Elektriautodest

Siin arutletakse naljakate juhtumite üle ehitusvaldkonnas
EH.INS.
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 2758
Liitunud: 29 Juul 2024, 10:56
On tänatud: 67 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas EH.INS. »

Ma pole midagi rääkinud sellest mis auto ma ostsin või ei ostnud
Kõik viited olid A6-le
Viide oli ka sellele, et kui Sa "pede" ei ole milleks üleüldse kiirendus teemasse tuua
Jätkuvalt ei saa aru kuidas puutub enamuse eelistus teemasse
Vko
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 384
Liitunud: 20 Veebr 2024, 13:15
On tänanud: 2 korda
On tänatud: 11 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Vko »

netmaster kirjutas: 27 Juul 2025, 12:20
Vko kirjutas: 27 Juul 2025, 12:11 Mõtle mida tahad, kõik ei osta poest uusi autosid. :jooma
see oli lihtsalt illustreeriv näide selle kohta, et kõik A6 mudelid ei ole sugugi ~200kW.
Muidugi, sest A6 on (praegusel hetkel juba) suhteliselt tavaline pereauto. ;)
netmaster
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 382
Liitunud: 07 Dets 2013, 11:36
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 25 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas netmaster »

EH.INS. kirjutas: 27 Juul 2025, 13:28 Ma pole midagi rääkinud sellest mis auto ma ostsin või ei ostnud
jah, sorry, ma sain aru et lause
"ma ostan endale ca 80k uue A6 laoauto" tähendab, et sa oled autot ostmas.
Kui sa ei ole seda autot ostmas, siis peaks selle laiuse ees olema sõna "kui".
Lisaks, kuna sa oled nii kindel, et alla 195 kW ühtegi autot pakkumas pole, siis ma arvasin, et sa oled seal reaalselt küsimas käinud. Veebist ei ole kuskilt niisamalihtsalt aru saada, millise võimsusega laoautosi pakutakse. On ainult 2025 aasta hinnakiri, kus on kaks üle 150kW A6 mudelit pakkuda.
Kõik viited olid A6-le
viited A6'le tõi sisse minu mäletamist mööda optimist88, kes pakkus keskmise hübriidiga võrdlemiseks neliveolist 200kW A6'te. Peale seda on see auto olnud edasises vestluses näide, milline ei ole keskmine mõistlik pereauto.
Viide oli ka sellele, et kui Sa "pede" ei ole milleks üleüldse kiirendus teemasse tuua
sest kiirendus on oluline sõidumugavuse, ohutuse jms. asjade pärast. Lihtsalt tavalise inimese jaoks on olulised ka muud omadused, näiteks hind, kütusekulu, muud omamise kulud, jne.
Jätkuvalt ei saa aru kuidas puutub enamuse eelistus teemasse
veelkord, kui midagi üldiselt võrrelda, siis saab võrrelda ikkagi võrreldavaid asju. Mingit mõtet pole keskmise hübriidi omadusi võrrelda 200kW püssi, või ralliauto, või kuuraketiga või mistahes muu masinaga, mille ostjaid ja kasutajaid on suhteliselt vähe.
Viimati muutis netmaster, 27 Juul 2025, 13:57, muudetud 3 korda kokku.
netmaster
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 382
Liitunud: 07 Dets 2013, 11:36
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 25 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas netmaster »

Muidugi, sest A6 on (praegusel hetkel juba) suhteliselt tavaline pereauto.
võibolla, kuid kindlasti mitte neliveoline 200kW mudel nagu siin eelnevalt võrdluseks pakuti.
EH.INS.
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 2758
Liitunud: 29 Juul 2024, 10:56
On tänatud: 67 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas EH.INS. »

Vaata - Sinu eeldus "võrrelda võrreldavaid" antud kontekstis ei päde
Auto on nii subjektiivne kui üldse olla saab - sellega seoses ka kiirendus jms
Kui Sa tahad võrrelda võrreldavaid, siis esmalt peaks paika panema üleüldse kriteeriumid mida hinnata ja "mitu punkti" miski kriteerium annab
Kogu see teema on absoluutselt subjektiivne
netmaster
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 382
Liitunud: 07 Dets 2013, 11:36
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 25 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas netmaster »

