Elektriautodest

Siin arutletakse naljakate juhtumite üle ehitusvaldkonnas
rst
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 414
Liitunud: 30 Okt 2013, 17:18
On tänanud: 18 korda
On tänatud: 18 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas rst »

EH.INS. kirjutas: 11 Dets 2025, 11:31 Kena, aga mida sellega peale hakata?
Mitte midagi ei pea peale hakkama. Täpselt nagu sinu postitustega, mis on 99% ajast täiesti sisutühjad ja teemavälised.
ping kirjutas: 11 Dets 2025, 14:38
... teadmata auto omamise kulu (soetus-, ekspluatatsioonimaksumus) 100km kohta.

Kui arvestada auto omamise kulu (soetus 50 000eur) ja kuuläbisõiduks näiteks 500km, kui suur tuleb siis 100km läbimise maksumus?
:hello:
500km kuu läbisõidu juures soovitaks pigem taksot kasutada või auto renti vajadusel. Uue auto omamine on sellisel juhul ikka väga vale otsus finatsilise poole pealt vaadates.

Enda auto näitel võin väita (2a ja 3 kuud ning 61000km), et elektriauto hinnalangus on olnud sama või väiksem, kui sarnaste mõõtmetega sisepõlemismootoriga autol. Näiteks Skoda Kodiaq (umbes sama suur kui Tesla Model Y) maksab uuest peast 55 000€, mis sarnase varustusega. Minu Tesla (uuest peast 55000€) maksab täna 40-45000€, Skoda maksab 40000€.
Ehk siis elektriauto hinnalangus on tegelikult sarnane sisepõlemismootoriga autodele, ehk ca 10-15% iga aasta.

Hoolduskulude poolest, kui rehvikulu ja -vahetust mitte arvestada, sest seda tuleb igal sõiduvahendil teha, siis on kulunud 61000km läbimiseks üks salongifilter ja 2 korda pidurisuportide ennetav puhastamine/hooldus, mis kokku teeb 200€ selle aja peale.
EH.INS.
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3897
Liitunud: 29 Juul 2024, 10:56
On tänanud: 1 korda
On tänatud: 94 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas EH.INS. »

@ rst - ja parem minust oled mille poolest?
Prill
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1550
Liitunud: 27 Veebr 2017, 10:36
On tänanud: 7 korda
On tänatud: 87 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Prill »

Mu skodal aasta keskmisena ca 7L/ 100km, ~1.5€ liiter = 10.5€
Huvipärast küsisin tehisarult palju tõeliselt rohetranspordi 100 km maksaks = õõvastav 110€ pakuti
nii, et tegelikult on nagu alternatiive ka neile kes EV-d põlgavad :D

EV ~3€ /100km roheline
ICE ~10€ /100km õõvastav-saastav-hävitav-jne
hobune ~110€ /100km roheline.. vist
Urmas
autodidakt
Postitusi: 13112
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 407 korda
On tänatud: 445 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Urmas »

rst kirjutas: 11 Dets 2025, 11:24 Sellest 94% laadisin kodus ja 6% kiirlaadijas.
Kas keegi oskab mulle ära seletada avalike laadimisjaamade pideva laienemise mõtte kasutaja rst näite varal kui kõik EV omanikud kasutavad oma sõiduvajaduste rahuldamiseks avalikes laadijates max 10%? Mille või kelle jaoks neid laadimisjaamu ehitatakse? Firmadel ei ole raha kuhugi panna? "Hiina müüri" elanike jaoks? Aga avalikes laadijates laadides ju ei tule EV 100km kütusekulu soodsam.
Minu diisel Dacia näite varal. 5,2l/100km x 1.40€/l = 7.28€, siis samaväärse EV kütusekuluks arvestatakse vist 18kW/100km x 0,45€/kWh = 8.10€/100km. Laadimisjaamade hinna võtsin keskmise, sest see oli eri firmadel erinev ja tavakliendile, mitte mingisugusele lepinguga seotule.
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! ;)
Walter2
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 631
Liitunud: 11 Juun 2016, 21:54
On tänanud: 7 korda
On tänatud: 30 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Walter2 »

