rihmülekandega kompressor

ehitustööriistadega seonduv. Siia ei postita ostu-müügi kuulutusi!
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3390
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 41 korda
On tänatud: 122 korda

Re: rihmülekandega kompressor

Lugemata postitus Postitas kunn24 »

Urmas kirjutas: 18 Juul 2025, 12:55 Keerasin ära paagi küljes olnud originaal avariiklapi, lõikasin relakaga pooleks, viskasin sisu välja, keevitasin mõlemast otsas augu kinni ja keerasin tagasi. Rõhurelee reguleerisin nii, et jääb seisma 7bar peale ja uuesti hakkab tööle umbes 4,2bar pealt.
Ainult rõhurelee piiramisele ei tohi neid asju teha. Kaitseklapp peab olema. Hetkel on su tegu seadme ohutuse seadusega vastuolus ja ilmselgelt su "mängu" võib ka sekkuda täie tõsidusega TTJA. Kuna tõstsid siiski rõhku ja klapi lõhkusid ära, tuleks tuua poest veesüsteemi kaitseklapp 8 bar või äärmisel juhul 10 bar seadega.
Rõhurelee alumine väärtus on liiga madal, tavaliselt antakse deltaks 15 kuni 20 % (ülemine 7 ja alumine seega 5,95 kuni 5,6). Kuigi meeles tuleb pidada, et tootja lubas siiski kuni 6 bar ja vähendada tuleks hoopis ülemist väärtust.
Relee ühendamist ma ei viitsi uurida, kuid tavaline lahendus on, et relee abil lastakse kompressori väljundist rõhk maha ja kompressori toru sisenemise eel mahutisse on tagasilöögiklapp. Kui soovid, võin lisada pildi tööstusliku kompressori lahendusest. Kompressori uus käivitus toimub seega rõhuvabalt ja õhk ei jää lekkima läbi kompressori enda klappide.
Iseenesest on su tegu tore, kuid survemahutite ohutuse eiramise tõttu ma ei saa 100% kiitvat hinnangut anda.
Ahjaa, rihmakattel on peal nool, see tähendab kompressori ettenähtud pöörlemissuunda. Kui teistpidi käima lased, jääb väntvõll õlituseta.
Juhe teab kõike.
Urmas
autodidakt
Postitusi: 12440
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 391 korda
On tänatud: 430 korda

Re: rihmülekandega kompressor

Lugemata postitus Postitas Urmas »

kunn24 kirjutas: 18 Juul 2025, 13:06 Ainult rõhurelee piiramisele ei tohi neid asju teha. Kaitseklapp peab olema. Hetkel on su tegu seadme ohutuse seadusega vastuolus ja ilmselgelt su "mängu" võib ka sekkuda täie tõsidusega TTJA. Kuna tõstsid siiski rõhku ja klapi lõhkusid ära, tuleks tuua poest veesüsteemi kaitseklapp 8 bar või äärmisel juhul 10 bar seadega.
Mitu korda peab üht ja sama juttu rääkima, et sa taipaksid, et mul on siiski 8bar kaitseklapp relee küljes täiesti olemas!!! Vaata tähelepanelikult eelmisi, mitte viimaseid, pilte ja sa peaksid nägema rõhurelee küljes olevat kaitseklappi. Suurenda seda pilti, kus agregaadi hooratas on veel ilma kaitseta.
Ülemise rõhu panin paika siiski originaal avariiklapi väärtust arvestades ehk see rakendus 7bar juures. Olen enam kui kindel, et ka see 7bar on veel paraja varuga, arvestades nende paakide materjali paksust, mitte viimase piiri peal.
kunn24 kirjutas: 18 Juul 2025, 13:06 Rõhurelee alumine väärtus on liiga madal, tavaliselt antakse deltaks 15 kuni 20 % (ülemine 7 ja alumine seega 5,95 kuni 5,6). Kuigi meeles tuleb pidada, et tootja lubas siiski kuni 6 bar ja vähendada tuleks hoopis ülemist väärtust.
Sellest deltast ei jaga mitte mõhkugi, kuid hetkel mind see rahuldab ja hakkab veelgi suuremat rahuldust pakkuma kui panen ka lisapaagid külge. ;)
Muide, proovisin ka ülemist 6bar ja siis hakkas uuesti tööle kuskil 3+bar peal.
kunn24 kirjutas: 18 Juul 2025, 13:06 Relee ühendamist ma ei viitsi uurida, kuid tavaline lahendus on, et relee abil lastakse kompressori väljundist rõhk maha ja kompressori toru sisenemise eel mahutisse on tagasilöögiklapp. Kompressori uus käivitus toimub seega rõhuvabalt ja õhk ei jää lekkima läbi kompressori enda klappide.
Jah, kui seisma jääb, siis on kuulda väikest vussi relee juures ehk laseb rõhu välja ja uuesti käivitumisel rihmad ei vilista.
kunn24 kirjutas: 18 Juul 2025, 13:06 Iseenesest on su tegu tore, kuid survemahutite ohutuse eiramise tõttu ma ei saa 100% kiitvat hinnangut anda.
No ega ma draamakuningannalt teist % ei oodanudki. Olen rahul kui ka 10% maha võtad. :)
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! ;)
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3390
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 41 korda
On tänatud: 122 korda