Vaata - Sinu eeldus "võrrelda võrreldavaid" antud kontekstis ei päde
mis on nii ebapädevat selles, kui võrreldakse ühesuguse võimsuse- kuid erineva tehnoloogiaga autode sõiduomadusi?
Auto on nii subjektiivne kui üldse olla saab - sellega seoses ka kiirendus jms
mingil määral, kuid kiirendus, kütusekulu, hind, jne on siiski konkreetsed numbrid. Võimalik, et kahe auto omaduste vahe on nii suur, et ka subjektiivselt on see ilmselge.
Kui Sa tahad võrrelda võrreldavaid, siis esmalt peaks paika panema üleüldse kriteeriumid mida hinnata ja "mitu punkti" miski kriteerium annab
veelkord, me ei võrdle seda millised autod milliste kriteeriumite põhjal kellelgi meeldivad. Lisaks, siin ei ole mingi ametlik võistlus, kus iga millimeeter ja kilogramm midagi niiväga muudaks. Piisab täiesti subjektiivsest tunnetusest ja sellest, kui füüsikaseadused seda toetavad.
Kogu see teema on absoluutselt subjektiivne
Ma saan aru küll kuhu sa seda arutelu lükkad. Me ei võrdle praegu siin milline auto kellelgi meeldib. See on tõesti üdini subjektiivne. Me võrdleme sarnase võimsusega elektri(abi)mootoriga ja puhta sisepõlemismootoriga sõiduki sõiduomadusi, millel pole kellelgi subjektiivse autoeelistusega midagi pistmist.
EH.INS.
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 2758
Liitunud: 29 Juul 2024, 10:56
On tänatud: 67 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas EH.INS. »

OK
Kriteerium on kiirendus ja hind?
Selge - palun pane siia hüriid - mina panen vastu odavama ja parema kiirendusega ICE
madis64
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3155
Liitunud: 22 Juun 2009, 22:16
On tänanud: 27 korda
On tänatud: 82 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas madis64 »

EH.INS. kirjutas: 27 Juul 2025, 15:17 Kriteerium on kiirendus ja hind?
Kui tõmbaks selle arutelu maa peale tagasi?

Keda see foori alt kiirendamine peale mõne autopede kotib?

Mitte kedagi.

Automaatkasti või manuaalkastiga ICE-ga suudad vajadusel ka väikse mootoriga ületada rehvide ja teepinna hõõrdeteguri - probleem saab paikneda ainult rooli ja juhistme seljatoe vahelises tihendis.
EH.INS.
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 2758
Liitunud: 29 Juul 2024, 10:56
On tänatud: 67 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas EH.INS. »

Maa peale tagasi - seda ma ju üritangi...
Täpsemalt viitan absurdile
netmaster
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 382
Liitunud: 07 Dets 2013, 11:36
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 25 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas netmaster »

Kriteerium on kiirendus ja hind?
ei, ma ei tea mitmendat korda. Ainukeseks kriteeriumiks on kaks sarnase võimsuse ja muude omadustega masinat. Üks on hübriid ja teine ICE. Ma pendeldan iga päev kahe umbes sellise auto vahet ja väidan, et hübriid annab ICEle kiirenduse ja muude sõiduomaduste poolest silmad ette. Kohe nii pika puuga, et seal ei ole midagi mõõtagi. See, et näiteks 130kW ICE kiirendaks nullist samaväärselt või paremini, kui 130kW hübriid, on tehniliselt peaaegu võimatu. Eriti tavaliikluses.