Avalike laadijate nõue tulenes vist mingist seadusest/määrusest? Alles see kisa oli, et kaubanduskeskuste juurde tuleb teha hiigelinvesteeringud elektritaristu näol, vedada kümnete miljonite eest uut kaabeldust jne.
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 4125
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 45 korda
On tänatud: 139 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas kunn24 »

Võib ju neid poste ilma taristuta ka pista. Võib ka nii teha, et 50 kW jagada intelligentselt 20 vahel ära. Kui korraga kõik 20 lutitavad, siis igaüks saab 2,5 kW, aga muidu kui 1 on töös, siis saab 50 kW. :grin:
Juhe teab kõike.
Prill
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1550
Liitunud: 27 Veebr 2017, 10:36
On tänanud: 7 korda
On tänatud: 87 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Prill »

Urmas kirjutas: 11 Dets 2025, 17:05 Kas keegi oskab mulle ära seletada avalike laadimisjaamade pideva laienemise mõtte..
Võin üritada, kuigi kasutaja rst näidet ei pea laiendama, tema näide rõhub sellele kuidas tema vaatest EV valik, töötab ka "kütuselt" säästmise kontekstis hästi.
Praktikas paljud autoomanikud ei aja taga odavat kilomeetrihinda või kütusesäästu, seda kinnitab kasvõi see kuidas meie liikluses ei ole ainult kõige odavamatest odavamad autod ega ka mitte kõige säästlikumad.
Ühe jaoks 20 000€ maksev sõiduk tipp mis rahuldab kõik vajadused, teine ostab sujuvalt 120 000€ ja ei pea neid 20k masina vaatajaid õigeteks inimesteks :) Üks teeb säästusõitu, liikleb vajadusel ka alla piirkiiruse, et see viimane 0.1 L säästu pigistada, hea saunas naabrimehele kiidelda, kui hea säästupilli on ostnud. Teine luksmaasturi omanik isegi ei tea täpselt, kas tehaseandmed olid 10 või 11 liitrit sajale, tema sõidab linnas ja alla 17 liitri ei ole kunagi näinud..

EV laadimisvõrgustiku sh kiirlaadimisvõrgustiku rajamine põhineb tulevikul, kus nii Eesti kui euroopa võetud roheesmärgid kehtivad endiselt, seda vaatamata meedias vohavale justkui vastupidistele meeloludele. Ka rohepöörde põhjused transpordisektoris ei ole kuskile kadunud, vähendada sektoris heitmeid ja parandada euroopa energiabilanssi, et peaks vähem fossiilkütuseid sisse ostma.

Ja nagu eespool läbikäinud ühe saatekülalise reaalelu kogemus näitas, võib elektriautot kasutada ka pikkadeks sõitudeks ilma midagi planeerimata. Iga 2-3 tunni tagant kui juht tahab sirutada ja prouad sirtsutada, on peatuskohtades laadijad, mis 10-20 minutiga laevad akusse juurde piisavalt, et eraldi laadimise-passimise peatused ei ole tarvilikud.
Eesti meedia ja arvamuskuvand on märgitud olevat üllatuslikult EV skeptiline, isegi vaenulik, mitmetes riikides pidavat vastupidi olema, kus rohkem inimesi tahaks EV-d, isegi siis kui seda lubada ei saa või enda elu keerulisemaks teevad.
Kuna Eesti EV autotööstus endiselt ei lenda, meie väikeriigi võime trende dikteerida või pöörata on kasin, sõidame lõpuks sellega millega teised sõidavad. Kui autotööstus toodab&müüb EV-d ja hübriidi, ostetakse seda mida müüakse, ja seda siis tarbitakse.
Ka hübriidide müügiedu taga ei ole midagi muud, kui karmistunud heitmenormide tõttu ICE põletajad enam normidesse ei mahu, neid ei toodeta, sest ei saa müüa, ja ostetakse hübriide, sest muud ei ole valida, kui midagi veel vanast müüakse, kipuvad automaksud reostava sõiduki tegema ebaatraktiivselt kulukaks valikuks.
Urmas
autodidakt
Postitusi: 13112
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 407 korda
On tänatud: 445 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Urmas »

