Üldiselt võetakse kütust paagi põhjast, muidu ei saa paaki pumbata tühjaks. Bensuauto vajab paaki välist õhku vaid jaheda ilmaga, kui bensu enda aururõhk paagis läheb alla 0.Samas bensuautode kohta räägib legend, et paagi põhjas pidavat kondenssvett olema ja parem mitte tilgatumaks üritada ...
Elektriautodest
Siin arutletakse naljakate juhtumite üle ehitusvaldkonnas
-
kunn24
- Ehituspenskar

- Postitusi: 4081
- Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
- On tänanud: 44 korda
- On tänatud: 136 korda
Re: Elektriautodest
Juhe teab kõike.
-
ping
- Ehituspenskar

- Postitusi: 6151
- Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
- On tänanud: 113 korda
- On tänatud: 295 korda
Re: Elektriautodest
Kui kuni 450km sõiduvälp tekkib ökonoomse sõidu ja taganttuulega ning aku normaalse kasutatavuse protsent on 65% (80-15=65), siis normaalse koormaga sõiduga tuleks tavapärase kasutuse korral arvestada selle masina normaalseks sõiduvälbaks max 250km.Urmas kirjutas: 25 Nov 2025, 19:23 ... Segaduses olen.
Ja siis olen varem igatsugu EV-de propaartiklitest lugenud, et kiirlaadijad on akude tervise huvides pähh?Renault Trafic Van E-Tech on tootja esimene Ampere’i SDV-arhitektuuriga sõiduk, millel kasutatakse kiirlaadimise 800 V tehnoloogiat ning mis võimaldab kuni 450 km WLTP sõiduulatust .Soovitused laadimiseks on 15-80%-ni. ...
Käisin kunagi e-autode demopäeval ka e-autosid proovimas.
Tahtsin ka e-kaubikuga sõita aga see istus pidevalt laadija otsas.
Kui järg minuni jõudis, siis küsisin müügimehelt, et miks tööauto on pidevalt laadijas, kui selline masin peaks terve tööpäeva vastu pidama?
Vastuseks öeldi, et "Kuna algajad sõidavad, siis kulub elektrit väga palju".
Õppefilosoofia paradoks - õpetamine on tühi töö ja vaimu närimine, sest lollile ei jää nagunii midagi külge, andekas õpilane saab aga kõik ise selgeks, kui on loodud tingimused arenemiseks.
-
Küülaline
- Ehituspenskar

- Postitusi: 6602
- Liitunud: 02 Veebr 2009, 22:46
- On tänanud: 108 korda
- On tänatud: 148 korda
Re: Elektriautodest
Mis selle surumise ja niristamise mõte on, kui just mingit Guinnessi rekordit ei soorita?
Legendi mõte ongi selles, et kui kõik bensu ära sõidad on paagi põhjas ainult vesi järgi.Urmas kirjutas: 25 Nov 2025, 21:17bensiin on veest kergem ... idee järgi olema kondensvesi allpool bensiini fraktsiooni
-
ping
- Ehituspenskar

- Postitusi: 6151
- Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
- On tänanud: 113 korda
- On tänatud: 295 korda
Re: Elektriautodest
Miks loodad, siin mõtet otsida, kui tegu võib olla lihtsalt fakti konstanteeringuga?
Tangid ära ja pärast imestad, et kui palju seekord mahtus.
Õppefilosoofia paradoks - õpetamine on tühi töö ja vaimu närimine, sest lollile ei jää nagunii midagi külge, andekas õpilane saab aga kõik ise selgeks, kui on loodud tingimused arenemiseks.
-
Urmas
- autodidakt
- Postitusi: 13044
- Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
- On tänanud: 407 korda
- On tänatud: 444 korda
Re: Elektriautodest
Ping vastas minu eest juba ära.Küülaline kirjutas: 26 Nov 2025, 11:17 Mis selle surumise ja niristamise mõte on, kui just mingit Guinnessi rekordit ei soorita? ...
Ei ole bensupaakide hingeeluga kursis(pole vajadust olnud olla), aga kus asub kütusepaagil väljavõte, mis läheb kütusesüsteemi? Põhjas? Kusagil külje peal all servas?Küülaline kirjutas: 26 Nov 2025, 11:17 Legendi mõte ongi selles, et kui kõik bensu ära sõidad on paagi põhjas ainult vesi järgi.
Viimati muutis Urmas, 26 Nov 2025, 15:05, muudetud 1 kord kokku.
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! 
-
Walter2
- Ehitusspets