Hind ja muu selline on olulised siis, kui me vaidleme kellele mis meeldib, misasi üldse on keskmine auto ja kas peaks keskmist hübriidi võrdlema masinaga, mis on 2x võimsam.
palun pane siia hüriid - mina panen vastu odavama ja parema kiirendusega ICE
ma pole kunagi väitnud, et sellist autot pole olemas. Ma väidan, et ainult teatud sorti entusiastid ostavad selliseid (kasutatud 200kW neliveolisi) autosi, mis teoreetiliselt võiks keskmise 100-130kW hübriidiga sarnast kiirendust pakkuda. Kui sa niikangesti tahad selliseid autosi võrrelda, siis võrdle samasuguse hübriidiga.
Näiteks Audi ametlikud andmed:
Audi A6 Limousine e-hybrid: Kiirendus (0-100 km/h). 5.3. s. Võimsus. 270. kW
Audi A6 Limousine TFSI: Kiirendus (0-100 km/h). 5.6. s. Võimsus. 270. kW
Muidugi mida suurem on mootori võimsus, seda väiksemaks vahed lähevad, sest elektrimootori võimsus ei kasva mingist piirist alates. 150kW masinal on sama elektrimootor mis sama mudeli 270kW autol. Samas on see ehe näide, et sama võimsusega hübriid kiirendab alati paremini. Mida väiksemad võimsused, seda rohkem, kuna elektrimootor annab proportsionaalselt rohkem juurde.
Keda see foori alt kiirendamine peale mõne autopede kotib?
Mina räägin olukordadest mida iga päev tavaliikluses ette tuleb. Näiteks tiheda liiklusega maanteele väljasõit, ringristmikule vahele sõitmine, maanteel ringikeeramine, möödasõidud, jne, jne. kus on kasulik omada head kiirendust.
Automaatkasti või manuaalkastiga ICE-ga suudad vajadusel ka väikse mootoriga ületada rehvide ja teepinna hõõrdeteguri
Kaasaegsetel autodel on suht keeruline kui mitte võimatu mõistliku kasutamise korral asfaldil rattaid ringi käima saada. Selleks peab teatud asjad välja lülitama ja ikka natuke pingutama.
madis64
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3155
Liitunud: 22 Juun 2009, 22:16
On tänanud: 27 korda
On tänatud: 82 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas madis64 »

netmaster kirjutas: 27 Juul 2025, 17:42 Mina räägin olukordadest mida iga päev tavaliikluses ette tuleb. Näiteks tiheda liiklusega maanteele väljasõit, ringristmikule vahele sõitmine, maanteel ringikeeramine, möödasõidud, jne, jne. kus on kasulik omada head kiirendust.
Sinu probleem on mõtlemisvõimetuses, mida sa auto kiirendusega kompenseerida üritad.

Kõik on võimalik, sõltuvalt rahakoti paksusest.
madis64
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3155
Liitunud: 22 Juun 2009, 22:16
On tänanud: 27 korda
On tänatud: 82 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas madis64 »

netmaster kirjutas: 27 Juul 2025, 17:42 Kaasaegsetel autodel on suht keeruline kui mitte võimatu mõistliku kasutamise korral asfaldil rattaid ringi käima saada.
Üsna lihtne, ei pea midagi välja lülitama.

Nagu eelnevalt kirjutasin, probleem paikneb rooli ja juhiistme seljatoe vahelises tihendis.
EH.INS.
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 2758
Liitunud: 29 Juul 2024, 10:56
On tänatud: 67 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas EH.INS. »

Ma ei saa jätkuvalt aru...
Kui kiirendus on nii oluline miks on piirang kW-le?
Mis tähtsust omab kW?
netmaster
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 382
Liitunud: 07 Dets 2013, 11:36
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 25 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas netmaster »

Üsna lihtne, ei pea midagi välja lülitama.
no ma ei tea mis sul seal tihendi vahel on. Viimane auto millel mul on õnnestunud rattad ringi saada oli tühja kastiga Hilux, kus puudusid igasugused juhiabid.
Sinu probleem on mõtlemisvõimetuses, mida sa auto kiirendusega kompenseerida üritad.
ma üritan näiteks igal hommikul tipptunni ajal maanteele keerata. On sellest nii keeruline aru saada?
Ma ei ütle, et hea kiirendus on mu elu eesmärk, kuid see on lihtsalt sõidumugavuse küsimus.
Kõik on võimalik, sõltuvalt rahakoti paksusest.
minu ja enamuse inimeste rahakotil on paraku muud teha, kui osta mingit meeletut bensiiniõgardit lihtsalt selleks, et jumala eest ei peaks hübriidiga sõitma.
Kui kiirendus on nii oluline miks on piirang kW-le?
sest kui me ei võrdle sarnaseid autosi jõuame üsna kiirelt absurdini. Piisavalt raha sisse pannes leiab alati midagi kiiremat. Näiteks reaktiivmootoriga dragster või Tänaku ralliauto kiirendab kindlasti kiiremini kui keskmine väike hübriid.
Kui sa tahad suuri mootoreid võrrelda siis palun, võta seesama
Audi A6 Limousine e-hybrid: Kiirendus (0-100 km/h). 5.3. s. Võimsus. 270. kW
ja otsi mõni samas hinnaklassis ICE, mis kiirendab paremini. Samas hinnaklassis sellepärast, et muidu sa pakud Bugatti Veyronit või midagi sarnast.
Viimati muutis netmaster, 27 Juul 2025, 18:22, muudetud 1 kord kokku.
madis64
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3155
Liitunud: 22 Juun 2009, 22:16
On tänanud: 27 korda
On tänatud: 82 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas madis64 »

