Elektriautodest

Siin arutletakse naljakate juhtumite üle ehitusvaldkonnas
madis64
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3155
Liitunud: 22 Juun 2009, 22:16
On tänanud: 27 korda
On tänatud: 82 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas madis64 »

netmaster kirjutas: 27 Juul 2025, 19:34 Kaasaegsel autol ei ole kuival asfaldil paigalt kiirendades küll mingit probleemi sellega, et rattad hakkaks tühjalt ringi käima.
Kõrvalteelt peateele (seisvast olekust) välja pöörates on see lihtsamast lihtsam (kui gaasi vajutamisega piiri ei pea).

Ning ka sirgel teel ei ole asfalt alati kuiv...
netmaster
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 382
Liitunud: 07 Dets 2013, 11:36
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 25 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas netmaster »

Kõrvalteelt peateele (seisvast olekust) välja pöörates on see lihtsamast lihtsam (kui gaasi vajutamisega piiri ei pea).
võibolla, kuid see sõltub tugevalt sellest, milline on mootori pöördemoment, milline sild on vedav, milline on auto kaal sel ajal, jne, jne. Üldiselt mul ei ole kombeks maanteele sõites kummi vilistada ja ma ei usu, et haakumise piiril ratas kuidagi kiirendaks startimist. Nagu ma ütlesin juba varem, ei ole proovinud mis saab kui ma arutult gaasi annan.
madis64
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3155
Liitunud: 22 Juun 2009, 22:16
On tänanud: 27 korda
On tänatud: 82 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas madis64 »

netmaster kirjutas: 27 Juul 2025, 19:42 Nagu ma ütlesin juba varem, ei ole proovinud mis saab kui ma arutult gaasi annan. Ma kardan, et väikese mootoriga esiveolise autoga on suht keeruline kummi vilistada.
Ka väikse mootoriga autoga on võimaliku suhteliselt lihtsalt soovi korral kummi vilistada (ilma autot lõhkumata).

Tõmbame meie arutelu siin kohal kokku - su kogemus erinevate autodega korrektselt ja asjalikult sõita vajab ilmselt arendamist.
Teised juhid saavad edukalt liigeldud/sõidetud suvalise künaga, mis on kaugel 200 kW-st.

Kuid kui rahakott kannatab, sõida või hääljuhtimisega (või autojuhiga) Bentley-ga...
Vko
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 384
Liitunud: 20 Veebr 2024, 13:15
On tänanud: 2 korda
On tänatud: 11 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Vko »

netmaster kirjutas: 27 Juul 2025, 19:34
ma jätan selle ohjamise auto hooleks. Mul ei ole mingit patoloogilist vajadust kumme vilistada või selle piiril startida. Kaasaegsel autol ei ole kuival asfaldil paigalt kiirendades küll mingit probleemi sellega, et rattad hakkaks tühjalt ringi käima. Autod on disainitud selliseks, et selle tõenäosus oleks justnimelt võimalikult väike. Piisavalt suure mootori korral on see ilmselt muidugi võimalik, kuid miks peaks.

Mootori võimsusega ei ole seal midagi pistmist kui automaatsed abisüsteemid peal on (nagu uuematel enamasti on), süsteem töötab ühtemoodi olenemata mootori võimsusest. Ja samas ilma abisüsteemita ei ole mingit probleemi ka 50 KW mootoriga kuival asfaldil startides ratast ringi lasta.
Maksimaalne kiirendus kohaltvõtul toimub siis kui rattad on ringi käimise piiril. Võimalik, et automaatsüsteem üritabki seda nii reguleerida, kuigi mul paari autoga libeda ilmaga on väike kogemus ja tundus, et see süsteem oli ikkagi üsna tagasihoidlikuks seadistatud.
Viimati muutis Vko, 27 Juul 2025, 19:55, muudetud 1 kord kokku.
netmaster
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 382
Liitunud: 07 Dets 2013, 11:36
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 25 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas netmaster »

su kogemus erinevate autodega korrektselt ja asjalikult sõita vajab ilmselt arendamist.
ma ei teadnudki, et asjalikuks sõitmiseks peavad kummid vilisema. Iga päev õpid midagi uut.
madis64
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3155
Liitunud: 22 Juun 2009, 22:16
On tänanud: 27 korda
On tänatud: 82 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas madis64 »

netmaster kirjutas: 27 Juul 2025, 19:53 ma ei teadnudki, et asjalikuks sõitmiseks peavad kummid vilisema. Iga päev õpid midagi uut.
Asjalikuks sõitmiseks pead sa teadma piiri, milla kumm vilistama hakkab ning selle piiri õpid sa ainult praktikas selgesk.
Vko
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 384
Liitunud: 20 Veebr 2024, 13:15
On tänanud: 2 korda
On tänatud: 11 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Vko »

