See 70% EV-de tootmine saastavama on läbinämmutatud teema, kus eri allikate järgi pigem 40-70% saastavam. Ent sõiduki tootmissaaste on pool rehkendust, saaste kokkuhoid tuleb ekspluatatsioonist, kus kõige pessimistlikumate hinnangute järgi on kogu elutsüklisaastekulu tootmine+tarbimine+utiliseerimine EV-l 30% väiksem võrreldes ICE-ga. Kuna EV-de saastekulu tarbimises oleneb palju kuidas elektrit toodetakse ning arvestades kuidas ka elektrisektoris jõuliselt saastet vähendatakse, väidetakse kuidas juba 2030 aastaks võib elektriauto kogusaastekulu elutsüklis langeda isegi 70% peale ehk 70% saastaks EV-ga liiklemine vähem kui ICE-ga.Urmas kirjutas: 22 Aug 2025, 09:23 Elektriautodele üleminek ei päästa planeeti Maa kliimasoojenemisest! Juba ainuüksi EV-de tootmine on 70% saastavam kui ICE-de tootmine. Kas kujutad ette seda ärasongitud planeeti Maa?
Planeedi Maa päästmine kliimasoojenemisest peaks hakkama pihta osades maades-riikides sündivuse kontrolli alla saamises, sest planeet Maa ei jõua füüsiliselt ära toita kogu seda kontrollimatult siginevat rahvamassi.
Tõenäoliselt see ei realiseeru, sest nt euroopa "on sõjas" majandused kiduvad, rohepoliitikate edendamine koormav jne. Ent ka 30%-50% elutsüklis saastet vähem on märkimisväärne. Eriti võrreldes kuidas ICE arendamine vähemsaastavaks on ummikusse jooksnud, kus ICE sõidukid on aina keerulisemad-kallimad heitmepuhastustehnika tõttu, samas kaalusäästu tõttu ka vähem vastupidavad sest tugevad materjalid on asendatud kergemate-nõrgematega ja kõike mis õhemaks kannatab disainida õhemaks-nõrgemaks tehakse. Ikkagi iga kg kergem sõiduki liigutamine nõuab vähem kütuse põletamist ehk vähem saastet.
Lisaks ICE-de tootmine kuivab kokku, sest ei suudeta saastevabadust tagada, ja toodetakse hübriide ehk EV&ICE kooslusi, mis on veel keerulisemad ja omavad puudusi..