Elektriautodest
Siin arutletakse naljakate juhtumite üle ehitusvaldkonnas
-
võhik
- Ehitusspets

- Postitusi: 668
- Liitunud: 01 Jaan 2010, 11:54
- On tänanud: 2 korda
- On tänatud: 16 korda
Re: Elektriautodest
Ega enamusel jah ei ole seal Ferrarisid istumise all.
Aga eks väiksemaid mootoreid annab siis kah teha -
Kas just 75 kW kaaluga à 1,75 kg (igas rattas) aga äkki 3 kg ?
Aga eks väiksemaid mootoreid annab siis kah teha -
Kas just 75 kW kaaluga à 1,75 kg (igas rattas) aga äkki 3 kg ?
-
kunn24
- Ehituspenskar

- Postitusi: 3927
- Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
- On tänanud: 42 korda
- On tänatud: 134 korda
Re: Elektriautodest
Alguses lahmime ja kui seletust palutakse, siis on mää?! No kuram, erkreiidid said ju rämedalt talinas lutti, võiks millestki võtta õppust ja päris labaselt mitte lahmida.
Juhe teab kõike.
-
kunn24
- Ehituspenskar

- Postitusi: 3927
- Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
- On tänanud: 42 korda
- On tänatud: 134 korda
Re: Elektriautodest
See on juba teine jutt iseasi, keda see huvitab. Kuid jäta elekter välja, sel pole minu arust küll midagi häda. Alati saab muidugi paremini, kui rektumis kohe kindlasti pole. Viimane pungestamine oli tiblastanile aidaa- pakaa ja nähes nüüd sündmuste arengut, ainuõige käik. Kui poleks tehtud, võinuksid tiblad kõige külmemal talvepäeval, eelenevalt natukne äestades kaablid, vaadates, et üle poole GW jookseb siiapoole, tõmmata lahkülitid välja ja vaat siis oleks olnud vahva.
Juhe teab kõike.
-
optimist88
- Ehitusspets

- Postitusi: 421
- Liitunud: 22 Mai 2022, 13:41
- On tänanud: 26 korda
- On tänatud: 12 korda
Re: Elektriautodest
Postitus Postitas optimist88 »
Ja mida selle võimsusega teha Tallinnas, sõites hommikul peale kella 8 mööda Vabaduse pst kesklinna?Urmas kirjutas: 22 Okt 2025, 16:59 [quote=võhik post_id=468271 time=<a href="tel:1761139707">1761139707</a> user_id=5660]
Asjast enesest kah :
https://electrek.co/2025/10/22/yasa-rec ... lux-motor/
12,7 kg mootor, mis arendab 750 kW (1000+ hj) lühiajalist tippvõimsust - võimsustihedus 59 kW/kg,...
[/quote]
Urmas, ära nüüd kohe meelt heida. Küll nad hakkavad Märjamaa meeste jaoks lahjemaid ka tegema. Üles-alla skaleerimine on suht lihtne teema.
Hakkab vaikselt häirima, et see phpBB ei saa siin kohati viitamise täägidega hakkama. Ei tunne iseenda nurksulge ära või mis tal viga on.
-
Urmas
- autodidakt
- Postitusi: 12830
- Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
- On tänanud: 404 korda
- On tänatud: 439 korda
Re: Elektriautodest
Kurat, aga siis ma saa ju kasutada EV-de põhiomadust- vinget kiirendust.optimist88 kirjutas: 22 Okt 2025, 18:36 Urmas, ära nüüd kohe meelt heida. Küll nad hakkavad Märjamaa meeste jaoks lahjemaid ka tegema. Üles-alla skaleerimine on suht lihtne teema.
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! 
-
kunn24
- Ehituspenskar

- Postitusi: 3927
- Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
- On tänanud: 42 korda
- On tänatud: 134 korda
Re: Elektriautodest
Vinge kiirendusega saastad planeeti Maad rehvipuruga ja kui veel naastrehvid on, siis tuleb juba kõike, mis võimalik.
Juhe teab kõike.
-
rst
- Ehitusspets