netmaster kirjutas: 27 Juul 2025, 18:14
Üsna lihtne, ei pea midagi välja lülitama.
no ma ei tea mis sul seal tihendi vahel on. Viimane auto millel mul on õnnestunud ratta ringi saada oli tühja kastiga Hilux, kus puudusid igasugused juhiabid.
Jutt ikka tihendist ehk juhist käib...
Mul ei ole viimas paarikümne aasta jooksul olnud probleemi, et oma autodel rattaid kraapima saada.
Muidugi soovi korral...
netmaster kirjutas: 27 Juul 2025, 18:14 minu ja enamuse inimeste rahakotil on paraku muud teha, kui osta mingit meeletut bensiiniõgardit, et jumala eest ei peaks hübriidiga sõitma.
See "meeletu õgard" kipub paraku olema oluliselt odavam osta kui hübriid (kui muud piirtingimused samaks jätta).
Kütusekulu vahe kipub reaalelus ka paraku marginaalseks kujunema (hübriidiomanike kogemusi kuulates).
EH.INS.
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 2758
Liitunud: 29 Juul 2024, 10:56
On tänatud: 67 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas EH.INS. »

Sama hinnaklass ja kiirendus on siis ikkagi prioriteedid nagu ma aru saan
Võin pakkuda odavamaid ja parema kiirendusega
Aga Sul on õigus - absurdile viitasingi ja sinna tahtsingi jõuda
netmaster
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 382
Liitunud: 07 Dets 2013, 11:36
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 25 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas netmaster »

Mul ei ole viimas paarikümne aasta jooksul olnud probleemi, et oma autodel rattaid kraapima saada.
hybriid hüppab lihtsalt kohalt minema, sest sellele ei saagi lihtsalt gaasi anda. Selleks, et midagi ringi käiks peab teel jää olema. Ma pole muidugi proovinud, mis juhtub kui ma ICE masinal gaasi põhja muljun ja siduri lahti lasen. See on lihtsalt ebavajalik auto lõhkumine minumeelest. Mingil juhul ei hakka rattad ringi käima niisama "energiliselt" startides.
See "meeletu õgard" kipub paraku oöema oluliselt odavam osta kui hübriid
aga oluliselt kallim pidada. Nii remondivajaduse kui ka kütusekulu mõttes. Siin korduvalt jutuks olnud ~200kW kasutatud masin võtab kindlasti rohkem mistahes vedelikku kui 4,5L/100 mis mu praegune hübriid. Vaatasin, et väikese hübriidi hinna eest saab umbes 4a. vana 200kW masina osta. Sama raha eest ma võin uue autoga vähemalt 7-8 aastat julgelt sõita ilma kätt külge panemata. 10-15 aastat vana masin on juba suht roostes ja nutune ülalpidamise poolest. Lisaks suure mootori maksud ja igasugu kaudsed kulud.
netmaster
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 382
Liitunud: 07 Dets 2013, 11:36
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 25 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas netmaster »

Võin pakkuda odavamaid ja parema kiirendusega
kuulaks huviga, milline masin kiirendab paremini kui A6 hübriid, ehk siis 5,3s 0-100km/h
madis64
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3155
Liitunud: 22 Juun 2009, 22:16
On tänanud: 27 korda
On tänatud: 82 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas madis64 »

netmaster kirjutas: 27 Juul 2025, 18:44 hybriid hüppab lihtsalt kohalt minema, sest sellele ei saagi lihtsalt gaasi anda. Selleks, et midagi ringi käiks peab teel jää olema. Ma pole muidugi proovinud, mis juhtub kui ma ICE masinal gaasi põhja muljun ja siduri lahti lasen. See on lihtsalt ebavajalik auto lõhkumine minumeelest. Mingil juhul ei hakka rattad ringi käima niisama "energiliselt" startides.
Kui jutt käiks 4x4 veoga autodest, siis usuksin.
Muul juhul sinule jääb oma teadmus ja kogemus, minule oma (ning isiklike autode lõhkumie arutu lapatsitallamisega ei ole minu harjumus).