kunn24 kirjutas: 11 Dets 2025, 17:30 Võib ka nii teha, et 50 kW jagada intelligentselt 20 vahel ära. Kui korraga kõik 20 lutitavad, siis igaüks saab 2,5 kW, aga ...
Kui kaugele need 20 autot jõuavad peale tunniajalist laadimist? Parklast välja ja järgmise poeni?
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! ;)
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 4125
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 45 korda
On tänatud: 139 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas kunn24 »

Kui seisab päev otsa, saab äkki aku täis? Ja selle skeemiga iga lahkuja annab jääjale vunki juurde. Hoia siis suurem värvirull autos, saad kasutada argumendina, et konkurendid uttu tõmbaksid. ;)
Juhe teab kõike.
EH.INS.
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3897
Liitunud: 29 Juul 2024, 10:56
On tänanud: 1 korda
On tänatud: 94 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas EH.INS. »

EV laadimisvõrgustiku sh kiirlaadimisvõrgustiku rajamine põhineb tulevikul...
Ei, ei rajane - kaugel sellest...
trebla
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3352
Liitunud: 04 Aug 2009, 00:27
On tänanud: 3 korda
On tänatud: 66 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas trebla »

...Eesti meedia ja arvamuskuvand on märgitud olevat üllatuslikult EV skeptiline, isegi vaenulik, mitmetes riikides pidavat vastupidi olema, kus rohkem inimesi tahaks EV-d, isegi siis kui seda lubada ei saa või enda elu keerulisemaks teevad....
Mina olen kah vahel mõelnud, et elektriauto arendust ajavad siin riigis ikka täiesti saamatud juhmardid...
Kui tahta , et rahvas tormaks elektriautosid ostma, siis ei tule pakkuda mitte toetusi vaid tuleks kehtestada elektriautodele ostuload...!
:good:
defitsiit ju teatavasti tekitab nõudlust.. kui on miski asi, mida kõik ei saa, siis see kes saab, tunneb ennast tegijana...
;)
Ma usun, et siis oleks elektriautodel minek palju parem... ja toetusraha jääks kah riigil alles...
:jooma
Urmas
autodidakt
Postitusi: 13112
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 407 korda
On tänatud: 445 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Urmas »

trebla kirjutas: 11 Dets 2025, 23:49 Kui tahta , et rahvas tormaks elektriautosid ostma, siis ei tule pakkuda mitte toetusi vaid tuleks kehtestada elektriautodele ostuload...!
:good:
defitsiit ju teatavasti tekitab nõudlust.. kui on miski asi, mida kõik ei saa, siis see kes saab, tunneb ennast tegijana...
Defitsiiti ju ei ole. Peaksid olema ju näinud pilte hiinlaste hiiglaslikest platsidest, mis õnnelike ostulubade omanikke ootavaid EV-d täis. Tasuta peaks jagama, et inimesed saaksid aru kui hea või halb see EV siiski on. Noh, umbes nagu poodides on need lauakesed uudistoodete palukestega mekkimiseks tasuta. :)
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! ;)
Prill
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1550
Liitunud: 27 Veebr 2017, 10:36
On tänanud: 7 korda
On tänatud: 87 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Prill »