- Postitusi: 623
- Liitunud: 11 Juun 2016, 21:54
- On tänanud: 7 korda
- On tänatud: 29 korda
Re: Elektriautodest
Mind teeks ettevaatlikuks kui minult eeldatavast normist hulga rohkema kütuse eest raha tahetakse. Paar liitrit rohkem - arusaadav, aga selline liitrite vahe teeb ettevaatlikuks. Mõistlik mõnes teises tanklas oma kahtlused hajutada - või tõsta kisa..
-
Urmas
- autodidakt
- Postitusi: 13044
- Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
- On tänanud: 407 korda
- On tänatud: 444 korda
Re: Elektriautodest
Ole mureta, sama on juhtunud ka teistes suvalistes tanklates. Ma ise ka olen imestanud, et mis kummikott on direktori Dacia kütusepaagiks paigaldatud.Walter2 kirjutas: 26 Nov 2025, 15:04 Mind teeks ettevaatlikuks kui minult eeldatavast normist hulga rohkema kütuse eest raha tahetakse. Paar liitrit rohkem - arusaadav, aga selline liitrite vahe teeb ettevaatlikuks. Mõistlik mõnes teises tanklas oma kahtlused hajutada - või tõsta kisa..
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! 
-
ping
- Ehituspenskar

- Postitusi: 6151
- Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
- On tänanud: 113 korda
- On tänatud: 295 korda
Re: Elektriautodest
Kisa tõstmise põhjuse peab ära tõestama.Walter2 kirjutas: 26 Nov 2025, 15:04 Mind teeks ettevaatlikuks kui minult eeldatavast normist hulga rohkema kütuse eest raha tahetakse. Paar liitrit rohkem - arusaadav, aga selline liitrite vahe teeb ettevaatlikuks. Mõistlik mõnes teises tanklas oma kahtlused hajutada - või tõsta kisa..
Teema on tankurite modifitseeritud tarkvaras, mis hakkab üle 20L tankimisel liitreid pisendama.
20L selle pärast, et see on norm tankurite mõõtenõu, mida kasutatakse tankurite tareerimiseks.
(Seda teemat on erinevates foorumites korduvalt kajastatud ja moditud tarvara on ka tuvastatud.)
Olen ise tankla esindaja kohale kutsunud, pärast järjekordset 15L ületankimist ja sellel kaasas olnud 10L mõõdunõuga mõõtes oli tankur tema hinnangul korras.
Olen kõikide tankimiste tsekid autos säilitanud ja kahtlastes tanklates (kus esines anomaalia) edaspidi tankimist üldse vältinud või tankinud ainult 10L.
Õppefilosoofia paradoks - õpetamine on tühi töö ja vaimu närimine, sest lollile ei jää nagunii midagi külge, andekas õpilane saab aga kõik ise selgeks, kui on loodud tingimused arenemiseks.
-
Prill
- Ehitusveteran

- Postitusi: 1526
- Liitunud: 27 Veebr 2017, 10:36
- On tänanud: 7 korda
- On tänatud: 86 korda
Re: Elektriautodest
Aegajalt või isegi juba igal aastal käib meediast see paagi mahutavuse teema läbi, tanklad ja füüsikud rõhuvad temperatuurile, kus kütuse tihedus temperatuuriti erineb, ehk ühel temperatuuril võib liitrisse rohkem mahtuda ja teisel temperatuuril vähem.
Urmase paagimahutavuse anomaaliat see paraku ei seleta, nii palju kütus temperatuuri mõjul paisu/kahane.
Aga olen ka ise kogenud väikseid erinevusi, kuna tangin alati paagi kurguni läks samuti viimati 66L paaki üle 66.98L kütust ja kütuseosuti ei olnud veel nulliski
Urmase paagimahutavuse anomaaliat see paraku ei seleta, nii palju kütus temperatuuri mõjul paisu/kahane.
Aga olen ka ise kogenud väikseid erinevusi, kuna tangin alati paagi kurguni läks samuti viimati 66L paaki üle 66.98L kütust ja kütuseosuti ei olnud veel nulliski
-
ping
- Ehituspenskar