Sul näib tegelikult puuduvat normaalne sõiduoskus suvalise autoga, mis sulle kätte antakse...
madis64
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3155
Liitunud: 22 Juun 2009, 22:16
On tänanud: 27 korda
On tänatud: 82 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas madis64 »

netmaster kirjutas: 27 Juul 2025, 18:44 Vaatasin, et väikese hübriidi hinna eest saab umbes 4a. vana 200kW masina osta.
Garantii läbi, mind ostuaspektist ei huvita.

Vene rulett jäägu noorematele.
netmaster
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 382
Liitunud: 07 Dets 2013, 11:36
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 25 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas netmaster »

Kui jutt käiks 4x4 veoga autodest, siis usuksin.
mida sa usuksid?
Sul näib tegelikult puuduvat normaalne sõiduoskus suvalise autoga, mis sulle kätte antakse...
ah et sel kes ei sõida nii et rattad all tühja kraabivad puudub normaalne sõiduoskus!?
Garantii läbi, mind ostuaspektist ei huvita.
Vene rulett jäägu noorematele.
täpselt minu mõte. Sellepärast ma ütlengi, et pole mõtet võrrelda uut hübriidi mingi kasutatud suure mootoriga autoga.
madis64
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3155
Liitunud: 22 Juun 2009, 22:16
On tänanud: 27 korda
On tänatud: 82 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas madis64 »

netmaster kirjutas: 27 Juul 2025, 19:13 ah et sel kes ei sõida nii et rattad all tühja kraabivad puudub normaalne sõiduoskus!?
Sinu väide oli, et rattaid ei saa libisema tõmmata (ilma juhiabisid deaktiveerimata, autot lõhkumata jne).
Mina väidan, et saab ja vabalt.

Kui sa seda ei oska, siis ei valda sa ka auto kiirendamise piirtingimuse (hõõrdetegur rehvi ja teekatte vahel) ohjet ja su sõiduoskus on puudulik.
madis64
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3155
Liitunud: 22 Juun 2009, 22:16
On tänanud: 27 korda
On tänatud: 82 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas madis64 »

netmaster kirjutas: 27 Juul 2025, 19:13
Kui jutt käiks 4x4 veoga autodest, siis usuksin.
mida sa usuksid?
Seda, et sõltumata ajamist stardib auto kohalt oluliselt permini kui ühesillaveoline.
Vko
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 384
Liitunud: 20 Veebr 2024, 13:15
On tänanud: 2 korda
On tänatud: 11 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Vko »

netmaster, kellega siin "võitus" käib või midagi tõestada on vaja üritada- igaüks arvab asjadest ikka edasi nii nagu arvab. Ilus ilm olnud täna, õues pole vist jõudnudki käia ega hübriidiga linna vahel fooride taga kiirendamas käia. :lol: A6 on suhteliselt tavaline pereauto ja tavaliselt Audi ostetaksegi nelikveo pärast (võibolla näiteks, et talvise ilmaga paremini hakkama saada). Nelikveolistel ongi tehase poolt pandud võimsamad mootorid, lahjemad on ainult esiveolistel. Oleme ausad, 100 kW nelikveoline liiguks tänapäeva mõistes ikka suhteliselt lahjalt edasi, sest nelikvedu sisuliselt nö. "võtab võimsust vähemaks". Seda mis reaalselt ratastele jõuab, kuna jõuülekandes on palju rohkem sõlmi, millel kõikidel on mingi mehaaniline kadu.
netmaster
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 382
Liitunud: 07 Dets 2013, 11:36
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 25 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas netmaster »

Kui sa seda ei oska, siis ei valda sa ka auto kiirendamise piirtingimuse (hõõrdetegur rehvi ja teekatte vahel) ohjet ja su sõiduoskus on puudulik.
ma jätan selle ohjamise auto hooleks. Mul ei ole mingit patoloogilist vajadust kumme vilistada või selle piiril startida. Kaasaegsel autol ei ole kuival asfaldil paigalt kiirendades küll mingit probleemi sellega, et rattad hakkaks tühjalt ringi käima. Autod on disainitud selliseks, et selle tõenäosus oleks justnimelt võimalikult väike. Piisavalt suure mootori korral on see ilmselt muidugi võimalik, kuid miks peaks.
Viimati muutis netmaster, 27 Juul 2025, 19:37, muudetud 1 kord kokku.
Vasta