Re: rihmülekandega kompressor

Lugemata postitus Postitas kunn24 »

:wave:

.
Viimati muutis kunn24, 19 Juul 2025, 09:00, muudetud 1 kord kokku.
Juhe teab kõike.
Urmas
autodidakt
Postitusi: 12440
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 391 korda
On tänatud: 430 korda

Re: rihmülekandega kompressor

Lugemata postitus Postitas Urmas »

kunn24 kirjutas: 18 Juul 2025, 14:07 See, et sa nüüd jutustad relee küljes asuvast kaitseklapist olnuks pidanud tulema kohe koos originaalklapi lõhkumise jutuga.
Eelmisel leheküljel 17.juulil kell 18.05 kirjutasin konkreetselt
Urmas kirjutas: 17 Juul 2025, 18:05 Pildil 2 relee juures on avariiklapp(8bar) täiesti olemas ja see on seotud ka paakidega ehk ühtne süsteem. Kas sellest ei piisa?
Ja üks tund enne seda postitust ma kirjutasin originaaklapi pimedaks tegemisest, mille peale sa kukkusid palvetama. ;)
Kas ei oska mina selgitada või ei saa sina aru loetust? :scratch:
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! ;)
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 5724
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 109 korda
On tänatud: 277 korda

Re: rihmülekandega kompressor

Lugemata postitus Postitas ping »

Urmas kirjutas: 18 Juul 2025, 14:33 ...
Ja üks tund enne seda postitust ma kirjutasin originaaklapi pimedaks tegemisest, mille peale sa kukkusid palvetama. ;) ...
Urmas kirjutas: 18 Juul 2025, 12:55 ... Keerasin ära paagi küljes olnud originaal avariiklapi, lõikasin relakaga pooleks, viskasin sisu välja, keevitasin mõlemast otsas augu kinni ja keerasin tagasi. ....
Siin on kirjutatud vist ikka "originaal avariiklapi" elimineerimisest, mitte "töörõhu reguleerklapi" eemaldamisest?
Need on ju erinevad asjad.
:hello:
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
Urmas
autodidakt
Postitusi: 12440
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 391 korda
On tänatud: 430 korda

Re: rihmülekandega kompressor

Lugemata postitus Postitas Urmas »