- Postitusi: 6151
- Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
- On tänanud: 113 korda
- On tänatud: 295 korda
Re: Elektriautodest
Bensu väljavõtt on paagi põhjas, filterkorvis, mis peaks hoidma vee pumba sisendist eemal.Urmas kirjutas: 26 Nov 2025, 15:01Ei ole bensupaakide hingeeluga kursis(pole vajadust olnud olla), aga kus asub kütusepaagil väljavõte, mis läheb kütusesüsteemi? Põhjas? Kusagil külje peal all servas?Küülaline kirjutas: 26 Nov 2025, 11:17 Legendi mõte ongi selles, et kui kõik bensu ära sõidad on paagi põhjas ainult vesi järgi.
Kui võtukorvi jõuab vesi, siis ise see enam sealt välja ei voola.
Pump oma filtriga ise:

Tüüpiline paagi sisene komplektne pump.

Õppefilosoofia paradoks - õpetamine on tühi töö ja vaimu närimine, sest lollile ei jää nagunii midagi külge, andekas õpilane saab aga kõik ise selgeks, kui on loodud tingimused arenemiseks.
-
ping
- Ehituspenskar

- Postitusi: 6151
- Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
- On tänanud: 113 korda
- On tänatud: 295 korda
Re: Elektriautodest
Kirjutasin ju, et olen ise ka 50L paaki tankinud 65L (maaalusest mahutist) ja sellist imet ei saa mitte kuidagi temperatuurimuudu kaela ajada, sest maa all on suht ühtlane temperatuur.Prill kirjutas: 26 Nov 2025, 16:33 Aegajalt või isegi juba igal aastal käib meediast see paagi mahutavuse teema läbi, tanklad ja füüsikud rõhuvad temperatuurile, kus kütuse tihedus temperatuuriti erineb, ehk ühel temperatuuril võib liitrisse rohkem mahtuda ja teisel temperatuuril vähem. ...
Ja selle peale kutsusin tanka esindaja välja.
Õppefilosoofia paradoks - õpetamine on tühi töö ja vaimu närimine, sest lollile ei jää nagunii midagi külge, andekas õpilane saab aga kõik ise selgeks, kui on loodud tingimused arenemiseks.
-
Prill
- Ehitusveteran

- Postitusi: 1526
- Liitunud: 27 Veebr 2017, 10:36
- On tänanud: 7 korda
- On tänatud: 86 korda
Re: Elektriautodest
Njaa paneb mõtlema tõesti..ping kirjutas: 26 Nov 2025, 16:42 Kirjutasin ju, et olen ise ka 50L paaki tankinud 65L (maaalusest mahutist) ja sellist imet ei saa mitte kuidagi temperatuurimuudu kaela ajada, sest maa all on suht ühtlane temperatuur.
Ja selle peale kutsusin tanka esindaja välja.
![]()
Samas pidada mujal kaubandusel moes olema kuidas pakendid vargsi muutuvad väiksemad ja saiapätsid kergemaks, vbl on ka dieedil kütuseliiter leiutatud.
Elektriauto teema, kuidas seal on kas elektrimolekule annab ka kokku suruda ja akupakki rohkem mahutada, rohkema raha eest
-
Küülaline
- Ehituspenskar

- Postitusi: 6602
- Liitunud: 02 Veebr 2009, 22:46
- On tänanud: 108 korda
- On tänatud: 148 korda
Re: Elektriautodest
Nii lihtne see küll ei ole. Ma panen otsiku paaki ja kui automaatselt kinni lööb võtan ära. See, et paaki korgini täis lasta, nõuab ikka pikemat mängimist ja niristamist selle püstoliga.
-
võhik
- Ehitusspets