- Postitusi: 406
- Liitunud: 30 Okt 2013, 17:18
- On tänanud: 18 korda
- On tänatud: 17 korda
Re: Elektriautodest
Jummal tänatud, et tuleb kiiremaid EV'sid peale. Mulle see uudis küll meeldib.
Minu hetke autopark on Urmase mõistes kindlasti mõttetu, sest üle 100kW sõdukid on ju saatanast.
EV 393kW nelikvedu, igapäeva toimetuste jaoks
4.2 v8 bi turbo diisel 290kW nelikvedu, abikaasa igapäeva toimetuste auto, käru vedamiseks
4.0 v8 bi turbo bensiin 412kW nelikvedu, midagi peab alati hingele ka olema, sest siis ei teki hinges kibestust, mida siin foormis tihti välja elatakse
Lihtsalt infoks, et ükski neid pole nii universaalne, mis rahuldaks KÕIKI minu vajadusi.
Kuna ÜRITAN ikka alati algses teemas püsida, siis mina võtan ca iga kuu üheks päevaks EV'l piduri regenereerimise maha ja sõidan nii päev otsa linnavahel näiteks. Tuttava juures sai käidud rehve vahetamas, siis sai lastud ka pidurivedelik äravahetada. Kuna 2a sai täis, siis ta vaatas supportid ka üle ning pärast 60t km ja 2a igapäevast kasutust liikusid need väga ilusti.
Minu hetke autopark on Urmase mõistes kindlasti mõttetu, sest üle 100kW sõdukid on ju saatanast.
EV 393kW nelikvedu, igapäeva toimetuste jaoks
4.2 v8 bi turbo diisel 290kW nelikvedu, abikaasa igapäeva toimetuste auto, käru vedamiseks
4.0 v8 bi turbo bensiin 412kW nelikvedu, midagi peab alati hingele ka olema, sest siis ei teki hinges kibestust, mida siin foormis tihti välja elatakse
Lihtsalt infoks, et ükski neid pole nii universaalne, mis rahuldaks KÕIKI minu vajadusi.
Kuna ÜRITAN ikka alati algses teemas püsida, siis mina võtan ca iga kuu üheks päevaks EV'l piduri regenereerimise maha ja sõidan nii päev otsa linnavahel näiteks. Tuttava juures sai käidud rehve vahetamas, siis sai lastud ka pidurivedelik äravahetada. Kuna 2a sai täis, siis ta vaatas supportid ka üle ning pärast 60t km ja 2a igapäevast kasutust liikusid need väga ilusti.
-
rs7
- Korralik postitaja

- Postitusi: 197
- Liitunud: 16 Juul 2021, 22:15
- On tänanud: 7 korda
- On tänatud: 9 korda
Re: Elektriautodest
Ega see V8 412kw juhuslikult f10 m5 pole?rst kirjutas: 23 Okt 2025, 13:02 toimetuste jaoks
4.2 v8 bi turbo diisel 290kW nelikvedu, abikaasa igapäeva toimetuste auto, käru vedamiseks
4.0 v8 bi turbo bensiin 412kW nelikvedu, midagi peab alati hingele ka olema, sest siis ei teki hinges kibestust, mida siin foormis tihti välja elatakse
Lihtsalt infoks, et ükski neid pole nii universaalne, mis rahuldaks KÕIKI minu vajadusi.
Kui on, siis respekt
Kui vaid elaks kohas, kus saaks sellest legaalselt max rõõmu tunda, oleks endal ka üks selline.
-
Küülaline
- Ehituspenskar

- Postitusi: 6573
- Liitunud: 02 Veebr 2009, 22:46
- On tänanud: 107 korda
- On tänatud: 145 korda
Re: Elektriautodest
Mitte suuri väljaminekuid ei pea kartma, vaid väikseid sissetulekuid.rst kirjutas: 23 Okt 2025, 13:02 EV 393kW nelikvedu, igapäeva toimetuste jaoks
4.2 v8 bi turbo diisel 290kW nelikvedu, abikaasa igapäeva toimetuste auto, käru vedamiseks
4.0 v8 bi turbo bensiin 412kW nelikvedu, midagi peab alati hingele ka olema
-
tabarabarap
- Ehitusveteran