trebla kirjutas: 11 Dets 2025, 23:49 .. , et rahvas tormaks elektriautosid ostma, siis ei tule pakkuda mitte toetusi vaid tuleks kehtestada elektriautodele ostuload...!
:good:
defitsiit ju teatavasti tekitab nõudlust.. kui on miski asi, mida kõik ei saa, siis see kes saab, tunneb ennast tegijana...
.. kõlab nagu plaan.. meenutab kunagist euroopat, kui kartul meie mandrile toodi, ikka aadli poolt, kus kartul oma toiteväärtuse, saagikuse jm poolt ületas kõike seni kasvatatut, ent alam matsirahvas ei pidanud võõrast-kahtlasest taimest midagi ega võtnud seda omaks. Aga valitseja loll polnud, pandi mõisa kartulipõldu püssimees valvama ja imeväel muutus kartul ka lihtrahvale varastamis-ihaldusväärseks - peab väärt juurikas olema kui härrasrahvas sedasi eraldi valvab :D
Urmas kirjutas: 12 Dets 2025, 06:13 Defitsiiti ju ei ole. Peaksid olema ju näinud pilte hiinlaste hiiglaslikest platsidest, mis õnnelike ostulubade omanikke ootavaid EV-d täis. Tasuta peaks jagama, et inimesed saaksid aru kui hea või halb see EV siiski on. Noh, umbes nagu poodides on need lauakesed uudistoodete palukestega mekkimiseks tasuta. :)
Hiinlase jaoks ongi mõneti "tasuta", kus samade Hiina EV mudelite hinnad on Hiinas euroopaga võrreldes 2x odavamad.
Seda on märgitud kuidas Hiinas autotööstus eriti elektriautod buumivad, suured elektroonikatootjad tahavad lisaks nutiseadmetele-arvutitele, robotimejatele, pesumasinatele, teleritele jm oma tooteportfelli ka oma elektriautot. Kus EV-d peetakse rohkem järjekordseks tehnikavidinaks aga mitte keeruliseks kambrite-kolbide-lõõridega imemasinaks nagu ICE oli kuhu ei tasu trügida. EV-de puhul saavat samuti nagu muu kolaga, kus nö (aku-veermiku) platvormi võib sisse osta ja sinna oma disaini, kasutusliidese ja vähem-rohkem luksuse koos turundusosakonnaga peale istutada. Umbes nagu aja jooksul Eesti oma digikaamera jm uudised läbi käinud on lõpuks osutunud Hiina toodanguks, kus pannakse peale see logo mis klient küsib..

Hiinas on EV-de ületootmine, kus majandusinimesed väidavad selle varem hiljem pauguga või muul turgu korrastaval viisil lõppema, ja seepärast ka kogu maailm Hiina EV-de pealetungi kogeb, kus kõik suuremad tootjad Hiina turu küllastumisel otsivad pingsalt või isegi agressiivselt omale turgu väljaspool Hiinat ehk globaalselt.
Arvatavalt hiinlased tootmise osas eksperdid, robotiseeritavus, skaleeritavus - ehk kui plaan on toota ja liinid selleks seadistatud - tuleb sealt toodangut ajaühikus kogustes, mis ühikuhinna viib alla, ole ainult mees ja vii kaup laiali ja müü maha.
Selle viimasega on USA protektsionismi ja geopoliitika maailmas keeruline, kus lääs jõuliselt globaalset majandusmudelit lammutab, sest see töötab nüüd rohkem Hiina kasuks aga enam mitte lääne kasuks.

Euroopa ei erine, kus kaitstakse oma turgu ja odavad Hiina EV-d enne mädanegu hiina platsidel aga euroopa turgu neid solkima ei lubata..
Seega kui vaatad meil müüdavate Hiina EV hindasid, et võiks ju proovida kui nii kallis poleks, eriti veel Hiina "kõntsauto" eest, siis kallis ei ole Hiinas, vaid kalliks on tehtud EU&Eesti poolt. Ehk ostes kalli EV ei "nuuma" ainult hiinlasi vaid oled patriootiline ja +10% standart EU toll, +ca20% eraldi toll just Hiina autodele, +24% meie käibemaksu.. tootja saab parimal juhul kolmandiku sellest mida siin maksad.. transport-vahendajad-maksud võtavad oma osa..
EH.INS.
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3897
Liitunud: 29 Juul 2024, 10:56
On tänanud: 1 korda
On tänatud: 94 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas EH.INS. »

@ Prill

On "väike" nüanss...
USA ei tee saladustki sellest, et on kaitsmas oma ettevõtteid ja ettevõtteid kes "toovad raha" USA-sse
Ja toimib ja toovadki...
EL on aga kahepalgeline...
Vasta