Elektriautodest

Siin arutletakse naljakate juhtumite üle ehitusvaldkonnas
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3363
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 41 korda
On tänatud: 121 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas kunn24 »

See oleks MINU VALIK
Juba korduvalt kjinnitad, et tahad sellist elektrikäru. :write:
Juhe teab kõike.
rst
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 391
Liitunud: 30 Okt 2013, 17:18
On tänanud: 16 korda
On tänatud: 17 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas rst »

https://www.youtube.com/watch?v=kuREMeJAQUM

Alternatiiv laadimisele on aku rentimine ja -vahetus.

Zeekr 7X peaks olema hetkel VIST kõige kiiremini laadiv seeriatootmises olev sõiduauto.
EH.INS.
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 2492
Liitunud: 29 Juul 2024, 10:56
On tänatud: 65 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas EH.INS. »

kunn24 kirjutas: 11 Juul 2025, 12:54
See oleks MINU VALIK
Juba korduvalt kjinnitad, et tahad sellist elektrikäru. :write:
Funktsionaalne lugemisoskus?
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3363
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 41 korda
On tänatud: 121 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas kunn24 »

See ei muuda tsiteeritud fakti, mis on sul pealegi karjuvalt rõhutatud suurtähtetega :). Ja kui väidad, et see su sõnadejoru on kontekstist eraldatud, siis antud juhul ta eriti pikem polnud, see tähendab, polnud kust eraldada ja/ või ma olen olnud su usin õpilane. ;) Nii, et ära häbene oma kapist väljaastumist.
Juhe teab kõike.
EH.INS.
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 2492
Liitunud: 29 Juul 2024, 10:56
On tänatud: 65 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas EH.INS. »

kunn24 kirjutas: 11 Juul 2025, 13:31 See ei muuda tsiteeritud fakti, mis on sul pealegi karjuvalt rõhutatud suurtähtetega :). Ja kui väidad, et see su sõnadejoru on kontekstist eraldatud, siis antud juhul ta eriti pikem polnud, see tähendab, polnud kust eraldada ja/ või ma olen olnud su usin õpilane. ;) Nii, et ära häbene oma kapist väljaastumist.
See oleks MINU VALIK võrreldes Urmase valikuga
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3363
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 41 korda
On tänatud: 121 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas kunn24 »

Siis on ju tore, mõlemad koos kapist väljas, 1 valis poolEV (hübriidi), teine täisEV. Minge, võtke selle peale ja sõbrunege lõplikult. Ja ära punasta, moodsad ajad, moodsad kombed. :grin:
Juhe teab kõike.
EH.INS.
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 2492
Liitunud: 29 Juul 2024, 10:56
On tänatud: 65 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas EH.INS. »

kunn24 kirjutas: 11 Juul 2025, 14:16 Siis on ju tore, mõlemad koos kapist väljas, 1 valis poolEV (hübriidi), teine täisEV. Minge, võtke selle peale ja sõbrunege lõplikult. Ja ära punasta, moodsad ajad, moodsad kombed. :grin:
Mida iganes...
Aga:
- Kumbki pole EV...
- Kumbki pole saadaval selle hinnaga...
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3363
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 41 korda
On tänatud: 121 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas kunn24 »

Kumbki pole EV...
BYD on liitiumakude tootja, kes asus ka ELEKTRIautosid tegema. Sinu unelmete mudel, kus see on selgelt välja toodud.
https://www.youtube.com/watch?v=nwGyEqGf0z4

Kuigi veidi pean eelnevat parandama, et su algne valik oli jah PHEV- seda loetakse ka siiski EV-ks. Võimalik, et meie transpordiameti määrangus mitte (st tasuta kesklinnas parkida ja bussurajal kimada ei saa).
The 2025 Denza N9 is a high-end luxury SUV from BYD, designed as a flagship model with a powerful tri-motor plug-in hybrid system. It combines a 2.0-liter turbocharged four-cylinder engine with three electric motors, delivering a massive total output of 680kW (912 hp). This advanced powertrain enables the Denza N9 to accelerate from 0 to 100 km/h in approximately 3 seconds and reach a top speed of 230 km/h (143 mph). Equipped with a 47 kWh lithium iron phosphate blade battery pack, it offers a pure electric range of over 200 km and an impressive CLTC combined range of 1,300 km.
Juhe teab kõike.
EH.INS.
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 2492
Liitunud: 29 Juul 2024, 10:56
On tänatud: 65 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas EH.INS. »

Milleks loetakse ei huvita üldse...
Ilmselgelt täiselekter minu valikus pole ja ei saagi olema
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3363
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 41 korda
On tänatud: 121 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas kunn24 »

Pole hullu, areng on olemas, küll vaevaline. Aga kiirendus on asjal äge.
This advanced powertrain enables the Denza N9 to accelerate from 0 to 100 km/h in approximately 3 seconds
Juhe teab kõike.
EH.INS.
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 2492
Liitunud: 29 Juul 2024, 10:56
On tänatud: 65 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas EH.INS. »