netmaster kirjutas: 27 Juul 2025, 19:42
Kõrvalteelt peateele (seisvast olekust) välja pöörates on see lihtsamast lihtsam (kui gaasi vajutamisega piiri ei pea).
võibolla, kuid see sõltub tugevalt sellest, milline on mootori pöördemoment, milline sild on vedav, milline on auto kaal sel ajal, jne, jne. Üldiselt mul ei ole kombeks maanteele sõites kummi vilistada ja ma ei usu, et haakumise piiril ratas kuidagi kiirendaks startimist. Nagu ma ütlesin juba varem, ei ole proovinud mis saab kui ma arutult gaasi annan.
Unusta ära see mootori pöördemoment... pöördemoment muudetakse käigukastiga/diffriga niikuinii hoopis teiseks. Iga 1-sillaveoga 50 kW sõiduautoga (isegi kui on maksimaalselt lubatud koormatud ehk registrimassiga) saab ratta asfaldil vilisema kui "vaja".
EH.INS.
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 2757
Liitunud: 29 Juul 2024, 10:56
On tänatud: 67 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas EH.INS. »

Jätke netmaster rahule...
Saate aru - ainukesed kriteeriumid on hind ja kiirendus
Ja postulaat on hübriid
madis64
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3155
Liitunud: 22 Juun 2009, 22:16
On tänanud: 27 korda
On tänatud: 82 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas madis64 »

Huvi pärast otsustasin uurida, miline on selle "müstilise pereauto" A6 osakaal sõiduautode koguhulgast - alla 2% ja valdav enamik neist üle 10 aasta vanad.

Kahjuks puudub eritlus mootori võimsuse järgi.

https://www.transpordiamet.ee/soidukite-statistika

Edit:

Aasta alguse seisu koos mootorivõimsustega saab kätte siit:

https://andmed.eesti.ee/datasets/soiduk ... sed-eestis

Ehk leiab aega sorteerimiseks ja koondamiseks - et kui suur on tegelikult näiteks 175 kW ja võimsamate osakaal kogu sõidukipargist.
optimist88
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 339
Liitunud: 22 Mai 2022, 13:41
On tänanud: 19 korda
On tänatud: 11 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas optimist88 »

netmaster kirjutas: 24 Juul 2025, 20:08 Paigaltstarte ja möödasõite saab elektrimootori abil palju äkilisemalt sooritada vaatamata sellele, et kW võib vähem olla.
EV ja ICE kW ei saa 1:1 võrrelda. EV reg.tunnistusele kirjutatakse "30 minuti keskmine võimsus mida saab kasutada et aku üle ei kuumeneks. Möödasõidul saab kasutada palju suuremat võimsust." Tsitaadi allikas https://www.facebook.com/groups/elektriautodeestis/

Samast kohast üks pildike teemal kusemata Kaunasesse.
EV-ga Austriasse laadimised.jpg
Ja autori kommentaar: "...lasin ABRP'l planeerida, kui me läheks naise autoga (mis on sedaan ja efektiivsem) Innsbrucki ja siin on tulemus. Ööbimisi siin pole. Reaalselt me ilmselt päevas üle 300km ei sõidaks ja ööbimised vaataks kuskil seal, kus oleks midagi vaadata/teha ka, kui perega läheks. Aga kui pidevalt sõta, siis pilt oleks selline."
-----------------

Tundub, et tal on mingi Tesla. Minu teada need EV tripi planeerijad on üsna täpsed. Ei ole üldse palju seda laadimist minu jaoks. Ma küll nii palju järjest uhada ei viitsi. Teen pikemaid peatusi. Austriasse ma ei viitsiks autoga sõita niivõinaa aga Lätis-Soomes-Rootsis tundub, et saab käidud EV-ga ilma suurema draamata.
Urmas
autodidakt
Postitusi: 12497
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 395 korda
On tänatud: 432 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Urmas »

Ikka ja jälle tuuakse EV miinusteks erinevates artiklites suhteliselt ühed ja samad põhjused. Kas esimene hurraavaimustus on kadunud?
Tarbijate huvi elektriautode vastu on langenud mitmel põhjusel: praktilised mured, nagu sõiduulatus ja laadimisvõrk, aga ka USA-sisestest poliitilistest otsustest ja toetuste vähenemisest tingitud ebakindlus.
Tsitaadi allikas https://forte.delfi.ee/artikkel/1203933 ... e-projekte