- Postitusi: 681
- Liitunud: 01 Jaan 2010, 11:54
- On tänanud: 2 korda
- On tänatud: 16 korda
Re: Elektriautodest
Seda võiks ju kahtlustada jah, aga ju siis on üks pakend kindlalt erinev - klaasipesuvedelike (jm sellised väikesed) kanistrid...seal on kenasti 5 l kriips peal ja ei ole minul õnnestunud selle kriipsuni kunagi tankida, ilma et tankur üle 5 liitri ei näitaks. Pool liitrit ees või taga, aga see on ikkagi viga 10 % ? Samas ma tean, et tankureid kontrollitakse ja kõigil uhked taatluskleepsud peal......Samas pidada mujal kaubandusel moes olema kuidas pakendid vargsi muutuvad väiksemad ja saiapätsid kergemaks, vbl on ka dieedil kütuseliiter leiutatud...
Ei ole viitsinud ise mõõtma hakata - elan siis rõõmsas teadmises, et klaasipesuvedelikku saab alati liiaga...
Või on tankuri juhtimine nii dünaamiliseks sätitud, et ainult 20 l puhul on korrektne ?
Ei ole põhjust olnud selle üle pead murda... Reeglina on need elektrimolekulid kas enese toodetud või eelnevalt kinnistu arvestist juba läbi käinud , seega autosse laadimisel mingit numbrilist arvestust (rahalisest rääkimata) enam ei toimu. Otse autosse arveldada on olnud vaja vaid rahvusvahelistel ülesõitudel ja selle üle pead ei vaeva - eks käib reisimise lisakulude juurde nagu hotellis öövbimine on kallim omas voodis magamisest.....Elektriauto teema, kuidas seal on kas elektrimolekule annab ka kokku suruda ja akupakki rohkem mahutada, rohkema raha eest
Viimati muutis võhik, 27 Nov 2025, 00:23, muudetud 3 korda kokku.
-
Walter2
- Ehitusspets

- Postitusi: 623
- Liitunud: 11 Juun 2016, 21:54
- On tänanud: 7 korda
- On tänatud: 29 korda
Re: Elektriautodest
ping kirjutas: 26 Nov 2025, 16:28 Seda teemat on erinevates foorumites korduvalt kajastatud ja moditud tarvara on ka tuvastatud.
Tarkvaralisele anomaaliale pihta saamiseks pead selle lähtekoodi kätte saama - ilmselgelt ei ole erinevate foorumite "tankimisspetsialistid" selleks võimelised ning vabas õhus toimuvad katseeksitusmeetodid erinevate kütusekoguste väljutamiste ja koguste fikseerimistega ei ole moditud tarkvara tuvastamine.
-
ping
- Ehituspenskar

- Postitusi: 6151
- Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
- On tänanud: 113 korda
- On tänatud: 295 korda
Re: Elektriautodest
Täpselt nii lihtne see ongi, püstoli lööb klõpsuga kinni ja loed numbrit, jutt ei ole mitte "korgini täis siristamisest".Küülaline kirjutas: 26 Nov 2025, 17:22Nii lihtne see küll ei ole. Ma panen otsiku paaki ja kui automaatselt kinni lööb võtan ära.
See, et paaki korgini täis lasta, nõuab ikka pikemat mängimist ja niristamist selle püstoliga.
Tavakasutaja võib ära petta aga mind nii lihtsalt ei peta, sest olen juba nõuka ajal ise tegelenud tankurite hooldusega, tanklate ehitusega, omanud käesoleva vabariigi esimest isiklikku tanklat, toonud ja müünud kütust rongidega, uurinud oma firma töötajate poolt toime pandud kütusevargusi, jne.
Tean, et mida peab tegema, et tanklas puudujääki ei tekkiks.
Õppefilosoofia paradoks - õpetamine on tühi töö ja vaimu närimine, sest lollile ei jää nagunii midagi külge, andekas õpilane saab aga kõik ise selgeks, kui on loodud tingimused arenemiseks.
-
ping
- Ehituspenskar

