rihmülekandega kompressor

ehitustööriistadega seonduv. Siia ei postita ostu-müügi kuulutusi!
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3368
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 41 korda
On tänatud: 121 korda

Re: rihmülekandega kompressor

Lugemata postitus Postitas kunn24 »

Pigem keermeliim tänapäeval. Uute asjade koostamisel pakkimisega tegeleb veel vaid mõni ajast- arust seniil.
Juhe teab kõike.
Urmas
autodidakt
Postitusi: 12425
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 390 korda
On tänatud: 430 korda

Re: rihmülekandega kompressor

Lugemata postitus Postitas Urmas »

kunn24 kirjutas: 13 Juul 2025, 22:17 Pigem keermeliim tänapäeval. Uute asjade koostamisel pakkimisega tegeleb veel vaid mõni ajast- arust seniil.
Eks ole isegi mõnele lapsele rääkinud, et minu ajal jooksid dinosaurused vabalt tagaaias ja ei olnud veel kantud punasesse raamatusse kui väljasurev liik. ;) Mis teha kui keermenööri on järgi, hea lihtne kasutada ja see annab võimaluse hiljem korrigeerida mu mõningaid esialgseid "perfect" ideid. ;) Eks mul ole üks keermeliimi pisike potsik kah kui on aega oodata, kuid aeg-ajalt on vaja veidi kiiremat tegutsemist kui liimi kuivamine võtab aega. Olen hoidnud ka ühe käe pöialt ära murdunud kraani sanga koha peal, samal ajal teises käes telefoni hoides ja helistades, et minge keerake kusagil peakraan kinni.
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! ;)
madis64
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3062
Liitunud: 22 Juun 2009, 22:16
On tänanud: 27 korda
On tänatud: 80 korda

Re: rihmülekandega kompressor

Lugemata postitus Postitas madis64 »

kunn24 kirjutas: 11 Juul 2025, 12:50 Eristatakse veel koonus- torukeeret. See tagab tiheduse ilma täiendava tihendusmaterjalita.
Tõe huvides tuleb siiski märkida, et see väide ei pea reeglina paika (kui NPTF keere välja arvata):

https://georgia.swagelok.com/en/blog/ba ... ined-11-19
madis64
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3062
Liitunud: 22 Juun 2009, 22:16
On tänanud: 27 korda
On tänatud: 80 korda

Re: rihmülekandega kompressor

Lugemata postitus Postitas madis64 »

Urmas kirjutas: 09 Juul 2025, 21:07
madis64 kirjutas: 09 Juul 2025, 20:30 10.9 paistab üsna viisakas tugevusklass olema:

https://www.boltland.ee/tugevusandmed
Madis, millele sa lootsid kui panid mulle selle viite? :scratch: Et ma taipan midagi tabelites olevates numbritest? Küll sa oled optimistlik! :)
Leidsin lihtsa maakeelse selgituse:

"2. Tugevusastmete klassifikatsioon
① Roostevabast terasest poltide tavaline tugevusaste on 8,8, mis viitab nende tõmbetugevusele 800 MPa ja voolavuspiirile 640 MPa.
② Roostevabast terasest poltide tugevusklass jaguneb üldiselt 10 klassiks, vahemikus 3,6 kuni 12,9. Kümnendkoha vasak pool tähistab materjali tugevuspiiri, koma parem pool aga voolavuspiiri ja tõmbepiiri suhet."

https://ee.jinruibolts.com/news/classif ... 79643.html
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3368
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 41 korda
On tänatud: 121 korda

Re: rihmülekandega kompressor

Lugemata postitus Postitas kunn24 »

madis64 kirjutas: 14 Juul 2025, 10:02
kunn24 kirjutas: 11 Juul 2025, 12:50 Eristatakse veel koonus- torukeeret. See tagab tiheduse ilma täiendava tihendusmaterjalita.
Tõe huvides tuleb siiski märkida, et see väide ei pea reeglina paika (kui NPTF keere välja arvata):

https://georgia.swagelok.com/en/blog/ba ... ined-11-19
Märkus teretulnud, kuid siin on jutt vene seadmest, kus selliseid eristusi GOST-i järgi ei olnud.
F- keermetähistuse lõpus tähendab kütusesüsteemide jaoks tehtud keeret, mille pinnasiledus on parem, sest torukeermeid hakati tegema valtsimisega, mis ei taganud enam tihedust ja tuli keerme kvaliteedi eriliseks toonitamiseks lisada F (fuel) ja selle tegemise nõudeks oli valtsimise asemel kasutada lõikamist.

Su teisest kirjast. Ma ei saa aru, miks on jutt järsku kompressori puhul hüpanud nn roostevabade poltide peale, kuid nendega on 1 suur probleem- keermed sööbivad kinni keerates kokku (nii kui kuuled "kräuksu", on jama juba juhtunud) ehk ilma tungiva vajaduseta ei tohiks kasutada. Sellisel juhul on ka polte asendamata järelpingutus välistatud ja liidet ilma purustamata avada ei saa. Antud kompressori puhul ma ei näe kuskil tungivat vajadust.
Juhe teab kõike.
madis64
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3062
Liitunud: 22 Juun 2009, 22:16
On tänanud: 27 korda
On tänatud: 80 korda

Re: rihmülekandega kompressor

Lugemata postitus Postitas madis64 »

kunn24 kirjutas: 14 Juul 2025, 11:45 F- keermetähistuse lõpus tähendab kütusesüsteemide jaoks tehtud keeret, mille pinnasiledus on parem, sest torukeermeid hakati tegema valtsimisega, mis ei taganud enam tihedust ja tuli keerme kvaliteedi eriliseks toonitamiseks lisada F (fuel) ja selle tegemise nõudeks oli valtsimise asemel kasutada lõikamist.
Khm, oled sa oma jutus ikka täiesti kindel?

NPTF erineb NPT-st keermeprofiili poolest, mistõttu üks keere lõikub pingutamisel teise ja tekitab sellega tiheda ühenduse.
Valtsitud (tegelikult rullitud) keere on reeglina siledam kui lõigatud keere (eriti kui lõigatakse kiirlõikterasest instrumendiga), kuid ma ei mäleta et oleks selliselt toodetud torukeermeid eriti laialt kohanud.

https://www.gewindebohrer.de/en/service ... d-type-npt
kunn24 kirjutas: 14 Juul 2025, 11:45 Su teisest kirjast. Ma ei saa aru, miks on jutt järsku kompressori puhul hüpanud nn roostevabade poltide peale, kuid nendega on 1 suur probleem- keermed sööbivad kinni keerates kokku ...
Keevituvad kinni jah.
Roostevaba tekstiosa võib ignoreerida - tsitaadi mõte oli Urmasele selgitada tugevusklasside esitamist (mida need numbrid tähendavad) ja ma ei hakanud sellest seda roostevaba osa välja katkuma.
Vasta