Kui saaks selle asja 50 - ga siis kaaluks tõesti...
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3363
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 41 korda
On tänatud: 121 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas kunn24 »

Kannata veidi.
Kuid Hiina autodega tuleb olla järelteeninduse ja juppide saamise osas ettevaatlik. Hübriid on remondikeerukuse osas maksimaalne, sest seal on koos mõlemad süsteemid, 2in1.
Juhe teab kõike.
EH.INS.
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 2492
Liitunud: 29 Juul 2024, 10:56
On tänatud: 65 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas EH.INS. »

Asi selles, et kui EU-s saab selle 50-ga siis Hiinas juba 25-ga ja siis 50 enam ei sobi
Prill
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1340
Liitunud: 27 Veebr 2017, 10:36
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 81 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Prill »

EH.INS. kirjutas: 11 Juul 2025, 16:15 Asi selles, et kui EU-s saab selle 50-ga siis Hiinas juba 25-ga ja siis 50 enam ei sobi
See hinna teema on valus jah, euroopa poliitiline otsus..
Hiina tootja BYD-i näitel kehtis algselt EL-i ühtlane tollimäär 10%, mis eelmise aasta Euroopa Komisjoni uurimise järel, kuidas Hiina riik doteerib ebaõiglaselt EV-de tootmist, sai BYD lisaks 10% juurde veel 17% tolli ehk EL-i tuues lisandub 27%, 25000€ saab 31750€, juurde näiteks Eesti käibemaks 24% saame sõiduki hinnaks 39370€.
Arvatavalt transport Hiinast EU-sse maksab ka midagi, kuskil sadamas hoiustamine-turvamine jm, lisaks volitatud esinduse juurdehindluse marginaal.. voilaa 50k ei ole ime..

Minu jaoks on ka see Euroopa Komisjoni Hiina tootjate doteerimise uurimine kunstlik, kus EK lähtus euroopa loogikast, kus EL-i reeglite järgi riik ei tohi tootjaid toetates ebaõiglast konkurentsi soosida. Ehk EL-i puhul EV-de toetamine toimis läbi ostutoetuste, kus sõiduki ostjale riik maksab olenevalt riigist mingi summa kinni. Hiinas ostutoetuste asemel riik toetas tootjaid aga mitte ostjaid aga sellest piisas, et euroopa saaks juriidiliselt süüdistada Hiina autotootjaid euroopa turul kõlvatus konkurentsis, kaitsta sedasi euroopa tootjaid ja pärssida Hiina importi.
Sisult mõlemad toetusskeemid toetavad lõpuks EV tootjat.

Samas Hiina 25000€ jaemüügi hinna sees on ka juba tootja juurdehindlus ja maksud, ehk sõiduki omahind on jumal teab kui madal.
Tegelikult turundamisel hinnastamisel ei oma toote omahind ilmtingimata tähendust, erinevatel turgudel küsitakse hinda mida sealne turg on nõus maksma, kui euroopa sarnase suurusega EV hinnad on 50-60000€, konkureeritakse seal segmendis ja hinnastatakse vastavalt, olenemata, kas euroopasse jõudis sõiduk 25k või 40k hinnaga.
Kuna euroopa EV hindu dikteerivad ebaefektiivsemalt ja kallimalt toodetud euroopa EV-d ja liit kaitseb oma tootjaid tollidega importsõidukitele, ei saa me hinna osas midagi teha.
Isegi kui keegi saaks miski skeemiga nt Hiinast otse sõiduki tuua, kasvõi läbi Venemaa või muud moodi, kaitseb EU juriidika selliste skeemide eest kus EU väliste turgude sõidukid ei oma EU sertifikaati ja ei saa siin arvele, või noh ei saa ilma ebamõistlikke kulutusi tegemata arvele ega sihtotstarbelisse kasutusse võtta.
Vot selline suur vabadus meil siin läänes, kus kõik on täpselt ette kirjutatud ning manööverdusruum ja valiku-otsustusvabadus on "võta või jäta" :)

BYD vist planeerib tootmist ka euroopas, mis võimaldaks tollidest pääseda, ent see ei tarvitse tähendada tarbijale sama odavaid sõidukeid, kui Hiinas. Euroopas on tootmine arvatavalt kallim, maksustamine samuti kõrgem ja nagu mainitud BYD ei pea palju odavamalt müüma kui teised - kui kõrgem hinnatase võimaldab enam teenida, ei ütle sellest keegi ära..
Urmas
autodidakt
Postitusi: 12399
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 389 korda
On tänatud: 430 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Urmas »

Lihtsalt mõnus lugemine(ilma tagamõtteta). https://wallstreetjournal.postimees.ee/ ... vallutanud
Tegelikult väike mõte sellest artiklist läbi kumas- kui mitte kõik, siis enamus ootab EV-lt ikka pikemat läbisõidu ulatust kui on praegustel.
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! ;)
Vasta