- Postitusi: 1495
- Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
- On tänanud: 6 korda
- On tänatud: 64 korda
Re: Elektriautodest
Postitus Postitas tabarabarap »
Jah, ise kontrollisin üleA23 kirjutas: 21 Okt 2025, 09:35Ei pea midagi söötma. Huvitas lihtsalt, kuna diskussioon tõusis, kas keegi ka asjasse üldse süvenes või käib niisama tühja paugutamine.tabarabarap kirjutas: 21 Okt 2025, 08:55Ma ei hakka ju mobla pealt sulle seda lusikaga söötma, linke toksima ja statistikat ümber kopeerima. seal ongi tableau tööriistana, segmentides ja filtreeritav, sööge ise, väga lihtne.A23 kirjutas: 21 Okt 2025, 08:45Väitega tuldi siin üsna dramaatilisel kujul välja, mõtlesin, et äkki keegi on ka sisulise poole vastu veidi huvi tundnud, et mis konkreetsed tõrked / mittevastavused siis sagedamateks osutusid ja viitsiks seda siin refereerida.tabarabarap kirjutas: 20 Okt 2025, 15:38See statistika on avalik transppordiameti kodulehel, võta välja ja analüüsi kasvõi ice osas.A23 kirjutas: 20 Okt 2025, 14:41 Küsimus oligi ju kas on täpsemat infot konkreetsete probleemide kohta. Fossiilil saavad pidurid pidevalt vatti, elektrikal oluliselt vähem. Kas võib põhjus olla, et vähesest koormusest ära pahtunud, et trummelpidurid kasutuses vms
Omal nii suurt huvi pole, et ise hakkaks uurima, mul elektrikas sõidab ja pidurdab probleemivabalt. (Sama ka fossiilidega.)![]()
-
Urmas
- autodidakt
- Postitusi: 12830
- Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
- On tänanud: 404 korda
- On tänatud: 439 korda
Re: Elektriautodest
Vaikselt hakkab juba looma kui veel hind ka järgi tuleks. https://tehnika.postimees.ee/8351288/el ... iskoormaga
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! 
-
Walter2
- Ehitusspets

- Postitusi: 600
- Liitunud: 11 Juun 2016, 21:54
- On tänanud: 7 korda
- On tänatud: 29 korda
Re: Elektriautodest
Reaalsed liiklustingimused - saab maanteel istuda kellegi tuulekotis?Vaikselt hakkab juba looma kui veel hind ka järgi tuleks. https://tehnika.postimees.ee/8351288/el ... iskoormaga
Ning max. kandevõime on ka selline...huvitav. Kellele sobib, mulle näiteks mitte. Tänapäeval turul pakutavate EV kaubikutega muutuksid mu ühepäevased Ida-Võlumaa otsad 3-päevasteks komandeeringuteks.
-
Prill
- Ehitusveteran

- Postitusi: 1463
- Liitunud: 27 Veebr 2017, 10:36
- On tänanud: 7 korda
- On tänatud: 84 korda
Re: Elektriautodest
Hiinlased tahavad vägisi EV napiks jääva sõiduulatuse etteheited ära lahendada: https://tech.yahoo.com/transportation/a ... 2WCSrWYwZf
kui akutäiega saab üle 1000km sõita, on see märkimisväärne edasiminek.
kui akutäiega saab üle 1000km sõita, on see märkimisväärne edasiminek.
-
EH.INS.
- Ehituspenskar

- Postitusi: 3422
- Liitunud: 29 Juul 2024, 10:56
- On tänanud: 1 korda
- On tänatud: 82 korda
Re: Elektriautodest
On tõsi - sõiduulatus lahendab ühe probleemi (ikka ilmatingimusi ka arvesse võttes)
Probleemiks jääb jätkuvalt hind (mulle vähemalt)
Probleemiks jääb jätkuvalt hind (mulle vähemalt)
-
Prill
- Ehitusveteran

- Postitusi: 1463
- Liitunud: 27 Veebr 2017, 10:36
- On tänanud: 7 korda
- On tänatud: 84 korda
Re: Elektriautodest
Miskis Eesti autosaates keegi autoajakirjanik kes Hiinat ja nende autondust väisas, väitis kuidas Hiina hinnad poest ostes on laias laastus samadele mudelitele mis euroopas müüakse 2x madalamad, ehk see Hiina EV mis meil letis on hinnaga 60 000€ on seal 30 000€, siin 30 000€ pisike linna elektrikas, seal alla 15 000€.
See näitab kuidas ka elektriautosid suudetakse toota märkimisväärselt odavalt, eriti Hiina puhul kus robotiseeritus, nii materjalide kui muud tarneahelaid omatakse ja suudetakse skaleerida, kus Hiina siseturul on konkurents üle mõistuse ja kõik suuremad tootjad näevad oma toodangu tulevikku globaalselt.
Kuskil oli isegi ennustus, kus Hiina autotööstus sööb kindlasti välja euroopa autotööstuse, ei ole vahet kas euroopa autotootjad pankrotistuvad või tuleb hiinlastega liituda ehk end neile maha müüa.
Ega ei tea jah, vbl 10 aasta pärast täitsa uued brändid ja nimed ja neid vanu VW ja Peugeotte ei tea keegi.
Sedasi ei saagi veel EV-d osta kui kohe-kohe tulevad kas oluliselt paremad või odavamad
See näitab kuidas ka elektriautosid suudetakse toota märkimisväärselt odavalt, eriti Hiina puhul kus robotiseeritus, nii materjalide kui muud tarneahelaid omatakse ja suudetakse skaleerida, kus Hiina siseturul on konkurents üle mõistuse ja kõik suuremad tootjad näevad oma toodangu tulevikku globaalselt.
Kuskil oli isegi ennustus, kus Hiina autotööstus sööb kindlasti välja euroopa autotööstuse, ei ole vahet kas euroopa autotootjad pankrotistuvad või tuleb hiinlastega liituda ehk end neile maha müüa.
Ega ei tea jah, vbl 10 aasta pärast täitsa uued brändid ja nimed ja neid vanu VW ja Peugeotte ei tea keegi.
Sedasi ei saagi veel EV-d osta kui kohe-kohe tulevad kas oluliselt paremad või odavamad
-
EH.INS.
- Ehituspenskar