- Postitusi: 6151
- Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
- On tänanud: 113 korda
- On tänatud: 295 korda
Re: Elektriautodest
Varguse tuvastamiseks sõiduautode tanklas piisab tankuri kontrollimisest erinevate standartsete 10, 20 ja 50L mõõdunõudega.
Kui väljastatud kogus ei vasta normile, siis tankur mõõduklepsu ei saa ja seda tankurit kasutada ei tohi.
Mõõdumehi rohkem ei huvita, kui et sellel hetkel kui nemad taatlemiseks 20L nõuga mõõdavad, peab väljastatav kogus olema õige.
(Tarkvara modimise avastasid juba firma enda sisejuurdluse spetsialistid.)
Õppefilosoofia paradoks - õpetamine on tühi töö ja vaimu närimine, sest lollile ei jää nagunii midagi külge, andekas õpilane saab aga kõik ise selgeks, kui on loodud tingimused arenemiseks.
-
EH.INS.
- Ehituspenskar

- Postitusi: 3787
- Liitunud: 29 Juul 2024, 10:56
- On tänanud: 1 korda
- On tänatud: 93 korda
Re: Elektriautodest
https://teadus.postimees.ee/8369551/bri ... aksma-peabElektriautodele kehtestatakse Ühendkuningriigis läbisõidupõhine maks
Uus maks võib mõjutada elektriautode müüki ja keskkonda
Osa inimesi võib vahetada elektrisõiduki sisepõlemismootoriga auto vastu
Suurbritannia valitsus väidab, et see maks on vajalik, sest riigikassasse laekub seoses elektriautodele üleminekuga üha vähem kütuseaktsiisi.
https://www.err.ee/1609870836/saksamaa- ... uhistamistFriedrich Merzi valitsus tahab elavdada raskustesse sattunud autotööstust ja kantsler ütles reedel, et Saksamaa kutsub Euroopa Liitu üles loobuma 2035. aastaks kavandatud sisepõlemismootoriga autode müügikeelust.
Mitmed autotootjad on EL-i kavandatud keelu üle kurtnud, pidades seda teostamatuks, arvestades Euroopa autojuhtide leiget huvi elektrisõidukite vastu.
Ehk õnnestub veel normaalne uus auto soetada...
-
optimist88
- Ehitusspets

- Postitusi: 437
- Liitunud: 22 Mai 2022, 13:41
- On tänanud: 26 korda
- On tänatud: 12 korda
Re: Elektriautodest
Postitus Postitas optimist88 »
Ma nagu mäletaks, et sulle meeldib uued autod 7a-ga utiiliks sõita. Sinu kätte HEA auto anda oleks raiskamine. Normaalne on lai mõiste, äkki venitad sinna välja, oma karmaga
.
-
EH.INS.
- Ehituspenskar

- Postitusi: 3787
- Liitunud: 29 Juul 2024, 10:56
- On tänanud: 1 korda
- On tänatud: 93 korda
Re: Elektriautodest
Miks utiiliks?
Kust see mõte pähe tuli...
See, et tahan vahetada ei tähenda üldse, et utiiil...
Täiesti korras masinad, korralikult hooldatud - kindlalt üle keskmise paremas seisukorras kui samaväärne turul
Kõik läheb kasutusse kas "pereringis" või tuttavate poolt - sest on teada, et on korras masin
kunn-i viide on õige
Ja jõuame ka sinna...
https://www.err.ee/1609868310/wsj-usa-s ... utusnouded
Kokkuvõttes - tagasi normaalsusesse...
Kust see mõte pähe tuli...
See, et tahan vahetada ei tähenda üldse, et utiiil...
Täiesti korras masinad, korralikult hooldatud - kindlalt üle keskmise paremas seisukorras kui samaväärne turul
Kõik läheb kasutusse kas "pereringis" või tuttavate poolt - sest on teada, et on korras masin
kunn-i viide on õige
Ja jõuame ka sinna...
https://www.err.ee/1609868310/wsj-usa-s ... utusnouded
Kokkuvõttes - tagasi normaalsusesse...
-
optimist88
- Ehitusspets

