänatud: 134 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas kunn24 »
Kui veidi päevakajaselt militaarsemaks minna, siis on Teslade jaoks probleemiks kujunemas Muski lollitamine ehk see tropp ei ole tõsiseltvõetav ja tahes tahtmata tema imago võib üle kanduda temaga seotud toodetele.
-
EH.INS.
- Ehituspenskar

- Postitusi: 3419
- Liitunud: 29 Juul 2024, 10:56
- On tänanud: 1 korda
- On tänatud: 82 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas EH.INS. »
Jah, nõus......võiks jaurata kuskil planeedi Maa päästmise osas...
OKJuhuenergia ja erakasutuses elektriauto tegelt sobivad kokku...
Aga arvestada EV el süsteemi osaks on vist pisut naiivne...
-
kunn24
- Ehituspenskar

- Postitusi: 3927
- Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
- On tänanud: 42 korda
- On tänatud: 134 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas kunn24 »
Oleneb. 2-suunalise elektriliikumisega autot võib võtta reaalse akupangana ja päris korraliku mahtuvusega. Loodan, et ratastel akupanga omadusi pole vaja hakata üle kirjutama. 1 ektsreemsemaid on muidugi kuskilt elektri varastamine ja koju toomine.Aga arvestada EV el süsteemi osaks on vist pisut naiivne...
Kui huvi pakub, uuri V2L ja ka V2G.
-
EH.INS.
- Ehituspenskar

- Postitusi: 3419
- Liitunud: 29 Juul 2024, 10:56
- On tänanud: 1 korda
- On tänatud: 82 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas EH.INS. »
Mul oli "huvitav vestlus" AI-ga...
Lõpuks sain sellise vastuse:
Lühidalt: kui vaadata elektrisüsteemi kui tervikut ja võtta arvesse kõik kulud, siis juhuelekter + vajalikud reservid, salvestused, võrgukulud ja toetused muutuvad tarbijale kokkuvõttes kallimaks kui lihtsalt juhitavad elektrijaamad.
-
kunn24
- Ehituspenskar

- Postitusi: 3927
- Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
- On tänanud: 42 korda
- On tänatud: 134 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas kunn24 »
Kuid sa väida sinna, et toodad jama ja asi on tegelikult teisiti. Naudi tulemust.
-
EH.INS.
- Ehituspenskar

- Postitusi: 3419
- Liitunud: 29 Juul 2024, 10:56
- On tänanud: 1 korda
- On tänatud: 82 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas EH.INS. »
Palun mitte väga tõsiselt võttakunn24 kirjutas: 22 Veebr 2025, 13:57 Me hakkame jõudma absurdiajastusse, kus isenenesest õigete väidete autoriteediks on muutumas mingi hägusloogiline programm.
Olen isegi korduvalt viidanud, et AI puhul on tegemist pigem meelelahutusega (täpselt nagu see foorum)
-
trebla
- Ehituspenskar

- Postitusi: 3315
- Liitunud: 04 Aug 2009, 00:27
- On tänanud: 3 korda
- On tänatud: 66 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas trebla »
Elektrisüsteemis peab olema tootmine ja tarbimine igal hetkel tasakaalus, seega sama nõude saab/võiks kehtestada ka juhutarbijale. Elektrisüsteemile on parem, kui tipptundide kõrge tarbimine oleks jagatud ühtlaselt kogu päeva peale... Seda tarbimise sujuvust on mõned püüdnud juhtida administratiivselt , teised rahaga...EH.INS. kirjutas: 22 Veebr 2025, 12:14 Juhuenergia on saatanast / ja ükskõik millise nurga alt vaadata
Juhuelektri tootjatel peaks olema KOHUSTUS välja ehitada proportsionaalne reserv, salvestus, võrgud jne
Ja siis räägime hinnast edasi...
Alar Konist:
...kui me räägime kallist gaasienergiast, siis selle gaasienergia hinna sees on ka süsteemiteenused – ta on juhitav, pakub sagedust ja on sõna otseses mõttes varustuskindluse oluline komponent.
Kui võtame juhitamatud või juhuelektritootjad, siis seal süsteemiteenuseid sees pole, sinna on vaja juurde investeerida: salvestusse, sageduse hoidmisse. Ning võrgud on vaja sellest lähtuvalt ümber ehitada.
Näiteks ampritasu on üks rahaline meede.
- Ehitusfoorum
- ↳ Üldfoorum
- ↳ Ahjud, kaminad, korstnad
- ↳ Aiad, väravad
- ↳ Aknad, uksed
- ↳ Betoon ja betoonitooted
- ↳ Ehitustööriistad
- ↳ Ehitusmaterjalid
- ↳ Elekter, elektriseadmed
- ↳ Energiamärgis ja energiaaudit
- ↳ Fassaadide arutelu
- ↳ Katused, laed
- ↳ Hüdroisolatsioon
- ↳ Kaevud
- ↳ Konstruktsioonid, seinad
- ↳ Küttesüsteemid
- ↳ Palkmajad
- ↳ Projekteerimine, projektid
- ↳ Põrandad
- ↳ Puit ja puidutooted
- ↳ Restaureerimine
- ↳ Seadusandlus
- ↳ Soojustus, isolatsioon
- ↳ Saunad, dussiruumid, vannitoad, sanitaartehnika
- ↳ Siseviimistlus, värvid, plaatimistööd
- ↳ Ventilatsioon
- ↳ Veevarustus, kanalisatsioon, käimlad
- ↳ Vundamendid
- ↳ Naljanurk
- ↳ Arhiiv
- Ärifoorumid
- ↳ Otsin tööd
- ↳ Pakun tööd
- ↳ Ostu-müügifoorum
- ↳ Annan/võtan rendile
- ↳ Hinnapäring