- Postitusi: 3422
- Liitunud: 29 Juul 2024, 10:56
- On tänanud: 1 korda
- On tänatud: 82 korda
Re: Elektriautodest
Oleks muidugi väga tore kui hiinlased EL-i majanduse põhja laseksid...
NT
https://wallstreetjournal.postimees.ee/ ... ise-torked
NT
https://wallstreetjournal.postimees.ee/ ... ise-torked
-
Prill
- Ehitusveteran

- Postitusi: 1463
- Liitunud: 27 Veebr 2017, 10:36
- On tänanud: 7 korda
- On tänatud: 84 korda
Re: Elektriautodest
Kusjuures see Hollandi poolne akt hiina kiibifirma Nexperia juhtimine julgeolekukaalutlustel üle võtta, seda kõike USA survel, näitab EL-i olemuslikku nõrkust. Hiilivalt föderaliseeruv Euroopa Liit on varasemalt kasutanud liidu jõudu vastu seista sellistele surveavaldustele mida üksikute riikide vastu poliitiliselt või majanduslikult võidakse korraldada.
Sisuliselt USA-l on mõjuvõim survestada üksikuid EL-i liikmesriike järgima USA huve ja poliitikaid ja EL vaatab sellele läbi sõrmede, isegi siis kui EL-i enda huvid ja ettevõtted kannatavad.
Samas kui mõni EL-i liikmesriik Hiinat pahandab, nt Taiwani küsimuses ja Hiina tahab seda liikmesriiki kidagi nt kaubanduspiirangutega karistada, peab EL enda kohuseks sekkuda, kuidas EL-i liikme "ründamine" on kogu liidu ründamine.
Jääb nagu mulje kus EL ise ka ei tea mis tema huvid on, osalt nagu ajaloolisest inertsist järgitakse USA diktaate, isegi siis kui USA nõudmised otseselt kahjustavad EL-i huve. Trumpi juhitud USA muidugi kohtleb lipitsejaid ja nõrkasid ka vastavalt, kus tänased EL-i poliitikad Trumpile meeldida ja vastu tulla, et tagada USA toetus Ukraina küsimuses ja laiemalt, on EL järjest põrunud, EL järeleandmised on saanud Trumpilt tuimalt uued nõudmised ja EL-i bürokraatia asub jälle vingerdama
Kuskil käis läbi spekulatsioon kus Muski Tesla elektriautotööstus võib samuti kümnendi lõpuks olla pildilt kadunud. Ikka samal põhjusel kus Hiina suudab kõike odavamalt ja rohkem ning Muskil ei tasu end selles sektoris kulutada, vaid keskenduda mujale, kus USA-l veel eeliseid on, AI, kosmosetehnoloogiad jm.
Lõpuks võime end lohutada euroopa autotööstuse kadumisel samamoodi nagu muude toodete puhul, et miks me peaks igat elektroonikat või pesumasinat siin tootma kui laseme seda teha lollidel hiinlastel kes peavad meie turul meie reeglite järgi toimetama, ehk las rabavad meie korjame tolle ja oleme härrasrahvas.
Auto ei erineks enam muust, samasugune tarbeese nagu külmkapp või mikrolaineahi, mida igapäevaselt kasutame ja võta end foorumis hingetuks, et vale tehnoloogia või bränd.
Sisuliselt USA-l on mõjuvõim survestada üksikuid EL-i liikmesriike järgima USA huve ja poliitikaid ja EL vaatab sellele läbi sõrmede, isegi siis kui EL-i enda huvid ja ettevõtted kannatavad.
Samas kui mõni EL-i liikmesriik Hiinat pahandab, nt Taiwani küsimuses ja Hiina tahab seda liikmesriiki kidagi nt kaubanduspiirangutega karistada, peab EL enda kohuseks sekkuda, kuidas EL-i liikme "ründamine" on kogu liidu ründamine.
Jääb nagu mulje kus EL ise ka ei tea mis tema huvid on, osalt nagu ajaloolisest inertsist järgitakse USA diktaate, isegi siis kui USA nõudmised otseselt kahjustavad EL-i huve. Trumpi juhitud USA muidugi kohtleb lipitsejaid ja nõrkasid ka vastavalt, kus tänased EL-i poliitikad Trumpile meeldida ja vastu tulla, et tagada USA toetus Ukraina küsimuses ja laiemalt, on EL järjest põrunud, EL järeleandmised on saanud Trumpilt tuimalt uued nõudmised ja EL-i bürokraatia asub jälle vingerdama
Kuskil käis läbi spekulatsioon kus Muski Tesla elektriautotööstus võib samuti kümnendi lõpuks olla pildilt kadunud. Ikka samal põhjusel kus Hiina suudab kõike odavamalt ja rohkem ning Muskil ei tasu end selles sektoris kulutada, vaid keskenduda mujale, kus USA-l veel eeliseid on, AI, kosmosetehnoloogiad jm.
Lõpuks võime end lohutada euroopa autotööstuse kadumisel samamoodi nagu muude toodete puhul, et miks me peaks igat elektroonikat või pesumasinat siin tootma kui laseme seda teha lollidel hiinlastel kes peavad meie turul meie reeglite järgi toimetama, ehk las rabavad meie korjame tolle ja oleme härrasrahvas.
Auto ei erineks enam muust, samasugune tarbeese nagu külmkapp või mikrolaineahi, mida igapäevaselt kasutame ja võta end foorumis hingetuks, et vale tehnoloogia või bränd.
-
A23
- Ehitusveteran