- Postitusi: 437
- Liitunud: 22 Mai 2022, 13:41
- On tänanud: 26 korda
- On tänatud: 12 korda
Re: Elektriautodest
Postitus Postitas optimist88 »
Sinu küsimused ~3 kuud tagasi:
"Miks peab auto kestma 10a?
Miks peab üle 7a vanusele autole olema varuosi?
Miks ei arvestata, et 7a vanune auto ongi utiil???"
viewtopic.php?p=465049#p465049
-
Urmas
- autodidakt
- Postitusi: 13044
- Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
- On tänanud: 407 korda
- On tänatud: 444 korda
Re: Elektriautodest
Artikkel ise PM majanduse rubriigis, kuigi oleks pidanud olema sisuturunduses. https://majandus.postimees.ee/8370166/b ... -niikuinii
Lugesin ja isegi ei imestanud kui rumalaid võrdlusi oma eksistentsi õigustamiseks võidakse tuua.
Ja jälle jõudsin aku mahtuvuse ja läbisõidu ulatuseni, kus otseselt ei peteta, vaid lihtsalt jäetakse rääkimata või vaikitakse tegelikust tõest läbisõidu ulatuse kohta. Mõne rahaka rohelolli võib see jutt isegi pehmeks rääkida.
Ei need ei ole mitte etteheited, vaid lihtsalt tekkinud küsimused, milledele ei veel suutnud leida vastuseid, mis mind rahuldaks.
Hakkasin sorima EV-de akude kohta ja kiirlaadijate mõjust akude tervise osas ning sattusin mingile 4 aastat vanale küsitlusele ja kommentaaridele elektriautode soetamise osas. Olen kommentaaride(180) lugemisega jõudnud küll poole peale, aga hämmastavalt selline 50:50 suhtumine. Ja veel pani mind hämmastama selle anonüümse kommentaariumi viisakus. Viide ajaviite lugemisele https://www.reddit.com/r/Eesti/comments ... ektriauto/
Lugesin ja isegi ei imestanud kui rumalaid võrdlusi oma eksistentsi õigustamiseks võidakse tuua.
Minu teada peaks selliste numbrite puhul välja tooma ka muud numbrid nagu elukallidus, keskmised palgad jms. ja siis järgmine ülirõõmus lause.Kui Norras on uute sõidukite müügis elektriautode osakaal üle 90 protsendi, Taanis 67 protsenti, Soomes ja Rootsis 36 protsenti, siis on vastavad näitajad Lätis 7,1 protsenti, Leedus 7 protsenti ja Eestis kõigest 6,9 protsenti.
Aga Norra võrdluses? Millal meie jõuame kõigi Ev-de osakaalus 90%-ni? Aga Norras konkreetselt täiselektriliste BMW-de osakaal kogu EV-de müügist on % milline? Sellest ei sõnagi. Nagu kult rukkis.Kuna hinnad on ühtlustunud, siis BMW uute autode müügist Eestis moodustavad elektriautod juba 14 protsenti.
Ja jälle jõudsin aku mahtuvuse ja läbisõidu ulatuseni, kus otseselt ei peteta, vaid lihtsalt jäetakse rääkimata või vaikitakse tegelikust tõest läbisõidu ulatuse kohta. Mõne rahaka rohelolli võib see jutt isegi pehmeks rääkida.
WLTP järgi jääb uue mudeli keskmine kütusekulu vahemikku 15,1–17,9 kWh 100 kilomeetri kohta, võimaldades ühe laadimisega sõita 679–805 kilomeetrit.
Miks ICE-de tehandmetes ei ole kirjas, et kui ühe paagitäiega saad sõitu ühe jutiga 1000km ja siis kui ekraan näitab, et allesjääva kütusega saad sõita veel 200km, oleks parem kui keeraksid bensukasse ja laseks paaki 30liitrit(50l paagi puhul) lisaks. Miks bensuka voolikust ei hakka 80% täitumisel paagi mahust aeglasemalt sirisema?Aku energiatihedus on eelkäijaga võrreldes 20 protsenti suurem, maksimaalse laadimiskiiruse 400 kW juures saab akusse 10 minutiga lisada 372 kilomeetri läbimiseks vajalikku energiat
Ja jälle see kiirenduse mainimine, millega idee järgi ei ole mitte essugi teha, va aeg-ajalt tekkivad juhused(oli mainitud näiteks ringteele sõitmine).Kas iga äge kiirendus mitte ei vähenda aku läbisõidu mahtuvust? Mida teha ägeda kiirendusega kella 8-9 vahel Tallinnas Vabaduse pst, Paldiski mnt, Pirita teel või Rannamõisa teel? Olgu, kui nimetatud teedel suvel ehk elektrit ei kulu, siis -20* külmaga teete mida? Lülitate soojenduse välja?Uue iX3 50 xDrive elektrimootorid arendavad kokku 345 kW ehk 469 hobujõudu, mille toel 2360 kg tühimassiga elektrimaastur kiirendab paigalt kiiruseni 100 km/h 4,9 sekundiga.
Ei need ei ole mitte etteheited, vaid lihtsalt tekkinud küsimused, milledele ei veel suutnud leida vastuseid, mis mind rahuldaks.
Hakkasin sorima EV-de akude kohta ja kiirlaadijate mõjust akude tervise osas ning sattusin mingile 4 aastat vanale küsitlusele ja kommentaaridele elektriautode soetamise osas. Olen kommentaaride(180) lugemisega jõudnud küll poole peale, aga hämmastavalt selline 50:50 suhtumine. Ja veel pani mind hämmastama selle anonüümse kommentaariumi viisakus. Viide ajaviite lugemisele https://www.reddit.com/r/Eesti/comments ... ektriauto/
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! 
-
A23
- Ehitusveteran