ping kirjutas: 18 Juul 2025, 23:11 Siin on kirjutatud vist ikka "originaal avariiklapi" elimineerimisest, mitte "töörõhu reguleerklapi" eemaldamisest?
Need on ju erinevad asjad.
Oma 17.juuli kella 17.03 postituses rääkisin kogu aeg originaal avariiklapi elimineerimisest, mitte töörõhuklapi(reguleeritava) eemaldamisest. Ma tean, milline oli reguleeritav töörõhuklapp ja see asus enne manomeetri kõrval. Vaadake leheküljel 2 pildil 2. Originaal töörõhuklapi(reguleeritava) keerasin välja ja selle asemel on isendil pime sisse keeratud. Vanast manomeetri august tõin välja praguse rõhurelee ja väljundite kupatuse. Kuidas ma veel peaksin kirjeldama 7bar rõhu peale avanevat avariiklappi kui selles postituses kirjutasin konkreetsel originaal avariiklapp ja lisasin veel paremaks arusaamiseks mõned laused.
Tööle hakkas ilust, manomeetri järgi lõi surve ülesse, aga umbes 7 bar juures hakkas visisema isendi originaal kaitseklapp ja tõmbas rõhu 4-5 bar vahele. originaalil on peal olevale alumiiniumlätakale löödud number 7. Ju vist hakkab 7 bar juures tööle.
Ja igatsugu valesti arusaamiste vältimiseks lisasin lause
Pildil 1 vasakul pool paagi küljes.
Ja veel kirjutasin konkreetselt, et uue rõhurelee küljes on täiesti olemas uus 8bar avariikaitseklapp.
..., sest relee juures olev tänapäevane avariiklapp hakkab tööle 8bar juures.
Kogu tolle postituse peale kunn24 hakkas jumalat appi paluma ja hiljem süüdistas, et ma ei olevat seda uut kaitseklappi üldse maininudki. :scratch: ;)
Kõik on tore ja olen vägagi rahul siinsete kommentaatorite selgituste ja viidete eest, kuid ikkagi paluks lugeda tähelepanelikumalt.

Kokkuvõtteks- tänan veelkord kõik selles teemas kommenteerinuid! Isendi sain tööle, töötab ja homme viin maale.

Nonii, lõin kokku kulukomponendid ja esialgu olin optimistlikum, kuid ei midagi hullu ja kõik vidinad kokku läksin maksma 200 eurot. Seal hulgas ka transport. Kuluarve tegi 1/3 võrra suuremaks esialgu mitte planeeritud uus rihmaratas mootorile. Aga ikkagi olen vist võidus, sest selle raha eest poest sama tootlikusega kompressorit ei oleks saanud. Lisaks muidugi teadmine, et kui midagi juhtub kompressori juures katki minema, siis tean juba mida ja kuidas parandada. ;)
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! ;)
Urmas
autodidakt
Postitusi: 12440
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 391 korda
On tänatud: 430 korda

Re: rihmülekandega kompressor

Lugemata postitus Postitas Urmas »

Kuna enda IQ ei ole nii heal tasemel, siis andsin AI-le üleande välja arvutada mu isendi tootlikkus.

Küsimus AI-le oli- kui suur on kompressori tootlikkus liitrit/minutis kui paagi maht on 22 liitrit ja täitmine 0bar-st kuni 7bar-ni võttis aega 15 sekundit?

AI vastus oli- Arvutame selle koos! Kompressori tootlikkuse arvutamiseks liitrites minutis tuleb arvestada, kui palju õhku kompressor suudab paaki suruda antud aja jooksul ja rõhul. Siin on, kuidas saad selle arvutada:
📌 Antud andmed:
- Paagi maht: 22 liitrit
- Lõpp-rõhk: 7 bar (täidetakse alates 0 bar-ist)
- Aeg täitmiseks: 15 sekundit
🧠 Arvutusloogika:
Kompressor surub 22 liitrisse paaki õhku rõhuni 7 bar. Kuna 1 bar tähendab umbes 1-kordset atmosfäärirõhku, siis:
- 7 bar tähendab, et kompressor on sisuliselt surunud sinna 7 x 22 liitrit = 154 liitrit õhku atmosfäärirõhu juures.
See kogus suruti paaki 15 sekundi jooksul. Et saada tootlikkus liitrit/minutis, teeme:
Tootlikkus = (7 × 22 liitrit) ÷ (15 sek / 60 sek)
= 154 ÷ (0.25 min)
= 616 liitrit/minutis


✅ Tulemus:
Kompressori tootlikkus on ligikaudu 616 liitrit minutis (L/min).


Pole paha nagu ütles Villu Reiljan. ;)
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! ;)
Vasta