Kas see ei olegi käsu(plaani)majandus? Noh, esialgu küll idee tasandil.
Nimelt jõudis eelmisel nädalal Saksamaa meediasse info seaduseelnõust, mille järgi peaksid Euroopa ettevõtted ja autorendiga tegelevad firmad alates 2030. aastast oma autoparki hankima vaid uusi elektriautosid. ...
...Euroopa Liidu plaanid on juba põhjustanud tugevat vastuseisu, mille nimekaim eestvedaja on Saksamaa autotootjaid koondava ühenduse VDA president Hildegard Müller. Tema peamiseks argumendiks on fakt, et Euroopa ei ole nii radikaalseks sammuks valmis. Selle mõistmiseks piisab näiteks vaatamisest laadimisvõrgule: 60 protsenti Euroopa laadimistaristust on Saksamaal, Prantsusmaal ja Hollandis. Hamburgis on aga rohkem elektriautode laadimispunkte kui kogu Slovakkias või Bulgaarias.
Tsitaadi allikas https://arvamus.postimees.ee/8294693/ta ... knast-ikka
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! ;)
netmaster
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 382
Liitunud: 07 Dets 2013, 11:36
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 25 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas netmaster »

Ikka ja jälle tuuakse EV miinusteks erinevates artiklites suhteliselt ühed ja samad põhjused.
See artikkel räägib pigem oranzi klouni rapsimise tulemustest.
Minu jaoks on ainuke miinus hind, hind ja veelkord hind. EV võiks põhimõtteliselt iga pere teiseks autoks sobida. Ainukeseks autoks? Pigem kahtlane, kuid sõltub sõitudest. Tööautona on see miinus, et kui ta mul kodus seisab, siis ma peaks teda oma kuludega laadima hakkama.
EH.INS.
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 2757
Liitunud: 29 Juul 2024, 10:56
On tänatud: 67 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas EH.INS. »

Minu jaoks pole miinus EV hind - mul täiesti ükskõik mis see maksab
Miinused on sunnimeetmed ja varastamine minu taskust EV kasuks
madis64
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3155
Liitunud: 22 Juun 2009, 22:16
On tänanud: 27 korda
On tänatud: 82 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas madis64 »

optimist88 kirjutas: 28 Juul 2025, 14:49 Möödasõidul saab kasutada palju suuremat võimsust.selline.
ICE-ga ei saagi lapatsit soovi korral tallata?
Eriti kui juhtub veel manuaalkastiga eksootika istumise all olema?
new1
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 662
Liitunud: 18 Mär 2011, 17:40
On tänatud: 21 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas new1 »

Mulle jällegi täitsa sobib, et EV-sid surutakse rohkem kasutusse, mina kui linnas igapäevaselt autode vahel liikuja võidan sellest igal juhul, õhk on puhtam ja statistiliselt siis tervis on parem ning eluiga pikem, ning tossutajad ei saaks minu taskust tervise paranduseks raha "varastada", seega ongi kahe otsaga asi, ühed nõuavad, et neil oleks õigus justkui samade kuludega kasutada seadet, mis kõrvalsõitjate tervist "varastavad", teised näevad, et igati õiglane oleksi sel juhul rohkem maksta selle "luksuse" eest kaasliikleja salongi oma sumpajääke lasta, täpselt nagu on õiglane ka tubaka ja alksiaktsiis. Puhas moraali ja väärtushinnangute küsimus.
EH.INS.
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 2757
Liitunud: 29 Juul 2024, 10:56
On tänatud: 67 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas EH.INS. »

Igati kohane seisukoht avaliku sektori töötajale...(new)
Urmas
autodidakt
Postitusi: 12497
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 395 korda
On tänatud: 432 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Urmas »

new1 kirjutas: 28 Juul 2025, 23:04 Mulle jällegi täitsa sobib, ...
Mitu eurot panustavad hetkel EV omanikud teede ehitusse ja korrashoidu? Ma ei ole millegipärast sattunud lugema seda summat. 2024 laekus kütuseaktsiisi 422,3 miljonit eurot ja tubaka ning alkoholipealt 372,6 miljonit eurot aktsiisi. Kokku ligi 795 miljonit on eelarvesse panustanud pahedega tüübid ehk ligi 5,5% eelmise aasta riigi eelarvest. Tahaks teada kui õnnelik sa oleks kui kütuseaktsiis tuleks maksta solidaarselt karsklastest mittesuitsetajate EV ja ICE omanike vahel. Teid EV omanikud ju kasutavad koos ICE omanikega. Kannatust, see aeg veel tuleb ja kiiremini kui arvad.
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! ;)
Vko
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 384
Liitunud: 20 Veebr 2024, 13:15
On tänanud: 2 korda
On tänatud: 11 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Vko »