- Postitusi: 1537
- Liitunud: 05 Mär 2023, 01:06
- On tänanud: 22 korda
- On tänatud: 50 korda
Re: Elektriautodest
Loodetavasti ei mõelnud tõsiselt.EH.INS. kirjutas: 30 Okt 2025, 13:41 Oleks muidugi väga tore kui hiinlased EL-i majanduse põhja laseksid...
...
Läheb majandus, läheb ka iseseisvus.
Olukorda ei saa võrrelda Suure Depressiooni ajaga, tollal puudus "europiidide-väline" jõud, kes oleks "asja" üle võtnud.
Pigem tuleks tegutseda, et tehtud vigu asap parandada, töösturid on haukunud juba aastaid, aga nüüd on ka tipp-poliitikud hakanud sõna võtma. Loodetavasti on neil niipalju julgust, et suure hulga pööbli seisukohtadele vastu seista.
Mõnes mõttes olen ka protektsionismi poolt, kui kohalik palgatase ei suuda Lõuna-Aasiaga võistelda. Samas tootmise ja halduse ebaefektiivsusega ei tuleks ka leppida.
Hüppa
- Ehitusfoorum
- ↳ Üldfoorum
- ↳ Ahjud, kaminad, korstnad
- ↳ Aiad, väravad
- ↳ Aknad, uksed
- ↳ Betoon ja betoonitooted
- ↳ Ehitustööriistad
- ↳ Ehitusmaterjalid
- ↳ Elekter, elektriseadmed
- ↳ Energiamärgis ja energiaaudit
- ↳ Fassaadide arutelu
- ↳ Katused, laed
- ↳ Hüdroisolatsioon
- ↳ Kaevud
- ↳ Konstruktsioonid, seinad
- ↳ Küttesüsteemid
- ↳ Palkmajad
- ↳ Projekteerimine, projektid
- ↳ Põrandad
- ↳ Puit ja puidutooted
- ↳ Restaureerimine
- ↳ Seadusandlus
- ↳ Soojustus, isolatsioon
- ↳ Saunad, dussiruumid, vannitoad, sanitaartehnika
- ↳ Siseviimistlus, värvid, plaatimistööd
- ↳ Ventilatsioon
- ↳ Veevarustus, kanalisatsioon, käimlad
- ↳ Vundamendid
- ↳ Naljanurk
- ↳ Arhiiv
- Ärifoorumid
- ↳ Otsin tööd
- ↳ Pakun tööd
- ↳ Ostu-müügifoorum
- ↳ Annan/võtan rendile
- ↳ Hinnapäring