- Postitusi: 1627
- Liitunud: 05 Mär 2023, 01:06
- On tänanud: 22 korda
- On tänatud: 53 korda
Re: Elektriautodest
Automaatpidurdus võib teinekord täitsa kasuks tulla. (Võib-olla toimib kahtlasemalt neil mudelitel, millel ainult kaamera abil see töötab.)EH.INS. kirjutas: 30 Nov 2025, 08:35 ...
Ja jõuame ka sinna...
https://www.err.ee/1609868310/wsj-usa-s ... utusnouded
Kokkuvõttes - tagasi normaalsusesse...
Istmendurid on paljudel autodel aga nagunii juba sees, asi siis see paar koodirida juurde kirjutada pole...
Aga olen ka sama meelt, et ei peaks kohustuslikuks tegema, jätta võimalus ostjale otsustada, millist paketti tahab.
Mõni juht võib olla endas nii kindel, et ei vaja pidurdusabisid ja teistel ei pruugi vastavas vanuses lapsi olla, kelle tarvis istmeanduriga alarmi mõeldud.
Pigem küsimus vanemate hoolimatusest, mida siis tehnilisete vahenditega üritatakse korrigeerida. Karenid nagunii jätavad oma "truck'idel" mootorid ostukeskuse parklas tööle, et kont toimiks.
Avariide puhul sealmail ka pigem liikluskultuur peamine põhjus.
Hüppa
- Ehitusfoorum
- ↳ Üldfoorum
- ↳ Ahjud, kaminad, korstnad
- ↳ Aiad, väravad
- ↳ Aknad, uksed
- ↳ Betoon ja betoonitooted
- ↳ Ehitustööriistad
- ↳ Ehitusmaterjalid
- ↳ Elekter, elektriseadmed
- ↳ Energiamärgis ja energiaaudit
- ↳ Fassaadide arutelu
- ↳ Katused, laed
- ↳ Hüdroisolatsioon
- ↳ Kaevud
- ↳ Konstruktsioonid, seinad
- ↳ Küttesüsteemid
- ↳ Palkmajad
- ↳ Projekteerimine, projektid
- ↳ Põrandad
- ↳ Puit ja puidutooted
- ↳ Restaureerimine
- ↳ Seadusandlus
- ↳ Soojustus, isolatsioon
- ↳ Saunad, dussiruumid, vannitoad, sanitaartehnika
- ↳ Siseviimistlus, värvid, plaatimistööd
- ↳ Ventilatsioon
- ↳ Veevarustus, kanalisatsioon, käimlad
- ↳ Vundamendid
- ↳ Naljanurk
- ↳ Arhiiv
- Ärifoorumid
- ↳ Otsin tööd
- ↳ Pakun tööd
- ↳ Ostu-müügifoorum
- ↳ Annan/võtan rendile
- ↳ Hinnapäring