new1 kirjutas: 28 Juul 2025, 23:04 Mulle jällegi täitsa sobib, et EV-sid surutakse rohkem kasutusse, mina kui linnas igapäevaselt autode vahel liikuja võidan sellest igal juhul...
Eks sa kujuta omale siis seda "võitmist" ette, võibolla umbes nii 10-15 aasta pärast hakkab midagi reaalselt muutuma (kui elektriautod ise ja ka nende hinnad paremaks muutuvad). Hetkel on meil elektriautosid u. 1...1,5 %. Seniks aga häid "elektrilisi" unenägusid! :lol:
netmaster
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 382
Liitunud: 07 Dets 2013, 11:36
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 25 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas netmaster »

Hetkel on meil elektriautosid u. 1...1,5 %.
noh võib ka nii öelda, kui praegu elektrilisi unenägusi ei näe, siis see protsent tulevikus paremaks ei lähe. Sarnaselt kütusele on ka elektril igasugu maksud ja aktsiisid peal ja varem või hiljem teeb riik näo, et mingi osa neist suunatakse teede korrashoidu. Ega seda ei tea ka keegi, palju kütuseaktsiisist tegelikult teedesse jõuab. Teedeehitajad sel aastal pidevalt kiruvad, et "pingelise" riigieelarve tõttu tööd ei ole ja keegi midagi ei ehita. Ega sellepärast siis kütuseaktsiisi vähem ei korjata, vaid see läheb riigieelarves lihtsalt vasakule.

Mina olen elektriautode poolt juba sellepärast, et pikas perspektiivis suudame me vähemalt mingi koguse elektrit ise toota. See, et me siit naftat leiame ja seda rafineerima hakkame, on väga vähetõenäoline.
EH.INS.
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 2757
Liitunud: 29 Juul 2024, 10:56
On tänatud: 67 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas EH.INS. »

Küsimus selles ongi, et raha korjatakse enamust autoomanikke maksustades justkui teede korrashoiuks aga läheb krt teab kuhu ja sh piltlikult EV propagandaks ja EV omanike kasuks
Sisult pole oluline kas see läheb teedesse - hoopis olulisem on point - pisikese vähemuse eelistamine enamuse koormamisel - ja see on puhtalt ideoloogiline / poliitiline, sel puudub reaalsusega igasugune seos
Nagu kogu nn "rohepööre"...
netmaster
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 382
Liitunud: 07 Dets 2013, 11:36
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 25 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas netmaster »

sh piltlikult EV propagandaks ja EV omanike kasuks
ka keegi kuskil subsideerib EV ostmist riigieelarvest? Või kuidas üldse mingi raha sealt EV omanikeni jõuab? See on lihtsalt jabur vandeteoreetiline väide, et kütuseaktsiisi raha läheb EV propagandaks. Aasta alguses on küll tehtud mingeid ajutisi toetusvoorusi, kuid seda raha jagas KIK ja see ei tule kohe kindlasti kütuseaktsiisist või sinu taskust. See tuleb kasutamata jäänud heitmekoguste müügist ja seda ei saa muuks kasutada, kui heitmete vähendamiseks.

Pisikest EV propagandat tasub juba sellepärast teha, et kui seda üldse mitte teha, siis mingil ajal me sõidame siin võibolla kivisöega.
EH.INS.
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 2757
Liitunud: 29 Juul 2024, 10:56
On tänatud: 67 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas EH.INS. »

JAH - subsideerib nii otseselt kui kaudselt
JAH - tuleb minu kui maksumaksja taskust
Ei ole vaja olla geenius, et seda mõista
Aga Sinu teadmistega ongi see raske
netmaster
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 382
Liitunud: 07 Dets 2013, 11:36
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 25 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas netmaster »

EH.INS. kirjutas: 29 Juul 2025, 11:09 JAH - subsideerib nii otseselt kui kaudselt
selle asemel, et siin lahmida, võiks lahti seletada kuidas.
Mul oleks ainult hea meel, kui keegi minu hüpoteetilist EV ostmist subsideeriks.
rs7
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 148
Liitunud: 16 Juul 2021, 22:15
On tänanud: 7 korda
On tänatud: 5 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas rs7 »

optimist88 kirjutas: 28 Juul 2025, 14:49
Samast kohast üks pildike teemal kusemata Kaunasesse.

Pilt

Ja autori kommentaar: "...lasin ABRP'l planeerida, kui me läheks naise autoga (mis on sedaan ja efektiivsem) Innsbrucki ja siin on tulemus. Ööbimisi siin pole. Reaalselt me ilmselt päevas üle 300km ei sõidaks ja ööbimised vaataks kuskil seal, kus oleks midagi vaadata/teha ka, kui perega läheks. Aga kui pidevalt sõta, siis pilt oleks selline."
-----------------

Tundub, et tal on mingi Tesla. Minu teada need EV tripi planeerijad on üsna täpsed. Ei ole üldse palju seda laadimist minu jaoks. Ma küll nii palju järjest uhada ei viitsi. Teen pikemaid peatusi. Austriasse ma ei viitsiks autoga sõita niivõinaa aga Lätis-Soomes-Rootsis tundub, et saab käidud EV-ga ilma suurema draamata.
Kui Sa sõidad 300 km päevas, siis Insbrucki sõidad nädal aega :D Tagasi ka nädal. 1000 km päevaga sõita on üldiselt köki-möki.

Kui seda planeerijat vaadata, siis tavalise ICE-ga oleks ainult üks bensuka peatus kusagil Varssavi kandis ja järgmine juba sihtkohas (ma saan oma paagiga maanteel ca 1200 km).
Aga minu kogemus nende äppidega on üldiselt see, et ega nende teekonna ajakulu eriti reaalsusele ei vasta. Alati tuleb juurde. Nt kui sõita Poolas üles ranniku poole läbi Mansuuria järvede piirkonna, siis tee on seal kohati selline, et hea, kui keskmiseks tuleb 50-60 km/h. Kuigi lubatud on 90 km/h ja sellega see äpp ka arvestab, et nii sõidad. Analoogia korras Rõuge-Haanja tee, kus on 90 lubatud, aga reaalis tuleb pigem pool sellest.
Teiseks, mida see planeerija arvesse võtab? Üldiselt on teada, et talvistes oludes EV sõiduulatus kahaneb. Sama suure kuumaga. Siingi teemas on mainitud, et 15-20% on ehk liigselt optimistlik.

Kiirteel sõites on EV-sid näha paremas reas kiirusega 90-100 km/h. Kas see äpp arvestab sellega või arvestab max lubatud sõidukiirusega 120-140 km/h. 140 km/h pealt aku kw tarbimine kasvab märgatavalt ja neid tankla punne tuleb selle teekonna peale pmst 2x rohkem. Arvestades, et Austriasse sõidad üle 1000 km kiirteede peal. Kui ma oma ICE-ga sõidan seal keskmiselt 130 km/h, siis EV on minust 1000 km peale poole päeva teekonna jagu maas, lisades pikemad laadimisjad jne.

Minu EV kogemus näitab ka seda, et kui tee on mägisem/künklikum, siis kw kahaneb ka kiiremini. Samuti EV koormatus. Kui palju träni vead ja kas autos on 5 täiskasvanut + träni või ainult juht jne.

EV akut üldiselt nulli lähedale ikka ei sõideta. Ise laeks juba ca 25% pealt, aga veel parem oleks, kui 50% pealt. Eriti võõras kohas ja pikal reisil. Igaks juhuks. Riskitaluvus on muidugi individuaalne :D.
Võtab see arvesse 20-80% teemat, kus üle 80% ei soovitatagi laadida ja alla 20 ka mitte lasta? Ilmselt mitte…

Ei saada ICE-ga tehase lubatud kütusekulu lähedale, ei saada ka EV-ga lubatud range’.

Kõiki neid asju võrrandisse pannes, mul on tunne, et see planeerija siiski päris reaalsusele ei vasta. Parimal juhul ülimalt optimistlik “tehasetingimuste” ideaal.
Sportlikust huvist võiks ühe sellise tiiru EV-ga teha. Siis teaks kindlalt. Pole ka kuulnud, et keegi seda teinud oleks, lihtsalt jagatakse äpist pilti.

PS! Pane tähele, et antud pildil näitab teekonna planeerija kogunisti nii täpselt, et sihtpunkti peaksid sellekohaselt jõudma 11% akuga. :wave: :good: 11% on sisuliselt tühi aku. Heal juhul ja hea tervisega aku puhul on seal 50km jagu sõitu, ehk siis ICE mõistes sõidad sisuliselt “aurude peal”.
Viimati muutis rs7, 29 Juul 2025, 16:23, muudetud 3 korda kokku.
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 5777
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 109 korda
On tänatud: 278 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas ping »

netmaster kirjutas: 29 Juul 2025, 11:00 ... Pisikest EV propagandat tasub juba sellepärast teha, et kui seda üldse mitte teha, siis mingil ajal me sõidame siin võibolla kivisöega.
Ei ole miskit uut siin ilmas.
Pilt
:hello:
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
Vasta